Geen beugelbh's meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 16:35

Steeds vaker komt het voor bij dat youtuber's geen bh's dragen voor 1 week. Nu ben ik daar ook mee begonnen en bevalt het me prima alleen ik wil wel iets ondersteunend maar zonder beugel..

Hebben jullie nog goede suggesties?

aukje98
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-04-13

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:38

sport bh

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:42

Sportbeha idd of steunbeha, van die laatste hebben ze bij bon prix leuke

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:46

Waarom zou je geen BH willen dragen? En gaat het alleen om een beugel BH of iedere BH(in je OP heb je het niet over een beugel BH)

Maar inderdaad een sport BH.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:48

ik draag al jaren de ahh bra. Goede ondersteuning en zit comfortabel. Ik heb een hekel aan beugelbh's.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:49

Dan vraag ik me vooral af welke bhmaat die mensen hebben?
Want met grote boobies kan ik me echt niet voorstellen dat je ff een week zonder bh loopt.
Sportbh enzo,prima,maar zit niet mooi bij bv een leuke decolte in de zomer,en met het voorjaar vlakbij,hoe doe je dat dan?

En idd,waarom?
Bh's zijn er vor een reden,ik denk dat niemand slappe hangtieten op het oog heeft?

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:50


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:55

Ik draag sinds eens half jaar beugelloze bh’s. Weet niet of ze een specifieke naam hebben. Het zijn best mooie (geen sportbh) en ondersteunen prima. Ik koop ze meestal bij de h&m. Zou nooit meer anders willen.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:56

Laatst bijgewerkt door Dancer op 05-04-18 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:57

Ben ook wel nieuwsgierig naar de achterliggende reden :)

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:57

tengeltje11 schreef:
Dan vraag ik me vooral af welke bhmaat die mensen hebben?
Want met grote boobies kan ik me echt niet voorstellen dat je ff een week zonder bh loopt.
Sportbh enzo,prima,maar zit niet mooi bij bv een leuke decolte in de zomer,en met het voorjaar vlakbij,hoe doe je dat dan?

En idd,waarom?
Bh's zijn er vor een reden,ik denk dat niemand slappe hangtieten op het oog heeft?

BH's zijn er om de voorgevel te ondersteunen (mits je een goede bh en bh-maat aanhebt). Dat er later allerlei varianten op de standaard bh zijn gekomen 'voor het oog', staat daar los van. Met - zoals jij dat noemt - 'hangtieten' kun je rustig zonder bh door het leven. Afhankelijk van de grootte krijg je op den duur alleen last van je rug en schouders. Maar dat is voornamelijk als je zonder bh gaat sporten of werkelijk een enorme zware voorgevel hebt waarbij je zelfs zonder actie al last krijgt.

TS, Enell heeft (dure) sportbh's die ontzettend goede ondersteuning geeft zonder een beugel. Laat je alleen wel een keer goed opmeten door een deskundige (vaak de duurdere winkels), want de meeste vrouwen schijnen standaard in een te kleine maat rond te lopen (ik was er een van). Een te kleine maat geeft op den duur irritatie, wat je met een goed passende bh kunt opvangen. Zelf draag ik minimizers. Minimizers kun je overigens ook in de meest uiteenlopende (van behouden tot zeer sexy en alles er tussenin) vinden.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:59

tengeltje11 schreef:
Dan vraag ik me vooral af welke bhmaat die mensen hebben?
Want met grote boobies kan ik me echt niet voorstellen dat je ff een week zonder bh loopt.
Sportbh enzo,prima,maar zit niet mooi bij bv een leuke decolte in de zomer,en met het voorjaar vlakbij,hoe doe je dat dan?

En idd,waarom?
Bh's zijn er vor een reden,ik denk dat niemand slappe hangtieten op het oog heeft?


Haha vraag ik me eigenlijk ook af haha. Bij mij valt t wel mee (D/E) maar mijn sportbh is echt alleen voor sporten, verder zit hij echt niet lekker genoeg om elke dag te dragen.

Ik zou eens kijken bij een goede BH zaak voor een ondersteunende BH zonder beugel. Er zijn er namelijk een paar die bij mij voor een dag of 2/3 wel goed zitten :)

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:01

Victoria secret in Amerika heeft voorgevormde bh's zonder beugel! Wou dat ik er twee jaar terug meer had meegenomen! Weet niet of ze ze ook in Nederland verkopen,maar je zou het kunnen proberen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:05

Het lijkt mij heerlijk om beugelloos door het leven te kunnen. Alleen is het mij tot nu toe niet gelukt om met mijn cupmaat een geschikt en fijn alternatief te vinden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:07


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:09


Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:18

Ik ga mijn hele leven al behaloos door het leven haha, ik heb er echt een enorme hekel aan, het gevoel dat ik opgesloten zit.
Uitzonderingen waren de tijden dat ik borstvoeding gaf en dus een voedings beha droeg en als ik
zomers een hemdje/topje draag of iets doorschijnends. Dan draag ik de simpele halve topjes beha's van de zeeman.
Beugels brrr ik moet er niet aan denken ;)

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:20

Wat is dan de rede dat jullie beugel loos willen?
Ik heb te veel voorgevel om zonder Bh rond te lopen. Alleen snachts heb ik hem af.
Zelf draag ik voorgevormde beugel bh’s. Voorgevormd omdat ik de “dunne” variant te veel vind tekenen.
Maar ik merk mijn beugels eigenlijk niet. Dus vandaar mijn vraag, waarom beugelloos?

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:22

Ik draag nu zo'n anderhalf jaar geen beugelbh's meer :) Ik heb niet zulke grote borsten en ik vind het echt heel prettig, die beugels hadden gek genoeg toch de neiging om pijn te gaan doen (lekker in je huid graven als hij goed zat, en als je ze dan losser deed zat hij binnen no-time halverwege je oksel).
Ik koop (voorgevormde/padded) bralettes, die kan je bij Zalando, h&m, victoria's secret, Oysho etc wel vinden. Ik ben zelf nog op zoek naar een mooi duurzaam alternatief, maar heb het nog niet echt gevonden.

xLiez

Berichten: 1891
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:26

Mariett schreef:
Ik draag nu zo'n anderhalf jaar geen beugelbh's meer :) Ik heb niet zulke grote borsten en ik vind het echt heel prettig, die beugels hadden gek genoeg toch de neiging om pijn te gaan doen (lekker in je huid graven als hij goed zat, en als je ze dan losser deed zat hij binnen no-time halverwege je oksel).
Ik koop (voorgevormde/padded) bralettes, die kan je bij Zalando, h&m, victoria's secret, Oysho etc wel vinden. Ik ben zelf nog op zoek naar een mooi duurzaam alternatief, maar heb het nog niet echt gevonden.


Precies ook de reden waarom ik beugelloos draag. Ik heb ook geen grote borsten, en ben erg dun bij mijn ribben waardoor die beugel mij gewoon pijn deed aan de zijkant.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:28

Ik draag er nu ook liever zonder beugel. Heb niet zo'n heel grote borsten dus durf al wel eens langs de winkel zonder BH haha. Maar bv te paard stoort het me wel en in bepaalde kleren ook. Ik heb ook graag bh's die een beetje vulling hebben, gewoon omdat ik de vorm dan mooier vind, maar die zijn er tegenwoordig ook zonder beugel zoals al aangehaald werd. Ik heb er zo een van Calvin Klein geloof ik. Ga het even niet checken, want heb hem aan :p

Ik moet zeggen, als ik thuis kom, is dat het eerste wat uitgaat, net als mijn jeans.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:54

Apart dat zoiets er in 80 A niet is. Ik heb 75 G. Dat is ook geen succes beugelloos. Het is of niet te krijgen of het geeft toch te weinig steun, of het ziet er niet uit als ik het draag. En een sport beha vind ik geen alternatief, die horen juist heel stevig te zitten en mij lijkt iets wat lucht geeft en toch steun genoeg heel fijn voor bijvoorbeeld vrije dagen. Zoiets als sloggi durf ik niet te kopen. Lijkt mij dat dit bij grotere cups totaal geen steun geeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:20


8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:29

Ik draag ook al tijden geen beugelbh’s meer. Om de een of andere reden zit dat bij mij gewoon niet goed.. het prikt in mijn zij en drukt vervelend op mijn ribben.. Jaren geleden heb ik ze uit frustratie gewoon open geknipt en de beugel eruit gehaald, en toen zaten ze stukken beter :Y)
Ik draag wel altijd van die padded bh’s, voorgevormd, eventueel nog een beetje extra gevuld, zodat alles wat meer op z’n plek blijft zitten.
Afgelopen jaar heb ik bij H&M een paar super fijne beugelloze padded bh’s gekocht die op de rug gekruisd lopen, en dat vind ik ideaal. Ondersteunt ook naar de zijkant wat beter.
Ik heb 80B meestal.
Vroeger had ik 80A, en eigenlijk nooit moeite gehad met iets te vinden dat past.