Bijna altijd blaren.. ideeën?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 00:36

Hee bokkers!

Zo langzamerhand word ik er moedeloos van, wanneer ik voor de zoveelste keer mijn hielen heb open gelopen. Ik ben gek op het regelmatig kopen van nieuwe schoenen, maar dat is op deze manier haast niet leuk meer. Nieuwe schoenen betekent hoe dan ook blaren, maar het kan maar zo dat deze niet minder worden en de schoenen weer in de kast belanden + dat ik er echt tegenop zie om nieuwe schoenen in te lopen.

Nu zijn nieuwe schoenen nog tot daaraan toe. Het gebeurt ook regelmatig dat ik uit het niks een blaar heb van de gymp die ik al heel vaak zonder problemen gedragen heb. Dat zijn zachte gympen, volledig van leer, de juiste maat en met gewone sokken. Schoenen waar ik wekenlang geen probleem mee heb en dan ineens toch weer de boel open ligt.

Wanneer ik weet dat ik meer dan 50m moet lopen tape ik mijn hielen af met Leukoplast. Echter vliegen die rolletjes er doorheen en gaat de plaklaag inmiddels niet meer van mijn hielen af. Het gebeurt nog wel eens dat de tape ook een beetje loslaat en dan wat oprolt. Al helemaal niet ideaal..

Nu zag ik op bol.com dat ze ook siliconen hielbeschermers hebben. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? https://www.bol.com/nl/p/hielbeschermer ... 052582922/

Ik ben ook erg benieuwd of jullie nog andere tips hebben! Ik zou graag schoenen willen kopen zonder daar zo overna te moeten denken.

Bedankt!

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:42

Misschien eens bij een podoloog langs?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:58

Draag je wel de juiste maat? Te groot of te klein kan blaren geven, ook te veel ruimte bij de wreef geeft ruimte voor wrijving dus blaren.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 02:10

Eelt kweken.

Ik heb een keer mega blaren gehad op mijn hiel van nieuwe paardrijlaarzen.
Ik was zo slim om van die blaren gel pleisters er op te plakken.
Zijn mijn blaren open gegaan en verdween die hele gel pleister in mijn open blaar.
Na 2 weken elke avond weken en peuteren had ik de hele pleister er uit. Sindsdien zn dikke eeltlaag op die plek. Ik kan er geen blaar meer krijgen

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 02:43

Al eens mee naar de huisarts geweest?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 03:08

Compeet blarenstick gebruiken.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 03:59

Ik ben precies hetzelfde, maar mijn hielen zijn ook wat puntig. Mijn bader heeft hetzelfde. Het enige dat bij mij werkt zijn blarenpleisters. Gewoon preventief plakken als ik nieuwe schoenen draag maar ook op dagen dat ik veel loop.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 08:15

Voor zover ik denk draag ik wel de juiste schoenmaat. Wellicht dat de ene pasvorm wat beter sluit, maar zelfs van mijn fijnste gymp komt het dus nog wel eens voor dat ik ineens toch weer een blaar heb.

Naar de podoloog of huisarts ben ik er nog niet mee geweest. Zouden die wat kunnen betekenen dan? Afgelopen zomer had ik een grote blaar onder de bal van mijn voet, die ook wat begon te ontsteken. Ben daar toen wel mee naar de huisarts geweest, aangezien ik er zelf slecht bij kon.

Zo'n blarenstick zag ik ook langs komen. Daar heb jij dus wel goede ervaringen mee Jenny? Anders moet ik dat en die siliconen hielbeschermers maar eens gaan uitproberen.

Anoniem

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:56

Blarenstick inderdaad!

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:03

Ik heb het idee dat de huid op je hielen ondertussen dusdanig gevoelig/din is geworden dat bij de minste wrijving al een blaar ontstaat. Daarom doen je goede gympen dit nu ook. Doordat je continue de hiel beschermd met leukoplast krijgt je huid ook geen kans eelt te kweken/dikker te worden en zit je in een vicieuze cirkel. Ik zou stoppen met die leukoplast voor dagelijks gebruik en iets zoeken om meer eelt te kweken. Er zijn middelen die je huid stugger maken.

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:40

Hoe ziet je hiel eruit en hoe is je voetstand?
Ik heb een beetje platvoeten en loop van mezelf ook wat frans, waardoor ik naar binnen zak. Mn gehele voetstand is nu dus ook "doorgezakt" waardoor mn hielbotten meer uitsteken dan zou moeten.

Ik had daardoor ook altijd blaren met nieuwe schoenen. Ik draag sindskort (weer) zooltjes en probeer zo bewust mogelijk mn voeten op een goede manier te plaatsen als ik loop. En dus ook bewust te zijn dat ik mn tenen iets naar binnen draai met lopen zodat het juiste gedeelte mijn gewicht draagt.
Op die manier lopen voelde in het begin heel vreemd, maar ik merkte wel direct verbetering in mn gewrichten en uiteindelijk heb ik dus ook minder last van blaren.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:11

steun zolen kunnen helpen maar dan heb je ook gezeur met schoenen. Een collega had dat ook en dat bleek een huidziekte te zijn....altijd blaren van schoenen en kleding zelfs van een string of een bh.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 17:44

Dorus schreef:
Ik heb het idee dat de huid op je hielen ondertussen dusdanig gevoelig/din is geworden dat bij de minste wrijving al een blaar ontstaat. Daarom doen je goede gympen dit nu ook. Doordat je continue de hiel beschermd met leukoplast krijgt je huid ook geen kans eelt te kweken/dikker te worden en zit je in een vicieuze cirkel. Ik zou stoppen met die leukoplast voor dagelijks gebruik en iets zoeken om meer eelt te kweken. Er zijn middelen die je huid stugger maken.


Ik ben het hier inderdaad zeker mee eens en ik denk dat dat inderdaad voor een groot deel meespeelt. Maar ik loop veel op mijn werk ook en het gebeurt regelmatig dat na 10 min lopen de hele boel al open ligt en als je dan nog de hele dag moet.. Ze helen daarna ook weer erg slecht, dus ik moet ze dan toch weer een aantal dagen afplakken in mijn schoenen en ze begin je ook telkens weer opnieuw.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 17:49

NoTwixLeft schreef:
Hoe ziet je hiel eruit en hoe is je voetstand?
Ik heb een beetje platvoeten en loop van mezelf ook wat frans, waardoor ik naar binnen zak. Mn gehele voetstand is nu dus ook "doorgezakt" waardoor mn hielbotten meer uitsteken dan zou moeten.

Ik had daardoor ook altijd blaren met nieuwe schoenen. Ik draag sindskort (weer) zooltjes en probeer zo bewust mogelijk mn voeten op een goede manier te plaatsen als ik loop. En dus ook bewust te zijn dat ik mn tenen iets naar binnen draai met lopen zodat het juiste gedeelte mijn gewicht draagt.
Op die manier lopen voelde in het begin heel vreemd, maar ik merkte wel direct verbetering in mn gewrichten en uiteindelijk heb ik dus ook minder last van blaren.


Ik sta eerder wat naar binnen en mijn hielen steken ook wel iets uit, maar niet extreem. Tuurlijk voel ik mijn botpunten wel, maar het is niet dat er onwijze uitsteeksel zitten en ik heb dus ook altijd blaren op verschillende plekken op mijn hiel (het is niet altijd maar 1 punt).

Mijn rijlaarzen zakken wel vaak op de hak het meeste in ook.


Ik ga toch eens kijken voor die blarenstick en wellicht dat die hielbeschermers nog wat zijn. Ik loop momenteel stage bij een orthopedisch bedrijf, dus ik kan daar ook eens vragen of zij wat weten.

Anoniem

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:03

Oh, herkenbaar dit. Wat bij mij helpt is synthetische sokken vermijden. Voor mij alleen maar sokken van zacht katoen. Verder zeggen dat kamferspiritus kan helpen, maar heb daar zelf nog geen ervaring mee.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:16

Geen idee welke schoenen je koopt,maar ik heb dit met 'goedkopere' schoenen of gewoon minder kwaliteit schoenen.

Ook bv pumps,ballerina's,....zijn altijd 'prijs'.
Alles wat niet vast genoeg rond mijn voet zit en wrijving veroorzaakt geen blaren.

Hier dus degelijke schoenen uit kwaliteitsmaterialen die stevig rond mijn voeten zitten,en daarmee los je veel op.

Hier ook zo'n geldingen,maar biedt voor mij geen oplossing,dan begint het 50m verder op andere plekken te wrijven.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 18:34

tengeltje11 schreef:
Geen idee welke schoenen je koopt,maar ik heb dit met 'goedkopere' schoenen of gewoon minder kwaliteit schoenen.

Ook bv pumps,ballerina's,....zijn altijd 'prijs'.
Alles wat niet vast genoeg rond mijn voet zit en wrijving veroorzaakt geen blaren.

Hier dus degelijke schoenen uit kwaliteitsmaterialen die stevig rond mijn voeten zitten,en daarmee los je veel op.

Hier ook zo'n geldingen,maar biedt voor mij geen oplossing,dan begint het 50m verder op andere plekken te wrijven.


Goedkopere schoenen waag ik me al tijden niet aan. Ik draag veelal leren schoenen en let ook op dat ze zacht zijn aan de achterkant (geen randjes enz) en ook wat hoger over mijn hiel sluiten zeg maar. Ik heb oa leren laarzen van Sendra en sneakers van Red Rag, hier heb ik het minste last in. Maar ook die geven soms uit het niks nog blaren..

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 18:34

safina schreef:
Oh, herkenbaar dit. Wat bij mij helpt is synthetische sokken vermijden. Voor mij alleen maar sokken van zacht katoen. Verder zeggen dat kamferspiritus kan helpen, maar heb daar zelf nog geen ervaring mee.


Dankjewel, ik ga eens kijken! Kan je dat gewoon bij de drogist halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:44

DewiRox schreef:
safina schreef:
Oh, herkenbaar dit. Wat bij mij helpt is synthetische sokken vermijden. Voor mij alleen maar sokken van zacht katoen. Verder zeggen dat kamferspiritus kan helpen, maar heb daar zelf nog geen ervaring mee.


Dankjewel, ik ga eens kijken! Kan je dat gewoon bij de drogist halen?


Ik heb het in Duitsland bij de drogist gehaald. Maar kan zijn dat het Kruidvat het ook wel heeft.

https://www.kruidvat.nl/tendo-glycerine ... /p/4132262

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:56

Zouden uggs niet iets zijn?

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 19:10

luffwinny schreef:
Zouden uggs niet iets zijn?


Nee, die draag ik niet.
Plus dat dat ook maar voor een hele kleine periode een oplossing zou kunnen bieden. Het zomerseizoen werk ik op het strand, dan is het drama eigenlijk het aller grootst.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:32

Misschien lees ik er overheen, maar wat voor type sokken draag je?
Ik ken wel dat mijn hakken gevoelig zijn(als in wondjes krijgen op uitstekende botpunten, maar ik krijg dus geen blaren!
Ik heb standaard bij mijn rechterschoenen dat ik slijtage heb waar mijn hak schuurt, sommige laarzen heb ik daarom daar een extra(glad) leren stukje zitten, dit werkt voor mij ideaal.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Bijna altijd blaren.. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:36

Mocht niks helpen van de bovenstaande tips, zou je ook preventief sporttape kunnen gebruiken. Ik koop dat altijd bij de action. Gewoon een stukje afknippen en erop plakken. Is veel goedkoper dan al die dure blarenpleisters en werkt netto goed.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 22:32

siskeh schreef:
Misschien lees ik er overheen, maar wat voor type sokken draag je?
Ik ken wel dat mijn hakken gevoelig zijn(als in wondjes krijgen op uitstekende botpunten, maar ik krijg dus geen blaren!
Ik heb standaard bij mijn rechterschoenen dat ik slijtage heb waar mijn hak schuurt, sommige laarzen heb ik daarom daar een extra(glad) leren stukje zitten, dit werkt voor mij ideaal.


Ja, sokken is nog wel iets om eens uit te zoeken/proberen ook. Ik heb eigenlijk altijd sneakersokjes en lange sokken van de Primark. Maar misschien moet ik eens kijken naar naadloze, katoenen sokken. Dat is het beste toch?

Ik ga ook eens kijken voor die sporttape bij de Action. Zou inderdaad fijn zijn een wat goedkoper alternatief te hebben voor de preventieve Leukoplast. Moet alleen wel echt goed blijven plakken.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:36

ik heb daar ook vaak last van, maar ik heb nu panama jacks, en al zit daar wel een prijskaartje aan, ik heb nog nooit zulk zacht leer gehad. geen blaren en het voelt zo fijn zacht! ik wou dat mijn zadel en rijlaarzen half zo zacht voelde als mijn schoenen. en het is zelfs een maat te groot maar zo comfi