Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:47

Dan meld ik me hier ook! ik ben 7 december gestopt! Bijna een maand dus!
Ik heb ongeveer 10 jaar gerookt en rookte een groot pakje per 2 dagen. Ik heb inmiddels volgens de app 88 euro uitgespaard!


Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:43

@AmyII Ik heb niet meer dat ik denk ik MOET roken, dat had ik al vrij snel. Ik had namelijk in mijn hoofd dat de nicotine verslaving binnen 3 dagen weg is. Dus na 3 dagen had ik er niet meer lichamelijk behoefte aan en zat het alleen tussen mijn oren.

Ik heb wel dat ik over de dag meerdere keren denk van oh ik ga even roken en dan denk 'Nee Britt.. je was gestopt' _O- dat heb ik nog steeds. Ook betrapte ik mijzelf er vandaag op dat ik echt zin had om te roken, maar het is veel makkelijker te weerstaan. Het is niet dat ik denk ik MOET NU maar van nou ik zou nu wel zin hebben maar het kan niet dus doe ik het maar niet.

Ik droom vaak dat ik gerookt heb en dan word ik wakker en ben ik boos op mezelf dat ik dat gedaan heb. Niet altijd meteen door dat het een droom was.
Ik ben er ook nog niet heilig van overtuigd dat ik voor altijd gestopt ben met roken. Het liefst zou ik gewoon heel af en toe willen roken _O- . Geen idee of ik dat ook echt ga doen en zou kunnen maar voor nu is het een fijne gedachte dat ik niet nooit meer zal roken. (hoe bedoel je ik fop mezelf)

Ik heb trouwens op 5 december mijn laatste sigaret gerookt, maar nog tot 7 december met een e smoker gedaan, 30 euro uitgegeven plus die olie en dan een week gebruikt haha.

Ik ben ook gestopt gewoon omdat ik wilde kijken hoelang ik het uit kon stellen. Savonds de laatste over geslagen en sochtens uitgesteld. Toen eind van de middag vond ik het zonde om weer te beginnen haha.
Voor mezelf had ik gezegd, ik mag wel roken maar ik wil het niet! Heb nog een paar sigaretten liggen voor noodgevallen maar ik weet dat ik ze niet meer ga pakken omdat ik het niet wil. Als iets niet mag wil je het alleen maar meer!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:29

SindyKaya schreef:
Jeetje wat ben ik mezelf tegen gekomen vandaag, wat heb ik mijn lichaam verwaarloost de afgelopen jaren..
2 en half jaar terug toen ik nog niet rookte deed ik heel fanatiek aan hardlopen, zo’n 10 kilometer.
Tja, toen kwam de sigaret in beeld en verder er niks meer mee gedaan. Ik werk nu sinds de zomer fulltime als kassameisje dus het meeste van de dag zit ik en doe ik niks.
Niks doen en roken is natuurlijk een funest voor je conditie, zonet ben ik gaan hardlopen en na 1 km en 780 meter en 12minuten kwam ik brakend en misselijk thuis, hoesten als en malle,man wat is mijn conditie er slecht aan toe.. Ik schaam me gewoon voor mezelf ;(

Ik wil wel verder gaan met hardlopen maar dit geeft me weinig moed..

Misschien moet je het weer langzaam opbouwen en niet in een keer volle bak willen gaan? Ik merk nu dat mijn conditie langzaam beter wordt. Hardlopen heb ik nooit gekund maar ik ging vaak op de crosstrainer in de sportschool. Na 5 minuten helemaal bezweet en buiten adem. Nu doe ik bij mijn training onder begeleiding 10 minuutjes voor en 10 minuutjes na de kracht training op de crosstrainer en gaat het echt veel soepeler!
Ik zit nu op 28 dagen, 20 uur en 28 minuten zonder sigaretten (zegt de app). heb momenteel wel meer zin er in maar dat komt omdat ik met de studie bezig ben en dan als pauze vaak even ging roken. :')

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:46

Ik red de 3 minuten ook niet hoor? haha! Misschien nog een stapje terug nemen en eerst beginnen met 2 minuten en zo weer uitbouwen!
Misschien kon ik nooit zo lang rennen door het roken, ik rookte 10 jaar! Misschien binnenkort ook weer eens een keer proberen haha!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:24

Ik zou als ik geopereerd moest worden terwijl ik rookte alleen maar denken oliebol dan kan ik niet roken _O- erg eigenlijk he dat het je leven zo in beslag neemt..

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:34

de app die ik gebruik heet lettijk 'stoppen met roken'

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:37

Afbeelding
Dit was ik om iets over 8 haha! :):) ben echt wel trots op mezelf!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:53

Huilbuien heb ik non stop haha. Denk alleen dat het bij mij niet perse door het stoppen met roken komt. Maar het helpt zeker niet mee haha!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:25

Van slecht slapen door het stoppen heb ik geen last gehad!
Ik heb inderdaad ook nog een half pakje liggen. Heb tegen mn vader gezegd dat hij hem op mag roken ahba

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:26

ah dat is echt naar! Mijn stoelgang werkt ook nog niet hoe het hoort..
Goed dat je wel volgehouden hebt!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:36

Hypericum schreef:
Kom ook even binnenvallen. (en klagen ;-) :') )
Boek van Allen Carr gelezen, maar geloof niet dat dat voor mij de methode is.
Nu de vierde dag dat ik niet rook en wát een ellende zeg :=
Alles is stom, ik vind alles stom, ik mis het echt zó. Pfff.

Smaak en reuk verbeterd? Nou niet dus, niks van te merken.
Koffie zonder sigaret is ook niet lekker... eigenlijk is niks meer leuk.

Kortom, ja ik heb het zwaar :\

Ah kom op even doorzetten! De eerste paar dagen zijn het poedersuiker en het ergste heb je nu gehad. Bij mij begon het na 3 dagen langzaam aan steeds iets makkelijker te gaan! Je kan het!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:03

Hoe is jullie dag vandaag gegaan? Ik heb vandaag maar 2 keer aan roken gedacht, dat was toen ik bij de bushalte stond te wachten en na het avond eten! En niet eens van ik wil roken maar meer van normaal zou ik nu roken.

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:27

Ah dat is naar.. Ik heb vannacht weer gedroomd dat ik ging roken.. :')

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:55

Ja dat had ik ook! Ik had een vriendin die zei, je bent er echt te veel mee bezig!
Ik dacht alleen maar ja dat moet ook anders steek ik uit gewoonte gewoon een sigaret op!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:55

Ik heb vannacht 6 sigaretten gerookt (in mijn droom _O- ) en wat werd ik teleurgesteld wakker.

Ik zit nu op 45 dagen geloof ik? Ik heb het wel moeilijk nu hoor. Tentamen periode en normaal was even roken mijn break van het leren.
Ik heb sowieso het idee dat het deze week moeilijker gaat dan afgelopen weken. Maar ik ga niet meer terug vallen hoor :')

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:19

Ik had het vorige week juist even heel moeilijk. Over een week geloof ik alweer 2 maanden gestopt!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:14

Succes met de nieuwe poging Kirja!
Hier morgen 2 maanden gestopt!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:00

Wat zonde! Nu weer opnieuw stoppen?

Hoe gaat het met de rest?
Hier nu 67 dagen gestopt volgens de app

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:56

Wat goed dat jullie ook gestopt zijn! Het is even heel moeilijk maar na een paar dagen wordt het steeds iets makkelijker!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:39

Ik had hier ook zeker een maand een pakje in huis liggen. Half vol. Inmiddels mn vader gezegd dat hij ze op mocht roken. Hoef ze niet meer in huis te hebben! Wel blijf ik het lekker vinden ruiken en sta ik dus graag bij rokende mensen :')

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:36

Ik was de eerste dagen ook enorm emotioneel. Ik had vooral moeite met het idee nooit meer te mogen roken.. toen heb ik gezegd weetje als ik een jaar gestopt ben en denk dat ik het perse nodig heb om af en toe te roken moet ik dat lekker doen. Die gedachte hielp me heel erg die eerste paar dagen. Inmiddels is die behoefte weg en kan ik me niet voorstellen dat ik nog een sigaret nodig heb haha.
Inmiddels nu 76 dagen gestopt! Af en toe nog steeds de neiging om er een op te steken als anderen dit doen. Vind het gewoon nog steeds heel lekker ruiken! Maar de keren dat ik er aan denk worden inmiddels ook steeds minder en soms dagen zelfs helemaal niet!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:21

Devil_ina schreef:
Emotioneel ben ik ook, niet tot huilen aan toe, maar wel dat de traantjes in de ogen schieten bij zielige beelden/plaatjes/verhalen.
Normaal nooit last van.

Dag 11 is bijna voorbij, gaat eigenlijk prima. Afgelopen zondag dagje sauna ook nergens last van gehad :-)

Hoe gaat het inmiddels?

Hier gisteren 3 maanden gestopt!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:52

Devil_ina schreef:
Heel goed. Zit zondag op 4 weken.
Wel heb ik zo'n 2x per dag echt wel trek in een peuk. Maar dat duurt 2 minuten en dan is het weer weg.

Wat goed al 3 maanden :j

Goed bezig!
Succes nicje, ga je dan gewoon in een keer stoppen nu?

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:22

Ik ben begonnen met afvallen rond de tijd dat ik stopte met roken. Inmiddels 4 kilo kwijt.

In plaats van eten als je wil roken een rondje rennen (Ik deed de trap op en af 2 keer tot ik hier last van mijn knie van kreeg haha)
Zoek een ander alternatief in plaats van eten!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:17

Geen ervaring mee, wat voor reinigingskuur zit je aan te denken?

Ik heb de afgelopen tijd veel stress (gehad en nog steeds) en merk dat ik af en toe wel aan roken denk. Laatst zelfs weer een droom erover..
Gelukkig niet de behoefte om echt een sigaret op te steken, maar wel zin er in zeg maar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees, LuCa88, Sannens, SentiBot, Volte en 127 bezoekers