Babyshower??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:32

marije1109 schreef:
1 x naar een babyshower geweest. Kindje 2 dagen na de bevalling overleden en mijn vriendin bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen en baarmoeder moest verwijderd. Ze zullen dus nooit een kindje krijgen

Onze goedbedoelde cadeaus staan 4 jaar later nog onaangeroerd in de ongebruikte kinderkamer.....

Voor mij nooit meer een babyshower, ik vier het graag als moeder en kind gezond in het kraambed liggen.


Is ook precies de reden waarom ik het verschrikkelijk vindt. Vier het pas als je zeker weet dat alles goed is gegaan. Zelf misschien ook er een extra hekel aan omdat ik nooit kinderen mag krijgen.

En wat ik helemaal niet snap is dat het hier in de omgeving achterlijk duur is. De 1e waar ik gevraagd was was €100 pp. En vorig jaar 1 daar waren we totaal €150 pp kwijt en dan moesten we nog heen rijden a anderhalf uur heen..
Laatst bijgewerkt door smit_ilse op 20-01-18 02:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:35

lieveli schreef:
Zo Amerikaans. Walgelijk.

Maar ik werd ook verrast en ik vond het heel leuk om te lunchen met mijn liefste vriendinnen voor ik moeder werd. Geen rare spellen of stomme cadeaus.

Gewoon goed vreten en een mooi hobbelpaard.


Lekkere reactie weer.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:37

Bij ons zijn babyshowers echt superstandaard. Iedereen doet het hier als ze over de helft zijn. Bij een vriendinnetje hebben we haar geblind-doekt een baby-pop laten aankleden inclusief luier enzo om doen, jongens namen en meisjes namen met het hele alfabet, allemaal een babyfoto mee en dan raden wie welke baby is. Babyshowers zijn leuk *\o/* Have Fun!

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 03:52

Ik heb er inmiddels 2 gehad.

Bij de eerste allemaal spelletjes moeten doen. Ik vond het vreselijk. T was heel druk zowel qua mensen als qua geluid. Dat kon ik niet goed meer hebben

Bij de 2e gezellig thuis gelunced met een klein groepje. Met zijn alle rompertjes versiert en gekletst
En dat beviel mij veel beter. Vond dit echt leuker.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 03:54

SavannahNx schreef:
lieveli schreef:
Zo Amerikaans. Walgelijk.

Maar ik werd ook verrast en ik vond het heel leuk om te lunchen met mijn liefste vriendinnen voor ik moeder werd. Geen rare spellen of stomme cadeaus.

Gewoon goed vreten en een mooi hobbelpaard.


Lekkere reactie weer.


Thanks!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 07:33

lieveli schreef:
Zo Amerikaans. Walgelijk.

Maar ik werd ook verrast en ik vond het heel leuk om te lunchen met mijn liefste vriendinnen voor ik moeder werd. Geen rare spellen of stomme cadeaus.

Gewoon goed vreten en een mooi hobbelpaard.

Haha. Ik vind alles wat Amerikaans is ook zó vreselijk, gender reveal party etc. Maar ik heb ook genoten van mijn babyshower. Gewoon lekker kletsen en eten.

En tja over dat het mis kan gaan. Een baby kan ook na een paar weken overlijden. Ik snap dat het heel heftig is om mee te maken als de zwangerschap zo laat nog mis gaat. Ik word al eng bij de gedachte. Maar dat percentage is zo bijzonder klein dat ik vind dat je daar je leven niet door moet laten leiden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:06

smit_ilse schreef:
marije1109 schreef:
1 x naar een babyshower geweest. Kindje 2 dagen na de bevalling overleden en mijn vriendin bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen en baarmoeder moest verwijderd. Ze zullen dus nooit een kindje krijgen

Onze goedbedoelde cadeaus staan 4 jaar later nog onaangeroerd in de ongebruikte kinderkamer.....

Voor mij nooit meer een babyshower, ik vier het graag als moeder en kind gezond in het kraambed liggen.


Is ook precies de reden waarom ik het verschrikkelijk vindt. Vier het pas als je zeker weet dat alles goed is gegaan. Zelf misschien ook er een extra hekel aan omdat ik nooit kinderen mag krijgen.

En wat ik helemaal niet snap is dat het hier in de omgeving achterlijk duur is. De 1e waar ik gevraagd was was €100 pp. En vorig jaar 1 daar waren we totaal €150 pp kwijt en dan moesten we nog heen rijden a anderhalf uur heen..


Wat heb je dan in vredesnaam gedaan :? Hier kost t niet meer dan dat iedereen een hapje meenemen voor de high tea en een klein cadeautje en een bijdrage voor de slingers. Met max 15€ is t meestal wel klaar.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:17

Kinderen gaan dood, dat is een gegeven. In de buik, buiten de buik, door ziekte, door ongeluk, door het leven. Dat je daar meer stil bij staat als het je is overkomen al dan niet indirect is logisch. Maar verder is het voor de meesten onder ons een nare droom ver weg. Ik laat me niet door angst leiden.

Een babyshower kun je op vele manieren invullen maar voor mij was het gewoon nog een laatste keer als niet-mama met z'n vijftienen high tea'en. En als cadeau een petit puk paard.

Maar als de mama to be wél van spelletjes houdt doe je dat. En als het een chick is die het wat minder voor elkaar heeft kun je haar een mooie kickstart geven door bijvoorbeeld zo'n luiertaart of 50 hydrofielen te geven. Regel dat iedereen iets te eten meeneemt en een mooi cadeau. Versier het huis en verras de mama.

Ik vind her wel suf dat vrouwen tegenwoordig hun babyshower zelf plannen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:21

Wat heb je dan in vredesnaam gedaan :? Hier kost t niet meer dan dat iedereen een hapje meenemen voor de high tea en een klein cadeautje en een bijdrage voor de slingers. Met max 15€ is t meestal wel klaar.[/quote]

Ik heb afgezegd :) ga vast niet zoveel uitgeven ervoor. Die van 100 euro was rondje varen, restaurant, cadeau. En die van €150 ook uit eten, cadeau, hapjes, drinken, versieringen, buik schilderen en nog wat spellen.

Met die €15 wat jij zegt klinkt het een stuk leuker!!

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:35

Buikschilderen OMG...

Bij dat soort bedragen haak ik ook af hoor (sowieso probeer ik babyshowers te vermijden, tenzij het gewoon een leuke lunch of high tea is).

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:39

Sjezus, inderdaad met zulke bedragen zou ik ook afhaken. Nergens voor nodig.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:13

Ik maak vaak taarten voor babyshowers dus dat wordt vaak gedaan icm high tea en spelletjes. Je kan het zo gek maken als je zelf wil. Dr een vind het super leuk en de ander juist helemaal niets. Dat is zo persoonlijk. Ik vond zwanger zijn geweldig en een prachtige tijd. Een ander verliest juist zijn ongeboren babietje. Dat is verschrikkelijk en wil je alleen in je ergste droom. Maar ik zou mij daar niet door laten lijden. Er kan altijd iets gebeuren. Heel je leven is een risico.

tuttifrutti

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:54

Mijn zusje had een paar weken geleden een babyshower voor mij georganiseerd. Het was echt een verassing voor mij en mijn vriend heeft me met een smoes naar mijn zusjes huis moeten lokken.ik heb een superleuke middag gehad! :D
Ze had spelletjes georganiseerd en op tafel stonden allemaal hapjes en blauwe kinderchampagne, hele woonkamer was blauw versierd, super leuk! Ook heb ik veel cadeaus gekregen , zijn echt verwend, maar wel allemaal dingen die we nog nodig hadden en echt kunnen gebruiken <3

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:11

Ik was een keer bij een babyshower waar we allemaal een houten kleerhanger hebben versierd voor de baby onder het genot van een drankje en hapjes. Ik heb niks met baby's en babyshowers, maar het was wel gezellig.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:14

lieveli schreef:
Zo Amerikaans. Walgelijk.

Maar ik werd ook verrast en ik vond het heel leuk om te lunchen met mijn liefste vriendinnen voor ik moeder werd. Geen rare spellen of stomme cadeaus.

Gewoon goed vreten en een mooi hobbelpaard.

Hier ook :j lekker high tea gehad. Veel leuker dan die stomme afgezaagde spelletjes.

Wel toen ik al bevallen was. Zou eigenlijk zijn op de dag dat ik bevallen was, 6 weken te vroeg.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:33

Zaterdag mijn eerste meegemaakt bij mijn dochter
Lekker gekletst ik had heerlijk gekookt en cadeautjes meer niet gewoon simpel en leuk

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:27

Voor de zekerheid: babyshower is alleen bij een eerste baby toch? Een vriendin/kennis is zwanger en haar vorige babyshower was verschrikkelijk.. Kan ik weer een uitnodiging verwachten of is het eenmalig?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:35

Dat ligt eraan of ze fanatieke vriendinnen heeft :+

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:43

Of in mijn geval een kopiërende moeder. Mijn schoonmoeder vond mijn babyshower blijkbaar zo leuk dat er dus ook 1 voor mijn schoonzus werd georganiseerd bij haar 2e kindje. Wat een ellende.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:35

verootjoo schreef:
Dat ligt eraan of ze fanatieke vriendinnen heeft :+


Ik vrees eerder voor haar moeder en schoonmoeder...