Gips en zwelling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Gips en zwelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 12:12

Ik zit dinsdag 2 weken in het flex gips wegen enkel letsel, ik mocht de 1e week van de arts niet lopen. Afgelopen donderdag kreeg ik nieuw flex gips en de gips meester vroeg hoe het lopen was gegaan? Ik gaf aan dat ik niet mocht lopen, ik mocht dus van hem weer gaan lopen. Lopen zou ook de bloeduitstorting verminderen omdat lopen je banden en zo masseert. Nou het valt me vies tegen, s,nachts wordt ik wakker omdat het zo knelt. Ik heb geen blauwe tenen en kloppen doet het ook niet.

Donderdag krijg ik weer nieuw flex gips omdat het volgens hem dan te los zal zitten,ik kan me daar nu voorstellen . Ik zit de hele tijd met mijn been omhoog, ik ben er gewoon dood moe van. Wie heeft er de gouden tip voor mij?

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:50

Heb je bij gipswissel geen arts gezien. Ik denk zelf dat arts bepaald of je mag lopen en niet de gipsmeester..
zijn je tenen warm net als andere voet?

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 12:54

Nee geen arts gezien, tenen zijn warm. Maar bij mijn wreef knelt het en als ik ga lopen wordt het erger.Ik moet toch naar de wc en zo lopen, weet ook niet of ze het losser kunnen doen?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gips en zwelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:45

Terug gaan en laten bekijken, klinkt als drukplekken.

Anoniem

Re: Gips en zwelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:48

Idd gewoon terug gaan hoor. Ik.ben ook al 2 keer geweest voor mn hand. De eerste keer zelf ook het gips wat in geknipt, want het voelde echt niet goed.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 12:58

Ik ben geweest en ik heb nu nieuw flexgips.Zit echt een stuk beter.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Gips en zwelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:50

Heb je 's nachts je been ook een beetje omhoog? Dubbelgevouwen badlaken onder matras is vaak al genoeg.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 19:48

Vannacht lag hij te laag, dus ik ga het flink verhogen. Want bij het op staan voelde ik het weer strakker zitten, ook overdag ligt het zo veel mogelijk omhoog.