Wond verbinden of niet? *let op, foto*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:06

je hebt gedaan wat kon, Pleister blijft amper zitten op de handpalm. Gewoon zo aan de lucht laten drogen. Komt wel goed.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 01:21

Jeetje... Even het flapje losknippen, wat detol of sterilon erop (even tandjes bijten wellicht). Daarna calendulan of honing zalf erop en goed checken op rode dikke huid of pulsvorming.

Pfff ik had als kind echt ergere wonden en gekkigheid. Echt niet dat ik naar de dokter wilde. Dat stelde mn moeder al niet eens meer voor. Ik heb standaard sterilon, dettol, calendulan, spiergel, betadinezalf, honing zalf, en een pinset in mn verbandtrommel.
Als je nu echt op het bot of op een pees zou kijken dan kun je laten hechten of lijmen. Maar dit lijkt me een redelijk oppervlakkige wond. Gewoon even aanpakken die hap.

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 01:55

Wauw moet je tegenwoordig echt voor elk krasje of sneetje naar de HAP? Moet niet gekker worden, en het dan maar gek vinden dat mensen tegenwoordig nog net niet arbeidsongeschikt worden van een griepje.

Flapje er ff afsnijden / knippen, wondje droogt vanzelf wel en klaar Is kees, worden ze hard van. Bij een onsteking even antibiotica poeder er op en goed schoon houden.

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Re: Wond verbinden of niet? *let op, foto*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 01:58

Goed lezen: TS zegt zelf in de OP dat ze HAP niet nodig vindt, maar dat ze twijfelt over al dan niet verbinden...

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 07:42

LiesbethDW schreef:
Goed lezen: TS zegt zelf in de OP dat ze HAP niet nodig vindt, maar dat ze twijfelt over al dan niet verbinden...


Nou echt he.. :')

Leek me wel even makkelijk, hier vragen om wel of niet te verbinden.
Krijg je allemaal 'pffff.. HAP bellen? Jeetje... tsss... vroeger.. pfftsss...' naar je hoofd :+

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 07:48

Ik héb het goed gelezen hoor, en het gaat mij nog niet eens over ts zélf, maar om alle "adviezen "die ze krijgt.
Het lijkt me niet verwonderlijk dat ts zélf ook wel eens soortgelijke wondjes heeft opgelopen vroeger.
Dat moet toch al een onuitputtelijke bron aan ervaring zijn lijkt me.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Wond verbinden of niet? *let op, foto*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:29

Gaat me inderdaad niet om de TS zelf hoor. De adviezen vind ik bizar.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:41

Goof schreef:
Gaan mensen hier serieus de HAP voor bellen? Onbegrijpelijk. Dit soort wondjes zijn doodnormaal voor kinderen. Niks aan de hand.

Mee eens...

Even lekker 3 kwartier laten weken in een bakje met soda. Hoe vaak ik vroeger wel niet in zon bakje heb gezeten :')

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Wond verbinden of niet? *let op, foto*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:55

Als je kijkt in dit topic worden er zomaar 15 verschillende adviezen gegeven, je kunt de hap bellen onzin vinden maar als je van alle adviezen uit moet gaan weet je ook niet wat je moet doen.

Ik ben misschien een miep maar als ik twijfel wat ik moet doen dan bel ik gewoon. En ik zeur nooit dat ik lang moet wachten... ik vind het ook lastig inschatten vanaf een foto, het kan meevallen en dat is het inderdaad prima om niet te bellen.

Ts kon je buurvrouw nog helpen?

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 10:09

Er worden idd verschillende adviezen gegeven. Wat dat betreft had ik beter wel de HAP kunnen bellen :D :+
Ik had dit topic gewoon niet moeten openen, had zelf ook wel kunnen bedenken dat iedereen wat anders zou zeggen. In een opwelling bedacht 'zet de foto even op bokt, daar weet vast wel iemand of ik het nou juist wel of niet moet verbinden'.
Domme ik was even vergeten hoe bokt kan zijn (niet iedereen natuurlijk). Geeft niks, weer wat van geleerd. Man, is mijn zondag toch nog nuttig.

Gwenvd, de buurvrouw zei ontsmetten en verbandje erop voor de nacht zodat hij geen last heeft van dat losse flapje tegen de dekens.
Heb het verbandje er net weer af gehaald. Hij heeft er wel pijn aan gehad vannacht zei hij en zie aan hem dat het nu ook pijn doet. Maar het is net zo'n bikkel als zijn moeder ( :D ) dus hij piept niet.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:31

Majabeestje schreef:
Er worden idd verschillende adviezen gegeven. Wat dat betreft had ik beter wel de HAP kunnen bellen :D :+
Ik had dit topic gewoon niet moeten openen, had zelf ook wel kunnen bedenken dat iedereen wat anders zou zeggen. In een opwelling bedacht 'zet de foto even op bokt, daar weet vast wel iemand of ik het nou juist wel of niet moet verbinden'.
Domme ik was even vergeten hoe bokt kan zijn (niet iedereen natuurlijk). Geeft niks, weer wat van geleerd. Man, is mijn zondag toch nog nuttig.

Gwenvd, de buurvrouw zei ontsmetten en verbandje erop voor de nacht zodat hij geen last heeft van dat losse flapje tegen de dekens.
Heb het verbandje er net weer af gehaald. Hij heeft er wel pijn aan gehad vannacht zei hij en zie aan hem dat het nu ook pijn doet. Maar het is net zo'n bikkel als zijn moeder ( :D ) dus hij piept niet.


Stoere vent!!!

Dat bedoelde ik ook meer met hap bellen, niet omdat het nou een dramatische wond is maar meer omdat zij een onderbouwd advies geven :)

Sterkte en hopelijk geneest het snel en heeft hij er minder last van.

Je kan ook misschien een app van de EHBO downloaden, kun je ook veel aan hebben.