Babyshower??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 17:54

Ik vroeg me af, voor iemand houden we een babyshower. Dit is de eerste die ik doe.

We weten dat het een jongetje wordt, heeft iemand toevallig leuke ideetjes of ervaringen? :D

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:21

Staat diegene wel te wachten op een babyshower?

lonimma
Berichten: 119
Geregistreerd: 21-06-06

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:46

Ik moest van iedereen die aanwezig was raden van wie de babyfotos waren die ingeleverd waren. Vond ik wel erg leuk!

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:02

Babyvoeding proeven :j
Beetje ranzig maar denk dat het heel hilarisch kan worden.
En dan niet alleen die potjes, maar ook toetjes, misschien wel (opvolg) melk, van die knijpfruit dingen enzo..

Edit
https://babyblog.nl/babywiki/babyshower-spelletjes/
Kijk hier es

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:06

Ja, de potjes babyvoeding raden! Buikomvang raden, rompertjes versieren. Wedstrijdje beschuit met muisjes eten. Leuke dingen!

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:21

Oh jeetje, daar moet je bij mij echt niet mee aan komen hoor. Zit de bewuste persoon hier wel op te wachten?

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:22

Kijk even op Pinterest, daar staat echt ontzettend veel op! Qua spelletjes, hapjes en aankleding kun je daar ontzettend veel inspiratie opdoen :)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:25

Potjes babyvoeding proeven? Serieus? :r als je nog niet misselijk bent van je zwangerschap word je het dan wel.

Hier doen we altijd gewoon een high tea, babyfotos raden, quiz of ander spel en weer pleite.

Op van die rare dingen (of überhaupt een babyshower) zit ik echt niet te wachten :=

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:28

Ik vind babyshowers afschuwelijk.
Toen ik er een keer een 'moest' organiseren heb ik dan ook gekozen voor een high tea waarbij iedereen wat meenam. De aanstaande moeder vond het erg geslaagd!

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die 'spelletjes' leuk vindt.. Als iemand zo'n feestje voor mij zo houden, zou ik echt weglopen... Gelukkig zitten mijn besties en ik wat dat betreft wel op een lijn :D

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:51

Ik krijg begin volgende maand ook een baby shower maar hoop dat het gewoon leuk en gezellig wordt.
Liever niet van die gekkigheid met dingen proeven, hou nu al niet alles binnen moet je nagaan met vreemde en rare dingen :+

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:55

Ik hoop dat de zwangere haar hoofd ernaar staat. :)

Mijn babyshower was met een heerlijke taart, een babyshowerspel en daarna hebben we een heerlijke high-tea in de stad gehad. Ik had het niet anders gewild! Veel plezier met organiseren!

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:56

Je kunt het proeven ook zo verdraaien dat er vragen worden gesteld door zwangere over de zwangere en dat als je het fout hebt dat je dan een hap baby voeding moet nemen.
En dan wel zwanger gerelateerde vragen.. hoeveel weken is ze zwanger? Wat is de uitgerekende datum? Hoe ziet de babykamer eruit? Hoeveel kinderen wil ze?

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:02

Ik heb bijna 3 jaar terug een baby showen georganiseerd.
Ik ken mijn beste vriendinnetje gelukkig goed, dus de spelletjes heb ik achterwege gelaten.
We hebben een mooie taart laten maken. Verder bracht iedereen hapjes en alcohol vrije drankjes mee. En het hele huis was versierd. We hebben er gewoon een gezellige avond van gemaakt met iedereen.
Ze vond het super leuk.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:16

Baby showers zijn bij ons wel echt standaard..

Maar je moet wel goed kunnen inschatten waar de zwangere zin in heeft: spelletjes of gewoon lekker eten.

Ik vind het spelletje altijd leuk dat iedereen een baby foto met zich mee brengt en dan moet raden wie het is. Rompertjes versieren is leuk.

Verder moet het vooral gewoon heerlijk eten zijn. Lekker kletsen en verwend worden.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:42

Ezeltke prikje, maar dan met een plaatje van een baarmoeder met eitje als ezel en sperma cellen ipv staatt

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 21:58

KimD schreef:
Staat diegene wel te wachten op een babyshower?


Ja want ze heeft hints gegeven dat ze het graag wilt. ;) ze heeft overigens al een kleintje van 4 jaar.

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:49

1 x naar een babyshower geweest. Kindje 2 dagen na de bevalling overleden en mijn vriendin bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen en baarmoeder moest verwijderd. Ze zullen dus nooit een kindje krijgen

Onze goedbedoelde cadeaus staan 4 jaar later nog onaangeroerd in de ongebruikte kinderkamer.....

Voor mij nooit meer een babyshower, ik vier het graag als moeder en kind gezond in het kraambed liggen.

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:52

marije1109 schreef:
1 x naar een babyshower geweest. Kindje 2 dagen na de bevalling overleden en mijn vriendin bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen en baarmoeder moest verwijderd. Ze zullen dus nooit een kindje krijgen

Onze goedbedoelde cadeaus staan 4 jaar later nog onaangeroerd in de ongebruikte kinderkamer.....

Voor mij nooit meer een babyshower, ik vier het graag als moeder en kind gezond in het kraambed liggen.

Hier om Dit kan gebeuren he denk Daar ook aan bij mij 7 weken te vroeg vliezen een scheurtje in en onze vent is 5 weken te vroeg geboren gelukkig alles goed gegaan maaar het kan anders

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:20

Dan gaan jullie zeker ook nooit naar een bruiloft? Dat gaat namelijk wel vaker mis. Hoe verschrikkelijk ook, nooit meer ergens van genieten omdat het mis kan gaan is toch geen leven?

Hoewel ik niet zo van de verrassingen ben vond ik de babyshower die voor mij georganiseerd werd hartstikke leuk. Er waren wat kleine spelletjes, maar het was vooral gezellig kletsen en genieten van de thee en lekkere hapjes. Eigenlijk denk ik dat het al snel goed is hoor, het gaat toch vooral om het gebaar.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:41

Mri schreef:
Ezeltke prikje, maar dan met een plaatje van een baarmoeder met eitje als ezel en sperma cellen ipv staatt

:') Oh dat is grappig!

Foto's raden is ook leuk! *\o/*

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:44

marije1109 schreef:
1 x naar een babyshower geweest. Kindje 2 dagen na de bevalling overleden en mijn vriendin bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen en baarmoeder moest verwijderd. Ze zullen dus nooit een kindje krijgen

Onze goedbedoelde cadeaus staan 4 jaar later nog onaangeroerd in de ongebruikte kinderkamer.....

Voor mij nooit meer een babyshower, ik vier het graag als moeder en kind gezond in het kraambed liggen.


Ik durfde zulke verhalen niet te plaatsen maar dit is wel waarom ik er een hekel aan heb. Zelf een traumatische zwangerschap en bevalling en eerste periode gehad, dus ik vind het niks om te vieren. Bij mij was het kind ook al geboren voor iemand iets kon organiseren maar de eventuele volgende keer hou ik alles af. Ze komen maar op z’n eerste verjaardag; om te vieren dat we de zwangerschap, bevalling en eerste jaar hebben overleefd :Y)

Ik zou zoiets dus nooit organiseren als verrassing :o

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:03

Als de zwangere heeft aangegeven dat ze het wel leuk zou vinden, gewoon doen. Alles kan mis gaan. Maar moet je dan maar niks meer vieren? Mijn dochter was al geboren voordat iemand wat kon organiseren.

Een high tea is altijd leuk. Makkelijkste is om ergens naar een restaurant ofzo te gaan. Als dat te duur is dan kan iedereen wat mee nemen en de kamer leuk versieren. En dan het spelletje met de baby foto's ofzo. Voor de rest gewoon met iedereen kletsen :)

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:07

Hou gewoon bij iemand een leuke high tea, laat iedereen iets maken en versier het leuk.

Als die spelletjes zou ik zelf echt niet zien zitten..

Koop met ze alle 1 leuk cadeau, maak een mand met leuke dingetjes..

Wij hebben net zaterdag een shower gehad. Gewoon gezellig kletsen, eten en ervaringen delen. Er hoeft niet perse van alles te gebeuren.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:05

Waarvoor is het eigenlijk? Wat is de gedachte erachter?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Babyshower??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:27

Zo Amerikaans. Walgelijk.

Maar ik werd ook verrast en ik vond het heel leuk om te lunchen met mijn liefste vriendinnen voor ik moeder werd. Geen rare spellen of stomme cadeaus.

Gewoon goed vreten en een mooi hobbelpaard.