(Half) kroeshaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

(Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 21:33

Zijn er hier nog meer mensen die een half donker/half blank kindje hebben? Ik dacht dat het misschien leuk zou zijn tips uit te wisselen qua verzorging/styling van het haar.

Ik heb een dochter van zes maanden en ben behoorlijk aan het puzzelen hoe ik haar flinke bos haar het beste kan verzorgen. Welke haarverzorgingsproducten gebruiken jullie, hoe vaak wassen jullie het haar en welke haarstijlen dragen jullie kinderen vaak?

Just_bo

Berichten: 253
Geregistreerd: 02-02-14

Re: (Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:12

Heb je weleens de Curly Girl Method bekeken? :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 22:36

Ik had er nog nooit van gehoord maar heb net even twee filmpjes bekeken. Die onderling ook nog weer iets verschilden maar het belangrijkste is dus om je conditioner niet uit te spoelen (als ik het goed begrijp). Ga me er vanavond nog even meer in verdiepen :j

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: (Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:50

Ervan uitgaande dat het haar ergens vandaan komt, kun je de (schoon)familie niet om tips vragen? :)

Just_bo

Berichten: 253
Geregistreerd: 02-02-14

Re: (Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:57

Niet helemaal, de CGM vermijdt producten die het haar beschadigen. Dit houdt in: geen shampoo (eventueel shampoo zonder sulfaten), je maakt je haar schoon met conditioner (co-washing). De conditioner moet vervolgens geen siliconen bevatten, omdat je siliconen er alleen uit kunt wassen met sulfaten en sulfaten drogen het haar uit (wat je echt niet moet hebben met krullen!). Ook worden uitdrogende alcohols en hitte vermeden en moet je het haar nooit droog borstelen om pluis te voorkomen.

Op wikihow staat een tutorial, en op Facebook zijn er een paar groepen waar t besproken wordt :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: (Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:03


Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 01:49

Palmera schreef:
Ervan uitgaande dat het haar ergens vandaan komt, kun je de (schoon)familie niet om tips vragen? :)


Helaas niet dus -O- Die hebben allemaal echt kroeshaar en mijn dochters haar is te dun en te glad voor de producten die zij gebruiken. Bovendien krijgen die kids veelal nephaar zodra het kan.


Ga jouw pagina ook even bekijken Li!

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:14

Ik zelf heb dat haar. Ik was alleen met cremespoeling/conditionar. Soms twee keer achter elkaar, even laten zitten en dan uitspoelen. Absoluut geen shampoo want daar word het ontzettend droog van. Door de cremespoeling/conditionar word mijn haar makkelijk doorkambaar, ruikt het heerlijk, het word ook gewoon schoon net als met shampoo. Daarna dep ik mijn haar een beetje droog, absoluut niet droog vegen want dan word het een pluizebol. Vervolgens wat olie erin, net welke je lekker vind en niet te veel. Zelf gebruik ik nu hennep olie maar heb ook castor olie staan en verschillende olien van de Tuinen. Hoop dat je hier wat aan hebt.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:40

Mijn dochter heeft kinderen van een Antilliaanse man en kleinzoon heeft mooie krullen maar kleindochter heeft bijna kroeshaar. Het is heel lang en volgens mij gebruikt mijn dochter Aragnanolie voor haar haar.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: (Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:49

The curly Girl facebookgroep heeft veeeel informatie! :D

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 17:35

Bedankt voor de tips! Castor olie had ik ook al goede verhalen over gehoord, maar nog niet geprobeerd. Welke conditioners gebruiken jullie?

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:58

Zelf maakt het mij niet veel uit want het gaat erom dat ze lekker zacht maken en dat doen ze bijna allemaal. Dus de hele dure laat ik de laatste tijd meestal staan want ook de goedkopere doen prima hun werk. Zo pak ik alles waar ik toevallig ben op dit moment als ik het nodig heb. Ik heb nu de tropical cremespoeling van de Kruidvat en de Maroccan van de Kruidvat en die ruiken heerlijk en doen hun werk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:07

Mavelle schreef:
Bedankt voor de tips! Castor olie had ik ook al goede verhalen over gehoord, maar nog niet geprobeerd. Welke conditioners gebruiken jullie?

Die van dr organic. Daar zit geen zooi in zoals parfum, siliconen etc. Kreeg altijd enorme jeuk van andere shampoo en conditioner. Heb dan wel geen kroeshaar maar wel droog haar. Was het 1x per week met shampoo en conditioner en 1x alleen met conditioner.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:37

lieveli schreef:


Deze wou ik ook noemen. Site geeft superveel info over de verzorging van allerlei soorten krullend haar. Stap 1 is bepalen wat voor soort haar je dochter heeft qua krultype, porositeit enz. Wat dat is kan je allemaal op de site vinden. In elk geval niet te vaak wassen en als je wast, een milde, sulfaatvrije shampoo gebruiken. Conditioners is een beetje uitproberen maar als je de haareigenschappen weet wordt het al makkelijker een selectie te maken. Succes!

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: (Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:12

luster's pink oil.
ik doe het altijd in het haar van mn stiefdochterje. Ook een halfbloedje.

Ik was haar haar met normale shampoo en conditioner. En dan na het douchen pink oil in nat haar doen.
Zij heeft inmiddels lang haar en ik vlecht haar haar altijd voor het slapen gaan.
Pink oil erin en een vlecht maken.
Zo pluist het veeeeel minder.
En doen altijd aan de voorkant wat gel van Dark and Lovely. Quick styling gel.
Zit in een paars potje


Ik weet niet waar je woont maar vaak bij Braziliaanse of african hair winkels heb je heel veel goede verzorgingsproducten

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:46

Ik heb 4 caramel kindjes. De jongens doen altijd was of gel in de haren, maar hebben kort haar. Meisje is anderhalf en haar was ik nog met Weleda baby Shampoo en douche crème. Daarna 2 pompjes Hegron haar serum en dat laten zitten. Dan is het makkelijk doorkambaar en pluist niet. Als ik het ga vlechten gebruik ik de haar crème.


Afbeelding
De haarserum

Afbeelding
Voor het kammen en vlechten.

Ben tot nu toe erg tevreden, maar ze heeft nog geen (super) lang haar natuurlijk..

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:56

Oh herkenbaar allemaal hier een zoontje die half kaapverdiaans is en inderdaad is het niet te vergelijken met de struktuur van zijn kaapverdiaanse familie. Ik omschrijf het ook altijd met "de krul van een afro maar de struktuur van een europeaan" en het meeste spul is al snel te vet of te zwaar...

Ik gebruik ook alleen conditioner en 1x per 2 weken een milde shampoo... verder nog steeds opzoek naar het ultieme goedje om van de fluis in zijn krul af te komen!

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:02

Ik heb zelf half kroeshaar en gebruik de producten van Cantu, Blueberry bliss (deze heeft een iets zoeter en dus kinderlijker geurtje) en Shea Moisture. Ik bestel het bij http://www.myhairshop.nl

Ik borstel mijn haar voornamelijk met mijn vingers onder de douche en als ik veel klitten heb gebruik ik een denman borstel!

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust! Heb zelf ook altijd veel moeite gehad met mijn haar ;)

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:48

lilopippa schreef:
Ik bestel het bij http://www.myhairshop.nl



Ik heb via je link gelijk 2 producten besteld om uit te proberen! Thanks!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: (Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:55


Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 21:18

lilopippa schreef:
Ik heb zelf half kroeshaar en gebruik de producten van Cantu, Blueberry bliss (deze heeft een iets zoeter en dus kinderlijker geurtje) en Shea Moisture. Ik bestel het bij http://www.myhairshop.nl



Jee, hier moet ik maar eens even rondspeuren!

@babette ik herken het. En iedereen roept dat ze later prachtig haar krijgt maar niemand weet hoe ik het moet verzorgen :P

Hegron en pink lusters oil kan ik beide ook wel even halen, zag dat dat niet zo heel erg duur is.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: (Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:51


Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 06:14

Toevallig zag ik vanavond in de winkel de Luster's pink oil staan dus die heb ik even meegegraaid. Heb de light versie genomen, met jojoba olie. En nog een conditioner van Suave met sheabutter. Morgen maar even proberen. Hoe lang kun je de conditioner het beste laten zitten? Bij mijzelf was ik het er altijd vrijwel direct weer uit. En doe je de olie/creme erin als het haar nog nat is of als het opgedroogd is?

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:23

Mavelle schreef:
Toevallig zag ik vanavond in de winkel de Luster's pink oil staan dus die heb ik even meegegraaid. Heb de light versie genomen, met jojoba olie. En nog een conditioner van Suave met sheabutter. Morgen maar even proberen. Hoe lang kun je de conditioner het beste laten zitten? Bij mijzelf was ik het er altijd vrijwel direct weer uit. En doe je de olie/creme erin als het haar nog nat is of als het opgedroogd is?


De conditioner er even in laten zitten. Ik slaap soms zelfs met mijn conditioner in als ik avonds verder geen zin heb om te wachten tot de conditioner goed ingetrokken is. Verder zou ik crème in het haar doen als het haar nat is!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 22:06

Bedankt voor de tip! Kam je het dan ook gelijk uit? (Terwijl het dus nog nat is)

Ik heb trouwens een houten kammetje, geen idee eigenlijk of dat nog iets uitmaakt.