2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:47

Jaaa wat een goed plan! nu moet ik bekennen dat ik al een half jaartje bezig ben. ben inmiddels 23,5 kilo kwijt! :D dat gaat dus super lekekr, maar ja, met de feestdagen voor de deur mag ik 1 januari gewoon weer verder!


Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:12

Eline_S_S schreef:
Leuk dat jullie mee doen!

23,5 kilo in een half jaar? :wow: Dan moet 10 kilo wel lukken :)



JA klopt, ik val op dit moment iets minder 1 kilo per week af. soms iets meer, soms iets minder :D
maar ja, na oud en nieuw maar weer verder en nu de schade beperken! maar ik wil zeker graag met jullie mee doen :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:05

Ik ga 2 januari echt weer verder, maar let er zeker nu al op. Dun plakje suikerbrood ipv dikker, 1 chocola ipv 2. Extra kip bij de gourmet ipv varken. Olie ipv boter. 1 broodje met een dun laagje roomboter ipv allemaal met roomboter

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:19

Ik ben ook over de 100, maar hoeveel is alleen bij mij en de diettist bekend. daarom ga ik ook daar geen uitspraken over doen :) sorry.

Ik heb ook geen eindsteven. eindgewicht. WAt er af gaat, gaat er af, en mag er niet meer bij, maar ik kijk wel hoe ver ik kom

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:02

De eerste 20 kilo gingen er bij mij gewoon af door domweg te stoppen met vreten.
Geen koekjes,snoepjes, suiker, frisdrank, chips en weet ik wat meer in huis halen. Gewoon niet doen. Als je honger hebt, pak ik gewoon een broodje. Of een cracker. Of denk ik, van honger ga je noet dood. Over een uurtje gaan we eten

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:36

Ik was super blij vanmorgen! Ben maar halve kilo aangekomen sinds zaterdag. Dus kan wel zeggen dat ik de feestdagen goed overleefd heb :D vandaag gewoon weer normaal eten en niet meer vreten.

Al gaat de familie nog over op de borrel nu. Das wel lastig.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:16

Horsie84 schreef:
Ladybird schreef:
Jaaa wat een goed plan! nu moet ik bekennen dat ik al een half jaartje bezig ben. ben inmiddels 23,5 kilo kwijt! :D dat gaat dus super lekekr, maar ja, met de feestdagen voor de deur mag ik 1 januari gewoon weer verder!


Hoe doe je dat?!
Super knap!



Niet vreten maar eten. Das eigenlijk domweg de tip. Om en nabij de 1900 kcal eten. Geen snoep, koekjes chips frisdrank snacks, patat, pizza n weet ik het eten. Bewust zijn van wat je eet en hoeveel. Alles afwegen en in mfp invoeren.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:55

Renske_W schreef:
Zo ik heb 10 km gefietst vandaag.
Heenweg was prima te doen, terug had ik wind tegen dat was even pittig. :=
Ik ga 2 avonden werken in de week maandag en vrijdag, dus dan moet ik op werk eten. Denk dat ik voor de maaltijdsalades ga dan, makkelijk mee te nemen.
En vast gezonder dan de frietjes die we normaal op de vrijdag eten. :))


Ik zou dan ipv kant en klare maaltijden wel zelf een salade maken! Ik vind de kant en klare dan echt weet een caloriebom. Vergis je daar niet in!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:28

Blue_Monday schreef:
Ladybird schreef:

Ik zou dan ipv kant en klare maaltijden wel zelf een salade maken! Ik vind de kant en klare dan echt weet een caloriebom. Vergis je daar niet in!


Salades kant en klaar valt reuze mee qua kcal. Alle groene salades kant en klaar zitten onder de 500 bij de jumbo en de maaltijdsalades vallen ook wel mee, had er gister eentje in mijn handen (tonijn vgm) was ook maar 500

Edit: en als je de dressing niet erin doet bespaar je al heel veel kcal! Soms vraag je je af waar de kcal vandaan komen bij zon kant en klaar salade ...



Dat is zeker waar. als avondeten is 500 kcal gewoon goed. Bij mij is het alelen wel zo dat als ik een salade eet, ik na 2 uur gewoon weer honger heb omdat het dan weer weg is zegmaar. Hierdoor ga je dan weer eten en dan is 500 wel veel vind ik. Daarom zou ik er bijv voor kiezen om zelf een salade te maken van bijv. 300 kcal zodat als je savonds thuis komt je nog ruimte hebt evt om een broodje te eten als je nog honger hebt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:34

Is een beetje verschillend. ik vind de salade van Sonja bakker erg lekker. koolsalade heet die geloof ik. Daar zit, witte kool, sla, gerookte kip, bieslook en gerookte kip in met een dressingiets die je zelf maakt

Gewone sla heb ik meestal ijsbergsla, gerookt/gebraden kip, ei, komkommer, paprika/tomaat.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:07

Ik gebruik ook MyFitnessPal. Werkt erg fijn

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 09:48

Ik kan mezelf niet tussen het rijtje zetten! Mn gewicht is geheim en een einddoel heb ik niet. Mijn motto is: wat eraf is mag er niet meer aan, wat er niet af wil, wil er niet af. Ben al 23,5 kilo kwijt, mag er nog wel 23,5 kilo af, maar als het niet wil, ook prima. Ik ga morgen verder want er liggen nog teveel nieuwjaars rolletjes en slagroom op mij te wachten
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 01-01-18 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:04

zorro schreef:
Mijn dag ging wel prima, gelukkig lust ik geen oliebollen! Geen moeite mee om die te laten staan dus!

Ik ben vanmiddag even op zoek gegaan naar lunch ideetjes. Mijn zus, voedingsdeskundige, raadt aan om zo weinig mogelijk brood te eten. Ik denk dat ik wat wraps uit ga proberen, met zalm of kipfilet, en sla, komkommer, paprika.. klinkt heerlijk!

Iemand een idee hoelang je ze lekker houdt? Ik maak namelijk de avond van te voren mijn lunch klaar voor mee naar het werk.



Echt??! ik at niet meer als 2 broodjes, maar van mijn dieettist moet ik juist 3 a 4 broodjes per dag eten. iig dat boven crackers en beschuiten

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:18

zorro schreef:
Ik heb wat darmproblemen, waar brood een negatieve invloed op heeft, vandaar.


ahh kijk! dat verklaart inderdaad dan een hoop :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:53

Rebecca schreef:
Helaas dat vind ik niet lekker rauwkost , beetje mijn probleem gelijk ...

Kip en rookvlees eet ik wel :j



filet american, slankie smeerkaas, kaas, ei, ham, vruchtenhagel kan goed als vervanging voor zoet.
maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk van zoetbeleg af ben. Ik mag af en toe gewoon een cracker hagelslag ofzo van mezelf

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:02

Nies_ schreef:
Ladybird schreef:

Echt??! ik at niet meer als 2 broodjes, maar van mijn dieettist moet ik juist 3 a 4 broodjes per dag eten. iig dat boven crackers en beschuiten

Meningen zijn zo verschillend.. Weet jij wat de onderbouwing is van je dieetist? Zelf eet ik normaal gezien echt nooit brood. Soms pak ik het, maar altijd weer spijt. :')



Dat die vezels goed zijn voor je darmen geloof ik. weet het niet meer, zal het eff op moeten zoeken waarom het ook alweer was. Heb eigenlijk alleen onthouden dat ik 3a4 broodjes moest eten. dat dat goed was xD maar mn darmen vinden het wel prettig merk ik

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:13

Morgen ga ik weer verder. Ik moet zeggen, heb er echt Zin in! Even weer binnen de lijntjes ofzo. Heerlijk.

Ik heb alleen geen flaaauuw idee wat ik morgen avond eten moet

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:46

Eb als je honger hebt, drink een glas water! Als je dan na een half uur nog honger hebt, Kun je eten. Anders had je gewoon dorst

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:03

ik sport helemaal niet. ik doe we 1x pw krachttraining bij de fysio

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:20

Roos_M schreef:
Stappenteller lijkt me ook wel motiverend.
Kan dat ook op de telefoon of alleen via een activity tracker?


Ka wel op telefoon, maar ik heb sinds kort een applewatch, en ik merkte dat ik soms wel 2000 stappen meer liep op een dag sinds ik dat ding heb

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:00

Zoek een groenteboer op! Daar is fruit ook heel goedkoop. Koop seizoensgebonden

Ik vind vriesfruit van de Albert Heijn ook pittig duur hoor! Deze week zijn daar de doosjes wel in de aanbieding!

Vriesfruit van de Lidl vind ik wel te doen 750gr voor 3 euro. Beter als Ah 225 gram voor ik meen 2,25


Ik weeg mij stiekem elke dag, maar officieel 2x per week. Vrijdag voor het weekend en maandag om de schade op te maken van het weekend :’)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:59

__Sannne schreef:
Ik weeg mij wel iedere dag. Juist omdat het soms wel tot 2 kilo per dag kan verschillen vind ik elke ochtend wegen fijner omdat je dan een mooi gemiddelde krijgt.


2 kilo per dag? :oo zo erg heb ik het nog niet mee gemaakt gelukkig :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:09

Nee gewoon volhouden. Of je neemt een stukje chocola ipv de hele reep! Jullie kunnen het!!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:06

Van mij mogen jullie allemaal in de app, maar ik weet ff niet wie de gene is die de beheer doet xD

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:19

_AB_ schreef:
Behewr, meldt u! :')

Gevonden! Het is zefiros :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Amazonbot, CecileDV, Kimberly520, Kirsha, Lisewiesje, Niika, suus_toes, thequeensmum, XxMariellexX, Yipee en 135 bezoekers