Zwelling enkel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:13

Ik heb vandeweek spontaan een zwelling gekregen in mijn enkel. Ik ben de volgende dag meteen naar de huisarts gegaan om eens te horen wat ze zegt.

Het gekke is, ik heb niks geks gedaan... niet omgezwikt, niet gestoten oid. Het is echt zomaar ineens gekomen.

Ze vermoedt gewoon ‘overbelasting’, Ik moet nu even smeren met voltaren emulgel, en wat iboprufen voor pijnstillend en ontstekingsremming. Als het na het weekend nog niet over is, moet ik afspraak maken voor een echo.

Maar nu...
Nu heb ik een paar gekke blauwe plekjes erop gekregen... >;) de zwelling is iéts minder, maar nog steeds wel wat gevoelig.

Vind dit zo gek of ligt dat gewoon aan mij? Heb dit nog nooit gehad :+
Herkend een van jullie dit? :')

Afbeelding

Afbeelding



Sidenote: uiteraard ga ik gewoon weer naar de huisarts mocht het niet overgaan, geen zorgen :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:32

die gekke plekjes waarvan ik denk dat jij bedoeld zijn kleine bloeduitstortingen (blauwe plekjes), het lijkt idd wel op iets van stoten of overbelasting. Vreemd dat je je daar niks van kan herinneren, het doet dus wel pijn aangezien je ibuprofen gebruikt? Doet bewegen pijn of aanraken ook en hoe is het gevoel in je voet?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:38

Polly schreef:
die gekke plekjes waarvan ik denk dat jij bedoeld zijn kleine bloeduitstortingen (blauwe plekjes), het lijkt idd wel op iets van stoten of overbelasting. Vreemd dat je je daar niks van kan herinneren, het doet dus wel pijn aangezien je ibuprofen gebruikt? Doet bewegen pijn of aanraken ook en hoe is het gevoel in je voet?


Het is vooral oppervlakkige pijn (om het zo te verwoorden). Als ik niks doe, voel ik niks. Maar als ik het aanraak, of een hogere schoen aanheb wat er tegen komt, voel ik het wel. En Als ik mijn voetzool wat naar binnen draai, dan voel ik het ook, want dan komt die dikke pees (?) er tegenaan zeg maar die precies op die plek zit. Maar dat is gelukkig al iets minder gevoelig.

Ja ik vind het ook heel vreemd... ik merkte het toen ik in bed kroop. Ik ga dan altijd eerst op Mn knieën op bed zitten om mijn kussen op te schudden, en omdat dat plekje dan tegen het matras aankomt voelde ik het.

Edit:
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:41

Zou best kunnen dat je ongemerkt of bijvoorbeeld 's nachts gestoten hebt oid, dat blijft toch lastig.

Ik zou iig even ontlasten en voet hoog houden en evt maandag weer contact met eigen huisarts als het niet verbeterd, helaas is dit niet met een dag over.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:43

Nee hou het nu goed in de gaten. Helaas zondag wedstrijd, dus niet echt bevordelijk nu Y;(

Straks wat ijs erop en vriendlief even heel lief aankijken :9k

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:45

als het niet gaat is het een reden om af te zeggen, als je paard kreupel is ga je ook niet.
Als je kan paardrijden en kan starten dan zou ik als huisarts denken dat het wel een beetje losloopt :o
Niet onaardig bedoeld hoor maar meer een bericht om ook even mee te nemen in je beslissing en de vervolgstappen die je wil nemen.

Sterkte

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:50

Polly schreef:
als het niet gaat is het een reden om af te zeggen, als je paard kreupel is ga je ook niet.
Als je kan paardrijden en kan starten dan zou ik als huisarts denken dat het wel een beetje losloopt :o
Niet onaardig bedoeld hoor maar meer een bericht om ook even mee te nemen in je beslissing en de vervolgstappen die je wil nemen.

Sterkte


Snap heel goed wat je bedoeld hoor! :)

De reden van dit topic was specifiek om die blauwe plekjes of dat andere mensen dat ook wel eens hebben gehad, ik heb dit nog nooit gehad namelijk icm een zwelling oid. :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:52

Fijn dat je het begrijpt :)

kan best dat door de zwelling of door toch wat stoten wat je mogelijk niet gemerkt hebt dat je een blauwe plek krijgt, ik heb vaker blauwe plekjes waar ik me niets van kan herinneren.

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:18

Ja ik heb boven op mijn voet een ei gehad die blauwig was. Soms was hij smorgens weer normaal en dan tegen de avond zat er weer een dik ei op. En soms zat hij er smorgens nog.
Heeft ong 2 weken geduurd. Heb nooit geweten wat het geweest is. Maar had er niet al te veel pijn van dus ben niet naar de huisarts geweest

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:22

Ik heb dit wel eens als ik bijvoorbeeld een jeans aan heb gehad met een iets dikkere naad om omslag, en die dan in mijn laarzen of korte laarsjes. Dat de schoen drukt tegen je jeans die dan misschien verkeerd zit. Of als ik gymschoenen aan heb waarvan de tong of de rand te hoog komt. Merk dat altijd pas als ik ze uit doe en dat doet echt een paar dagen pijn dan

edit: nog een Limburger zie ik :D

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:44

Lijkt mij een goeie kandidaat voor een drukking door ? Hoge schoenen aangehad en daar veel op gelopen? Zo'n drukking voel je niet eens altijd ontstaan. Heb het zelf bijvoorbeeld vaak de eerste paar dagen op wintersport.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwelling enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 18:20

Denk ook dat het inderdaad waarschijnlijk door de druk komt van een sok/broeknaad nu ik er zo over nadenk..

Over het algemeen niet al te veel last van, hooguit op zn ergst wat ongemakkelijk. Zal vast goed komen :j