Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Piekosjj

Berichten: 5427
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:53

Daan, super dat je de 32k hebt gelopen! Die laatste 10k gaat je lukken tijdens je race :j
Vanochtend heeeerlijk gelopen, strakblauwe lucht en eindelijk begint de zon wat warmer te worden. M'n telefoon zei -6 met gevoels temp -11, maar halverwege gewoon m'n handschoenen en zelfs m'n headband af gedaan, zo lekker warm was het! De zon gaf me zo veel power dat ik voor het eerst de hele berg op kon rennen zonder te moeten wandelen *D


tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:45

Yeahhhh Daan wat een afstand hulde, in feite ben je er klaar voor de laatste km kunnen echt op wilskracht en mentaliteit doen.

Supervixen pal naast top je van mijn heupbot, daar zit een lange spier Die voelde ik, gaf echt steken en met liggen wilde ie niet strekken dus lag ik met gekrulde benen op bed.
Ik moet wel zeggen dat ik uurtje voor lopen mega hoestbui heb gehad incl janken en overgeven van een of ander slijmpie, wat aan net bungjee jumpen was in mijn keel.
Sinds zondag hoest ik veel en heb ik mega keelpijn.

Gelletjes meningen zijn er over verdeeld.
Het schijnt te zijn te zijn dat je tot 10km met normaal weer geen vocht nodig heb. Gelletjes vanaf 18-20 km
Ik neem ze bij trails van 15km niet bij wegwedstrijden en dan op de 8km eentje.

Camelbak heb ik niet heb een plastic drinkhoesje wat ik kan vullen met water (500ml)als ie leeg is vouw ik hem op in mijn belt.
Bij echte conservatieve trails zijn er geen of weinig posten en moet je zelfvoorzienend zijn.

30-11-2015
03-07-2018

Supervixen

Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:55

Die plek ken ik tita, ik heb al sinds oktober een geïrriteerde aanhechting van de pees van die spier. Bij mijn heupbot dus ook.. Heel vervelend!
Is dry needling niet wat om die spier los te maken? Klinkt alsof hij erg op spanning staat.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:27

nee ik ga niks doen ga morgen of zaterdag iig weer stukje rennen en voel het aan.
Kan natuurlijk ook door zwangerschap komen we gaan de 25-26e week in....hou keertje op gok ik wil niks kapot maken of forceren....masseren dan weer wel :')

30-11-2015
03-07-2018

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:49

Wat een wind vandaag tijdens lopen, pff. Zonnetje was wel fijn!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:52

Daan de wedstrijd is anders. Als het goed is je schema zodanig dat je bi de start staat te stuiteren van overtollige energie en dat heb je in de aanloop weken naar de marathon toe niet. Plus ja die laatste 10km zijn zwaar maar voor een mooie tijd op een evenement moet je nu eenmaal tot op het tandvlees durven te gaan. Maar het gaat je lukken hoor. Je hebt er goed voor getraind dus geloof in jezelf

Heb vandaag weer een interval training gedaan 5x(600-400-200). de snelheid zit er nog gewoon in ondanks de 75km van afgelopen zaterdag.

s1993

Berichten: 2111
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:23

Lekker Anne dat het deze week zoveel beter ging! Al moet ik zeggen dat er bij mij niet echt lineaire progressie is, verschilt ook een beetje per keer en wat ik heb gegeten etc.

Tita wat fijn dat je al zo'n tijd blessurevrij bent! Goed om dan wat extra aandacht te besteden aan goeie schoenen, is dan zeker de investering waard. Wel lastig dat je nu last had, maar verstandig om dan een stapje terug te doen

Daan wat goed :D Als je geen spierpijn hebt dan kan je die 10 km extra echt wel! Zal mentaal heel lastig zijn maar je weet nu voor jezelf dat je het fysiek zeker kan :) Ga je dan de volgende keer alleen water nemen op zo'n lange afstand of combineren met gelletjes oid?

Roos ik vond de wind ook vervelend vandaag (maar vanochtend op de fiets had ik er nog veel meer last van). Heb vandaag 20 km gelopen maar het rondje de juiste kant op gemaakt zodat ik op een lang, recht, open stuk (op de 'dijk') de wind in mijn rug had. Daardoor aan het begin en eind wel tegenwind maar binnen de wijk heb ik daar toch minder last van dan zo'n open stuk

Lekker bezig Greetje! Knap ook dat je zo snel herstelt van zo'n flinke loop, geeft wel aan hoe goed je in conditie bent

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:51

Met de wind in de rug is dan wel lekker! Maar toch liever geen wind. :D

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:53

s1993 dat is ook zo, dat merk ik met mijn andere sporten ook, de ene dag gaat lekkerder als de ander, afhankelijk van wat ik die dag verder gedaan heb, gegeten, goed geslapen e.d. Maar zo'n lekker loopje motiveert wel moet ik zeggen! En totaal geen pijn gehad.

Ik heb ook liever geen wind haha. Tegen de wind in voelt echt alsof ik stil sta, terwijl ik nog steeds best aardig op snelheid ben. Met veel wind ga ik liever bos in, beetje meer beschutting, nadeel soms wat meer takken op de route maar dat houdt je ook wel weer alert.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:40

Super Daan! Gaat helemaal goedkomen in Rotterdam *\o/*

Jeetje Greetje, wat een afstanden. Eigenlijk wel bijzonder dat een menselijk lichaam zich zo goed kan aanpassen aan zulke afstanden. Want je herstelt extreem goed van zulke inspanningen.

Doe maar voorzichtig Tita!

Ik heb even 2 weken rustig aan gedaan. Had mezelf weer eens gesloopt :+ Last van mijn schenen. Ben niet gewend op asfalt te lopen en had de afgelopen weken door de vorst telkens 3x per week op harde bodem gelopen. Nu zijn de klachten weg, dus maar weer heel rustig opbouwen.

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:09

Wat een schijter he......ik loop nu nergens meer naar toe

30-11-2015
03-07-2018

Supervixen

Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:09

Pfff ik zie op tegen het lopen vandaag. Met de wedstrijd lopen we in ieder geval van km 3 t/m km 9 vol in de wind.. weet niet goed wat ik aan moet trekken om me er tegen te wapenen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:45

Supervixen schreef:
Pfff ik zie op tegen het lopen vandaag. Met de wedstrijd lopen we in ieder geval van km 3 t/m km 9 vol in de wind.. weet niet goed wat ik aan moet trekken om me er tegen te wapenen.

Het is vrij warm vandaag. Een t-shirt en windjack zou volstaan denk ik.

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:55

Vanochtend heb ik ook alleen in een topje met een hardloopvestje gelopen, was warm genoeg. Alleen had ik beter wel handschoenen aan kunnen doen, mijn handen bleven maar koud. Die wind snijdt gewoon. Lopen jullie (in het begin) ook wel met handschoenen?

Waarschijnlijk omdat ik een stuk wind mee had (maar eerst ook tegen), maar ik heb mijn 3 km iets sneller gelopen dan vorige maand. Vorige keer was het 19:34, nu 18:53! =:) Ging me voor mijn gevoel vandaag ook beter af, maar dat kan ook met de wind te maken hebben gehad! In elk geval: blij!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:14

Vrij warm???? Hier -2,2 met een windsnelheid van 29km/hr maakt gevoels temperatuur van -8,9. voor mij heet dat heel koud. Maar met thermoshirt met daaronder compressie mouwen en eroverheen een mouwloos windjack, een wintertight, handschoenen, buff op het hoofd en buff om de nek was de temperatuur prima te doen. De kracht van de wind daarintegen....
Een duurloop met tempoblokken van 23,4km gelopen in 1hr57 maar de tempoblokken vol tegen de wind in waren dan ook bijna niet te doen. Hopelijk kunnen diegene met een wedstrijd vandaag zich een beetje in een groepje verschuilen.


Noeps
Berichten: 16923
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:23

Ik vond het gisteren echt verschrikkelijk. Thermoshirt-longsleeve-windjack en compressiekousen+tight en natuurlijk handschoenen en een mutsje maakten het nog wel dragelijk. Alleen die stukken met tegenwind, blegh.

Succes vandaag Supervixen!

❤️

s1993

Berichten: 2111
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:56

Hoe is het gegaan supervixen? Ik vond het ook zeker niet warm, vanochtend om half acht even een vlotte 6km gedaan maar kon m'n handschoenen niet vinden dus handschoenen aan gehad zonder vingertoppen, lang geleden dat mijn vingers zó koud waren. Eerst geprobeerd ze te blijven bewegen maar dat werkte niet dus toen maar zo koud laten worden dat het gevoel eruit gaat, wel lastig als je dan weer thuis komt maargoed had maar klein rondje gedaan

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Supervixen

Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:39

Warm??!!!

Ik heb nog nooit zo'n koude wedstrijd gelopen. Ontzettend staan koukleumen bij de start.
Ik had een wintertight aan, een thermoshirt met lange mouwen, twee hardloopshirts met korte mouwen en een gevoerd jasje. Dan nog mijn rugzak om. Veel mensen liepen met fleecevesten/sweaters of jassen.

Eerst de nieuwe waalbrug op, dat ging nog, maar naar beneden had je totaal geen profijt van de aflopende weg. Zo hard was de tegenwind. Daarna vol tegen de wind in op de open vlakte langs de waal. Je kwam bijna niet vooruit. Als toetje nog de waalbrug terug en daar waaide het zo hard, dat bij veel mensen hun startnummers afwaaiden. Bij mij liet ook een kant los en ik moest dus tijdens het lopen mijn nummer vasthouden. Laatste km door het centrum naar beneden kon ik nog iets aanzetten. Bij de finish werden isolatiedekens uitgedeeld, wat ook fijn was.
Door de wind absoluut geen toptijd gelopen, 59.12 op de 10km.

Helaas op de weg terug in de auto oogmigraine gekregen en nu dikke koppijn.
Maar ja, wel trots dat we gelopen hebben, want het waren erg pittige omstandigheden.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:20

Waalbrug??? Was het de stevensloop

Vind mooie tijd hoor supervixen

30-11-2015
03-07-2018

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:21

Hier, dichtbij Amsterdam, is het 4 graden boven nul met een sterk aanwezige zon en veel wind. Koude wind, maar eenmaal warm gelopen moest m’n jasje uit hoor. Waar wonen jullie?

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:26

Zuidelijker maar vind behoorlijke wind
Ik ga niet lopen gok ik zo ben dit werkend zo lui/moe

30-11-2015
03-07-2018

Supervixen

Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:28

De stevensloop ja. Ik woon in Duiven. Temperatuur was -3, geen zon, gevoelstemperatuur van ik gok -8 ofzo en windkracht orkaan :') . Je handen waren na een paar minuten gevoelloos en bij de start had ik ijs-tenen.

Gezien de wind ben ik nog tevreden met mijn tijd, maar heb hem in het voorjaar in de 55 min gelopen. Dat was nu niet haalbaar voor me.

Heb me net voor drie mooie trails ingeschreven in oktober :D
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 18-03-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:30

Welke Trails?

30-11-2015
03-07-2018

Supervixen

Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:31

Hoge Veluwe loop (trail 15km), Devil's trail in Nijmegen (11.11km) en de vikingoutdoortrail in Dieren (ong 13 km).

Je kunt ook langere afstanden doen, maar ik wil het leuk houden voor mezelf en mijn heup :P

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:19

Jammer van deze weersomstandigheden, maar alsnog heel goed gelopen inderdaad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 10 bezoekers