Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:35

Ik schatte dat de hele workout iets langer dan een uur duurde.

Als ik kracht train met mijn 65 kilo , geeft mijn persoonlijke sleutel ongeveer 300kcal per 45 min aan.

Als je die milon circle maar een keer per week doet, hoef je niks aan je voeding te veranderen lijkt me.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:03

Ik ben in de milon 30 tot max 45 minuten bezig! Ligt aan de drukte.

Wat ik verbrand geen idee. Ga morgen proberen na te vragen in de sportschool! Ligt eraan welke trainer er is :o

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:28

Heb net gegeten, en ga zo naar de sportschool! *\o/*

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:07

Ik heb nu iig komende twee weken sport vrij.
Best apart als je al maanden 3 vaste dagen gaat.
En daarnaast nog yoga.
Overigens is m’n elleboog helaas nog steeds kak.
Lijkt zelfs alleen maar erger te worden. Ondanks fysio.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:24

Zo ben net terug van het sporten :)

Balen Needje! Even goed rust pakken is soms wel fijn!


Even terug komend op hoeveel calorieën je gemiddeld verbrand bij de Milon Cirkel.
Dit ligt eraan in welke fase je zit en ook wat je intensiteit is en ook hoeveel je zelf geeft.
Maar gemiddeld tussen de 300 - 500 calorieën.


Voor wie niet weten wat de Milon Cirkel is :) Hieronder een filmpje.


http://www.miloncirkel.com/

nanda1980Jarig

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:38

Vanochtend weer lekker een uurtje spinning gedaan. Kom nu bijna alles gewoon mee doen. Ben 1x 2 minuten gaan zitten ipv staande klim. Ik ga dus mooi vooruit.

Die milloncirkel hebben ze niet in de sportschool waar ik naar toe ga, maar het klinkt wel interessant.

Balen Needje van je elleboog, is er helemaal geen verbetering? Wel gek dat het dan verslechterd terwijl je ook fysio hebt.

Hoe was het sporten bij jou nanoukkie?

Hoe werkt die sleutel SuperVixen? Moet je die bij elk apparaat gebruiken? Ik heb alleen een app waarop ik alles bij kan houden.

Helaas zal de rest van de week ook weinig worden ivm kerstvieringen op scholen en mijn vriend gaat het weekend weer naar Duitsland met mijn vader, dus dan moet ik de paarden doen. Wel een workout dus, maar helaas eentje met telkens dezelfde bewegingen :Y)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:42

nanda_1980: spinning zou ik denk ik nooit aankunnen haha! Mijn conditie is niet helemaal wat die zou moeten zijn. Het sporten ging wel oke, ik wandel anar de sportschool en dat zijn een dikke 10 minuten enkele reis, dus dat is weer wat extra cardio! Ik heb wat oefeningen voor mijn armen en schouders gedaan en nog een kwartiertje op de crosstrainer. Niet echt een pittige training dus. Misschien ga ik straks weer om nog wat cardio te doen en mijn buikspieren te trainen!

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:15

Nanda1980 mijn programma staat op de sleutel. Als je het fitnesscentrum in komt steek je hem eerst in een soort startstation. Dan laat hij je hele programma zien en kun je ook dingen aanpassen (gewicht, aantal sets, enz). Als je hem in een apparaat steekt, geeft hij aan welk gewicht je moet instellen, hoe snel je de oefening moet doen en hoe vaak je de oefening moet doen. Na de oefening houdt hij 1 minuut rust bij. Als je je sets hebt gehad, haal je de sleutel eruit en ga je naar de volgende. In twee apparaten kan ik hem niet doen, maar dan kun je op het startstation aanvinken dat je hem gedaan hebt. Op het eind zie je een overzicht van hoeveel kcal je hebt verbrand enz.

Bij ons wordt nu verbouwd, we krijgen er ook een e-gym bij. Dan staat je hele programma op een armbandje die je voor het apparaat houdt en dan stelt hij alles precies voor je in. Ben heel benieuwd.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:04

Supervixen schreef:
Nanda1980 mijn programma staat op de sleutel. Als je het fitnesscentrum in komt steek je hem eerst in een soort startstation. Dan laat hij je hele programma zien en kun je ook dingen aanpassen (gewicht, aantal sets, enz). Als je hem in een apparaat steekt, geeft hij aan welk gewicht je moet instellen, hoe snel je de oefening moet doen en hoe vaak je de oefening moet doen. Na de oefening houdt hij 1 minuut rust bij. Als je je sets hebt gehad, haal je de sleutel eruit en ga je naar de volgende. In twee apparaten kan ik hem niet doen, maar dan kun je op het startstation aanvinken dat je hem gedaan hebt. Op het eind zie je een overzicht van hoeveel kcal je hebt verbrand enz.

Bij ons wordt nu verbouwd, we krijgen er ook een e-gym bij. Dan staat je hele programma op een armbandje die je voor het apparaat houdt en dan stelt hij alles precies voor je in. Ben heel benieuwd.


En ik maar tellen met mijn rekenmachine als ik mijn bar aan het laden ben :'). So oldschool!

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:35

Na lang twijfelen nu toch de stap gezet.. Ik kom me hier melden :D In de hoop veel van andere te kunnen leren.

Ik ben nu sinds een maand of 2 - 3 aan het krachttrainen. Ik probeer 3 - 4x in de week te gaan, ligt er een beetje aan hoe ik me voel na het werken. Ik wil vooral wat vetjes inruilen voor spiermassa. Vanaf volgend jaar wil ik me meer gaan focussen op voeding, kan iemand me een coach aanraden? :) Mag ook online zijn, of in regio de Parkstad / Maastricht.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:40

Welkom. Voeding kan ik je niet mee helpen helaas, ivm mijn allergien heb ik mijn handen al vol aan zelf genoeg binnen te krijgen van alles.

Na een week niks doen ivm griep vanmorgen licht getraind. Buik billen benen en beetje rug, want ondanks week niet veel doen vanmorgen weer wakker geworden met een enorme schouderpijn, grrr. Zat op test geen prednison maar na 1,5 week duidelijk geen succes. Alleen slimme ingeving en na overleg vanmiddag een test, tens die ik voor knie heb voor schouder gebruiken in combinatie met doorgaan met brufen bruis die me langzaam de neus uitkomt trouwens. Eerste sessie al gehad. Begin net met uur twee van mezelf martelen met stroomstootjes.

Maar moet zeggen eerste sessie heeft schouder pijn al doen verminderen. Hopelijk werkt het net zo goed als voor mijn knie destijds. En kan ik nu de tijd uitzitten met tens en brufen ipv prednison erbij en tramadol als nodig.

Voordeel wel is dat ik nu meer buik bil en been train komt meer model in nu. Hihi. Morgen avond laat ik helaas wel schieten. Griep merkte ik vanmorgen nog wel en kan nu te weinig doen om drie uur vol te maken, donderdag middag weer, dan rustig doorkabbelen en na vakantie weer kalm aan beginnen

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:23

Zo net weer rondje Milon erop zitten + 2 extra toestellen :)
Donderdagochtend gaan we maar weer :D
Krijg er weer goede energie van, ben ik heel blij mee. Rug is nog steeds niet zoals die hoort te zijn.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:23

ik heb voormiddag les gehad, toen ben ik een panini gaan eten met soepje en even gaan fitnessen. Ik merk wel dat ik veel meer treuzel wanneer ik met een vriend(in) ben, haha. Heb 20 minuutjes cardio gedaan, en dan nog wat beenoefeningen. Niet de beste training ooit, maar beter dan niks :D

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:27

Mogen personal trainers zich hier ook melden? }:) ~~}>

nanda1980Jarig

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:03

Ik denk niet dat iemand daar bezwaar tegen heeft BlackShadowZ, welkom.

Inderdaad Nanoukkie, beter iets dan niets.

Lekker bezig Jeanine

Karuna, die lappenmand van jou is lastig om uit te klimmen, gelukkig zie je de positieve dingen eraan ook. Beterschap nogmaals.

Welkom Leverage. Dat wil ik ook graag, wat vetjes in ruilen voor spiermassa, alleen volgens de weegzuil van de sportschool heb ik nog steeds geen spiermassa :D , scheelt dat ik dat ding niet echt serieus neem.

Florenc, dan train je je hersenen ook wat ipv alleen je lijf, haha. Ik moet ook alles invullen in de app hoor, maar dat is meer voor mijzelf om te onthouden op welke gewichten ik nu alles heb.

SuperVixen, dat klinkt heel handig zo'n armband.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:15

BlackShadowZ schreef:
Mogen personal trainers zich hier ook melden? }:) ~~}>


Yessss! Tips en tricks mogen dan ook altijd meegedeeld worden _/-\o_

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:02

Yes ja zeker!
Vandaag is de planning rust dag. Maargoed.... stel dat ik mij vanavond verveel, vriendlief heeft borrel,kan ik nog gaan sporten :+

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:37

Leuk topic! Ik heb een korte sportschool-stop gehad na mn verhuizing, maar inmiddels weer een erg leuke en betaalbare sportschool gevonden.

Kan wel wat extra inspiratie gebruiken, ik moet er echt weer een beetje in komen haha :o

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:41

Ik heb me net heerlijk uitgeleefd. 45 min krachttraining, 55 min duurloop op de loopband.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:17

Hoe is met je heup nu?

Vandaag weer dagje rust. Zit weer braaf met tens op schouder, daarna door naar boven arm. Ooit eens zal het beter worden.

Namda ik heb niet voor niets 9 jaar niet getraind, lijf is gewoon brak en het blijft een dunne balans tussen goed en teveel. Die schouder is gewoon kl ote door het niet leuke grapje vorig jaar op sportschool. Oude ellende weer terug. Ik weet ook dat als nu deze pijnlijke periode over is het weer een stuk beter is. Kwestie van volhouden. Blijft het zo dan vind ik daar ook wel weer weg in.

Pt altijd welkom. *\o/* wat doe je zelf?
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-12-17 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:34

Vandaag met een nieuw paar loopschoenen op de band gelopen en wel 90% minder pijn dan van de week toen ik 10 min ging joggen met de kinderen van mijn klas op mijn nikes.
Komend weekend ga ik ermee op de weg lopen en als het dan ook zo goed gaat hang ik de vlag uit en gaan mijn oude schoenen de kliko in.

Balen Karuna dat je zo'n last hebt van je lijf. Hoop dat je er weer tegenaan kunt na wat rust.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:04

Wat voor trainingen doen jullie allemaal dames? :) vooral cardio, kracht, zelfstandig of groepslesjes?

Ik geef drie keer per week een HIIT met direct daarachter een BBB of buikspierkwartier. Ik hoor van heel veel klanten dat ze echt veel baat bij die trainingen hebben! En bij elkaar is het maar drie kwartier, dus je bent er ook weet zo vanaf haha.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:22

BlackShadowZ schreef:
Wat voor trainingen doen jullie allemaal dames? :) vooral cardio, kracht, zelfstandig of groepslesjes?

Ik geef drie keer per week een HIIT met direct daarachter een BBB of buikspierkwartier. Ik hoor van heel veel klanten dat ze echt veel baat bij die trainingen hebben! En bij elkaar is het maar drie kwartier, dus je bent er ook weet zo vanaf haha.


Crossfit hier, met voornamelijk focus op kracht en olympisch liften. De cardio komt er een beetje bij omdat het moet :'). HIIT is cardiogewijs wel mijn ding. Langdurige low intensity vind ik kak.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:24

Ik heb dus ook echt een pesthekel aan cardio. Ook al ben ik instructeur :') ik laat ook lekker mijn collega's de runningclasses enzo geven :')

Crossfit is ook echt mijn ding ja, kun je zoveel kanten mee op!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:55

Kracht in mijn uppie. Geen groepsles hier cardio is probleem met knie en enkel. Maar doe oa buikspieroefingen zo dat hartslag wel flink omhoog ga. Zweet me gek altijd. En wandelen met honden. Conditie is niet echt slecht of zo,

Supervixem zou fijn zijn als het aan de je schoenen lag. Ex wisselde altijd schoenen af. Nooit twee keer op hetzelfde paar achter elkaar lopen, en na zoveel km schoenen de kliko in