Roodheid gezichtshuid verminderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 21:43

Ik vraag mij af, of er een manier is om mijn roodheid in het gezicht, en dan met name mijn wangen en mijn jukbeenderen te verminderen.

En dan het liefst een manier zonder make-up.
Ik heb al vele foundations, poeders bb & cc crèmes geprobeerd. Maar dat ziet er allemaal zo nep uit bij mij. Daarom ben ik opzoek naar een andere manier.

Wie weet een goede oplossing?

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:55

Clinique crème voor gevoelige huid. De crème is groenig en heel licht. Deze zorgt ervoor dat je rode kleur geneutraliseerd wordt, zonder je huid af te dekken, zoals poeders etc..

Deze lijn:
Afbeelding

Even een flinke uitgave, maar werkt super!!!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:03

Ik heb Clinique gebruikt en nog een ander merk speciaal voor roodheid, maar bij mij hebben gaf het gebruik geen effect.

Het scheelt bij mij als ik in elk geval een goede gezichtscrème gebruik met UV bescherming. En lichtflitstherapie haalt de ergste roodheid weg als het gaat om bloedvaatjes zichtbaar bij een dunnere huid. Bij sommige verzekeraars wordt dit ook vergoedt onder camouflagetherapie.

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:17

Zonnenbank?

als je huid wat donkerder is zie je minder rode vlekken in je gezicht.

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:30

Als het adertjes zijn kun je ze ook laten weglaseren

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:09

Heb je een pb gestuurd.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 19:58

Dankje. Je hebt pb terug ;)

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:10

Ik heb ook al Veel geprobeerd. Heb altijd een rode neus en appel wangen. Ik gebruik daar nu groene mineralen poeder van Creative Cosmetics voor en daar overheen wat huidkleurige poeder. Anders maakt het groen te bleek. Dit blijft heel de dag mooi zitten. Vooral die rode neus vind ik vreselijk en die blijft heel de dag mooi nu en het brengt rust in je uiterlijk als het wat egaler is. Het grappige van het merk Creative Cosmetics is dat de dame van dit merk ook heel erg last heeft van roodheid en ook nooit kon slagen voor make up enz en daarom zelf begonnen is met deze lijn

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:18

Popstra schreef:
Ik heb ook al Veel geprobeerd. Heb altijd een rode neus en appel wangen. Ik gebruik daar nu groene mineralen poeder voor en daar overheen wat huidkleurige poeder. Anders maakt het groen te bleek. Dit blijft heel de dag mooi zitten. Vooral die rode neus vind ik vreselijk en die blijft heel de dag mooi nu en het brengt rust in je uiterlijk als het wat egaler is.


Dit doe ik ook :j ik heb groen poeder van de Kruidvat, die werkt heel goed.

Heb overigens een extreem rood gezicht, vind het vreselijk :+ altijd knalrode wangen, laat staan als ik moet blozen of ik het warm heb... dan match ik leuk met m’n knalrode vest van werk :+
Deze heb ik https://www.kruidvat.nl/mua-luxe-colour ... /p/4014298

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:24

_/-\o_ dit is echt het perfecte topic voor mij.
Onwijs rode wangen, in de avond zo erg dat het richting paars gaat. Altijd al wat gehad, maar het wordt wel steeds erger merk ik.

Ik ben er niet echt onzeker over en ga 9 van de 10 keer ook gewoon zonder make up de deur uit maar ik vind het niet bepaald mooi. Hier helpt echt niks, poeder e.d. haalt ook niks uit. Ik denk nu wel serieus na over laseren.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:26

Ik zou als ik jou was eens bij Creative Cosmetics kijken. Die hebben veel verstand van roodheid met make up camoufleren. De groene poeder die ik daarvan heb is een losse mineralen poeder die je huid goed verdraagd en echt mooi blijft zitten. Is voor mij echt de fijnste tot nog toe
Zijn niet duur.

Anoniem

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:29

Even een kijkje nemen bij the body shop? :) Ik heb zelf altijd veel baat bij de Vitamine E lijn en de Aloë vera lijn. Vitamine E verstevigt en verzacht de huid, Aloe vera kalmeert de boel. In de Aloe Vera is ook helemaal niks toegevoegd; Geen alcohol, geen parabenen, geen siliconen, etc... Geweldige spullen. Ook niet belachelijk duur. :)

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:42

Bananen poeder van etos werkt ook super. Heb zelf afwijking in bloed en daardoor ontstekingen en roodheid onderhuids. Heb me suf gezocht naar goede make up.. kwam dus uit op de bananen poeder ( fixeer voor make up ) en baked powder van merk pupa.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 21:06

Iedereen bedankt voor de tips.

Tallie: ik heb andere producten van Clinique geprobeerd. Dit ging helaas niet goed op mijn huid. Dan vind ik persoonlijk het risico te groot om van dit merk een potje crème van €50 aan te schaffen.

CharysaS: ik verbrand heel snel, dus zonnebank/zorgen voor een donkerde huid gaat voor mij helaas niet op.

Esther: het zijn geen zichtbare adertjes.

Popstra & Tylando: ik ben opzoek naar iets wat geen make-up is.

TerraHowrse: ik ben er gelukkig ook niet onzeker over, maar vind het gewoon spuuglelijk.

Resistance: Aloë Vera gaat niet goed met mijn huid. Het wordt dan ontzettend rood en voelt branderig aan. Helaas ook de pure Aloë Vera producten.

Dit is een klein stukje uit de pb die ik naar Winnie heb gestuurd. Misschien nog een aanvulling wat informatie betreft:

Vanochtend zij iemand tegen mij: je hebt gewoon een ontzettend droge huid op je wangen en jukbeenderen. Ja, dat wist ik wel, maar ik kan ook geen product(en) vinden die dat verhelpen. Ik heb ook nog eens een extreem gevoelige gezichtshuid, dus verzorgingsproducten zijn een hel. Heb een tijdje Decubal gebruikt, leek goed te gaan, maar helaas dat gaat nu ook niet meer goed. Heb op dit moment producten van Avene en dat gaat nu 2 weken goed. Hopelijk blijft dat zo.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:07

charysaS schreef:
Zonnenbank?

als je huid wat donkerder is zie je minder rode vlekken in je gezicht.

Alsjeblieft niet. Als er iets schadelijk is voor je huid, dan is het de zonnebank wel.

Zo min mogelijk water gebruiken in je gezicht en met name warm water zorgt ervoor dat je huid roder wordt. Washandjes e.d. kun je ook beter niet gebruiken wanneer je snel rood wordt. Daarnaast is een zachte reiniger die niet schuimt, geen SLES, parfum, alcohol e.d. ingrediënten bevat een must. Ook je hydraterende crème moet zo natuurlijk mogelijk zijn. Een SPF 30 zal je ook baten. :j

Ik raad je aan om over te stappen op merken die zo natuurlijk mogelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan een merk als Beauty Kitchen of Weleda. Ook een The Body Shop is geneigd om parfum in hun producten te gebruiken en dat moet je echt vermijden. Merken zoals Clinique, die claimen geschikt te zijn voor de gevoelige huid, zijn lang niet altijd geschikt.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:20

Ik heb Master Prime van Maybelinne. Groen tubetje. 10 euro per stuk maar vaak in de aanbieding dus zou dit even afwachten.

Helpt bij mij wel om de roodheid iets te verminderen. Is een zachte creme, ook voor je huis, en niet te dik, niet te dun en niet te groen :+

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:41

Paula's choice heeft er goede producten voor.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 22:29

Is gewoon pure vaseline ook niet hydraterend? Uiteraard lijkt me dit niet geschikt voor overdag :=
Maar voor 's avonds en 's nachts..

Anoniem

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:36

NOOIT vaseline op je gezicht smeren! Alleen op je lippen. Je smeert het volledig dicht waardoor je je huid volledig verstikt.

Vet op droge huid werkt absoluut niet. Je huid gaat dan alleen maar minder talg aanmaken. Gebruik liever iets vochtinbrengends (body shop British Rose plumping face mask werkt bij mijn droge rode huid erg goed), en alleen maar zachte producten. Geen agressieve troep, daar bereik je het tegenovergestelde mee.

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:35


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:51

Interessant topic, ik lees ook mee!
Ook een gevoelige huid, met veel roodpigment met name wangen en neus, richting couperose.

Tips over verzorgingsproducten heb ik niet voor je, ben ik zelf ook nog zoekende in.

Voor de mensen die meelezen, ik gebruik een foundation van geoway, ook met groen er in.
Wel prijzig (meen €55) maar de 1e foundation die de hele dag mijn rood camoufleert en niet zichtbaar is als foundation.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:18


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:25

Ik merk dat mijn huid een stuk rustiger, minder droog en minder rood wordt van producten van de Bodyshop (vitamine E lijn) of anders Kiehls. De laatste maanden gaat Kiehls zelfs beter dan de BS dus volledig overgestapt.

Ik heb voor 's nachts de Midnight recovery oil en die maakt mijn huid echt super zacht en rustig. Overdag gebruik ik dan de Ultra Facial Moisturizer. Daar heb je een lotion en een crème van, beide met of zonder SPF30:
https://www.kiehls.nl/
https://www.kiehls.nl/nl_NL/gezicht/col ... -recovery/
https://www.kiehls.nl/nl_NL/gezicht/col ... ra-facial/

Ik had voorheen ook veel rode vlekken door ontstekingen op mijn rechter gezichtshelft (nooit achtergekomen waardoor het is gekomen) en zelfs de littekens/laatste rode vlekken lijken te verdwijnen.
Dus ik blijf hier voorlopig bij :)

Voor de ergste roodheid die vooral opvalt als mijn huid zijn bruine tint kwijtraakt, gebruik ik alsnog wat foundation of een corrigerende primer van Urban Decay. Die egaliseert het al een heel eind. Maar ik heb verder geen overgevoelige huid wat betreft reageren op ingrediënten.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:02

Het zijn de bloedvaatjes onder je huid die de roodheid in je gezicht veroorzaken. Mits je niet rood bent doordat je huid erg droog is vrees ik dat een crème niet gaat werken en je het toch enkel kan camoufleren.

Ik houd ook niet van make up op mijn huid als in foundation e.d maar vind wat ik eerder schreef wel fijn om te dragen. Je hoeft ook niet je hele gezicht te maskeren. Ik doe enkel daar waar het rood is.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:22

Ik volg dit topic, heb niet echt last van rode huid, maar mijn gezicht droogt op de een of andere manier altijd heel erg uit in de winter en dan komen er allemaal rode vlekken en korsten op, super lelijk, maar vooral ook irritant want het jeukt behoorlijk. Misschien dat hier nog een goede vocht inbrengende creme voorbij komt