Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:28

Heb net naar hr gemaild met onderbouwing van artikelen van Freya (wetgeving) dus wacht even hun antwoord af.
Anders wil ik heel graag jouw hulp hebben +:)+

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 07:50

Mijn hulp? :o?

Ik hoop dat je iets gaat hebben aan de HR. Overuren op moeten nemen alsof je voor je lol behandelingen ondergaat..

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:17

:? Er zat een berichtje tussen van iemand die haar hulp aanbood.
Daar reageerde ik op maar het berichtje is weg?

Maar idd Ramiro het is nu een andere dosis: 225 gonal f en 1 decapetyl
Linkerbeen en rechts van buik zijn gevoelig met prikken. Staan ook mooie blauwe plekken.
Hoop dat het bij jou mee gaat vallen

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:45

Colinneke wat vervelend dat je geen verlof uren krijgt! Inderdaad wel achteraan gaan hoor!
En blauwe plekken van het spuiten...naar dat het gevoelig is!

Hier was lange tijd niet veel te melden.
We hadden een afspraak staan voor 19 december met de fertiliteitdsarts. Maar toen was ze door omstandigheden niet aanwezig. Toen is het verschoven naar 17 januari.
Alles zag er goed uit zowel het bloedonderzoek als de echo. Aan de rechterkant 7 eiblaasjes en links 8.
Wij hebben nu dus besloten eerst voor iui te gaan. Ik zat tijdens dat gesprek net op dag 5 van de menstruatie dus helaas kon ik in februari pas starten met de medicatie.

Nu spuit ik vanaf maandag 75 gonal f. Maandag de eerste echo met het spuiten. Ik ben erg benieuwd! Het spuiten op zich valt me mee en ik heb tot nu toe nog nergens last van.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:45

Hier nu ook weer in ronde 3 van de iui. Bij ons dan voor tweede kind.

Collinneke: ik ben jurist arbeidsrecht. Je hebt echt veel rechten. Probleem is als je werkgever niet mee wil werken je het via de rechter of iets moet afdwingen. Daggast de verstandhouding niet ten goede. Probeer het in overleg en met ondersteuning van artikelen ze te laten bewegen.

Ik vind het schofterig hoe je werkgever reageert overigens...

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:10

Colinneke, veel succes vandaag. Op veel goede grote eitjes!!
Ik hoop dat HR beter reageert dan je manager. Ik vond de artikelen van Freya zelf heel duidelijk, je hebt er inderdaad recht op.
Wil t zelf gewoon even aankijken hoe t gaat, heb nog niet zo'n behoefte om het op t werk te delen en zou t makkelijk moeten kunnen combineren met mijn werk. Het prikken lijkt me vervelend, maar t effect van de hormonen zie ik het meeste tegenop.

Skvetta, jij ook succes met je echo. Fijn dat alles er goed uitzag en jullie kunnen starten met iui.

Lautje, is het proces nu voor tweede lastiger als je al een kleintje hebt rondlopen, of valt t mee?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:15

Ik duim ook mee voor grote eitjes!

Het effect van de hormonen vielen mij juist 100% mee Ramiro, had er bijna geen last van. Ik hoop dat dat voor jou ook zo zal gaan. Als ik op mijn werk moest prikken deed ik alle benodigdheden in een brillen koker en ging op het toilet even prikken, ging prima!

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:19

Ik vind het nu meer tegenvallen. Juist omdat je er eentje hebt is het lastiger mey de afspraken. Bij de eerste had vooral zoiets van schouders er onder en door en verstand op nul. En dat is nu anders.
Plus dat ik behoorlijk last heb van de hormonen. Lijf reageert heftig. En met een dreumes die rondloopt en voelt dat jij ook anders in je vel zit en daardoor extra aan je hangt is het soms lastig.

Ook mentaal wel. Heb altijd een groot gezin gewild. En nu denk ik wel eens ik weet of ik dit nog 1 of 2x door wil.

En ik mag niet klagen want ik heb een kind... maar je moet je droom loslaten.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:42

Ik prik ook vaak op mijn werk ivm avonddiensten. Het prikken gaat goed ik heb er geen last van en het prikken op zich duurt ook niet lang. Op het werk weten mijn teamleidster en collega's het wel. Dat is wel zo makkelijk. Maar ook makkelijk is dat mijn werk op 2 minuten van het ziekenhuis zit.

Ik heb vandaag een echo gehad. 1 eiblaasje van 15 mm en 1 van 11. De gynaecoloog zei dat ik morgen terug moet komen omdat we anders misschien al te laat zijn. Ik moet vanavond dezelfde hoeveelheid weer spuiten. Ik ben benieuwd morgen!

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:48

Ik spuit altijd in de avond thuis.
Had vanmorgen een follikel van 16mm. Dus moet vannacht pregnyl zetten en woensdag IUI.

Op mijn werk weten ze het ook. Ben er bewust heel open over geweest vanaf het begin.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:11

Ik duim voor goede eitjes en goede inseminaties!

Bij ons ging de ovitrelle er pas in bij blaasjes van 18-20 mm, één keer had ik een hulk-eitje van 30 mm!

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:04

Nou hier vanmorgen niet zulk goed nieuws gehad.
Links 2 grote en 2 kleine eiblaasjes. Rechts helemaal niks. Dus nu denken ze dat dit het is en dat het ook nooit beter zal worden. En dat de eivoorraad ver op is.
Morgen nog een echo en dan wordt er beslist wat de verdere gang van zaken is.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:16

Jee Collibeke wat een tegenvaller, echt rot zeg -O-
Heb je de echo vandaag al gehad? Ben benieuwd

Ik heb nu sinds een half jaar even geen hormonen, en wat een ruimte in m'n hoofd heerlijk.
De terugplaatsing was mislukt dus nu even maand rust.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:52

Hier iets positiever. Tis alleen andersom. Rechts doet het goed, 4 potentiele kanshebbers. Links zit een iniminie verstopt dus die mag niet mee doen.
Donderdag weer echo en alle pijlen op die 4 gericht. 2 dagen extra dosis hormonen (ipv 225 nu 300 gonal f) erin en dan misschien zaterdag punctie.
Eierstok links zag er verder goed uit, geen reden waarom ie nu niet mee doet.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:14

Colinekke, gelukkig iets beter nieuws vandaag. Kan me voorstellen dat het een zware domper is. Hopelijk zorgt de hogere dosering nog voor een goede groeispurt. Ga iig duimen voor een punctie en goede kwaliteit eitjes.

Saar, kan me voorstellen dat een maandje rust en even geen hormonen een welkome afwisseling is. Het is toch een zware belasting.

Wiebke, slim gedaan met de brillenkoker. Ik heb een kantoorbaan met vaste uren dus spuiten op t werk hoeft gelukkig niet. Ik heb ook een eigen kantoor dat op slot kan, in noodgevallen ook handig. Heb veel last van de pil, vandaar een beetje de vrees voor de injecties. Hopelijk hebben die hormonen inderdaad minder invloed op me.

Lautje dat begrijp ik helemaal. je hebt nu toch een dreumes om rekening mee te houden ook als je jezelf niet zo lekker voelt of met afspraken plannen. Dat gevoel van een droom loslaten herken ik ook wel, altijd gezegd dat ik graag drie kinderen zou willen. Het huis met vier slaapkamers is er in ieder geval. Maar inmiddels is het bezonken dat we al van veel geluk mogen spreken als ons een kindje gegund is.
Hoop dat het woensdag een vruchtbare poging gaat zijn.

Skvetta veel succes vandaag!

Op mijn werk heb ik wel verteld van de endo, maar dat was voordat we wisten waar we aan toe waren met de ICSI. In eerste instantie wilde ik meteen een gesprek met mijn baas aangevragen maar nu wil ik het gewoon even aankijken. Mijn type baan en het feit dat ik naast het ziekhuis zit, maken het wel makkelijker.

SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:33

_Desiree schreef:
Heeft iemand al ervaringen met Gent?

Waarschijnlijk beetje laat, maar wij hebben voor ons eerst via 't UZ gewerkt :)
Ik was tevreden, maar erg vriendelijk zijn ze daar niet altijd vind ik.
Maar bon, we hebben ons kindje gekregen dus da's het belangrijkste :P

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:54

Ik kan jullie alweer verlaten. De operatie stond gepland maar heb hem gecanceld vanwege een positieve test.
Dus plotseling lukte het wel.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:59

Gefeliciteerd !

SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:22

Oooh gefeliciteerd! Prima hoe meer mensen ons mogen verlaten hoe beter :D

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:09

Gefeliciteerd!!

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:05

sietske83 schreef:
Ik kan jullie alweer verlaten. De operatie stond gepland maar heb hem gecanceld vanwege een positieve test.
Dus plotseling lukte het wel.

Wat geweldig. Van harte gefeliciteerd.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:42

Wat leuk! Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap!

Colinneke, gelukkig toch wat meer positief! Hoe gaat het nu?

Lautje, hoe is het woensdag gegaan? Het lijkt me inderdaad wel wat lastiger plannen als er al een kleintje rond loopt. Ik ga voor je duimen en hopelijk binnenkort een positieve test!

Ik moest dinsdag terug komen voor een echo. Toen bleek in de rechter eierstok een blaasje van 11 mm en 1 van 13 ipv wat een andere gynaecoloog zei 15. Rechts waren er nu 4 van 8-9mm. Ze hoopte dat die 4 niet explosief zouden groeien. Dus vandaag weer terug. Nu waren die links niet meer gegroeid maar rechts waren ze tussen de 14 en 16,5 mm. Dus helaas kan de iui poging niet door gaan....
Nu krijg ik medicatie zodat de blaasjes weer slinken voor 10 dagen. Na die 10 dagen moet de menstruatie weer op gang komen, zodra dat gebeurt moet ik weer komen voor een uitgangsecho. De dosering gonal f zal dan waarschijnlijk bijgesteld worden naar 50 eenheden.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:53

Welke hoeveelheid gonal spuit je nu Skvetta?
Ik spuit altijd 50 en heb nu altijd 1 follikel. Voorheen was dat dus altijd meer.
Moet daarom ook ‘opschieten’ hebben ze aangegeven.

Iui was prima. Althans leuk is het nooit en mijn baarmoeder ligt gekanteld waardoor het nogal pijnlijk en lastig is. Nu maar weer 2 weken afwachten.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:55

Ik heb de afgelopen dagen voor het eerst gespoten, dat was 75. Onze arts heeft tijdens het gesprek gezegd dat we voorlopig nog geen haast hoeven te hebben. Maar ik ben benieuwd hoeveel follikels er de volgende keer zijn.

Lautje, dat lijkt me geen pretje nee! Hoeveel pogingen iui heb je?

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:47

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Nu hopen dat de griep snel weg gaat.

Iedereen veel sterkte met het vervolg van jullie pogingen. Hoop dat het voor iedereen lukt want het is een zenuwslopende tijd.