Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 23:45

Sinds een maand of 2 ben ik elke dag misselijk, en ik begin het ondertussen wel wat beu te worden. In het begin maakte ik me er niet te veel zorgen in, maar ik wil er nou echt wel gewoon vanaf. Het is iets voor nieuwjaar begonnen, en ik heb er niet meteen iets mee gedaan. Na nieuwjaar heb ik een bronchitis gehad en heb ik antibiotica moeten nemen, toen dacht ik dat het misschien juist door die antibiotica niet verbeterde. Maar dat is ondertussen 6 weken geleden en het wordt alleen maar erger. De dokter zegt steeds dat het vast gewoon een virusje is, maar ik vind het wel al heel lang duren.

Het komt meestal in golven, het ene moment is het erger dan het andere. Soms sta ik ermee op maar meestal begint het pas wat later. Het wordt altijd slechter naar de avond toe. De laatste tijd sla ik steeds vaker mijn avondmaal over of probeer ik vroeg te eten, anders houdt het me echt uit mijn slaap.
Gisteren heb ik er bijvoorbeeld echt de hele dag last van gehad. Ik heb met veel moeite ontbijt gegeten, en rond 15u heb ik nog een paar happen genomen van een broodje kaas. Meer kreeg ik niet binnen. Ik kan daardoor ook niet eens lekker wat gaan eten met vrienden, ik verzin telkens excuses om niet te moeten gaan eten bij mijn ouders in het weekend.

Als ik er eens wat van zeg krijg ik meestal te horen dat ik gewoon moet wachten tot het over gaat, maar ik kan toch niet wachten tot ik (letterlijk en figuurlijk) een ons weeg?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:48

Kun je zwanger zijn?

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:50

Heb je misschien last van stress?

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:07

Ik dacht ook aan een zwangerschap?

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:14

Vervelend zeg! Heb je al gember geprobeerd? Verse gemberthee of gemberpoeder in water helpt tegen misselijkheid

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:20

Ik denk stress of spanning?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 00:46

Ik heb gemberpilletjes Sabri, die helpen tijdelijk wel een beetje maar het komt vrij snel terug.

Zwanger heb ik ook al aan gedacht, maar ik denk het niet. Ik heb een spiraaltje, en ik heb voor de zekerheid 3 weken geleden al een test gedaan die uiteraard negatief was. Was wel niet 's ochtends, maar als ik een beetje kan rekenen moest het toen al minstens 4 weken zijn en dan is een test normaal toch vrij correct?

Stress heb ik wel, maar is niet meteen erger geworden de laatste 2 maand. De misselijkheid is ook begonnen terwijl ik verlof had.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 01:10

Meeste testen zijn inderdaad met 3-4 weken betrouwbaar. Kwaliteit van de test maakt daarbij echt verschil.

Bij onze zoon en dochter gelijke dagen er tussen getest. Clearblue gaf binnen een paar seconde overduidelijk resultaat, bij onze dochter Etos eigen merk was heel vaag en duurde langer dan zou moeten tot streepje zichtbaar was. Pas de derde dag dat ik het deed was hij "duidelijk".

Antibiotica kunnen invloed hebben op anticonceptie maar lijkt me dat spiraal hier buiten valt.

Ik ben zelf allergisch voor AB en word er erg misselijk van.

Overigens ben ik bij beide zwangerschappen vanaf week 5/6 extreem misselijk geweest (HG). Dusdanig dat ik niet meer kon eten of drinken en alleen op de bank "ziek" kon zijn. Voor mij een reden nooit meer zwanger te willen zijn (bij zoon met 25 weken pas verbetering, bij dochter met 30 weken). Enige dat ik binnen hield was cola en sea bands (armbandjes met accupressuur drukpunten - geloofde absoluut niet erin maar was zo desperaat van de misselijkheid dat ik alles wel wilde proberen en binnen het half uur was het een stuk beter; merkte ook echt dat het uitmaakte als ik ze niet om had).

Misschien dat de sea bands bij jou helpen om het draaglijker te maken tot je de oorzaak weet. Ik had ze online gekocht maar meeste apotheken hebben ze ook wel.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 04:35

Terug naar de huisarts, bloedonderzoek eisen en evt echo voor galstenen. Dat laatste hoef je niet perse kolieken van te hebben maar kunnen ook sluimeren en jouw klachten geven.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:11

Eventueel maag ontsteking?kan door de AB zijn eventueel?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 21:08

Polly, ik heb in december een abdominale echo gehad en daar was niks uitgekomen. De echo was niet specifiek een onderzoek naar galstenen, maar ik neem aan dat ze dat niet zomaar over het hoofd zullen zien?

sayenti, ik heb geen maagpijn maar echt gewoon misselijkheid. Ik heb ooit eens een maagontsteking gehad, en dat voelde toch anders dan wat ik nu heb.

ElizeVds, bedankt voor de tip, misschien probeer ik dat wel eens :)
Ik heb gisteren opnieuw een test gedaan en die was weer negatief, dus zwanger zal ik waarschijnlijk wel niet zijn. Maar als ik iets kan vinden dat mijn symptomen wat verlicht zou ik al heel blij zijn.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:10

Ik weet niet of ze dat zouden hebben moeten zien.

Ik weet dat mijn moeder bijna een jaar vergelijkbare klachten had en die bleek problemen met de galwegen te hebben.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:27

Ik ben heel erg misselijk geweest door de anticonceptie pil.
Ik kan niet tegen de hormonen die erin zitten, misschien heb jij hetzelfde met je spiraal?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:04

Dan is dat het niet, scheelt weer.

Sea bands zijn zoals de naam zegt niet perse voor zwangerschapsmisselijkheid bedoeld, maar voor zee (en wagen)ziekte. Dus het is niet perse speciaal voor zwangere vrouwen ofzo. Ze zijn dacht ik een euro of 8 dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Verder zou ik gewoon terug blijven gaan naar de dokter tot er een oorzaak en oplossing is. Constante misselijkheid word je gek van!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:11

Mijn moeder heeft precies hetzelfde... ook de bronchitis en de antibiotica en de misselijkheid... ook een virus volgens de huisarts. Wel verschrikkelijk vervelend!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:37

Bijwerking van de spiraal? Spiraal met hormoonafgifte geeft als bijwerking misselijkheid.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Misselijkheid sleept al 2 maand aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 10:47

Ik ben gestopt met de anticonceptiepil omdat ik te veel bijwerkingen had.
Maar mijn spiraal heb ik al meer dan een jaar, en de misselijkheid pas sinds een maand of 2. Ik was eigenlijk heel erg blij met mijn Jaydess, dus ik hoop niet dat mijn klachten daardoor veroorzaakt worden. Als hij eruit moet is geheelonthouding de enige manier die nog overblijft om zwangerschap te vermijden :+

Ik ga nog maar eens terug naar de huisarts, en ondertussen eens zo'n Sea Band bestellen om te kijken of dat misschien wat helpt :)

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:55

Eline91 schreef:
Ik ben gestopt met de anticonceptiepil omdat ik te veel bijwerkingen had.
Maar mijn spiraal heb ik al meer dan een jaar, en de misselijkheid pas sinds een maand of 2. Ik was eigenlijk heel erg blij met mijn Jaydess, dus ik hoop niet dat mijn klachten daardoor veroorzaakt worden. Als hij eruit moet is geheelonthouding de enige manier die nog overblijft om zwangerschap te vermijden :+

Ik ga nog maar eens terug naar de huisarts, en ondertussen eens zo'n Sea Band bestellen om te kijken of dat misschien wat helpt :)


Ik kreeg ook pas last van de misselijkheid nadat ik 3 jaar aan de pil was.. Daarvoor nooit last gehad.
Ben nu ook gestopt met hormoon anticonceptie, en voel me een stuk beter