Naar de sportschool!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Cer

Berichten: 30004
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:19

ja volgens mij is licht sporten met spierpijn prima :j

Ik vind het ook makkelijker om door spierpijn (dus wat een dag later ontstaat, of 2 dagen later) heen te sporten dan door verzuring wat op het moment zelf ontstaat.
Dat laatste gaat ook gewoon niet :')


annikeee19
Berichten: 2041
Geregistreerd: 01-08-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:21

Ik zweet best erg met zweten en vind dat super ongemakkelijk.
Ik heb eigenlijk geen spierpijn na sporten... Eene kant wel fijn andere kant denk ik van sport ik wel hard genoeg... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:24

annikeee19 schreef:
Ik heb eigenlijk geen spierpijn na sporten... Eene kant wel fijn andere kant denk ik van sport ik wel hard genoeg... :(

Het hebben van spierpijn is geen indicatie dat je training goed was net zo als het uitblijven van spierpijn geen indicatie is dat je training niet goed was.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:47

Ik heb er toevallig laatst nog een heel artikel over gelezen, spierpijn is inderdaad geen indicatie dat je training te licht was ofzo, ik weet niet meer hoe het precies zat. Maar best een opluchting omdat ik ook vaak amber spierpijn heb, tenzij is nieuwe oefeningen uit ga proberen.

Zweten doe ik helaas ook vrij veel. Ik sport daarom in een sportlegging met hemdje. Croptop zou een oplossing kunnen zijn, helaas heb ik geen mooie platte buik :+ Ik vind het niet raar als ik mensen in een croptop zie sporten hoor, lijkt me juist heerlijk als je dat kan.

Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat het gewoon niet wil? Dat je bijna alles in gewicht moet terug zetten omdat je het gewoon niet voor elkaar krijgt? Vind dat altijd zo frustrerend ;(

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:37

Dat heb ik ook weleebs hoor Inney, dan wil het gewoon niet. Dat hoort er ook bij. Soms helpt het dan om weer even een stap terug te zetten en weer naar je oude niveau op te bouwen. Heeft bij mij ook met nasleep van Pfeiffer te maken. Vandaag ben ik niet eens gegaaan vanwege te weinig energie. Hopelijk kan ik morgen nog wel even...

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37105
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:30

Inney herkenbaar. Ik doe dan rustig aan of stop domweg onder het mom komt de volgende keer wel. :j spierpijn is hier teken dat ik veel te veel heb gedaan.

Vanmorgen weer wat rondgehobbeld. Ivm schouder en herstellende griep heel kalm aan gedaan weer. Morgen weer een uurtje. Schouder gaat lange adem worden. Meer stuk dan gedacht. Alle spieren/pezen die gewricht op zijn plek houden zijn ontstoken geirriteerd, licht gescheurd en doen niet veel tot niks. De pijn die ik voel is dus vaak veroorzaakt door het iets uit de kom gaan van mijn schouder oeps :oo Nu getaped wat flink scheelt in pijn. Na de vakantie mogelijk terug naar orthopeed. -O-

Trainen was ik wel idd goed bezig. Blijven doordoen maar alles beneden schoude nivo en niet teveel duwende bewegingen. Rest van bespiering vond hij meer dan op orde en mooi soepel. De flinke assymetrie die ik heb rechts veel meer spier dan links lijkt komt dus door de irritatie en ontsteking waardoor de boel is opgezwollen. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:41

Geen last van te warm gelukkig. We hebben een fijne airco in de sporthal. Draag nu een legging met tanktop of t-shirt. Al zakken die rotleggings wel continue af, m'n billen zijn te dik :))
Thuis natuurlijk lang leve de vrijheid O:) In de winter een lange sportbroek met tshirt, in de zomer gewoon in kort sportbroekje met sportbh.

Vandaag 140 kg legpress *\o/* En voelde naderhand nog ruimte om volgende keer nog hoger te zetten. Dan zit ik op de max van de machine :~
Heb momenteel wel last van m'n schouders, dus even geen armen trainen.

09/10/2023 <3

Eulogy
Berichten: 5733
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:24

Haha thanks Gina!

Hier ook alleen spierpijn als ik iets nieuws doe meestal, of soms als ik met m'n coach train haha. Vandaag toevallig wel beetje spierpijn in m'n triceps :+ Licht bewegen helpt dan inderdaad juist wel.

Netjes Rebel_Jits! Is dat de "gewone" leg press of plate loaded?

Balen Karuna... Beterschap! :(:)

Needje

Berichten: 19150
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:22

Ik voel de workout van gister ook wel.
Nieuwe oefeningen. B-stance squat en DL.
En dan afsluiten ook met 3x50 frogpumps met gewicht.
Lekker!
Schema deze maand is erg leuk.

Relaxed

Berichten: 26401
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:31

Spierpijn heb ik ook eigenlijk bijna niet meer.. In het begin bijna non stop, de 1e 2-3 maanden.. Ik bleef dan gewoon sporten en dan sportte ik het er echt weer uit.
Ik heb sinds vorige week een nieuw schema, conditioneel echt zwaarder, maar wel een leuke.

Helaas steeds na het sporten veel last van mijn rug, loop er mee bij de fysio, maar kom er niet echt vanaf :n Denk dat ik de fysio op de sportschool eens ga vragen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:41

Ik ga zo en dan maar even vragen wat ik kan/mag doeb... spinnen gaat m niet worden, m’n benen functioneren nog niet...
Lopen gaat aardig, maar gaan zitten/gaan staan is drama...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37105
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:44

Oef klinkt als teveel gedaan hebben. Wat buik borst armen en rug misschien trainen?

Ik ga zo ook weer, vandaag eens zien denk borst buik armen vandaag

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:30

Ik heb eigenlijk ook alleen spierpijn als ik bijv. een nieuwe oefening doe.
Soms een klein beetje nog maar niet extreem.

Ik ben echt al twee dagen niet vooruit te branden.
Zou gaan sporten vandaag na werk maar denk dat ik maar even over sla :+
Volgende week lekker vrij dus haal het dan wel in :o

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37105
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:34

180 kilo gehad nog 27 keer 20 kilo te gaan arme schouder. Zakken brekersnd moeten bus uit

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dorien66

Berichten: 1631
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:14

Gisteren meegedaan met workshop van onze sportschool, totaal iets anders dan de meesten hier kennen/doen. Een impressie:

instagram: @dorien_66

Mama3
Berichten: 1793
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:55

Wat gaaf! Ik ga het doorgeven aan de sportschool, misschien ook wel iets voor bij ons.

Al weet ik niet of ik er zelf aan mee kan doen omdat ik niet lang kan hurken/springen ivm artrose in het spronggewricht.

Maar misschien wel een idee voor anderen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37105
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:59

Oef ziet er zwaar uit. Wel grappig lijkt niet op sport maar ik denk dat je er heel erg moe van wordt en ontplofte beenspieren?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dorien66

Berichten: 1631
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:06

'ontplofte beenspieren' _O- nou en of!
Ik ben inderdaad altijd bekaf, als ik pt heb gehad. Als ik vrij sport, ben ik wat liever voor mezelf O:)

instagram: @dorien_66

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:06

~~}>

Vandaag een langere workout gedaan en goed m'n rug en benen aangepakt. Hip thrusters branden ook wel fijn, vooral na een serie lunges :P

09/10/2023 <3

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:14

Ik meld mij ook!

Helaas kan ik door een lange revalidatie (+9 maanden) geen rugby spelen. Dat is normaal mijn sportquota van de week, 2 avonden trainen en zaterdag wedstrijd. Nu heb ik mijn ACL gescheurd, kruisband, en om in vorm the blijven moet ik nu dus naar de gym.
Niet vet veel zin in, maar het moet zo dus maar even :+ . Knie hersteld momenteel heel goed, operatie komt er nog aan maar ik kan alweer bijna alles. Deze kan ik wel nog niet teveel belasten dus houd ik het momenteel op voor namelijk upperbody workouts en core.(Als iemand goede tips of oefeningen heeft, hit me up)

Verder gym ik ook in een legging en crop top, heb geen platte buik en wat lovehandles maar daar ben ik gewoon het 'koelst' mee dus andere mensen moeten er maar mee leven, dat moet ik ook :')

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

lies_sparkle

Berichten: 6110
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:20

Quebelle schreef:
Ik meld mij ook!

Helaas kan ik door een lange revalidatie (+9 maanden) geen rugby spelen. Dat is normaal mijn sportquota van de week, 2 avonden trainen en zaterdag wedstrijd. Nu heb ik mijn ACL gescheurd, kruisband, en om in vorm the blijven moet ik nu dus naar de gym.
Niet vet veel zin in, maar het moet zo dus maar even :+ . Knie hersteld momenteel heel goed, operatie komt er nog aan maar ik kan alweer bijna alles. Deze kan ik wel nog niet teveel belasten dus houd ik het momenteel op voor namelijk upperbody workouts en core.(Als iemand goede tips of oefeningen heeft, hit me up)

Verder gym ik ook in een legging en crop top, heb geen platte buik en wat lovehandles maar daar ben ik gewoon het 'koelst' mee dus andere mensen moeten er maar mee leven, dat moet ik ook :')


:') jouw instelling is echt top!

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:33

Ik ga ook niet naar de gym om te vermageren, mijn maatje 42 vind ik prima zo. Ik speel namelijk rugby, geen ballet :+ Ik moet gewoon wat meer spier bij krijgen, met nu 3 weken op mijn gat te zitten is er veel weggeteerd, verwacht dat dat na mijn operatie wel weer zo zal zijn maar nu kan ik weer even mee.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Needje

Berichten: 19150
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:37

Vervelend dat je geblesseerd bent Quebelle.
Ik begreep dat je hipthrusters wel kan doen als je last van je knie hebt.
Dan zou je je bibs ook mooi mee kunnen pakken.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:42

Ga ik even googlen, bedankt!
Nu is mijn knie op zekere hoogte pijnvrij, ik kan bvb planken en fietsen, maar echt gewichten opheffen ermee moet ik nog even achterwege laten.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

lies_sparkle

Berichten: 6110
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:16

Is er iemand die leuke varierende oefeningen heeft met bodyweight of een bal, kettlebel etc.?
Ik ben opzoek naar wat nieuwe inspiratie voor mijn trainingen.
Websites, etc. mogen ook *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: floorsxm, Gianti, Lys_PPA, Tati2, VuurVleugels, xMathilde, YandexBot en 45 bezoekers