Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 23:35

Sinds 14 dagen heb ik een nieuwe (dure)bril. Mijn oude had ik een 4 tal jaar is gesneuveld dankzij mijn jonge merrie...

Toen ik hem kocht vond ik hem mooi... maar sinds de dag nadien niet meer. Ik voel er mij heel onzeker mee en heb het gevoel er niet uit te zien.

Het valt ook op dat niemand er iets van zegt. Het blijft muisstil. Dit maakt mij alleen maar nog meer onzeker.

Wat zouden jullie doen of wat zijn mijn opties?

Ik troost mezelf nu met het idee dat er bij Hans Anders solden is en alles aan - 50%.(de nieuwe bril is aangekocht bij een zelfstandig opticien)
Dus wie weet koop ik wel een goedkope bril waar ik gelukkig mee ben....

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:42

Ik heb vorig jaar m'n bril gesloopt door keihard op m'n gezicht te vallen, dus toen moest ik met spoed een nieuwe uitzoeken terwijl m'n gezicht nogal... uit proportie was (beschadigd jukbeen - dus super dikke wang, en ik had een blauw oog waar je u tegen zegt. Had een heel scheef gezicht).

Toen ik m'n nieuwe bril opgehaald had en thuis opzette dacht ik echt van :wow: :wow: waarom heb ik dit uitgekozen :') Vroeg me echt af of ik soms onbekwaam was door de hersenschudding ofzo.
Maar na een paar weken toen ik eraan gewend was, was ik er zooo blij mee! Waarschijnlijk is het een kwestie van wennen.

Overigens krijg ik er soms heel random van wildvreemde complimenten over, soms zelfs mensen in het OV of in de winkel waar ik werk die het merk vragen, maar mensen die mij kennen zeggen er niks over :')

Je hebt natuurlijk 4 jaar dezelfde bril gehad, dus het is ook onwijs wennen om nu zo pontificaal in je gezicht iets heel anders te hebben. Wel vervelend dat je er niet aan kan wennen zeg! :(:)

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:42

Mijn moeder had ook een multifocale bril gekocht bij hans anders. Kon er maar niet aan wennen en is er gewoon mee terug gegaan. Heeft haar geld terug gekregen. Geen probleem.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 23:46

RoyceMack schreef:
Mijn moeder had ook een multifocale bril gekocht bij hans anders. Kon er maar niet aan wennen en is er gewoon mee terug gegaan. Heeft haar geld terug gekregen. Geen probleem.

Daar kan ik echt niet van klagen. Glazen zijn top en de bril zit als gegoten. Ik kan mezelf bijna niet aankijken. Ik denk altijd bleh. Af en toe (afhankelijk van hoe mijn haar en kleren zitten) denk jawel hij is wel mooi!

Pfff heb brillen. Nooit leuk gevonden.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:50

Ah dit vind ik een beetje sneu :+:
Je kan altijd even proberen of er bij de opticien nog iets te regelen valt? En anders is er nog Charlie Temple, daar kan je goedkoop erg mooie (vind ik) brillen kopen!

Wat betreft het stil zijn van "de andere kant", waarschijnlijk straal je zelf uit dat je je niet op je mooist voelt, dat kan dat wellicht verklaren :)

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:51

Laibadji schreef:
Sinds 14 dagen heb ik een nieuwe (dure)bril. Mijn oude had ik een 4 tal jaar is gesneuveld dankzij mijn jonge merrie...

Toen ik hem kocht vond ik hem mooi... maar sinds de dag nadien niet meer. Ik voel er mij heel onzeker mee en heb het gevoel er niet uit te zien.

Het valt ook op dat niemand er iets van zegt. Het blijft muisstil. Dit maakt mij alleen maar nog meer onzeker.

Wat zouden jullie doen of wat zijn mijn opties?

Ik troost mezelf nu met het idee dat er bij Hans Anders solden is en alles aan - 50%.(de nieuwe bril is aangekocht bij een zelfstandig opticien)
Dus wie weet koop ik wel een goedkope bril waar ik gelukkig mee ben....


Ik heb sinds vorig jaar een bril, daarvoor nooit een bril of lenzen of iets gehad. En ik kreeg ook geen commentaar, wat bleek? Mijn montuur stond zo goed dat het mensen niet eens opviel dat ik een bril droeg :) Dus geen commentaar hoeft niks te betekenen :)

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:56

Ben wel erg nieuwsgierig geworden

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:58

Ik heb sinds dit jaar ook een bril. Ik heb er echt enorm aan moeten wennen, maar dat is uiteindelijk ook gelukt!

Ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig geworden naar hoe ie staat!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:07

Mijn tante is een keer van donker groen smal montuur naar dik paars montuur gegaan en ik zag het niet eens :+
Dus trek je van de stilte niets aan, de meeste mensen valt het niet op.

Anna_98

Berichten: 452
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:12

De stilte zou ik me ook niet meteen druk om maken. Toen ik een nieuwe bril had vroegen ze op m'n werk pas na een paar weken sinds wanneer ik een bril droeg, sinds m'n 11e. En toen m'n moeder thuis kwam met een groot paars montuur viel het me ook pas op toen ze vroeg wat ik ervan vond.

Voor een nieuwe goedkope bril kan je misschien ook eens kijken bij Charlie temple. Wel alleen online, maar heel leuk geprijsd en redelijk veel keus.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 00:14

_O- dit had ik moeten zien aankomen. Wie nieuwsgierig is, stuur mij een pb dan stuur ik morgen een fotootje door en kunnen jullie keuren. ;)

Zo online zetten doe ik liever niet omwille van privacy.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:34

Laibadji schreef:
Af en toe (afhankelijk van hoe mijn haar en kleren zitten) denk jawel hij is wel mooi!

Pfff he

Dit zegt mij eigenlijk dat je gewoon nog wat meer moet wennen. :) Je bent blijkbaar niet 100% negatief.
Geef jezelf nog wat tijd, kijk regelmatig in de spiegel.
Als je 's ochtends met haast klaar bent met douchen/make-up/haar/weet ik veel wat, lijkt het misschien helemaal niets omdat je gehaast bent. Kijk dan een uur later als je iets meer tijd hebt nog eens in de spiegel. Wellicht vindt je het zelf dan ineens veel mooier ;)

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:42

Vaak is het ook een goed teken dat niemand er wat van zegt. Dan past de bril juist bij je. Ik ben ook wel benieuwd naar een foto.

Ik moet ook altijd even wennen

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:50

Een goede, passende bril zie je niet echt. Veel erger als mensen denken, "hé bril waar ga jij met dat mens naar toe?" :+

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 08:03

Stuur mij eens een pb?

Ik snap je onzekerheid maar er zijn ook zoveel opticiens did niet goed meedenken met de vorm van je hoofd. Ik ben helemaal gek van ace en tate ken je dat? Allemaal hippe brillen voor 100 per stuk inclusief glazen. En die gasten kijken écht goed naar je gezicht.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 11:14

senna21 schreef:
Een goede, passende bril zie je niet echt. Veel erger als mensen denken, "hé bril waar ga jij met dat mens naar toe?" :+

:D hier moest ik toch even mee lachen en dat doet deugd. Door het topic alleen al word ik positiever. Mijn oprechte dank! Ik en sowieso nogal negatief over mezelf dus deze steun is fijn. Word ik toch een beetje meer zelfzeker van.

Ik heb nu ook foto's van mezelf genomen met oude en nieuwe bril en ook dat doet veel in positieve zin.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:42

Ik moet ook een nieuwe bril ik heb deze al 2 jaar en merk dat ik vaker hoofdpijn heb.
Maar ben beetje bang wat mensen er van zeggen je hebt dan toch een ander uiterlijk..
Wil graag in mijn ray-ban zonnebril andere glazen want dat montuur is nog goed. :) zou dat kunnen?

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:43

Een goed passende bril 'hoort' niet op te vallen! Kom op meid, zo erg kan het niet zijn. Een opticien heeft verstand van wat hij verkoopt. Ik ben ook nieuwsgierig geworden naar een foto.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:50

Misschien moet je er ook gewoon even aan wennen? :) Ik heb ook sinds kort een nieuwe na 5.5 jaar met mijn oude te hebben gedaan en vond het zo anders, terwijl het voor veel mensen niet eens opvalt geloof ik. Ben wel nieuwsgierig naar een foto trouwens :))

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:03

Niet druk maken omdat je geen reacties krijgt hoor!
Ik kreeg 3 jaar geleden een bril en daarvoor heb ik nooit een bril of lenzen gehad. Een paar dagen later had ik afgesproken met een vriendengroep die ik al heel lang ken. Had niet vertelt dat ik een bril had gekregen. Ik kreeg er maar niks over te horen dus na een uurtje vroeg ik wat ze van mijn bril vonden. Hun antwoord: maar je had toch altijd al een bril? :+

Ik kon moeilijk wennen aan het montuur maar ik krijg erg vaak reacties van mensen dat ze mijn bril mooi vinden. Echt heel vaak super random hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:48

Hier kreeg ik, toen ik een nieuwe bril had, vaak de reactie: 'er is iets anders aan jou... Maar wat? :? '
Een teken dat mijn bril gewoon bij mij en mijn gezicht past. Ik ben van rechthoekige naar ronde glazen gegaan dus je zou zeggen dat iedereen het meteen ziet, niet dus :D Het valt veel mensen gewoon niet op dat je een nieuwe bril hebt.

Ook krijg ik nu na een dik halfjaar nog wel eens de reactie: 'heb je een nieuwe bril?!'. Achja, dat hoort bij het brildragen!

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto ;)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:59

Ik ben recent van geen bril naar een voor mijn gevoel heel opvallende bril gegaan die ik alleen draag tijdens het autorijden, en op het werk als ik een afspraak heb waar iemand iets presenteert op een scherm. Omdat ik er zelf zo mee bezig ben (ik voel hem! ik zie de randen! hij staat me gek! ik heb geen brillenhoofd!) viel het me juist op als ik er geen commentaar op kreeg. Maar zelfs van collega's die me al jarenlang zonder bril zagen, heeft denk ik driekwart nooit iets gezegd, en als ik er dan zelf iets over opmerkte dan was de reactie vaak 'oh! ja nu je het zegt!'

En toen ik er over nadacht klopte dat andersom ook wel. Bij naaste familie en goede vrienden valt het op, maar bij collega's? Nieuwe bril (zoals een kamergenoot op het werk, felrood ipv zwart)? Ik merk niets op. Van geen bril naar wel een bril? Uh... was dat al? Nouja whatever :)

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:00

ik ben ook wel benieuwd naar een foto :o
Ik studeer optometrie (1e jaar)en wij zijn nu ook zo af en toe al wel bezig met het kijken naar brilmonturen en wat iemand het beste staat. En door eigen ervaring weet ik ook, hoe mooier een bril je staat hoe minder het opvalt bij de mensen die je vaak ziet etc.! ik krijg ook vaker positieve opmerkingen over mn (nieuwe) bril van mensen die ik helemaal niet ken dan van bekenden ;)

Edit: inhakend op het bericht hier boven, ik heb altijd al een bril gehad, dus voor bekenden viel het vaak niet op als ik een goede en mooie bril uit had gekozen. Het past dan blijkbaar bij me waardoor het bekenden helemaal niet opvalt. Mensen die mij niet kennen kijken vaker even beter/duidelijker naar de bril die je op hebt waardoor je daar dan sneller een opmerking/compliment van krijgt denk ik

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:05

Er is 25 cm van mijn haar geknipt vorig weekend. Het is echt heel opvallend.

Je wil niet weten hoeveel mensen het gewoon niet opmerken. Echt bizar!

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:08

Als mensen het niet opvalt dat je een nieuwe bril hebt is dat juist een goed teken. Dan past ie goed bij je.

Ik denk dat iedereen dit heeft...tenminste als ik een nieuwe bril heb vind ik hem eerst ook lelijk omdat het moet wennen.