Neusspray verslaving

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Neusspray verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 12:29

Ik open dit topic omdat ik me afvraag of er meer mensen zijn die hier last van hebben (gehad) en hoe zij ermee om zijn gegaan/afgekickt zijn.

Ik ben verslaafd geweest vanaf mijn 14e tot een paar maanden geleden (ik ben nu 28). Ik gebruikte iedere dag ongeveer 3 á 4 keer. Overal nam ik een flesje mee naartoe en ben zelfs een keer snachts naar huis gegaan omdat ik ergens logeerde en het vergeten was.. 8)7

Dit jaar ben ik (na vele eerdere pogingen) echt gestopt onder begeleiding van de dokter want ‘cold turkey’ stoppen was geen optie. Nu ben ik sinds 4 maanden dag en nacht clean en ik vind het nog steeds zó moeilijk.. Vooral snachts wordt ik 100x wakker omdat ik niet vrij kan ademen en eigenlijk zo graag wil gebruiken :o

Nouja ik ben dus opzoek naar mensen die hier ook last van hebben/gehad en die misschien wat ervaringen willen delen?



xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 12:41

zanakuzies schreef:
ohh ik ken er nog een! mijn man heeft dat ook verschrikkelijk! hij gaat binnen kort ook naar een huisarts om er vanaf te komen en slijmvliezen weg te branden


:wow: Echt? WoW dat klinkt super heftig.. Maakt zijn lichaam daarna niet weer opnieuw aan dan?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 12:45

loez schreef:
Ik herken je! Uiteindelijk ben ik toch 'cold turkey' gestopt. Hoofdpijn heb ik gehad zal ik je vertellen! Pff Mijn god! Maar zo fijn om daar vanaf te zijn!


Oh ja inderdaad! Dat had ik ook de 2e week. Kreeg een voorhoofd en bijholteontsteking.. Vreeeselijke hoofdpijn gehad waar geen pijnstillers iets voor deed.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 13:31

Westhof schreef:
Hmm... Ik ga proberen om in ieder geval overdag niet meer te sprayen. 's Avonds nog wel, want als ik niet spray en mijn neus zit dicht kan ik écht niet slapen. Is dit iets waarvoor ik het beste contact kan opnemen met de HA? Of is het iets waar je gewoon doorheen moet met afbouwen? Want mijn neus is wel geïrriteerd...


Ik kon écht niet zelf ‘gewoon’ stoppen :n Dit omdat je slijmvlies mega gaat opzwellen als je stopt. Vooral als je gaat liggen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 14:33

Aan de mensen die zich afvragen waarom je blijft gebruiken; je lichaam wordt afhankelijk van de verslavende stof. Je gebruikt het echt niet omdat het ‘lekker’ is of omdat je wat verkouden bent.

Je slijmvliezen zijn zo aangetast dat alles zo enorm opzwelt dat je amper kunt ademen en enorme hoofdpijn krijgt. Daardoor pak je het toch weer want het helpt wel degelijk tegen die zwelling en hoofdpijn.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 14:45

Ja dat denk ik ook. Alleen op recept verkrijgbaar maken want het is zó makkelijk om aan te komen. Ik heb wel eens 4 flesjes tegelijk gekocht.

Moest na een jaar of 10 wel steeds lachen om de vraag: “Bent u bekend met het gebruik?” :')

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 00:11

Ik heb ook deze van de huisarts;
Afbeelding

Maar na 4 maanden kan ik nog steeds niet op mijn buik slapen.. Ik word er echt wanhopig van. Gebruik ook zeezout erbij, ook stomen en sauna gedaan. Helpt allemaal niet.

@benoite; Bij mij zeker niet. Toen ik verslaafd raakte had ik geen paarden.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 22:49

Storm schreef:
Krijgen jullie geen bloedneus van de spray? Ik namelijk wel.

Ik ga 14 jaar flink gebruiken nooit gehad.. :o

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 12:50

Ik ben zelf ook weer begonnen na 3 maanden clean te zijn geweest. Ik kreeg een bijholteontsteking icm flinke verkoudheid en toen kon ik gewoon echt niet zonder :( Baal er van maar ik heb eindelijk weer lekker kunnen slapen de afgelopen tijd. Want in die 3 maanden dat ik clean was, waren de nachten altijd nog een drama.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 14:53

xxwienekexx schreef:
Ik heb de 'gewone' zoutoplossing van de AH verslaving, ben sinds oudjaar flink ziek geweest met daarbij erg benauwd dus ben even gezwicht. Die neusspray is inmiddels op dus nu weer helemaal afkicken met water in de neusspray. Vorige keer was ik er toen met 2 dagen helemaal vanaf :D


Dat lijkt me niet echt ene verslaving :o

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 12:16

superlotje schreef:
Voor alle 'verslaafden' die nog niet zijn gestopt:

Een tijd geleden iemand tegen gekomen die opgenomen was ivm hartklachten. Wat bleek de oorzaak te zijn? Neussprayverslaving. Was gelukkig makkelijk op te lossen met cold-turkey stoppen.
De gevolgen van langdurig gebruik moet je dus zeker niet onderschatten.

Sowieso verbaast het me dat zoveel mensen niet van de neusspray af kunnen blijven. Als je met een medicijn begint lees je toch de bijsluiter? Max 3x pd en max 7 dgn lijkt mij geen hogere wiskunde.

Iig veel succes aan iedereen die besloten heeft te stoppen!


Nee he he.. Als iedereen zo makkelijk zou kunnen stoppen is het ook geen verslaving 8)7 Als het lichamelijk zo makkelijk was was niemand meer verslaaafd.

Ik ga volgende maand weer naar de dokter voor poging 3000 maar dan wil ik wel een andere methode.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 10:37

Ja als het zo makkelijk was waren we ook niet verslaafd :')

Ik ben weer totaal terug bij af. En ik slaap zó lekker dat ik ff wacht met afkickpoging 300 :o

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 11:19

Maarja dat ‘even’ afzien is niet voor iedereen hetzelfde. Ik ben 3 maanden clean geweest en 3 maanden bijna niet geslapen. Het ging niet over en werd niet beter. Dat wordt je écht zat en vraag me af of het later wel beter zou worden zonder hulp.. -O-

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 11:26

Nouja wat erbij komt kijken als je het niet gebruikt is hoofdpijn, druk op je hoofd, ogen en holtes. Door je mond ademen is gewoon vies de hele dag en nacht en daar ga je ook van uit je mond stinken. Niet kunnen slapen, super droge mond en je bent gewoon echt verslaafd dus je lichaam schreeuwt om die spray. Het is niet duur en het helpt met 1 spray om weer helemaal vrij te kunnen ademen.

Als je een paar weken verslaafd bent is dat ook weer anders qua afkicken dan járen denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, miisshOrse, pluisje88, SemrushBot, Tvko, Ubermetrics, xxmichellexx en 168 bezoekers