(Half) kroeshaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

(Half) kroeshaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 21:33

Zijn er hier nog meer mensen die een half donker/half blank kindje hebben? Ik dacht dat het misschien leuk zou zijn tips uit te wisselen qua verzorging/styling van het haar.

Ik heb een dochter van zes maanden en ben behoorlijk aan het puzzelen hoe ik haar flinke bos haar het beste kan verzorgen. Welke haarverzorgingsproducten gebruiken jullie, hoe vaak wassen jullie het haar en welke haarstijlen dragen jullie kinderen vaak?


Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 22:36

Ik had er nog nooit van gehoord maar heb net even twee filmpjes bekeken. Die onderling ook nog weer iets verschilden maar het belangrijkste is dus om je conditioner niet uit te spoelen (als ik het goed begrijp). Ga me er vanavond nog even meer in verdiepen :j


Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 01:49

Palmera schreef:
Ervan uitgaande dat het haar ergens vandaan komt, kun je de (schoon)familie niet om tips vragen? :)


Helaas niet dus -O- Die hebben allemaal echt kroeshaar en mijn dochters haar is te dun en te glad voor de producten die zij gebruiken. Bovendien krijgen die kids veelal nephaar zodra het kan.


Ga jouw pagina ook even bekijken Li!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 17:35

Bedankt voor de tips! Castor olie had ik ook al goede verhalen over gehoord, maar nog niet geprobeerd. Welke conditioners gebruiken jullie?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 21:18

lilopippa schreef:
Ik heb zelf half kroeshaar en gebruik de producten van Cantu, Blueberry bliss (deze heeft een iets zoeter en dus kinderlijker geurtje) en Shea Moisture. Ik bestel het bij http://www.myhairshop.nl



Jee, hier moet ik maar eens even rondspeuren!

@babette ik herken het. En iedereen roept dat ze later prachtig haar krijgt maar niemand weet hoe ik het moet verzorgen :P

Hegron en pink lusters oil kan ik beide ook wel even halen, zag dat dat niet zo heel erg duur is.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 06:14

Toevallig zag ik vanavond in de winkel de Luster's pink oil staan dus die heb ik even meegegraaid. Heb de light versie genomen, met jojoba olie. En nog een conditioner van Suave met sheabutter. Morgen maar even proberen. Hoe lang kun je de conditioner het beste laten zitten? Bij mijzelf was ik het er altijd vrijwel direct weer uit. En doe je de olie/creme erin als het haar nog nat is of als het opgedroogd is?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 22:06

Bedankt voor de tip! Kam je het dan ook gelijk uit? (Terwijl het dus nog nat is)

Ik heb trouwens een houten kammetje, geen idee eigenlijk of dat nog iets uitmaakt.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 22:29

Heb even vlug gegoogled maar wat is er zo bijzonder aan die borstel?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 23:36

Aaaah. Ik ga de naam onthouden en eens kijken of ik hem ergens in een winkel tegenkom.


tessxponys, is dat het enige product dat je gebruikt? En laat je het erin zitten of gebruik je het als haarmasker? Ik hoop dat mn dochter me later dankbaar is :P Ik moet er nu even geld in steken maar als ik eenmaal ontdek wat werkt is me dat best wat waard. Krullen zijn zo mooi!!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 18:08

Zonder die vettige producten zijn haar krullen inderdaad een grote pluizebol. Dat is eigenlijk geen optie. Daarnaast is het dan ook totaal niet uit te kammen. Zoals genoemd kan je altijd natuurlijke oliën gebruiken zoals olijfolie of kokosolie, dat lijkt me helemaal niet schadelijk. Ik gebruik nu die roze fles (pink lustre geloof ik) en alleen maar conditioner. Zo’n verbetering! Verbaas me alleen echt over de hoeveelheden die je nodig hebt := Als ik een beetje olie in mijn haar smeer is het zo vet, bij m’n dochter gaat er echt een heleboel in voordat het een beetje vet is. En een groot deel trekt er dan in de loop van de dag ook nog in, je zou het bijna twee keer op een dag kunnen doen.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 14:42

Wat voor mutsjes of doeken gebruik je daar voor? Ik denk dat haar haar (uitgetrokken) nu ongeveer een cm of tien is. Lang genoeg voor speldjes en staartjes zou ook al wel moeten lukken.

De olijfolie heb ik vorige week een dag en een nacht in laten trekken voor ik het haar waste, dat heeft ook veel goed gedaan. Ze heeft nu geeneens die pink olie in en het is best toonbaar! En heel zacht :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 15:11

Bedankt! Ga ook dat eens uitproberen.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 16:50

Hoe vind ik zo’n winkel? Waar Google je dan op?

Heb zojuist voor het eerst staartjes in haar haar gedaan:


Afbeelding

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 17:06

Hmm als ik Google vind ik eerlijk gezegd vooral kapsalons.. En een paar blogs over kroeshaar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 163 bezoekers