Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 18:48

Hallo,

Vandaag met helse heup klachten bij de dokter geweest. Na dat hij mijn been in verschillende standen heeft gezet en goed gevoeld heeft bij mijn heupen was de conclusie een peesontsteking. De pees die van je bil helemaal naar je knie loopt aan de buitenkant van je been. De hoofdoorzaak ligt bij mijn heup.

Nu heeft hij mij doorverwezen naar de fysiotherapeut om daar te gaan voor Dry Needling. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? Ik heb wel eens vaker Dry Needling gehad maar dat was gewoon voor een vast zittende schouder. Maar mijn heup doet echt gewoon mega pijn, vandaar dat ik toch een beetje angstig ben.

Iemand met ervaringen?

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:58

Ik had een tennisarm en dat is ook een peesontsteking. Die deed me ook erg zeer maar dry needling heeft het heel goed gedaan. De behandelingen deden alleen wel enorm zeer!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:31


Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:59

Dat klinkt als de tractus iliotibialis, een peesplaat aan de zijkant van je been. Dry needling kan hier zeker verlichting van klachten en oplossing bieden, uiteraard (in een later stadium) in combinatie met andere therapievormen! (Even enkel afgaande op wat hier geschreven is natuurlijk :) )

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:35

Tooske schreef:
Ik had een tennisarm en dat is ook een peesontsteking. Die deed me ook erg zeer maar dry needling heeft het heel goed gedaan. De behandelingen deden alleen wel enorm zeer!


Hier daarvoor triggerpoint behandeling gehad, hielp enorm goed!
Vraag ook even of het een idee is dat je kinesiotape op je heup kunt krijgen.
Kan ook goed ondersteunend werken :j

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 23:07

Nou klinkt best spannend allemaal..

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 01:42

Zeker weten dat het geen slijmbeursontsteking is? Ik had hem aan beide kanten en enkel alleen pijn aan de peesplaat die jij benoemde. Ik heb met name shockwave gehad en daarnaast dry needling. Toevallig woensdag nog :D

Het valt me op in het topic dat hier boven genoemd wordt er veel verschillende ervaringen zijn. Ikzelf vind het niet prettig maar als ik dan toch mag kiezen, nou dan prik me maar in m'n zijkant bovenbeen, heup en bil :D woensdag in de trapezius geprikt het stukje boven wat tussen je nek en schouder langs loopt en dat was echt minder prettig.

Je spieren trekken samen en ik persoonlijk ervaar het als een soort stroomschokje. Mijn nek is nu nog iets wat stijf maar mag niet klagen. Mijn billen voel ik nog maar voelt als zijnde flinke spierpijn / blauwe plek.

Ik heb er in ieder geval erg veel baat bij. :j

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 04:35

Ja bij mij werkte ze echt met triggerpoints. Ik vond de eerste behandeling echt niet te doen.

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 16:44

Nou het zit er weer op. Vond er niks pijnlijks aan. Tot nu toe ook nog geen napijn. :)

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:04

Oh ik volg het even, ben bénieuwd of het ook echt helpt

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Dry Needling bij peesontsteking in de heup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 21:00

Misschien wat vroeg om te kunnen oordelen, maar het lijkt echt alsof ik al verbetering voel.