(te) Hoge hartslag in rust

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

(te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 17:10

Hoi allemaal,

Ik kan op dit moment jullie hulp goed gebruiken.
Ik zal even bij het begin beginnen.

Ik ben een jonge vrouw van 19 jaar.
Een aantal weken terug heeft mijn moeder 's nachts 112 gebeld omdat ik hele heftige hartkloppingen had en me ontzettend opgejaagd en rusteloos voelde. Ik had dat nog nooit eerder meegemaakt.

Ze hebben toen een hartfilmpje gemaakt, hartslag ontzettend hoog maar geen onregelmatigheid. Wel was het zuurstof gehalte in mijn bloed erg hoog. Dit kan ik verklaren omdat ik natuurlijk van streek was door de hartkloppingen waardoor ik anders ben gaan ademen dan normaal. Hierdoor is mijn hartslag nog hoger geworden dan dat hij al was.
Ik heb toen in een zakje moeten ademen zodat de co2 hoger werd en het zuurstof lager. Mijn hartslag is toen wat gezakt en de ambulance is weer vertrokken.

Ik voelde mij nog steeds erg slap en opgejaagd en ik heb daarom een afspraak met de huisarts gemaakt.
Ik had op dat moment koorts ivm een fikse voorhoofdholte ontsteking dus de huisarts gaf dat als verklaring voor mijn hoge hartslag en opgejaagde gevoel.

Helaas is het niet beter geworden sinds ik geen koorts meer had.
Ik ben dus weer terug gegaan naar de huisarts. Ze hebben 2 keer bloed geprikt oa op de schildklier, bloeddruk gemeten en een ECG gemaakt. Wederom niks geks te vinden maar wel een hartslag van 98 in rust terwijl deze normaliter rond de 70 is..
Ook ben ik ontzettend moe en ben ik na het lopen van de trap al buiten adem.

Woensdag krijg ik een holter voor 24uur om continue mijn hartslag te meten om een eventueel patroon te ontdekken.

Ik zit prima in mijn vel en ik ervaar geen stress dus dit is voor mij absoluut uitgesloten.

Zijn er meer bokkers die dit herkennen of hebben (gehad)?
Ik zit met mijn handen in het haar omdat ik me zo beroerd voel en er tot nu toe niks is gevonden..



ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:24

Jep ik heb het gehad. En net als jij alles laten testen, ECG, hartecho, bloed prikken en met spoed honderd keer naar de eerste hulp. Uiteindelijk ook een 24 uurs holter om gehad. Gemiddelde hartslag van 90 en de echo was zeer goed.

Ook ik was er beroerd van en je denkt oprecht dat je hartstikke dood gaat. Bij mij was het probleem CHV. Kortom chronische hyperventilatie en een maagwand die heel geïrriteerd was en telkens overal tegen aan drukte.

Ik heb ademhalingstherapie gedaan (hyperven online) en ben er vanaf.

Heb je afgezien van dit nog meer klachten?

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 17:30

Bedankt voor je reactie ingeb0rg!
Had jij zelf door dat je verkeerd ademde? En hoe is deze diagnose gesteld?

Al mijn klachten op een rijtje: hoofdpijn, drukkend gevoel rondom de keel/borst, ontzettend moe, snel buiten adem, ik zie na lichte inspanning mijn hartslag zelfs in mijn oog (terwijl ik normaliter 4 keer in de week krachttraining doe zonder problemen), rusteloos/opgejaagd gevoel, misselijkheid en dus de hartkloppingen.


annibel

Berichten: 1191
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:38

Ijzer tekort!
Mijn HB was veel te laag en ik had dezelfde klachten als jij.. Is dat ook geprikt?

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:47

Jaaaa alsof ik mijn eigen verhaal lees.
Ik loop er al vanaf juli mee.
Onderzoeken zoals 48 uurs holter, ctg, bloed en zelfs onderzoek naar mijn adrenaline gehalte gaf geen resultaat. Enige wat eruit komt was dat ik soms een hartslag heb van 150 slagen.

Inmiddels ben ik van de anticonceptie af en mijn klachten zijn echt stuk minder. Nu loopt er nog onderzoek naar een maagzweer want die kan zelfde klachten geven.
Ik had aanvallen snachts. Opgejaagd gevoel, onwijs misselijk, zweten, bleek, pijn op de borst en enorme hartkloppingen die ik zelfs in mn voeten voelde.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:48

Hier een heel vergelijkbaar verhaal, zelfde klachten. Bij mij bleek het een combinatie hyperventilatie en angst te zijn: nadat ik een keer zo'n 'aanval' had gehad (door hyperventileren) waarbij ik dus ook oprecht dacht dat ik hartstikke dood ging was ik vreselijk bang dat er iets heel ergs met me aan de hand was en/of dat ik weer zo'n aanval zou krijgen. Echter lijdt die angst weer tot hyperventilatie en de hyperventilatie weer tot klachten dus dat versterkte het alleen maar.
Ademhalingsoefeningen, cognitieve therapie en mindfulness helpen mij hierbij.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 17:51

annibel schreef:
Ijzer tekort!
Mijn HB was veel te laag en ik had dezelfde klachten als jij.. Is dat ook geprikt?


Ik heb geen flauw idee waar ze op geprikt hebben.. ik weet alleen zeker dat ze op schildklier en ontstekingswaarde hebben gekeken omdat ik daar specifiek om gevraagd heb.


Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:52

Ik heb een gemiddelde hartslag van 115 in absolute rust (bedrust zelfs). Als ik iets doe, bijvoorbeeld 10m rustig lopen schiet ie direct naar de 180. Een tachycardie dus.

Ik vermoed eerder dat er bij jou iets van hyperventilatie speelt, vanwege een te laag CO2 gehalte in het bloed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:52

Ik heb het andersom gehad, namelijk een gemiddelde van 32 tot 28 slagen per minuut. Ik viel geregeld flauw, had ook hartkloppingen en trok wit weg. Ik heb een holtermeting gehad, maar de oorzaak is niet gevonden. Mijn bloeddruk was ook heel laag van nature.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:54

Oh wat een herkenbaar verhaal! Heb ik ook (gehad), alleen niet zo plotseling als jij. En ik was ook nog wat jonger, denk ongeveer 15/16 toen ik voor een fietstest ging, ze me daar doorstuurden voor een hartecho en meteen werd opgenomen bij de eerste hardhulp. Al snel een hartslag van over de 190 na fietstest en rond 150/160 in rust, zakte heel lang niet. Mogelijk een boezemflutter. Uiteindelijk naar huis mogen gaan toen het onder de 120 was gezakt, met 24 uurs holter. Daar is nooit iets uitgekomen, wel meerdere keren gehad en ook zo'n kastje wat je een week bij je moet dragen. Conclusie was enkel dat mijn hartslag blijkbaar gewoon erg hoog is, 's nachts zakt het wel meer. Ze vonden me destijds te jong voor eventuele medicatie.
De klachten waarmee ik kamp(te) waren (extreme) vermoeidheid, redelijk snel buiten adem, af en toe hartkloppingen met steken op de borst (maar ook hierbij nooit iets gevonden op ECG), licht in het hoofd, door de hoge hartslag heb ik rode wangen en bij de minste (in)spanning of wat ook een knalrood gezicht :+ Je hartslag zien in je ogen herken ik ook nu je het zo schrijft.
Een oplossing of medicatie is er dus nooit gekomen, het werd afgeschreven met "je moet er overheen groeien". Bloeddruk en bloed waren verder wel prima in orde, één keer een iets laag Hb en daar een kuur voor gehad, maar dat heeft geen verschil gemaakt. Inmiddels ben ik 21 en de klachten zijn inderdaad minder geworden. De vermoeidheid is er nog wel en het rode helaas ook. Steken op de borst/hartkloppingen nog een hele enkele keer, maar zeker niet meer de frequentie van 5 a 6 jaar geleden...

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:56

Hier ook :) gemiddelde hartslag 110/120 met continue hartkloppingen.
Jaren door artsen genegeerd, ik moest me er maar niet druk om maken (het is wel gecontroleerd hoor).
Maar ook toen ik me er niet meer druk om maakte was het aanwezig; en het leidt gewoon ontzettend af.
Toen ik voor terugkomende holte-ontstekingen naar de huisarts ging viel mijn hartslag haar op. Voor mij ondertussen normaal, maar omdat ik er nog steeds last van heb ging ze toch kijken wat ze voor me kon doen.
Gebruik inmiddels langwerkende metoprolol 25 mg, en het is in ieder geval al regelmatig. Behalve 's ochtends als het is uitgewerkt. Moet binnenkort terug voor controle.
Ze gaf aan dat cardiologen dit absoluut niet willen voorschrijven omdat er niks aan de hand is, maar dat zij als huisarts wel de plicht voelde iets te doen omdat het mij dagelijks dwars zit.
Ik ben benieuwd wat zij binnenkort tijdens de controle gaat zeggen. Ben bang dat ik er mee moet stoppen, ik hoop het niet.

Ik hyperventileer vaak, ook 's nachts, maar had dit bewust lang niet door. Mijn hartslag gaat dan wel heel erg omhoog. Merk dat de metoprolol dit onderdrukt waardoor ik minder vaak hyperventileer. Mentaal maak ik mij nergens meer druk om, vind het alleen irritant.

Maks :+:

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:04

Ik heb al zo lang ik me kan herinneren een extreem hoge hartslag in rust. Vaak rond de 90-110 en het kan oplopen tot 120-150 als ik me niet lekker voel. Ben nooit specifiek daarvoor naar een arts geweest, maar huisarts en longarts geven aan dat het iets is wat bij me hoort. Al zijn er wel eens hartfilmpjes gemaakt en heb ik zelfs een paar keer aan de monitor gelegen toen ik voor heel wat anders kwam. Dus ze schrikken er wel van, maar er is nooit iets gevonden. Ik heb astma en hyperreactieve bronchien dus ademhaling onder controle houden is altijd een uitdaging. Sinds ik ben gaan hardlopen heb ik vaker een rustige hartslag.

Je heb hier niet direct iets aan, maar misschien stelt het je wat gerust dat er niet persé iets ergs aan de hand hoeft te zijn. Misschien ben je wat oververmoeid of heb je een virus onder de leden. Daar kan je wat langer moe en beroerd van zijn én een hoge hartslag hebben. Geef je lichaam wat rust om helemaal te herstellen.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 18:19

"Gelukkig" heb ik lotgenoten!

Ivy,
Wat vreemd dat het minder is geworden sinds de stop met anticonceptie! Weet je ook waarom anticonceptie die klachten eventueel kan veroorzaken?
Ik ben beniduwd naar het onderzoek mbt de maagzweer.
Ik moet er niet aan denken dat ik al zoveel maanden deze klachten heb zoals jij.. ik ben het nu al helemaal zat!

Memories,
Ik ervaar zelf totaal geen angst omdat ik weet dat mijn hart geen gekke dingen doet verder in de zin van een ritmestoornis. Dus hij zal er niet zomaar mee stoppen.
Ik vind het vooral ontzettend naar om me zo te voelen en het belemmerd me ook heel erg om de dingen te kunnen doen doe ik wil/moet doen.

Quir, dit zou dan chronische hyperventilatie moeten zijn denk ik. Maar ik heb nooit eerder deze klachten gehad en het is heel plots ontstaan terwijl ik in bed lag. Dus daar ligt wel mijn twijfel omdat ik pas anders ben gaan ademen uit schrik op dat moment zelf dat ik de hartkloppingen kreeg. Dus daardoor kreeg ik een te laag co2 gehalte.

Cayenne,
Jeetje dat is echt heel erg laag! Heb je deze klachten nog steeds?

Jolijn,
Bizar zo hoog! Hoe heb jij al die jaren kunnen functioneren met die klachten?
Als ze mij naar huis gaan sturen met je moet eroverheen groeien dan schiet ik echt uit mijn slof.
Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld en het is heel plotseling ontstaan..

Macs,
Ik herken heel erg wat je zegt. Ookal ben je er totaal niet mee bezig en let je er niet op toch merk ik het bijvoorbeeld bij de minste geringste inspanning dat mijn hartslag echt opeens door het plafond schiet.
Hoe hebben ze de hyperventilatie bij jou geconstateerd? En kun je hier niet beter iets aan proberen te doen dan doorgaan met de medicatie?

Roosvanblue,
Is jouw hartslag al je hele leven zo hoog geweest?
Die van mij ligt normaliter rond de 70 dus dat baart mij wel zorgen omdat het plotseling continue zo hoog is geworden..


RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:28

Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven, want dat weet ik niet. Je merkt dat natuurlijk pas als je erop gaat letten, en normaal gezien doe je dat eigenlijk niet :)

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:34

Ik heb er meer last van in rust in trouwens.
Ik ben al onder behandeling bij een revalidatiecentrum waarbij er veel op ontspanning gefocust wordt. (of eerder; omgaan met spanning, spanning voorkomen) wat ook echt wel resultaat geeft.
Echter is het bij mij een soort ingebakken iets, dus niet zomaar weg te nemen. Dat gaat jaren duren, althans, ik kom er nooit meer vanaf denk ik.
Psycholoog noemt het hyperventilatie. Ik zit dan hoog in mijn adem, ben kotsmisselijk, koud zweet, rillen en een onwijs hoge hartslag. Zo word ik 's nachts gewoon wakker.
Omdat ik nu zo'n beetje alles geprobeerd heb ben ik aan de medicatie gegaan. :)

Maks :+:

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:32

Noop ik heb het niet door gehad dat ik chronisch hyperventileerde. Maar na zeventien, ja echt zeventien ECG's, twee hart echo's, een holterkastje en bloeduitslagen met geweldig gezonde waardes die niet beter konden moet je wat.

Uiteindelijk ontwikkel je ook angst voor je hartslag, dus iedere slag voel je, alles merk je, en noem het maar op. Dan krijg je zo'n adrenaline rush door je lijf dat alles nog erger wordt. En door de CHV heb je al de hele dag last van adrenaline door je lijf. Daar komt het onrustige opgejaagde gevoel vandaan, je leeft de hele dag in vluchtmodus, op volle toeren.

Hoofdpijn alles wat je noemt komt me heel erg bekend voor en het zou echt CHV kunnen zijn. Hyperven en een psychosomatische fysiotherapeut hebben mij enorm geholpen. Wacht eerst je holteronderzoek maar af dat is voor jou ook fijner als daar niks uitkomt.

Je kan volgens mij bij de longarts het zuurstofgehalte in je bloed laten meten als je perse een diagnose wil trouwens. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15909
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:04

ivy_power89 schreef:
Jaaaa alsof ik mijn eigen verhaal lees.
Ik loop er al vanaf juli mee.
Onderzoeken zoals 48 uurs holter, ctg, bloed en zelfs onderzoek naar mijn adrenaline gehalte gaf geen resultaat. Enige wat eruit komt was dat ik soms een hartslag heb van 150 slagen.

Inmiddels ben ik van de anticonceptie af en mijn klachten zijn echt stuk minder. Nu loopt er nog onderzoek naar een maagzweer want die kan zelfde klachten geven.
Ik had aanvallen snachts. Opgejaagd gevoel, onwijs misselijk, zweten, bleek, pijn op de borst en enorme hartkloppingen die ik zelfs in mn voeten voelde.

Doe maar eens een slaaponderzoek. Jouw klachten wijzen op slaap apneu. En daar krijg je ritme stoornissen van.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:11

Macs schreef:
Echter is het bij mij een soort ingebakken iets, dus niet zomaar weg te nemen. Dat gaat jaren duren, althans, ik kom er nooit meer vanaf denk ik.
Psycholoog noemt het hyperventilatie. Ik zit dan hoog in mijn adem, ben kotsmisselijk, koud zweet, rillen en een onwijs hoge hartslag. Zo word ik 's nachts gewoon wakker.
Omdat ik nu zo'n beetje alles geprobeerd heb ben ik aan de medicatie gegaan. :)


Mij trof het wat je zei over 'ingebakken, dit gaat jaren duren, nooit meer er van af' en dat is dan hyperventilatie.
Aanpak: psycholoog en medicijnen.

Ook voor TS: wat goed kan helpen bij zaken rondom 'te hoog ademhalen': verbeter de conditie van je middenrifspieren. Dat verandert op den duur je ademhaling, ook als je slaapt.

Gelukkig kun je daar zelf dingen mee doen.

De belangrijkste ademhalings'spier' is je middenrif. (Dus niet de spieren waarmee je je ribben of je borstbeen optilt...!)
Nou is je middenrif een peesplaat maar die peesplaat beweeg je met behulp van spieren.
En die spieren zijn regelmatig (ook bij atleten en zangers, lui die normaliter veel van hun lichaam weten en er veel van vragen) hypertoon. (Potjeslatijn voor: de spier werkt niet meer goed omdat er te veel spanning op staat.)

Oefening 1 is yoga achtig.

Stap 1: zet je 2 handen in je zij, ter hoogte van je onderste ribben, zodat je je adembeweging voelt. Voel gewoon of je handen bewegen. (Idealiter gaan ze ietsje naar buiten en naar binnen, bij zwangerschapsgym leer je allerlei varianten ademhaling, maar dat hoeft nu niet.)
Het kan zittend, het mag staand en je kunt het eventueel (als je er handig in bent) ook liggend.
In feite doe je nog niets, je voelt alleen, zodat je een benul hebt van je adembeweging.

Stap 2: tijdens het inademen,
als je handen uit elkaar gaan,
houd je je ribben een KLEIN beetje tegen.
Er zijn lui die deze oefening 'het wedstrijdje' noemen: je ribben winnen de wedstrijd!!! Je handen gaan ietsje uiteen. (Hoeveel precies is NIET belangrijk en het kan verschillen van wat je tijdens stap 1 voelde.)

Stap 3 is het moeilijkste: als je inademing stopt, stop je.
Dwz.: ga niet door met lucht innemen "Het is gewoon goed".
EN: je handen stoppen ook.

Stap 4: tijdens de uitademing doe je niets met je handen. (Nu ja, ze liggen gewoon op je ribben, net als in stap 1, maar er wordt niet geduwd of getrokken, "die wedstrijd" is alleen tijdens het inademen.)

...en als je uitademing klaar is, is de uitademing gewoon klaar, je doet niets en je WACHT (...dit is een moeilijk punt...) op de inademing.

Zodra je inademing VANZELF begint, ga je weer een heel klein beetje tegenhouden.

Doe in het begin zo 2 of 3 keer "in en uit". En daarna ga je iets anders doen en evt. een paar uur later doe je het nog weer eens, als je zin hebt.
(Yoga oefeningen werken het beste "als je zin hebt", spieren trainen werkt het beste als je het met regelmaat doet - probeer daar een tussenweg in te vinden...!)
Gaat het goed, dwz. voelt het prettig (en ALLEEN dan!!) dan kun je de oefening steeds langer achter elkaar doen en steeds vaker - maar de optimist zegt, dat je soms na twee keer al geen hypertoon middenrif meer hebt. (Dat geldt voor de boffers, voor wanboffers kan het iets langer duren.)
Denkbaar merk je, dat je dieper of langzamer gaat ademen - dat is prima.
Soms merk je in feite niets - ook niet erg. (= Soms werkt de oefening wel degelijk, maar merk je simpelweg geen resultaat.)

Gaat dit goed, is er een aanvullende oefening.
Deze is meer een 'work out'.

;) koop ballonnen - en ga die opblazen.
Het belangrijkste is, ze net voorbij dat eerste punt te krijgen. Ben je niet in feeststemming, laat je het ding daarna weer leeg lopen. - En persoonlijk houd ik NIET van knappende ballonnen!!

Bij yoga wordt doorgaans gezegd, dat de oefeningen het beste werken als je er zin in hebt, bij work outs wordt doorgaans gezegd, dat het het beste is, om gewoon elke dag, of x keer in de week "te werken", spieren sterk maken doe je het beste met regelmaat.
Vind hier dus een tussenweg...!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

korbakimmy8

Berichten: 2233
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: lansjärv

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:31

Jeetje wat een vervelende ervaring zeg!

Ik heb een aantal jaar geleden standaard een hoge hartslag gehad. In rust 110. Ik was moe en had soms rare hartkloppingen, alsof ie dubbel sloeg en oversloeg. Ik ben hiervoor niet naar de dokter ofzo geweest. Ik ben toen ik daar achter kwam een stuk gezonder gaan eten en echt bewust gaan sporten. Geen suikers meer, geen frisdrank, geen snoep, koek of chips. En elke dag een uur gesport. Sindsdien was me hartslag stabiel (rond de 60 a 65) (heeft uiteraard even geduurd voordat dit in me lichaam zat).
In mei ben ik bevallen van mijn dochter en heb ik weer last van hartkloppingen en een wat verhoogde hartslag. Moet ook eerlijk bekennen dat sinds zij geboren is ik wel wat makkelijker ben geworden qua eten en niet meer geregeld sport. Hartslag is nu vaak tussen de 85 en 95.

Bij mij heeft voeding en beweging dus veel geholpen nu. Wat precies het probleem is weet ik niet, mijn vader heeft hartproblemen en een pacemaker en ik ben ergens wel bang dat mijn hart soms ook steekjes laat vallen. Echter heb ik geen zin om in de medische molen te stappen, aangezien het bij me vader 17 jaar heeft geduurd voordat ze er pas achter kwamen dat hij echt hartproblemen had. Ik ben wat makkelijker: gaat wel weer over, of, zie het vanzelf wel.

Paddock Paradise, Noord Zweden, Hobby Fok.
https://www.klaversgarden.com/

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:07

Volgens mijn huisarts leed ik aan hyperventilatie toen ik bij hem kwam met soortgelijke klachten als jij, Ts.
Na opname op de ic wegens een forse longaanval bleek ik aan astma te lijden.
Ik was werkelijk erg benauwd. Niet verwonderlijk dat je dan enigszins geforceerd gaat ademhalen.
Nadat ik longmedicatie ging gebruiken, heb ik nooit meer problemen meer gehad met mijn ademhaling.
Soms wordt het etiket hyperventilatie te snel en zonder onderliggende testresultaten per abuis gebruikt.
Een longfunctietest had mij een ellendige tijd kunnen besparen.
Dat is dus ook nog een mogelijkheid.

Blijf er bovenop zitten ts, als je het niet vertrouwt.
Beterschap, hopelijk voel je je snel weer fit.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:10

Ja alsof ik mijn verhaal lees.
Ik heb in rust een hartslag van rond de 96, 1 trap oplopen en hij schiet gelijk boven de honderd.
Ben ook snel buitenadem en heb veel maagklachten, hartkloppingen en ik voel mijn hartslag heel snel op andere plekken in mijn lichaam zoals idd ogen, keel maar ook oren en vingers. Ik heb wel een vitamine d tekort en ben ook vaak moe

Heb laatst voor mijn tussentijdse toets wel pantoprazol gebruikt om mijn hartslag wat te temperen omdat die anders echt richting de 120/130 ging tijdens het rijden. Maar toen bleef die uiteindelijk alsnog rond de 90.

Hier wil de huisarts ook niets doen, ben nog maar 19 en zal wel niets zijn
echter heeft mijn moeder wel hartproblemen en mijn oma ook van moederskant dus qua erfelijkheid zit het wel een beetje in de vrouwelijke lijn.
Ik ben al 16kg afgevallen en dat heeft geen verschil gemaakt in mijn klachten.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 00:34

Korbakimmy, ik heb een hele gezonde levensstijl met voldoende slaap, 4 keer per week sporten en gezonde voeding. Van het ene op het andere moment heb ik deze klachten dus mijn levensstijl kan hier helaas niks in betekenen.. gelukkig bij jou wel!!

Boras,
Mocht het hyperventilatie zijn vokgens de huisarts wil ik absoluut eerst een longfunctietest doen. Lijkt me een hele verademing voor jou zijn geweest sinds je de medicatie hebt!

Eloya, klinkt inderdaad erg hetzelfde...
Ik ga wel echt drammen voor verder onderzoek totdat ik precies weet wat er nou aan de hand is.
Ik vind deze plotselinge verandering veel te ingrijpend om me te laten afschrijven met 'er zal wel niks zijn'


Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:46

Klinkt inderdaad als hyperventilatie/paniekaanvallen.
En nee dat kan je door een goede levensstijl niet beïnvloeden helaas. Ik heb zelf ook last van hyperventilatie. Geen chronische maar acute.
Verschil is alleen dat mijn hartslag juist te laag is en niet te hoog..

Mijn ervaring is dat alle zgn ademhalings oefeningen juist niet helpen, maar het alleen maar verergeren. Door te proberen naar je buik te ademen en je adem te beïnvloeden leg je alleen maar meer stress op je hartritme.

Het beste is om gewoon te gaan liggen/rustig zitten en observeren wat er gebeurd zonder het te willen beïnvloeden. Het oppervlakkige ademen accepteren en Laten voor wat het is. Je hartslag observeren en laten voor wat het is. Als ik dit een tijdje gewaarwordt wordt het vanzelf weer rustig!

Uiteraard ben ik geen dokter, ik heb slechts ervaring met hyperventilatie. Bij twijfels altijd naar je huisarts gaan!


Anoniem

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 07:37

Ik had zulke klachten, toen ik vitamine d tekort had.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:05

Al geprikt op Pfeiffer? Daar kan het nl ook bij passen.

Wil je niet bang maken maar ik heb overigens jarenlang met hartkloppingen gelopen. Dit werd steeds erger en de cardioloog zei dat t me tussen de oren zat. Toen mijn hart echt op hol ging werd ik nog niet serieus genomen. Ik werd naar een longarts gestuurd
...ipv de cardioloog waar ik om vroeg. Uiteindelijk liep de Pfeiffer daar ook nog doorheen. Na de Pfeiffer was t nog niet weg maar het was erger geworden. De longarts verwees me door naar de cardioloog. Toen 3 weken holter gehad maar daar kwam niks uit. Weer niet serieus genomen en weggestuurd. Klachten bleven en hart paar keer weer op hol. Ik kreeg een reveal die de hartslag bleef meten en dus werd het eindelijk na 2 mnd gevangen (hartslag boven de 250 per minuut). Bleek dus op mijn 43e dat ik een aangeboren hartritmestoornis had. Ablatie volgde en ik was er vanaf....dit na 8 jaar van flinke klachten.

Wat ik daarmee zeggen wil is dat je je niet af moet laten schepen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, _bloempje01_, amandananana, Arianne_94, Charlotte446, Dewii, gaucho, heleen06, hooi, Leukertje, Mediatoolkitbot, Morris, Patriesje, sjaslique, Snuitje52, waikiki_6, xJolijn, xKatinkii, YandexBot en 162 bezoekers