2018 aankomen: wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:18

Ik doe mee, alleen al een aantal jaar :+
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, tot nutridrink aan toe. Ben momenteel aan het sporten bij de revalidatie en weer aan het paardrijden/aan de hand werken. Maar was laatst weer 47.5 kg met 171cm lengte. Ik wil meer spier, meet vorm en vooral meer zitvlees. Ik merk dat ik door snelle pijn aan mijn zitbeenknobbels mezelf ga optrekken bij zitten en ga compenseren waardoor mijn bekkenbodem nu te gespannen is. Gelukkig krijg ik dus van alle kanten therapie om aan ontspanning te werken.
Ben sinds kort ook begonnen met hartslagverlagers, had een gemiddelde hartslag van 110 waardoor de stofwisseling ook te snel kan gaan. Hopelijk ga ik er iets van merken in gewicht!
Eten is bij mij niet het probleem dus..
Maar ben de opmerkingen af en toe wel eens zat.. als ik strakke kleding aan heb zoals mn favo jurkje met kerstmis.. {:) ;(

Maks :+:



Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:00

Diëten werkte bij mij ook averechts. Hoe minder ik bezig ben met wat ik naar binnen moet werken hoe beter het gaat. Ik eet gewoon waar ik zin in heb.
Ik had nooit last van geen eetlust en door diëten ineens wel.
Sporten vind ik ook lastig maar is bij mij vooral gericht op spieropbouw, ik doe 1 cardio oefening. 6 min crosstrainer op level 3 om op te warmen. Spier oefeningen zijn voor slechte rug.

Iemand van jullie ooit last gehad van kalium tekort? Heb het ooit eens gehad en huisarts toen vermoedde een eetstoornis omdat het vaak voorkomt bij vaak overgeven. Terwijl ik een serieuze overgeef fobie heb... :roll: ik deed ook nog eens de bloedtest omdat ik vond dat ik te weinig woog.. :D maar ben benieuwd of het misschien een relatie heeft met ondergewicht of zo..

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:41

Hoe gaat het hier inmiddels?
In het afval-topic zijn ze al hard bezig las ik :') Hier nog geen drastische veranderingen ingevoerd aangezien dat niet echt mogelijk is.
Ik heb geen weegschaal in huis dus kan niet zien of er verschil is. Ben wel wat moe maar komt waarschijnlijk door de hoeveelheid suikers van de afgelopen dagen en drukte.
Sinds de medicijnen heb ik wel het idee dat ik langer op kan blijven zonder in slaap te vallen. Hart klopt langzamer en regelmatiger, nu heb ik door hoeveel energie dat kostte.

Azmay vind je het 'erg' dat je zoveel eet? Krijg je hulp/begeleiding voor jouw aandoeningen?

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:36

Ik doe niets met eetlijsten :o
Als ik zou eten als Woepsie zou er helemaal niks meer over zijn van mij :o maar ik heb geen allergieën. Wel een chronische darmziekte :')

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:42

Hmmm boerenkool. Balen AlwaysH. Helpt pijnstilling nemen niet? Waardoor je iig niet misselijk bent?
Ik heb vandaag en gisteren ook boerenkool op. Met spekjes en een halve rookworst, lekker veel boter er door. Helaas voor vriendje eet hij ook mee en krijgt hij hetzelfde binnen :+ hij is absoluut niet dik maar komt wel snel aan, maar valt ook snel af.
Ik heb eerder het probleem dat ik me telkens zo misselijk eet of te snel eet omdat ik het allemaal zo lekker vind :o

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:38

Het loopt inderdaad minder hard hier :))
Ik weeg/meet niks want dat gaat eten alleen maar tegen staan. Liever iets minder kcal dan helemaal niks..

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:21

Herkenbaar :+
Ik geef er gewoon lekker aan toe. Elke honger is meegenomen.
Edit:
Ik ben gek op de Optimel Magere Kwark stoofappel/vanille of stoofperen/kaneel versie (volgens mij zijn ze identiek :+ maar seizoensgebonden verkrijgbaar).
Alleen bevat dat maar 47 kcal per portie (oke ik eet iets meer dan een portie) en geen vet.
Ik ben op zoek naar een alternatief, bijv een ander merk of zo. Ik vind andere toetjes vaak te zoet en yoghurt vaak te zuur. Maar met meer kcal en vet natuurlijk, want dit werkt voor geen meter natuurlijk.

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:42

Dat ben ik :) Stress triggert enorm maar ik heb er erg in rust ook veel last van, met name van overslagen.
Ik gebruik nu een maandje betablokkers en er is nog geen gram bij helaas. Had gehoopt dat het iets zou doen. Misschien heb ik meer geduld nodig :=

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:20

Een couscous- of pastasalade. Leg dat nooit in de koelkast als ik het meeneem. Blijft best wel lang koud, zeker nu het niet warm is buiten.

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:42

Mwah. Ben ziek (geweest) dus dan gaat het eten wat moeilijker. Was gisteren niet tevreden na 1 kom soep maar vergat dat ik er wel langzaam 1 hele foccacia in heb gepropt :') wel misselijk daarna. :+ en toch wat optimel kwark erin gekregen, alleen die is 0% vet.. maar zo lekker...
Dus valt niet heel erg tegen, maar normaal eet ik voor 3.

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:36

48.5, kilootje er bij. Maar voor hoe lang..
Ik heb de laatste tijd vreselijke trek dus zit me op de bank savobds helemaal misselijk te eten. Heb al amper iets in huis maar ik verzin toch wel iets..

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:56

Wat gaan we goed allemaal :D

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:04

Hee mensen hoe gaat het hier? :D
Mijn kilo zit er nog steeds aan na 2 weken! Super blij mee. 48.8 met 171.
Ik voel me ook echt goed qua geest en energie (alhoewel, vanmiddag na studeren op school toch in slaap gevallen op de bank :o , maar ben de rest van de dag wel fit :D )

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:17

Enzino, helaas helpen al jouw tips niet bij mij. Focussen op eten, calorieën en wegen werkt averechts.
En... als ik me misselijk eet zit ik na een half uur weer in de kast te zoeken :+

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:38

Haha, het is hier niet zo actief als onze tegenhangers :')
Hier gaat het goed! Laatste keer op een supersonische weegschaal woog ik 46,5 kg, geen spier erbij na een paar maanden intensieve fysio-fitness en een metabolische leeftijd van 12 :+ _O-
Maargoed.. de weegschaal van mijn moeder geeft 48kg aan dus die geloof ik liever :P

Maar ik barst van de energie gek genoeg en voel me supergoed (eindelijk!) ik ben nu 1,5 week begonnen met andere anticonceptie en ik weet niet of het schijn is maar ik leek zomaar iets vast te kunnen pakken rond mijn heupen :o? of wil ik dat gewoon zien? _O-
Zit nu ook een aantal weken op hartslagverlagers wat ook kan betekenen dat mijn spijsvertering rustiger is (van 110 slagen p/m naar 68!) al merk ik daar qua honger nog niks van. Ik ben soms echt een beest :')
Gister koekjes gebakken maar de hoeveelheid suiker gaf me de hele avond flinke koppijn en was heel misselijk geworden dus daar ben ik ook van genezen.

Hoe gaat het met de rest? *\o/*

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:48

Gianti schreef:
De suikerenergie spat van scherm af haha! :D

Mijn lichaam werkt iets meer tegen.. helaas erg veel last gehad van mijn aandoening, dus veel rust moeten houden. Merk wel dat dam motivatie voor alles daalt

Oeps.. haha ik voel me gewoon blij denk ik :')
Waar voor zakt je motivatie? Voor eten? Of voor lekkere dingen maken? Lastig joh.. is de aandoening ook oorzaak van verminderde eetlust of afvallen?

Azmay wat goed :) als je naast ongezond eten wel beweegt dan kan het niet heel veel kwaad toch, lekker eten waar je zin in hebt is heel belangrijk bij aankomen. Het aanpassen naar gezond eten komt later wel :')
ik heb soms de drang om teveel gezond te eten (behalve deze week met de suikerkoekjes haha). Dan sta ik in de supermarkt en gaat er een heel gesprek door mn hoofd. En ik weet dat ik alles prima kan eten maar het komt denk ik door de hele maatschappij die focust op gezond eten (geen vet en suikers enzo). Dus dan ga ik naar huis zonder de tompouchen die ik 3 keer in mijn handen heb gehad :')
En dan zie ik mensen die willen afvallen maar wel elk weekend in een cafe zitten te snoepen en een oliebol aan kaas op hun pasta gooien. :o

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:23

Hier wisselt het enorm. Zat een keer bijna tegen de 52 kg aan, een week later weer 49 :+
Nieuwe anticonceptie zet wel iets aan gelukkig, maar dat is volgens mij ook alleen maar vocht?
Verder voel ik me helemaal prima dus dat is het belangrijkst. Met deze warmte en slecht dagritme door vakantie gaat het eten wel wat wisselend, vergeet het vaak of geen trek. Een handje m&ms gaat dan makkelijker dan een broodje maken. Maar die zorgen weer voor een suikerrush en later suikerdip enzo :=

Maks :+:

Macs

Berichten: 7629
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:16

Ik zat vorige week op 51.7 (met schoenen aan)! En heb niet eens mijn best gedaan :D

Maks :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Anne., Celebi, fnpetter1990, Googlebot, IASCrawler, leo_nore, Lisewiesje, san4nie, scrabbel, Sjaco, Soepblik, Suliko, YandexBot en 170 bezoekers