Hoe lang dik haar krullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Hoe lang dik haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 18:55

Ik wil heel graag met kerst en nieuwjaar mijn haren krullen. Ik had gisteren een krultang besteld en was vandaag aan de slag gegaan. Op standje 210 graden kreeg ik er een mooie slag in!
Afbeelding

Ik was enthousiast want normaal krijg ik niet eens een slag in mijn haren met een krultang. Maar na een uur was mijn feestje weer voorbij want de slag was er al bijna weer uit. -O-

Ik zoek dus dé tip om mooie slag/grote krullen te krijgen in lang dik haar. En het moet langer blijven zitten dan een uur. Wat ik nu heb gedaan is: op 210 graden 30 seconde lang mijn haar gekruld. Daarna een speldje in de krul gedaan. Zodra het gekoeld was heb ik er haarspray opgespoten en daarna de speldjes eruit gehaald.

Heeft er iemand tips voor mij? :D

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Hoe lang dik haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:02

welke krultang heb je ? en van te voren droogshampoo in je haar spuiten zodat het wat vaster en stugger word
en niet je haar van te voor wassen en proberen niet met serum of conditioner te wassen want dan zijn je haren te glad en dan blijft het ook niet goed zitten het werkt t best op stug haar .
mousse kan je ook gebruiken om van te voren in je haar te doen .

en pak niet te groten plukken beter kleine plukjes krullen !

succes haha !

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Hoe lang dik haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:05

Pappilotten.

Ik heb ook lang zwaar haar en zelfs als de kapper mijn jaar krult is het binnen een uur uitgezakt.

2 setjes pappilotten gaat wel goed. Dan is de krul in het begin iets te klein waardoor het erg gekrult is maar met een uurtje zakt het wat en dan kan ik er een hele dag mee doen. Zelfs na het slapen zit er dan nog krul in.

Verder alles al geprobeerd

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Hoe lang dik haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:20

wat nathalie zegt, je kunt er mee slapen en dan volgende dag uithalen, maar voor resultaat op de korte termijn is krullen met een goeie heath protector en zodra je de krultang uit je haar haalt (of andersom) er op de zelfde manier als de krultang een papilot in draaien, flink wat haarlak er in en pas als je haar helemaal is afgekoelt de papilot er uit halen.
mijn haar is (nog) niet zo lang als dat van jou maar wel zo dik en super eigenwijs. zo'n slag als jij op de foto hebt is bij mij na tenminste een halve dag

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 19:33

Pappilotten heb ik een keer geprobeerd. Had er inderdaad mee geslapen. Maar toen was het zó veel krul dat ik me rot geschrokken was en direct onder de douche ben gesprongen. :') Misschien dat maar weer proberen en dan het niet direct eruit gaan douchen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:35

Ik bedoel niet slapen met de pappilotten in maar na eem dag feest naar bed gegaan met de krullen en de volgende dag zaten ze er nog in

Pappilotten er in. Af laten koelen dan er uit en dan zakken ze met een uur langzaam wat uit

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hoe lang dik haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:42

Ik heb echt DE allerbeste krultang OOIT gevonden, toevallig tegengekomen tijdens een demo en dit is de enige krultang die mijn haar langer dan 20min gekruld kan houden.
Hij was wel duur maar oh mijn God wat hou ik van dit ding.
Hij is van José Eber en ik had hem toen gekocht in de Bijenkorf.

Je doet een pluk er rond, 3 sec is genoeg (ook voor moeilijk haar!) en dan loslaten. Normaal als ik krullen maak begin ik links en zijn ze weg eer ik rechts de laatste pluk heb gekruld. Deze houden 3 dagen (!!!!!!) ZONDER haarlak of eender welk product. Echt gewoon, net gewassen haar en dan nog 3 dagen.
Ik kan dat ding echt nog een uur de hemel in prijzen maar je moet het echt een keer proberen, zijn gewicht in goud waard dat ding. Weet niet of Bijenkorf hem nog heeft, ik gok van wel want was deze zomer

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Hoe lang dik haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:53

Jaaa de José eber is echt geweldig ook hier de enige krultang die de krul houd voor een paar dagen!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe lang dik haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:57

Ik zou eerst beginnen met een goede hitte beschermer.
Daarna kleine plukjes krullen echt maximaal 2 vingers breed. En daarna haarlak erin en dan blijft het sws een avond zitten.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:01

Lau schreef:
Ik zou eerst beginnen met een goede hitte beschermer.
Daarna kleine plukjes krullen echt maximaal 2 vingers breed. En daarna haarlak erin en dan blijft het sws een avond zitten.


Helaas blijft dat bij mijn haar ook niet zitten

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 20:02

Die José Eber is me iets aan de dure kant. Moet ik eerst even voor sparen dan. :=

@Lau Helpt die hitte beschermer dan ook voor langere krul? Want ook in mijn mini plukjes zitten geen krul meer in. :')

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:04

210 werkt bij mijn haar ook niet.

Ik moet minstens 230 hebben, maar dan houdt het ook echt 2 dagen.

Het liefste zo weinig in je haar doen. Ik was ze een avond van het voren maar zonder conditioner, doe er mouse en zoutspray in, olie in de puntjes en de dag erna krullen.

Ohja,geen krultang maar stijltang gebruiken. Dat is mij ook 2 keer mis gegaan. 2 keer geld uit gegeven aan krultang. Werkt niet :') stijltang werkt.
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 13-12-17 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:04

Je haar preppen van te voren. Haar wassen, en dan pluk voor pluk flink mousse erin en met een borstel föhnen. Veel werk, maar dat was het enige wat bij mij hielp. En verder: krullen gewoon opgeven :') zelfs nu ik halflang haar heb blijft er bij mij niks zitten.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:13

Neverland schreef:
Die José Eber is me iets aan de dure kant. Moet ik eerst even voor sparen dan. :=

@Lau Helpt die hitte beschermer dan ook voor langere krul? Want ook in mijn mini plukjes zitten geen krul meer in. :')


Nee maar die beschermt wel je haar tegen de hitte van de tang. Wat je wel kan doen is styling poeder erin dat wordt je haar wat stugger van.

Ik krul meestal 3 plukjes dan haarlak, 3 plukjes en dan weer haarlak. En dan aan het einde ook weer haarlak.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:15

Als je een lok gekruld hebt die gekruld vastzetten met een schuifje, dan kan het zo afkoelen en dan haarlak erover spuiten. Dat hielp bij mij heel goed, had ook heel,erg stijl en dik haar.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:28

Mijn routine:
Ik breng altijd een heat protector serum en een spray aan. Ik heb wel het idee dat de spray zorgt voor meer stevigheid in de krul. Daarna borstel ik mijn haar goed door.

Ik gebruik een Nume curling wand. Ik was eerst heel skeptisch, want ik had een hele dure chi stijltang, waarmee ik het altijd deed, maar vanwege een aanbieding toen geprobeerd. En ik ben echt super tevreden. Met lang haar werkt een curling wand ook fijner dan een gewone krultang.
De stijltang vond ik ook fijner werken dan een krultang, maar je kan niet met elke stijltang krullen maken.

Ik begin altijd aan de bovenkant van mijn haar, voor ik het plukje krul kam ik hem nogmaals, zodat alle haren glad zijn. Als ik het plukje heb gekruld zorg ik dat het een beetje als een pijpenkrul blijft zitten. En deze vouw ik dan voorzichtig helemaal in elkaar. Het is dan net alsof je een veer in elkaar drukt zegmaar. En zet ik vast met een speldje (je hebt speciale pincurl speldjes maar je kan ook gewoon schuifspeldjes gebruiken.
Ik heb erg dik haar en +/- 40 plukjes nodig voor mijn hele haar. het hele proces duurt 1,5 - 2 uur.
Dan ga ik mijn make up doen, haal ik de speltjes los en borstel ik ze uit. Nu is het wel zo dat als ik mijn haar krul ik dit doe met het doel om een vintage kapsel te maken.

Om het verschil te laten zien(want als ik haast heb zet ik het niet vast):
Dit is met het vastzetten met speltjes:
https://elinekentie.nl/wp-content/uploa ... 2x1024.jpg

Dit is niet met het vastzetten met speltjes:
Afbeelding

Dus het is de extra tijd zeker waard!

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:34

Gelukkig heb ik niet heel erg dik haar, maar wel haar met een zeeeeeer eigenwijze slag die dus altijd de verkeerde kant op gaat en als ik het in een jas of onder sjaal of muts stop gaat het nog enorm pluizen en helemaal verkeerd zitten.
Ik was het enorm zat dat ik onder de douche uit een geweldig mooie bos haar had en dan een uur later op mijn werk een 70-look in megapluis had -O-

Dus ik ben van alles gaan proberen en nu blijkt dat ik er iets aan kan doen en het is nog makkelijker dan een uur met een krultang of wat voor ellende dan ook gaan plaren.

Wat bij mij werkt is alleen met gewone shampoo wassen, dus geen cremespoeling, dan niet superdroog föhnen en daarna 4 dikke gedraaide strengen maken. Aan de linkerkant naar rechts gedraaid en aan de rechterkant van mijn hoofd naar links gedraaid. Deze zet ik allemaal samen vast met een dikke elastiek (deze: http://haarmodegroothandel.nl/images/WI ... .JPG_s.jpg)
en dan tegen de tijd dat ik een uur later op mijn werk aan kom haal ik het eruit, headbang 1 keer en dan zit het goed. {:}

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:37