eczeem door hooi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 00:47

Ik ben allergie's aan hooi.Een contact allergie ,voor meerder planten trouwens maar die kan ik vermijden om aan te raken.Hooi niet aangezien ik een pensionstalling heb.Nu draag ik handschoenen en ik zorg dat de mouwen van mijn jas over mijn handschoenen komen,maar toch kruipt er hooi tussen mijn kleren en op het moment zien mijn handen en polsen er niet uit.Vellen ,jeuk ,korsten.
Iemand die het ook heeft of er een zalf of iets voor heeft?Ik kijk zo uit naar het voorjaar dat de grote weien opengaan en de paarden geen hooi meer nodig hebben :-)

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:55

Krijg je medicijnen tegen de allergie?
Mijn zoon is allergisch voor paarden/pony's, gras, hooi en huisstofmijt (en heeft ook nog astma).
Om de allergie te onderdrukken slikt hij (op voorschrift van zijn arts) deslatoratadine. Daarmee kunnen bij hem de ergste reacties redelijk onderdrukt worden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:00

Ik heb hetzelfde, maar minder heftig, zo te lezen. Ik heb behandelingen gehad bij Den Hoek (o.a. acupunctuur, druppels en osteopathie) wat erg goed heeft geholpen. Ik heb momenteel (al twee jaar) erg weinig klachten. Heb ik wel klachten, dan kan ik meestal goed beredeneren waardoor het komt (nieuwe lading hooi, te veel chocola gegeten etc). Als escape heb ik desloratadine en hydrocortison zalf. Beide liggen al twee jaar ongebruikt in het badkamerkastje.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 10:08

Ik heb wel cetirizine voor bij hooikoorts aanvallen maar daar heb ik nu geen last van ,dus hoesten snotteren en tranende ogen.Het zijn echt alleen mijn handen en polsen/onderarmen die reageren op aanraking met hooi.Dus dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen.Het rare is op stro reageer ik niet. Ik heb buiten het hooi voerseizoen geen last van eczeem.Het heeft ook al voor we er achter kwamen dat het van het hooi was.Maar ik kan idd bij de HA wel eens vragen naar hydrocortisonzalf.Ik heb alleen altijd zo'n hekel om naar de HA te gaan .

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:23

Corticonezalven sowieso laten staan!! Daar maak je het van kwaad tot erger mee! Ik ben ook onder behandeling bij een osteopaat, maar weet niet of die ook iets bij contacteczeem kan betekenen. Succes!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 10:25

Ik kom ook wel bij de osteo maar heb nog nooit gehoord dat hij wat aan eczeem kan doen.Maar het is zeker de vraag waard natuurlijk.Heb er nooit aangedacht om daar er over te beginnen.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:18

Op aliexpress is er een zalf te koop die geweldig tegen eczeem werkt. Ook psoriasis en uitslag verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Zelf ben ik van 20 jaar zware eczeem afgekomen terwijl in Nederland geen oplossing was. Ik ben er zelfs zo vanaf, dat ik al 3 kwart jaar geen zalf of iets hoef te smeren.

Body Psoriasis Dermatitis en Eczeem Pruritus Psoriasis Huidproblemen China Crèmes Psoriasis Crèmes Gezichtsreiniging
http://s.aliexpress.com/6vQRVFbm?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:55

dressagelady schreef:
Corticonezalven sowieso laten staan!! Daar maak je het van kwaad tot erger mee!


Kun je dit onderbouwen?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:03

Bij regelmatig gebruik maakt cortisonenzalf de huid dunner.

Ik gebruikt die zalf dus alleen als escape; als het zo jeukt dat ik alles openkrab. Ben ooit eens eigenwijs geweest en wilde niet smeren. Het gevolg was ontstoken eczeem op mijn handen, dus het zag er niet uit en was nogal onhandig met werken (op een boerderij).

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:03

beatje schreef:
Ik heb wel cetirizine voor bij hooikoorts aanvallen maar daar heb ik nu geen last van ,dus hoesten snotteren en tranende ogen.Het zijn echt alleen mijn handen en polsen/onderarmen die reageren op aanraking met hooi.Dus dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen.


Tabletjes werken ook tegen reacties van de huid, niet alleen op luchtweg reacties

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 23:21

Storm schreef:
Op aliexpress is er een zalf te koop die geweldig tegen eczeem werkt. Ook psoriasis en uitslag verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Zelf ben ik van 20 jaar zware eczeem afgekomen terwijl in Nederland geen oplossing was. Ik ben er zelfs zo vanaf, dat ik al 3 kwart jaar geen zalf of iets hoef te smeren.

Body Psoriasis Dermatitis en Eczeem Pruritus Psoriasis Huidproblemen China Crèmes Psoriasis Crèmes Gezichtsreiniging
http://s.aliexpress.com/6vQRVFbm?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Bedankt heb hem besteld.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:50

_Denise_ schreef:
dressagelady schreef:
Corticonezalven sowieso laten staan!! Daar maak je het van kwaad tot erger mee!


Kun je dit onderbouwen?


Het onderdrukt je immuunsysteem, maakt de huid dun, doet pigment weg trekken.. Je hebt er veel meer aan de oorzaak van de eczeem te elimineren.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 17:11

dressagelady schreef:
Het onderdrukt je immuunsysteem, maakt de huid dun, doet pigment weg trekken.. Je hebt er veel meer aan de oorzaak van de eczeem te elimineren.


Ik zal het de paarden uitleggen,geen hooi meer, ik krijg er eczeem van ;-)

Maar cortisone maakt idd je huid dun.
Ik heb vandaag plastick handschoenen onder mijn gewonde handschoenen aan gehad en dan alle hooitjes van en uit mijn mouwen geschud,dat helpt het beste.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:09

beatje schreef:
Storm schreef:
Op aliexpress is er een zalf te koop die geweldig tegen eczeem werkt. Ook psoriasis en uitslag verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Zelf ben ik van 20 jaar zware eczeem afgekomen terwijl in Nederland geen oplossing was. Ik ben er zelfs zo vanaf, dat ik al 3 kwart jaar geen zalf of iets hoef te smeren.

Body Psoriasis Dermatitis en Eczeem Pruritus Psoriasis Huidproblemen China Crèmes Psoriasis Crèmes Gezichtsreiniging
http://s.aliexpress.com/6vQRVFbm?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Bedankt heb hem besteld.

Met Chinese zalf is het oppassen geblazen hoor! Het blijkt nl met regelmaat dat het net zo goed een hormoonpreparaat is - maar dan zonder duidelijkheid over de samenstelling en herkomst van de gebruikte werkzame stoffen.

Met een goed smeerschema zijn cortisonezalven veilig. Atrofie komt vaak pas voor na lang (en dan bedoel ik jaren) smeren zonder tussenpozen. Desondanks is en blijft het symptoombestrijding.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:15

ik had met hooi ook altijd mn handen kapot. Kon niet zonder handschoenen voeren. Dit feit vergeten, Op de landbouwbeurs kon je gokken wat de vochtpercentage was van een baal hooi. Dus mn hand er ff ingestopt. Had direct last.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:16

En als je iets met lange mouwen onder je jas aantrekt en daar je handschoenen overheen doet?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:09

Ik heb 20 jaar hormoonzalf gesmeerd. Werkte niet. Mijn huid zag er vreselijk uit. Toen die Chinese zalf geprobeerd en binnen 2 weken van mijn eczeem af. Al 3 kwart jaar ben ik eraf en ik smeer zelfs die Chinese zalf niet meer sinds die tijd.
Dat risico wil ik dus best nemen ;)
Als je zo'n erge eczeem hebt gehad, dat niks helpt en je je iedere nacht openkrabt en niet kunt slapen van de alleroverheersende jeuk, dan kan het je niet meer schelen wat er in een tube zit, als het maar werkt.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:17

Misschien kun je inseminatie handschoen onder je mouwen doen? En daar overheen je jas en dikkere handschoenen? Die inseminatie handschoenen reiken tot aan je oksels.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: eczeem door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:29

Hoe voer je het hooi? Kan je het biet met een riek/tweetand riek doen? Of moe het in hooinetten?

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:37

Paardenmelk capsules (om het van binnenuit aan te gaan) en paardenmelkcreme schijnt ook goed te helpen tegen exceem.