Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 12:05

Sinds donderdagavond heb ik vreselijke jeuk over m'n hele lichaam, met name romp en binnenkant handen en onderkant voetzolen. Maar geen uitslag te zien! Ook zou ik niet weten waar het vandaan komt ik heb geen ander wasmiddel gebruikt, ik douche niet elke dag en een droge huid heb ik alleen op m'n scheenbeen. Ik heb ook geen andere shampoo of zeep gebruikt. Ik ben een jaar of 5 geleden getest op verschillende allergieën en daar is ook niks uitgekomen. Naar ik heb nu nog steeds last van jeuk en slaap daardoor erg slecht. Met warmte wordt de jeuk erger. Wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen? Als het morgen nog zo is bel ik de huisarts maar misschien zijn er mensen met ervaring van jeuk zonder uitslag.

Anoniem

Re: Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:14

Heb je toevallig recent anti biotica gebruikt?

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:14

Ben je toevallig kort geleden onder de zonnebank geweest?

Anoniem

Re: Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:18

Het kan met je lever te maken hebben. Is je ontlasting goed op kleur? Heb je geen gelige waas gekregen? Naar de huisarts gaan is zeker aan te raden!

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 12:18

Nee geen antibiotica gebruikt, ook niet onder de zonnebank geweest en ontlasting is normaal.

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:25

Mijn moeder heeft dit ook, niet om je te ontmoedigen maar al zo’n drie jaar. Huisarts kan en kon er in haar geval weinig mee omdat er niks te zien is. Jeuk komt nu terug bij vlagen en slaapt er ook slecht door. Heel vervelend. Allergie kan het ook zijn, dat kan ook opeens opspelen

Toevoeging: ik zie in je profiel dat je in de schoonmaak werkt. Gebruik je daar geen (te) agressief middel?

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:30

Lizzyy schreef:
Huisarts kan en kon er in haar geval weinig mee omdat er niks te zien is. Jeuk komt nu terug bij vlagen en slaapt er ook slecht door. Heel vervelend.


Ik ga mee met Liek: jeuk terwijl er aan de huid niets te zien is, is ook bij de huisarts een leverprobleem.

Dus dat de huisarts er niets mee kan, wil ik nog wel geloven - maar niet 'omdat er niets te zien is'.
Een huisarts kan de buik voelen, 'palperen' de vorm en grootte van de lever beoordelen en bloedonderzoek naar de leverwaarden laten doen.

Komt daar weinig of niets uit, en blijft de jeuk dan is een bezoek aan de acupuncturist of orthomoleculaire arts aan te raden - die kunnen al ellende verhelpen terwijl het enige signaal de jeuk is.

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:43

Kan een verstopping van je galwegen zijn, dat geeft onnoemelijke jeuk.
Ik zou zeggen, effe langs de HA

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:46

Ben je zwanger of is er een kans dat je zwanger bent?

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:50

zonnebloem18 schreef:
Ben je zwanger of is er een kans dat je zwanger bent?


Dit... of idd iets met de lever kan ook heel veel jeuk geven!

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:51

Ik heb ook ongeveer chronische jeuk, zo lijkt het, maar niet dat het ondraagelijk is. Wel krab ik zo vaak / hard dat er wondjes komen. Ik ben er wel eens voor naar de dokter geweest en die zei dat het gewoon door een droge huid kwam?

Veel heb je aan mijn berichtje niet maar misschien heb ik iets aan de posts die er nog komen. Vervelend die jeuk.

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 13:13

Nee zwanger kan ik niet zijn, slik de pil altijd door.
Wij gebruiken geen schoonmaak middelen op het werk.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:13

Ik heb dat ook een tijd gehad, onduidelijk wat er precies aan de hand is, maar mijn lichaam reageert goed op antihistamine tabletjes (hooikoorts tabletten eigenlijk) Als ik dit gebruik is de jeuk weg.

Het is wel slim om even naar de HA te gaan. Is je huid op de jeuk plaatsen ook rood?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:13

Ik kreeg rond mijn 25e opeens enorme jeuk... zo vanuit het niets.
Paar weken later een plekje. Dacht dat ik door een sigaret tijdens het stappen een brandplekje had opgelopen. Huisarts dacht eerst opkomende moedervlekjes.
Maar werden er steeds wat meer. Naar dermatoloog . Scheen een aanval te zijn van teveel productie van mestcellen in mijn lichaam en veroorzaakte ontstekingen in mijn bloed. ( mastocytose)
Nu loop ik ondertussen al bij internist / hematoloog. Het is niet weg maar word onderdrukt door anti histaminica .
Als t erger word krijg ik chemo. Maar het is nu rustig .
Heb er wel voor moeten zeuren , eer ik doorverwezen werd. Dus als het aanhoudt, laat je verwijzen naar een dermatoloog.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:39

Ik heb dit van voeding, er zijn dingen die ik niet kan eten zonder er jeuk van de krijgen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:57

ik hwb dit op mn rug zo ineens, ik loop met nierstenen wacht op oproep ziekenhuis

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:47

En? Hoe is het met de jeuk?

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Jeuk jeuk jeuk zonder uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:17

Weg. Ik denk dat het stress was. Mijn vriend was een aantal dagen op vakantie.