Back on track voor de mens

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:21

Omdat er nog geen specifiek topic is voor gebruik bij mensen, bij deze.
Ik ben heel nieuwsgierig naar gebruik van back on track ( of vergelijkbare merken) producten bij mensen.
Wie heeft er ervaring?
Met name benieuwd naar de rugbeschermer/ band voor de onder rug...
Effect, gemak, prettig te dragen of niet, ook niet te zichtbaar onder kleding of wel?
Zelfde voor de enkel beschermer.

Maar alle info is welkom.

Elisa2

Berichten: 37107
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:23

Ik heb geen ervaring met beschermers, maar heb een BOT t-shirt en een BOT muts en van beide erg veel plezier en profijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:23

Voor specifieke “ problemen”??
Blijft t ook lang goed trouwens?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:25

Kennis van mij heeft de het rugding. Bevalt goed, heeft het gedragen toen ze door haar rug was gegaan en merkte verlichting. Het is wel zichtbaar onder strakke kleding!

Zelf staan de muts of handschoenen nog wel op het verlanglijstje, zeker met dit weer :brr:

Elisa2

Berichten: 37107
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:28

Anoniem schreef:
Voor specifieke “ problemen”??
Blijft t ook lang goed trouwens?


Ja ik heb beide nu twee jaar en ze zijn nog niks van de werking verloren, voor reuma/ pijn klachten. Dit helpt met de doorbloeding/ warm te worden en te blijven.

Ik heb ook de thermohandschoenen gehad, maar die waren wel erg snel stuk en werkten alleen als onderhandschoen zeg maar.

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:41

Ik heb de sokken enige tijd geleden aangeschaft. Merkte echt totaal geen verschil helaas :(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27969
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:57

Ik heb sinds dit winterseizoen de BOT handschoenen, maar bij mij werkt het wel degelijk. Ik heb andere winters (waarin het vaak véél minder koud is dan nu) onder de 5 graden al last met dat ik geen gevoel meer in mijn handen heb en dus niet de hoofdstelriempjes kan vastmaken o.i.d., laat staan rijden.

Ik heb nu een aantal maanden de handschoenen aan en zelfs deze week heb ik nog gewoon op het paard gezeten mét redelijk warme handen. Je moet ze wel gebruiken zoals staat aangegeven, dus eerst een korte periode van wennen van enkele uren per dag, en daarna minimaal 8 uur per dag dragen. Ook moet je niet verwachten dat je met deze handschoenen op de fiets kunt stappen en dat je het dan warm hebt; je moet er wel dikkere handschoenen overheen dragen. Het zijn echt onderhandschoenen. Daarbovenop leg ik ze voor gebruik nog op de kachel, zodat ze warm zijn als ik ze aantrek. En bij mij werkt het als een trein! Ik ben tevreden :j En ik heb soms ook het idee dat mensen bij wie het niet werkt wellicht zich niet helemaal aan de gebruiksrichtlijnen hebben gehouden. Tuurlijk is het ook heel persoonlijk, maar voordat je roept dat het niet werkt moet je wel heel zeker zijn dat je je overal aan gehouden hebt.

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:43

Maar bepaalde producten 8 uur gebruiken is ook niet handig denk ik?
( geen idee of dat voor alles geldt..)

c_alsemgeest

Berichten: 20650
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:46

Ik zat laats te kijken naar dat nek-geval... (ben even de naam kwijt :') )
Ik heb na een auto ongeluk, nogal een probleem nek over gehouden... en dat leek me wel wat, maar ik kon er niet veel ervaringen mee vinden.

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:48

Ik heb zelf winterhandschoenen van Back on Track. Heb ze zo veel aan en met rijden ook ideaal. Heerlijk warm en perfect om nog gewoon fijn mee te kunnen rijden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27969
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:53

Anoniem schreef:
Maar bepaalde producten 8 uur gebruiken is ook niet handig denk ik?
( geen idee of dat voor alles geldt..)


Ik heb ze 's nachts aan, scheelt een hoop. Samen met mijn reistijd kom ik dan wel aan de 8 uur. Overdag is het idd niet altijd handig, maar het is wel een voorwaarde voor de werking (bij de handschoenen iig, overige producten weet ik niet).

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:53

Ik heb de nek/schouder kraag en pols bandje. Ik vind het erg fijn. Mijn schouders zijn duidelijk wat minder pijnlijk (ik heb een whiplash en altijd al pijnlijke schouder spieren), het spierpijn gevoel in mijn schouders wordt er minder door. Ik heb hem een paar keer te lang om gehouden en dat is niet aan te raden want dan komt het spierpijn gevoel juist weer terug incl stijfheid. Met de pols schermer merk ik dat ik mijn vingers makkelijker kan bewegen en krijg geen kramp in mijn onderarm (met werk). Al zodra je de producten aandoet voel je een aangename warmte.

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:55

Ik zou de rug beschermer namelijk met rijden om willen of bv met lang zitten in auto of op een minder comfortabele stoel..

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:59

Ik heb zelf een coltrui van bot. Ik heb m voor tegen de kou, maar merk er echt 0 verschil mee. Het is verder wel een lekkere trui, en blijft ook heel mooi, maar is niet warmer dan andere truien.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:02

Ik heb de enkel beschermer en man wat ben ik er blij mee, waar ik voorheen altijd een dikke enkel kreeg na even lopen en pijn. Voel ik nu dus helemaal niks!

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:04

Ik heb dunne, zwarte handschoenen van BoT.
Ze helpen heerlijk tegen koude, stijve, pijnlijke handen met artrose.
Ik draag ze op stal met goedkope fleecehandschoenen er over en op het moment dat het gespje van de keelriem dicht moet (ik rijd zonder neusriem) doe ik ze even 3 seconden uit.

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:07

zelmago4it schreef:
Ik heb zelf een coltrui van bot. Ik heb m voor tegen de kou, maar merk er echt 0 verschil mee. Het is verder wel een lekkere trui, en blijft ook heel mooi, maar is niet warmer dan andere truien.

Het is volgens mij ook niet de bedoeling dat het warmte geeft, het kaatst alleen je eigen lichaamswarmte terug als infrarood.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:08

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Wolkje op 01-03-18 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:09

Anoniem schreef:
Ik zou de rug beschermer namelijk met rijden om willen of bv met lang zitten in auto of op een minder comfortabele stoel..



Ik heb dat rugding, en dit kan wel.

Ik merk zelf niks van het keramische warmte-effect, maar het ding is sowieso stevig en geeft steun.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:11

Ik heb de nek/schouder beschermer een tijd gedragen na een ongeluk (val van paard). Dit werkte bij mij wel goed, mits ik het droeg tijdens beweging. Als ik gewoon op de bank zat, deed het niks. Wat ook logisch is, want het weerkaatst je eigen lichaamswarmte.
In het verleden heb ik ook de zooltjes voor in schoenen gehad. Die werkten ook prima. Heb er 2 jaar meegedaan, maar waren daarna ook op.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:15

Ikzelf heb een klein dekentje van BoT. Gebruik hem voor van alles. Gisteren voor mijn darmen, maar ook vaak voor mijn rug of ik wikkel hem om mijn knie.

Binnen 1 nacht is een nieuwe blessure vaak over. Darmen zijn bij opstaan ook weer rustiger en heb veel minder last van mijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:20

Wolkje schreef:
Anoniem schreef:
Ik zou de rug beschermer namelijk met rijden om willen of bv met lang zitten in auto of op een minder comfortabele stoel..



Ik heb dat rugding, en dit kan wel.

Ik merk zelf niks van het keramische warmte-effect, maar het ding is sowieso stevig en geeft steun.


Heb jij die smalle??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:20

kirri schreef:
Ik heb de enkel beschermer en man wat ben ik er blij mee, waar ik voorheen altijd een dikke enkel kreeg na even lopen en pijn. Voel ik nu dus helemaal niks!



Past je schoen nog wel normaal ?met die beschermer erbij?

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:23

Ik geloof Janneke2 hier op het forum gebruik ze (denk ik in 1 van haar posts gelezen te hebben).
lol laat maar, zie net dat ze gereageerd heeft

Bij mijn paard merk ik wel positieve veranderingen op bij gebruik van back on track

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:32

Koltrui en sokken merk ik qua extra warmte enzo niet heel veel van, vind de kwaliteit voor de prijs ook niet extreem goed.

Ik heb zo’n rugding en een enkelding.
Merkte dat rugpijn wel echt afnam als ik ‘m om had en rug werd ook lekker warm.
Enkelding heb ik laatst aangeschaft vanweg een scheurtje in een pees/band boven mijn enkel.
Ik smeerde traumeelgel, nam Traumeeldruppels en had een deel van de dag/nacht dat BoT ding om.
Na ruim 2 weken ben ik terug naar de huisarts gegaan omdat er een bobbel op de plek kwam waar de pijn vandaan kwam, pijn was overigens al heel veel minder.
En die was verbaasd dat het zo extreem vlot herstelde, dat daar in principe 6 tot 12 weken voor staat,
Dus wie weet toch een beetje werk van het BoT ding...

Bij paard merk ik dat hij minder kramperig uit de trailer komt als hij de BoT deken in de trailer op heeft.