Help verkouden en operatie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Help verkouden en operatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 20:46

Dag iedereen.

Morgen word ik eindelijk geopereerd aan mijn 2 hamertenen. Ik heb hier al enkele jaren last van en heb nu besloten er een punt achter te zetten. De chirurg ging eerst maar 1 voet onder plaatselijke narcose doen maar vandaag belde hij met de vraag of hij ook mijn andere voet mag meebehandelen maar dan onder gehele narcose.
Daar is dus het probleem.
Sinds zondag heb ik dus last van een zware verkoudheid (griep) maandag hele dag koorts , gisteren ook hele dag koorts en sinds vandaag is de koorts weg maar ben ik wel beginnen hoesten. Het is echt een irritante kriebelhoest en zonder medicatie blijf ik echt onophoudelijk hoesten waardoor mijn longen pijn doen.

Ik heb dit ook vermeld aan mijn arts maar hij zei dat we dit morgen wel zullen bekijken met de anesthesist.

Nu lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze me morgen zullen opereren... :(

Het "probleem" is dat eigenlijk heel mijn planning rond deze operatie geschikt is. 4 weken thuis en hierna zou ik verhuizen naar een andere provincie en gaan samenwonen met mijn vriend. Dus zomaar uitstellen van de operatie zou echt geen optie zijn..

Ben zo moedeloos :(

Iemand ervaringen hiermee?

Groetjes lieselotte

blubjes
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-05-10

Re: Help verkouden en operatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:53

mijn zoontje is toevallig voor de kerst geopereerd. Hij moest op het moment dat de anesthesist langs kwam koortsvrij zijn, dat was de enige 'eis' om te opereren. Hij was ook super verkouden, maar kon wel geholpen worden omdat zijn koorts de dag ervoor weg was...

Ik hoop dat je operatie door gaat!
heel veel succes!

xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Re: Help verkouden en operatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 22:20

Bedankt! Dat geeft me al wat meer moed!

jebuurmeisje

Berichten: 186
Geregistreerd: 28-02-09
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:46

Ikzelf ben een paar maanden geleden geopereerd en vlak voor de operatie had ik opeens koorts 38,8. Ik ging ook onder algehele narcose. Ligt er denk ik ook aan wat voor operatie het is.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Help verkouden en operatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:09

Inderdaad als de koorts weg is, mag je in principe geopereerd worden. Zal ook een lichte narcose zonder spierverslappers en dus ook geen intubatie zijn vermoed ik.

Ik ben ook meerdere keren met hoge koorts (40+) geopereerd (ernstige hersenvlies en buikvliesontsteking) maar daardoor ook spoed operatie gehad...

xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Re: Help verkouden en operatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 17:18

Operatie is toch uitgesteld. Hele nacht liggen kotsen , 38,8 graden koorts ,... :(

Nu wachten op een nieuwe datum voor de operatie

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Help verkouden en operatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:19

Beterschap.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:57

Balen is dat he..maar dan had je onder verdoving je ook niet prettig gevoeld. Eerst beter worden, sterkte.