Hoe dan; geen haar voor de ogen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Hoe dan; geen haar voor de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 19:21

Soms heb ik echt een baalhaardag en wil ik iemand zijn die onder de douche vandaan stapt, het haar aan de lucht laat drogen en dan een mooi vallend bos haar heeft.

Maar nee, ik heb dun haar wat zit zoals het droogt (in hoeken en haken dus).En vooral, wat niet langs mijn gezicht valt maar er voor. Oftewel na het douchen gooi ik mousse in het voorste deel om dat vervolgens naar achteren te föhnen. Vervolgens stijl ik het voorste deel omdat dat niet is na het föhnen (itt de rest van mijn haar). Om dan daar bij mijn voorhoofd er nog wat haarlak in te spuiten en dan, dan heb ik haar wat langs mijn gezicht valt ipv ervoor.

Hoe doen normale mensen dat. Als ik het aan de lucht laat drogen valt het echt voor mijn ogen. Ik heb de scheiding een klein beetje schuin, nog schuiner is niet mooi omdat aan de ene kant dan maar heel weinig dun haar hangt. Aan vlechten en speldjes wil ik niet beginnen. Maar dat perfecte naar achter vallend haar of langs het gezicht vallend haar zonder allemaal troep erin wil ik ook! Mijn haargrens begint wss gewoon vroeg..

Passen jullie speciale droogtechnieken of iets dergelijks toe om het haar mooi te laten vallen? Of kan ik beter kiezen voor een kortpittig kapsel... (maarja, flaporen :D). Ik heb het dus over los haar. Wie heeft dé manier en hoe doen anderen dat?

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hoe dan; geen haar voor de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:23

Ik was mijn haar in de avond...is het de volgende ochtend droog, en met wax fatsoeneren. Heb nu een korter kapsel, minder werk dan het lange, al bond ik dat meestal op staart

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hoe dan; geen haar voor de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:27

Ohjee ik dacht dat ik moeilijk haar had maar dat is echt niks in vergelijking met jouw routine :=

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:28

Ik heb heel fijn haar, wat van zichzelf slag heeft of krult. Als ik het gewoon laat drogen, dan zie ik er uit als een ontplofte poedel. Ik draai een staart vaak in een knotje los achterop mijn hoofd. Dan droogt het op mijn hoofd gewoon op naar achter. En al het haar dat loshangt, droogt dan rustig op en krult ook als ik die knot loshaal. Als ik die knot niet zo strak draai, krijg ik ook niet die deuk in minn haar die je vaak krijgt als je een staat of zoiets draagt.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:31

Ik heb ook last van haar dat blijft zitten zoals het opdroogt. Fohnen laat mijn haar pluizen en al die mouse dingen enzo heb ik geen geduld voor xD bij mij helpt het om mijn jaar te borstelen als het nog nat is. Het zit dan wel heel plat, maar is nog makkelijk te "vormen" mijn lok doe ik dan dus ook alvast wat opzij borstelen en die stop ik vaak achter mijn oor en dat blijft dan wel zitten. Daarna laat ik het drogen en als het droog is borstel ik het nogmaals en dan valt het meestal wel prima.

Slapen met nat haar moet ik echt niet doen daarentegen xD dan zit mn haar echt niet.. allemaal rare bulten en knikken in mijn haar _O- mijn lok gaat dan ook vaak naar buiten springen soort van _-:(

Maar weet niet hoe je je haar laat knippen? Aan de voorkant wordt het bij mij soort in laagjes geknipt naar achter toe. Achter heb ik dan weer vrijwel geen laagjes omdat mijn haar anders ook te dun word

Hoop dat je wat aan dit verhaal hebt O:) haar blijft een raar iets

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe dan; geen haar voor de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:37

Was je je haar soms terwijl je voorover hangt? Of was je het gewoon naar achteren? In het laatste geval is je natte haar zwaarder en geloof ik nooit dat het dan spontaan denkt 'ik zal even van houding veranderen en voorover gaan hangen'.
Je natte haar dus lekker achterover houden en in een handdoek wikkelen. Of desnoods zo fohnen. Ik vind persoonlijk mijn haar er niet mooier en beter op worden als ik het fohn, dus ik ben voorstander van zo laten drogen.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 19:41

Dank voor jullie reacties. :D

In een staart heb ik ook wel geprobeerd alleen dan staat dat elastiek erin zegmaar. Plus het droogt dan enorm langzaam. En met nat haar naar bed is ook hier echt geen optie haha. Toen ik nog een pony had ben ik wel eens wakker geworden met die pony rechtop xD.

Ik was het gewoon naar achter.. Hoe dat haar in een handdoek te wikkelen heb ik nooit begrepen haha.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:45

Ik doe na het douchen een haarband in. Dan droogt het vanzelf naar achteren op.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:46

Ik moet het altijd elke dag in model fohnen want er zijn plukken die naar buiten krullen of naar binnen krullen en hier en daar een rare slag. Daarnaast is het ook nig eens heel pluizig als ik er niks in doe dus altijd mouse en lakom het enigszins vast te plakken.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:47

Heb je de lok er ook echt door de kapper in laten knippen? Toen ik dat had bleef hij prima zitten na alleen nat op zijn plek kammen (mijn scheiding wil graag in het midden) en aan de lucht laten drigen. Ik heb overigens stijl haar, wel ook dun en fijn

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:52

Je haar wassen zoals het in een staart zou zitten. Dwz dat je je droge haar naar achter kamt, het nat maakt onder de douche en het dan wast. En dan inderdaad je haar in een handdoek doen. Dus: naar voren buigen, haar over je hoofd heen gooien, handdoek vanaf achter je nek op je haren leggen, haar in de handdoek draaien, weer omhoog komen en de handdoek + haar laten rusten op je hoofd. Dat haar komt echt niet meer naar voren hoor :p

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hoe dan; geen haar voor de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:02

Ik was mijn haar eens in de twee weken, de rest van de tijd alleen conditioner. Was mijn haar altijd onderste boven. En dan daarna krul spul er in en dan gel. En dan laat ik het of drogen door een losse knot other op mijn hoofd, of ik plop het met een 't shirt.

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:04

Sourire schreef:
Hoe doen normale mensen dat. Als ik het aan de lucht laat drogen valt het echt voor mijn ogen. Ik heb de scheiding een klein beetje schuin, nog schuiner is niet mooi omdat aan de ene kant dan maar heel weinig dun haar hangt. Aan vlechten en speldjes wil ik niet beginnen. Maar dat perfecte naar achter vallend haar of langs het gezicht vallend haar zonder allemaal troep erin wil ik ook! Mijn haargrens begint wss gewoon vroeg..


Helaas moet de een er wat meer voor doen dan de ander. Dat je haar voor je ogen valt, heeft wss met je haar inplant te maken dus helaas zul je er altijd "iets" aan moeten doen.
Bij mij ook fijn: ik heb 2 structuren haar: de onderste helft zeg maar zo ongeveer krult heel sterk. De bovenste helft is steil. Als ik het dus aan de lucht laat drogen kun je wel bedenken dat dat er niet uitziet. Net een pyramide op mijn hoofd. Met een beetje vochtig weer buiten.... je raadt het al. Kaboem, alle krul weer terug (onderste helft :D :D ) Wordt er hopeloos van.
Gaat ook regelmatig mis bij de kapper. Ik moet de eerste nog vinden die mij goed kan knippen.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:06

Ik heb geen lok, voorste plukken op kinlengte. Haarband vind ik nog een goed idee en wil de handdoek techniek toch ook nog eens proberen.

Als jullie dat niet doen, hebben jullie dan ook dat het voor de ogen valt? Of dat niet zozeer.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe dan; geen haar voor de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:07

Babootje; haha dat van vochtig weer herken ik. Ik stijl dus de voorste plukken maar met vochtig of nat weer vliegt dat gelijk weer in de bocht. En de rest wordt vreselijk pluizig..

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:03

ik moest twee keer lezen om te zien wat je nu allemaal uitvoert om je haar normaal te krijgen. Pfoe. Zit er een kruin midden op je hoofd waardoor het naar voren valt?

Wat snap je niet aan de handdoek techniek drogen? Je buigt voorover, handdoek van achter Naar voren en die die draai je van achteren uit om je haar heen.