Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 19:50

Hallo iedereen.

Ik kan er 's morgens moeilijk uitkomen.
Ik druk de wekker zo 10 X uit in mijn slaap, of hoor hem niet.
Gaat altijd onbewust.

Nu wil ik graag kijken voor een wake up light
Het moet er een zijn met een inslaap functie
En het liefst een met een zee geluidje.

Welke hebben jullie?
En hóe bevalt het?

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:07

Ik heb er een van de Aldi, niet te duur. Zitten verschillende geluidjes op waaronder zee, fluitende vogels en regen. Ik ben er tot nu toe echt heel erg tevreden mee!

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:09

Ik heb er ook al jaren een. Niet omdat ik slecht wakker werd, maar ik schrok altijd zo vreselijk wakker van de gewone wekker. Dat is met de wake up light helemaal niet meer.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:09

Ik heb Philips Hue lampen waar het ook mee kan. Alleen heb je dan geen geluid.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:14

Ideaal rustig wakker worden ipv wakker schrikken van de wekker. Ik heb die van Philips inslapen kan met de radio die gaat dan langzaam uit.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:14

Ik schrik nogsteeds wakker van de wekker, ik voel eigenlijk helemaal geen verschil :+

Edit: ik heb er ook eentje van de Aldi

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:15

Ik heb de Philips wake up light en ben er dolgelukkig mee! Ik merk vooral het verschil als de wekker van mijn vriend gaat voor die van mij, schrik dan inderdaad wakker. Geen fijn begin van de dag op die manier. Kan het absoluut aanraden!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 20:16

@Miefje Ik denk dat die van de aldi wel uitverkocht zijn?
@LizMD ik hoop dat het voor mij ook goed werkt
@Ricie ik wil wel graag met een geluidje ook vanwege het inslapen
Ik woon in een gehorige flat met buren met een ander dag en nacht ritme dan ik.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:16

Simpel iets maar werkt prima, leg je wekker zo ver van je af dat je er uit moet :D

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:16

Een heel herkenbaar probleem. Mijn moeder maakte me eerder altijd wakker omdat ik van de mijn wekker op mijn telefoon beroerd wakker werd. Ik wilde op een gegeven moment gewoon zelf wakker worden.. Ik heb een Philips wake up light gekocht: https://www.philips.nl/c-p/HF3520_01/wake-up-light
Ik gebruik de inslaap functie niet overigens.
Mijn ochtenden zijn een stuk aangenamer geworden! Ik slaap altijd erg vast maar doordat het licht een half uur vóór je wekker aangaat, slaap ik lichter waardoor ik makkelijker wakker wordt van de wekker. Deze wekker heeft 5 geluiden, het geluid bouwt langzaam op tot het maximale geluid (je kan je eigen maximum instellen). Ik vind het ook erg fijn dat je in deze wekker twee tijden in kan stellen waardoor je maar op een knop hoeft te drukken als je wilt gaan slapen.
Ik gebruik het ook als nachtlampje omdat ik mijn lampje en die grote wekker niet meer op mijn nachtkasje kreeg :')
Fijn gebruiksvriendelijk ding waar ik écht plezier van heb!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 20:17

Christiene schreef:
Ideaal rustig wakker worden ipv wakker schrikken van de wekker. Ik heb die van Philips inslapen kan met de radio die gaat dan langzaam uit.

Ja dat wil ik ook

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 20:19

bigone schreef:
Simpel iets maar werkt prima, leg je wekker zo ver van je af dat je er uit moet :D

Dan kan ik nog in slaap stand mijn bed uitgaan en er weer in. En als ik dan wakker wordt kan ik mij er niks meer van herinneren :')

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:20

Ik heb er een van de action geloof 11 of 12 euro. Prima ding voor dat geld

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:24

Ik heb al een jaar of 8 een wake-up light en ik ben er nog steeds superblij mee!
Oké, in deze donkere wintermaanden snooze ik nog steeds en voelt afscheid nemen van mijn warme bed nog steeds als een fase van rouw, maar ik word iig niet meer zo verrot wakker doordat het al licht is in mijn kamer. Eén van mijn favoriete apparaten in huis! :))

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:31

daantjuhhh schreef:
bigone schreef:
Simpel iets maar werkt prima, leg je wekker zo ver van je af dat je er uit moet :D

Dan kan ik nog in slaap stand mijn bed uitgaan en er weer in. En als ik dan wakker wordt kan ik mij er niks meer van herinneren :')


_O- _O-

Weet je trouwens dat het bewezen is dat wanneer je de snooze knop gebruikt het veel moeilijker is om op te staan dan om meteen uit je bed te stappen , douchen enz. Ik ben ook zo'n snoozer, standaard een half uur totaal maar heb dit nu een week toegepast en warempel, het is zo. Heb aardig meer energie maar moeilijk was het wel,haha.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:34

Ik kan echt niet zonder mijn wake-up light.
Uitvinding van de eeuw wat mij betreft.

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:56

Hier ook een fan. Als hij ooit stuk gaat, koop ik meteen een nieuwe. De enkele keer dat ik hem vergeet aan te zetten (heb nogal een oud model van zo'n 10 jaar geleden) merk ik pas echt hoe rauw ik het wakker-worden ervaar zonder mijn wake-up light. Heb daarnaast nog wel diverse andere wekker-dingen om me écht uit mijn slaap te halen

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:58

Maar hoe licht wordt je kamer dan? Ik overweeg ook een wake-up light, maar als ik er vroeg uit moet en mijn vriend kan uitslapen is het natuurlijk niet de bedoeling dat hij ook klaar wakker is (om 5.15 uur...).

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:59

Druif_01 schreef:
Maar hoe licht wordt je kamer dan? Ik overweeg ook een wake-up light, maar als ik er vroeg uit moet en mijn vriend kan uitslapen is het natuurlijk niet de bedoeling dat hij ook klaar wakker is (om 5.15 uur...).

Mijne kan je zelf instellen. Op het hoogste is letterlijk heel mijn kamer verlicht :+ Laagste is dan weer helemaal niet fel

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:59

Ik heb ook een wake up light gehad en ik werd er niet beter wakker van, ik kreeg alleen maar een hekel aan vogelgeluiden. :')

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:15

Ik heb al jaren een wake-up light van Philips en zou nooit meer anders willen. Vaak wordt ik van het licht wakker en anders schrik ik in ieder geval niet meer wakker. En ii val niet meer in slaap, omdat het licht is op de kamer.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:21

Ik heb een paar jaar terug (goedbedoeld) een wake up light van mijn ouders gekregen omdat ik een ontzettende snoozer ben. Mijn ouders dachten dat ik meer energie zou hebben als ik daarmee wakker zou worden in plaats van met de wekker, alhoewel om 6 uur wakker worden als een wereld van verschil zou hebben gemaakt in plaats van 4 uur. :+

Maar god wat heb ik er een hekel an gehad. De eerste keer was ik per direct klaarwakker terwijl ik nog rustig een halfuur kon liggen. De tweede keer had ik hem later aangezet maar was ik ook per direct wakker toen t ding ging. Heb m een week gegeven, heb ook de hele week hoofdpijn gehad ondanks dat ik niet zou weten hoe t daarvan komt. Maar op de vrijdag lag ie toch echt in een paar stukken tegen de muur :+ Ik heb er niet aan kunnen wennen aan aan het einde van de week had ik een ontzettend rothumeur

Tegenwoordig heb ik gewoon weer mijn smartphone aan met 5 wekkers aan :Y)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:22

Ik lees even mee! Word ook slecht wakker en eigenlijk daardoor altijd te laat op school met alle gevolgen van dien... Maar wàt doe een wake-up light waardoor je er juist wèl wakker van word?

MelissaH1996

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:28

Ik heb nu denk ik een of twee jaar een wake-up light en wat ben ik blij met dat ding! Doordat het een half uur van te voren heel langzaam aan licht wordt, merk ik echt dat ik rustiger wakker word en meestal ben ik al voordat de wekker gaat wakker. Ik merk het ook echt als ik ergens anders ben en mijn mobiel moet gebruiken of 's avonds niet de functie heb om de radio aan te zetten die dan geleidelijk aan uit gaat. Mocht ie ooit stuk gaan, komt er per direct een nieuwe haha :)

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:32

Ik heb ook zo’n 2.5 jaar geleden een wakeup light gekocht. Was er in het begin super blij mee, werd echt uitgerust wakker. Maar inmiddels ben ik al gewend aan het licht dus ik slaap daar doorheen en wordt dan wakker van het geluid. Ook prima, maar meestal slaap ik dan nog half waardoor ik hem uit zet en in het licht gewoon verder slaap :'). Inmiddels staan er dus ook weer een paar wekkers aan op mijn telefoon, anders verslaap ik me ontzettend.