welke haar producten bij slag en droog haar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 14:34

ik heb slag in mijn haren en heel dik en droog haar
Ik vind het echter moeilijk om een geschikt product te vinden al sik mijn haren los draag. vaak heb ik het in een staart maar dan gaan alle haren op mijn hoofd pluizen en ziet het er weer slordig en onverzorgd uit
Ik gebruik conditioner voor drog haar en ook vaker een olie en heb brylcreme, vroeger gebruikte ook ook cocosvet maar dat ziet weer zo vet uit

Gisteren stond ik in de winkel maar er zijn zoveel verschillende dingen en merken door alle soorten bussen ,flesjes en merken echt niet meer wat ik nu het beste kon kopen

wanneer gebruik je een mouse, gel, wax, olie etc?
Wat moet ik nu gebruiken om mijn slag mooi pluisvrij met een lichte krul erin te hebben
Als het vochtig is zit het mooi maar zodra het droogt begint het volume erin te komen en ziet het weer wild en onverzorgd uit

help!! -O-

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:36

Afbeelding
Argan olie van de Kruidvat

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:40

Google eens "curly girl method", geeft héél mooie resultaten!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 14:42

jenny ik heb een flesje van zoiets, haarserum is dat dan, maar daarmee stylen ook?

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:01

Mijn haar had ook de neiging om te pluizen. Wat bij mij helpt is ten eerste mijn haar niet meer föhnen en stijlen. Ten tweede gebruik ik nu shampoo van Dr. Organic, een natuurlijke shampoo die voor mijn haar echt wonderen doet. En als het toch nog pluist, dan gebruik ik een beetje natuurlijke olie, meestal arganolie. Paar druppels is genoeg. Houten borstel (i.p.v. plastic borstel) gebruiken helpt ook.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:13

Droog jij je haar met een föhn?

Ikzelf heb lang en dik haar waar ook een slag in zit (momenteel permanente krullen). Dit gaat zonder haarproduct ook "pluizen". Nu ja niet echt pluizen zoals mensen met fijn haar, maar wel dik vallen zonder duidelijk waterkrullen.
Ik laat mijn haar na het wassen (en uitkammen) altijd aan de lucht drogen met een flinke hoeveelheid mousse voor krullend haar en soms een "curl-definer"is een wax-achtige creme. Mijn haar valt altijd "in lokken" (Niet meer borstelen/kammen eenmaal droog.)

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:38

Jennyj01 schreef:
[img]m/v6nSUG.jpg[/mg]
Argan olie van de Kruidvat


Deze! Ik smeer het na het douchen in en mijn pluis is veel minder geworden.

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:42

Oh wat een herkenbaar probleem. Ik ga nog 1x hulp vragen bij een betere kapper (hoop ik). Gebruik idd al jaren argan olie,houten borstel. Vlecht het voor ik ga slapen enz...

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:43

Als je echt goede arganolie wil, dan moet je die van de Kruidvat niet nemen. Ik ben sowieso benieuwd naar de inhoud. Voor die prijs heb je geen pure arganolie, dan is het zeer waarschijnlijk gemengd met een goedkopere filler. Bovendien moet je geen olie in een doorzichtig flesje willen, dat breekt de werkzame stoffen sneller af. Een donkeren glazen flesje is het beste.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 15:43

petitparis schreef:
Droog jij je haar met een föhn?

Ikzelf heb lang en dik haar waar ook een slag in zit (momenteel permanente krullen). Dit gaat zonder haarproduct ook "pluizen". Nu ja niet echt pluizen zoals mensen met fijn haar, maar wel dik vallen zonder duidelijk waterkrullen.
Ik laat mijn haar na het wassen (en uitkammen) altijd aan de lucht drogen met een flinke hoeveelheid mousse voor krullend haar en soms een "curl-definer"is een wax-achtige creme. Mijn haar valt altijd "in lokken" (Niet meer borstelen/kammen eenmaal droog.)



Ik moet het ook niet droog borstelen dan is de krul eruit en is het lelijk. ik borstel en maak het dan nat met een plantenspuit en laat het drogen, maar ik moet iets erin wat de slag steviger maakt
werkt daar de mousse goed tegen?

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:46

Westhof schreef:
Als je echt goede arganolie wil, dan moet je die van de Kruidvat niet nemen. Ik ben sowieso benieuwd naar de inhoud. Voor die prijs heb je geen pure arganolie, dan is het zeer waarschijnlijk gemengd met een goedkopere filler. Bovendien moet je geen olie in een doorzichtig flesje willen, dat breekt de werkzame stoffen sneller af. Een donkeren glazen flesje is het beste.


Is niet puur inderdaad. Deze werkt bij mij beter dan pure arganolie, maar dat zal persoonlijk zijn.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:47

Ik heb heel dik haar en veel krullen.

Ik borstel mijn haar alleen als het heel nat is.
Niet fohnen, geen serum, olie, mousse of haarlak.
Daarna helpt Andrelon perfecte krul bij mij als een tierelier :j :)

Als ik niks gebruik, is t een grote bos pluis.

Ik gebruikte eerst duur kapper spul (Catwalk, curls rock) en dat hielp ook heel goed!
Alleen vond ik het wel op een gegeven moment te duur worden en stapte over naar andrelon en dat werkt dus voor mij ook prima. :)

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:52

TS, hoe vaak was je je haar eigenlijk? Probeer dit zo min mogelijk te doen. Elke keer als je je haar wast, strip je het van de natuurlijke oliën. Een houten borstel helpt om de oliën in je haar evenrediger te verdelen. Bovendien vermindert het ook statisch haar.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:54

De mousse fixeert ook en houdt de losse haren bijeen tot lokken.
Ik vind het goed werken. Heb ook al mousse gebruikt voor "sterke fixatie" gaat even goed. Ik ben die voor krullend haar gewoon beginnen gebruiken omdat mijn kapper dit mij heeft aangeraden. Moet zeggen dat de krullen dan iets veerkrachtiger/soepeler zijn dan met mousse voor extra fixatie :+

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:19

Wat perfect helpt voor pluizend, droog en warrig haar is een keratine behandeling. Hiermee voedt je het haar en het effect houdt zeker 3 maanden aan.
Mocht je meer info willen dan laat maar weten :-)

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:28


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:39

Probeer je haar eens in rijstwater te zetten, wordt het stuk zachter/minder droog van ^_^

Just_bo

Berichten: 253
Geregistreerd: 02-02-14

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:41

De Curly girl method is echt geweldig voor krullend haar / haar met slag :) er is op wikihow een duidelijke uitleg en op Facebook is er een groep

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:44


benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:13

Florenc schreef:
Google eens "curly girl method", geeft héél mooie resultaten!


Welke producten gebruik jij?

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:16

Anti klit spray van gliss kur werkt bij mijn pluizige droge haar erg fijn. Eventueel af te maken met een luchtige mousse

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:09

Florenc schreef:
Google eens "curly girl method", geeft héél mooie resultaten!


Welke producten gebruik jij?

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 19:17

Westhof schreef:
TS, hoe vaak was je je haar eigenlijk? Probeer dit zo min mogelijk te doen. Elke keer als je je haar wast, strip je het van de natuurlijke oliën. Een houten borstel helpt om de oliën in je haar evenrediger te verdelen. Bovendien vermindert het ook statisch haar.



max 1 keer per week
statisch haar heb ik niet maar pluis, veel volume, in het limburgs noemen wij dat sjpoes haar

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: welke haar producten bij slag en droog haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:50

kliss kür, gewoon te koop bij de drogist heeft sowieso wel wat fijne producten voor pluizig en droog haar.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:58

een pruik? *\o/*