Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:07

Hallo!
Ik meld me ook, ik ben sinds september 18 en heb me ook meteen op m'n verjaardag ingeschreven als bloeddonor.

Netjes door de keuring gekomen en omdat ik O- heb gaan ze mij zo veel mogelijk oproepen, ik heb m'n eerste donatie ook al gehad en ik moet zeggen dat het heel erg mee viel ik ben daarna ook gaan werken omdat ik anders geen tijd had en ook dat ging prima.

Sinds gister heb ik me ook aangemeld om stamceldonor te worden.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden


melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:47

JenW schreef:
Wat goed van je ! :j
Fijn dat het allemaal goed is gegaan!

Ik denk dat ik binnen kort ook weer opgeroepen word, kijken of ik nu wel door de keuring kom. Iemand nog tips om je ijzer hoog te krijgen?



Idd ijzerpillen nemen en veel vis, vlees, spinazie en vitamine C nemen.

Ik geloof dat ik ook ergens deze week of volgende week weer opgeroepen wordt.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:26

Aranel schreef:
Ik heb me begin deze week ook aangemeld als bloeddonor. Gisteren belden ze al en nu vind ik het toch wel eng :') ik was aan het werk toen ze belden en net was iedereen in gesprek toen ik terug belde dus ik wacht nog maar even af.
Ben echt bang dat ik flauw ga vallen na het doneren :o


Ze houden je goed in de gaten hoor! en ze laten je ook echt geen bloed doneren als jij je niet goed voelt. Dus flauwvallen gebeurd echt niet zomaar.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:38

Nou idd, ik krijg ook altijd een blauwe plek door die vingerprik.
De eerste keer bloed doneren hadden ze bij mij ook 2 keer moeten prikken omdat het te ver uit elkaar lag en was m'n bloeddruk ook niet optimaal al heb ik daar wel vaker last van, ben een keer bij de huisarts geweest en die vond het een wonder dat ik nog rechtop kon staan want m'n bloeddruk was echt heel laag, daarom ga ik ook altijd fietsen als ik ga bloeddoneren want dan is m'n bloeddruk hoog genoeg haha..

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:41

Ik hoop dat ik deze maand niet wordt opgeroepen, heb vorige week een ongeluk gehad dus heb allemaal open wonden dus mag niet geven. :o

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:25

Ik zou ook even bellen, was bij mij namelijk ook.
Toen ik belde had ik ook al iets van 5 maanden niks van ze gehoord dus wou gewoon weten wanneer ik ong mijn oproepkaart kon verwachten en toen zeiden ze dat ze per ongeluk een foutje hadden gemaakt en ik al opgeroepen moest worden. Week daarna lag de oproep kaart bij mij thuis.

Het ligt er ook heel erg aan welke bloedgroep ze nodig hebben, als je bijv AB hebt dan roepen ze je ook minder vaak op dan iemand met O- omdat O- natuurlijk iedereen kan helpen en ook veel meer gebruikt wordt.

Edit: Mannen worden ook vaker opgeroepen (volgensmij max 5 keer per jaar) en vrouwen maar max 3 keer per jaar.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 00:23

saabineex schreef:
Ja dat had ik al gelezen. Ik heb mij 3 maanden geleden aangemeld. Ze hadden het mij zo vertelt dat als je binnen 2 weken niks hoort dat t goed is en je direct daarna een oproepkaart zal krijgen, maar dat klopt dus niet. Ik ga er in ieder geval even achteraan!



Je hebt ook nog O+ en O- als je O- hebt roepen ze je zoveel mogelijk op omdat je dat aan iedereen kan geven, O+ kunnen alleen de bloedgroepen die ook + hebben ontvangen. Daardoor wordt je dus ook relatief minder opgeroepen. Ik zou er gewoon even naartoe bellen, voor hetzelfde geld is het dat ze je misschien vergeten zijn of dat de oproep kaart kwijt is geraakt bij de post.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:07

Ongesteld maakt bij mij ook niks uit.
Ik slik nu trouwens ijzer pillen bij omdat mijn ijzer steeds verder zakt terwijl ik genoeg ijzer binnen krijg.
Volgensmij wordt ik volgende week of die week daarop weer opgeroepen.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:42

Polly schreef:
Ik doneer inmiddels al een hele poos en de laatste keren plasma. Ben nu poos niet geweest omdat ik voor mijn baan in de zorg hepatitis gevaccineerd ben maar volgende week mag ik weer *\o/*
Vind het altijd reuze gezellig, chocomelletje, roze koek, beetje kletsen en voor ik het weet ben ik weer klaar.


Mag je niet doneren als je die vaccinatie gehad hebt dan? Ik heb namelijk vorige week de 2e hepatitis vaccinatie gehad. :')

Bentley, kerstmuts, 8 maanden


melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:06

Ik heb ook weer een oproep gekregen om bloed te doneren. Helaas kan ik niet omdat de huisarts vorige week heeft geconstateerd dat m'n ijzer gehalte te laag is. Zodra die weer goed is ga ik natuurlijk weer doneren. :j

Bentley, kerstmuts, 8 maanden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Corien_, GrapeshotBot, nano, Typhoon en 46 bezoekers