Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:03

Boras schreef:
Steeph schreef:
Hier overgestapt van Anderzorg naar DSW.
Over Anderzorg vrij tevreden (naast dat ik in november ineens een rekening kreeg van mei), ook geen zorg nodig gehad dit jaar. DSW gaan we zien komend jaar. Alle vier de verstandskiezen er uit. Heb mijn eigen risico op €375 gezet. Geen extra modules en ben straks €107,50 per maand 'kwijt'.


Uit nieuwsgierigheid. ...

Waarom kies je als je alleen een basisverzekering neemt, waarvan de inhoud overal gelijk, dan specifiek voor DSW.
Het kan voordeliger. En gunstiger denken ik.


Wij kiezen ook voor DSW alleen basisverzekering. Ja, het kan goedkoper maar ik wil niet betalen aan maatschappijen die marktwerking in de zorg veroorzaken, zelf niet meedenken over hoe de zorg betaalbaar kan blijven maar juist de zorg als melkkoe maken omdat ze nu eenmaal die macht hebben, de zorgverleners uitbuiten met belachelijke contracten of die zelf zorgverleners selecteren en geen vrije zorgkeuze toestaan.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:47

Daar kan ik ook helemaal achterstaan.

Ik zou best willen overstappen naar DSW.
Maar ja, in de tandvergoedingen, toch ook een deel van hun product, zie ik dat idealisme gewoon niet terug.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:15

Ik heb me eigenlijk niet zo verdiept in tandvergoedingen, ben gezegend met een sterk gebit. Gaatjes vullen betaal ik gewoon zelf en dat is nooit zo duur dat je er een verzekering voor nodig hebt :)

Heb je er echt een verzekering voor nodig? M.i. hebben alleen mensen er wat aan die echt een beroerd gebit hebben wat echt niet zelf te betalen valt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:22

Ik ben erg tevreden met de tandzorg vergoeding van dsw.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:36

@ Verootje

Tja ik weet niet wat jouw definitie van een beroerd gebit is :)

Mensen hebben te maken met aandoeningen aan gebit en tandvlees.
Daarvoor kun je zeker een verzekering nodig hebben. Net zoals voor aandoeningen aan andere delen van het lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:05

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:07

Weet iemand hoe t zit met delta loyd en t tussentijds wijzigen van je aanvullende verzekering? Moet je daarvoor al een een aanvullende hebben of kan je ook van basis naar basis + aanvullend gaan?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:27

Ik baal een beetje van FBTO. Alle aanvullende modules die eerst per maand konden worden aangevinkt moeten nu per 1 januari gekozen zijn.

Naja, blijf nog wel bij FBTO. Eigen risico heb ik sinds mijn 18e op maximaal. Dit jaar ook tandzorg-pakket er uit gegooid. Ik gebruik (gelukkig) bijna geen zorg.

Anoniem

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:10

Ik had bij DSW te weinig aan de tandenzorg die ze aanboden (ik heb 1 jaar geen zilvren kruis gehad), ik heb onwijze aanleg voor tandsteen, zelfs als zou ik mijn tanden 8 keer per dag poetsen, ik moet elk half jaar gewoon 2x 45 minuten consult hebben incl verdoving bij de mondhygienist. Als je maar 15 minuten op een jaar vergoed krijgt.. nee voor mij was dat niet genoeg. Bij Zilveren Kruis krijg ik tot 500 euro geloof ik vergoed, daar heb ik, zelfs toen mijn vorige tandarts zes gaatjes had laten zitten, voldoende aan. (Zit rond de 400 per jaar denk ik), en ik betaal minder aan het pakket dan dat.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:26

Hoe duur is zo'n 45min consult dan wel niet als je je daarvoor wilt verzekeren :?

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:55

Tandsteen verwijderen kost iets van €13,- per 5 minuten.

Ik ga toch voor dsw denk ik ondanks hun matige tandartspakket.
Ik gebruik wel veel tandartskosten maar dat weegt denk ik nauwelijks op tegen de hoge premies elders.
Ik heb ook nog een tandartsspaarpotje om dit op te vangen mocht het anders uitpakken dan gehoopt.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:16

moyra schreef:
Tandsteen verwijderen kost iets van €13,- per 5 minuten.

Ik ga toch voor dsw denk ik ondanks hun matige tandartspakket.
Ik gebruik wel veel tandartskosten maar dat weegt denk ik nauwelijks op tegen de hoge premies elders.
Ik heb ook nog een tandartsspaarpotje om dit op te vangen mocht het anders uitpakken dan gehoopt.


Jawel hoor, bij bijvoorbeeld FBTO weegt de vergoeding zeker wel op tegen de premie.
Je betaalt (flink) minder dan je maximale vergoeding. En je krijgt 100% vergoed.
En de regels zijn van tevoren helder. Ook weinig beperkingen, je mag gewoon je potje opmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:18

verootjoo schreef:
Hoe duur is zo'n 45min consult dan wel niet als je je daarvoor wilt verzekeren :?


Ik ben rond de 100 euro kwijt per 45 minuten. Dat 4x per jaar. Dat tikt wel aan. :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:49

Boras, DSW is voor mij ook niet dekkend voor tandarts en bijvoorbeeld bril vergoedingen
Maar ik leg zelf liever bij dan dat ik een verzekeraar sponsor die het voor de centen doe

In die zin zie ik juist wel het idealisme bij DSW, zoveel mogelijk voor iedereen vergoeden en ja...dan zitten er idd grenzen aan de vergoedingen omdat het anders financieel niet haalbaar is

Een fbto valt bij mij soieso af door dat module aan en uit zet systeem
Dat is als je er echt in duikt helemaal geen gezond lange termijn systeem

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:34

Hier net bij ziezo (van zilveren kruis een basis en aanvullend 1 afgesloten) met jaarpremie betaling (3% korting). De tand 1 heb ik laten zitten. Ik moet eerst bijna 170 uitgeven om 250 vergoed te krijgen....dus ik betaal eventuele tandarts rekeningen/ kleine behandelingen wel zelf.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:40

Partyflappel schreef:
_Nancy schreef:


Ah zo, toen ik daarover met cz belde zeiden ze dat het aangeraden wordt het pakket ongeveer 2 maanden voor uitgerekende datum aan te zetten, zodat je er, mocht dat eerde nodig zijn, al gebruik van kunt maken.

Zij heeft Hierbij toen ook aangegeven dat het dan nog steeds max 80 uur is op indicatie.
Ik zal straks voor de zekerheid nog wel eens bellen dan..


Zodra je het pakket aan zet kan je van de ingangsdatum dan gebruik maken van de vergoedingen waarvoor je verzekerd bent in het Gezinnen pakket. Daar zit verder geen wachttijd oid op en per 1 januari 2019 kan je zonder problemen weer wisselen naar een ander pakket.

Wat er in die bijlage staat (zoals ik het lees) is de zorgaanbieder verplicht het minimale aantal uren aan kraamzorg te leveren bij aanmelding na 16 weken. Heeft niks met de vergoeding uit de aanvullende verzekering te maken.


Ik heb het even nagekeken en zover ik kan zien krijg je bij de aanvullende verzekering gezinnen alleen maar een vergoeding van de eigen bijdrage. Op een andere pagina stond ook weer dat je de module 5 maanden voor de verwachte bevaldatum aan moet zetten dus dat wordt niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:25

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 13:13

Ik heb mijn keuze gemaakt. Ben net overgestapt naar stad holland met extra uitgebreid pakket. Gaat me 157,75 per maand kosten.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:10

Partyflappel schreef:
Eigen bijdrage kraamzorg en eigen bijdrage bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie idd. Pakket hoef je echt niet 5 maanden van te voren aan te zetten hoor. Als iemand 3 oktober bevalt en 1 oktober het pakket aan heeft staan, word die eigen bijdrage gewoon vergoed.


Maar als alleen maar de eigen bijdrage vergoed wordt, kun je dat net zo goed gewoon zelf betalen. Dat gaat niet om een reusachtig bedrag ofzo... Ik moest maar 75euro betalen oid.


Jans schreef:
verootjoo schreef:
Hoe duur is zo'n 45min consult dan wel niet als je je daarvoor wilt verzekeren :?


Ik ben rond de 100 euro kwijt per 45 minuten. Dat 4x per jaar. Dat tikt wel aan. :j

Dat is idd de moeite dan wel ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:34

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:51

Ik heb ook alleen maar kraamzorg nodig.
De bevalling in het ziekenhuis gebeurd sowieso op medische indicatie, ik denk dat mijn cardioloog niet blij is met mij als ik besluit t niet in een ziekenhuis te doen :')

En zo’n bevalling wordt vanuit het basispakket vergoed.
Volgens mij was de eigen bijdrage iets van €4,30 per uur oid, zo rond die koers in ieder geval. Ik weet niet hoeveel uur ik nodig zou hebben..

Ik zou uitgaan van minstens 40?
Dan zou dit dus € 172 zijn..

Dan zou zo’n advies van partyflappel misschien wel een goede misschien.
Ik weet zo even 1, 2, 3 niet waar ik verder aan moet denken, als ik denk aan wat ik nodig heb aan zorg.

Word de baby na geboorte trouwens meteen mee verzekerd met mij of mijn vriend? Moet je dit zelf ergens aangeven (ruim) van te voren?
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 18-12-17 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:52

Ik zie door de bomen het bos echt niet meer _O-
Iemand een aanrader voor een basisverzekering met aanvullend tandarts? Ik moet verstandskiezen laten verwijderen en heb ook wel eens een gaatje of een behandeling bij de mondhygiënist

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:54

Tijdens een intake met de kraamzorg organisatie krijg je je uren indicatie. Dit zal oa afhangen van de keuze borstvoeding of kunstvoeding.
Eventueel kunnen ze tijdens de kraamweek nog extra uren aanvragen in samenspraak met je verloskundige.

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:12

Ik had 2 jaar terug de ISA, omdat ik in de zorg werkte was dat beter zeiden ze.
1 jaar terug toen ik stopte met werken ben ik over gegaan naar VGZ, en daar heb ik niks te klagen over.
Denk dus dat ik gewoon daar blijf.

Ontopic: Gefeliciteerd Nancy met jullie zwangerschap. Hoever ben je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:30

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt