Naar de sportschool!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:03

Ik had vandaag voor t eerst in tijden eigenlijk geen zin om te gaan.
Is de minst leuke workout van deze maand.
En nog steeds last van elleboog.
Maar toch gegaan en de lateral raises gewoon overgeslagen.
En uiteindelijk nog best lekker gesport. Gelukkig.
Was laatste van deze "maand".
Vanaf maandag weer nieuw schema.


Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:37

Tova schreef:
Brittjuh, Heb je een schema wat op jou is gemaakt? Het liefst ook voor je slechte dagen? Dat je toch kan trainen? Ik denk dat wanneer je dan toch gaat en ervaart dat het gaat je motitvatie ook hoger is.


Vandaag besloten om toch te starten met personal training, tja voorlopig :P totdat ik weet wat ik wel en niet kan. ben anders bang dat ik mn arm ga verpesten. mijn rug is een kwestie van trainen en weten wat lukt dan kom ik hopelijk veder.

gribaldi schreef:
Brit, als je zoveel pijn hebt is het dan wel verstandig om te gaan sporten? Of helpt sporten juist de pijn tegen te gaan?


Ik heb zelf Scoliose, dus voor mijn rug moet ik gaan sporten. maar helaas die motivatie is ver te zoeken. en voor mijn arm zegt de fysio dat bewegen goed is zolang ik het niet overbelast.

karuna schreef:
Met pijn kun je trainen en pijn kan minder worden van trainen. Mits je de oorzaak van de pijn weet, je weet dat er geen schade aangericht kan worden en je toestemming hebt van je arts. Dan is het vaak alleen maar verstandig aangepast te trainen naar wat je de dag kan,


Daar heb je helemaal gelijk in! de oorzaak bij mijn rug is scoliose, ik weet dus dat ik aan mijn buikspieren moet trainen om mijn rug te ondersteunen. maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. in mijn arm weten we niet precies wat het is, en dit weet te arts ook niet. daarom ben ik bij de fysio en die zegt dat er een schouder/pols verband is. dus er zit iets vast/knel of irriteert iets in mijn schouder waardoor ik pijn en geen kracht in mijn pols heb.
dus vandaag besloten hoe duur het ook is om de eerste maanden onder begeleiding te gaan sporten en daarna zelf op te pakken en dan misschien nog eens in de zoveel maanden even kijken of het niet aangepast moet worden.

hebben jullie ervaring met personal training? zo ja wat/waar raden jullie aan ( als jullie in N-H bij Alkmaar en Hoorn wonen )

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:24

Zo ik heb me vandaag ingeschreven bij de sportschool hier in de buurt.
Kan nu onbeperkt fitnessen en ook groepsleden volgen met instructeur en virtueel. Ik lees hier graag mee voor ervaringen .

Live love laugh!
L. 18-12-18 S. 25-6-16 wat een rijkdom!
mam ik hou van je, je bent altijd in ons hart. Zo oneerlijk en opeens *11-11-1954 - 9-5-16

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:08

Ik ben vanochtend weer geweest maar onder het sporten merkte ik mega goede spierpijn van het deadliften denk ik.
Nu is het ook erg met name mn rug.

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 05:40

Pff ik wilde dit weekend lekker losgaan in de sportschool, maar ik ben ziek. Baal baal baal.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 07:19

Beterschap voor de zieken. Welkom nieuwelingen.

Woensdag en gisteren weer geweest. Woensdag de gewichten van de apparaten weer wat zwaarder of in de 2de sessie zwaarder gezet. Voorlopig houd ik ze daar op want het voelde goed. Daarna ook nog 21 minuten op de loopband geweest met verschil-lende snelheden, zodat ik uit kwam op een gemiddelde snelheid van 8,3 km/uur. Daarna had ik nog niet het gevoel dat ik niet meer kon, maar ik wil niks forceren.
Gisteren een les xcore, dat voel ik ook goed, was erg leuk (we waren ook maar met z'n 3-en) en daarna nog even 13 minuten uitlopen op de loopband.
Was weer lekker dus.

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:24

Ik heb me toevallig vorige week ingeschreven voor de sportschool, vrijdag samen met een vriendin geweest. Ik heb echt nul armspieren volgens mij :+
Morgen ga ik samen met een fitness coach kijken naar een goed schema dat bij mij past!

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:53

Ik wil morgen niet gaan, ik wil morgen niet gaan, ik wil morgen echt niet gaan.
Jeanine je moet gaan want op zondag beweeg je al amper :+

Dus morgenvroeg schop onder mn kont en gaan. En daarna Formule1 kijken :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:59

Goed bezig allemaal! Ik sport nu ff niet heel veel helaas. Ben behoorlijk druk met werk en mn paard. Helaas op mn werk ook bijna nooit tijd om met de sport mee te doen, aankomende maandag is dus een uitzondering, dan hardlopen

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:11

x_Jeanine_x schreef:
Ik wil morgen niet gaan, ik wil morgen niet gaan, ik wil morgen echt niet gaan.
Jeanine je moet gaan want op zondag beweeg je al amper :+

Dus morgenvroeg schop onder mn kont en gaan. En daarna Formule1 kijken :D


En, ben je geweest? :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:16

Ja zeker :D
Rondje milon cirkel en extra schuine buikspieren :D

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:28

x_Jeanine_x schreef:
Ik wil morgen niet gaan, ik wil morgen niet gaan, ik wil morgen echt niet gaan.
Jeanine je moet gaan want op zondag beweeg je al amper :+

Dus morgenvroeg schop onder mn kont en gaan. En daarna Formule1 kijken :D

_O- _O-

Helaas aankomende week totaal geen tijd om naar de sportschool te gaan |( dat wordt thuis tijd tussendoor proberen te vinden om in ieder geval iets te doen en dan de week erop maar extra te gaan.

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:29

Ik ben ondanks mijn zware verkoudheid toch even gegaan. Uurtje kracht gedaan, niet al te zwaar getraind. Dat is dan ook het enige wat ik dit weekend heb gedaan. Verder alleen op de bank gelegen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:55

Hoi!
Mag ik ook meekletsen? Vorige week samen met vriendlief een proefles gedaan en gisteren voor de eerste keer als lid gesport, wil morgen weer gaan.
Ik wil vooral conditie opbouwen, sterker worden en afvallen. Ben heel blessuregevoelig en hypermobiel dus alles mag wel wat sterker :+
Ik heb ook een schema opgesteld gekregen.

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:04

Beterschap nog Supervixen! Hopelijk knap je gauw op.

Tuurlijk DynamiteS, welkom! Veel plezier!

Ik heb op het moment genoeg oefeningen van de fysio, dat het het waard is om naar de sportschool te gaan! Dus volgende week kan ik weer naar de sportschool om daar mijn oefeningen te doen in plaats van thuis. Geeft toch weer een beetje een sportgevoel. Zal me wel goed in moeten houden en echt alleen mijn eigen oefeningen doen. Maar ik heb er zin in!

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:20

Ik baal nu, iedereen is trainen en ik niet. Schouder nou ja meer bovenste spierbal gister vanuit het niets enorm zeer, kon niet eens bh aan doen. Vandaag weer op normaal au nivo maar genoeg om niet te trainen vandaag. Als dit blijft zal ik toch weer richting orthopeed moeten. Zit zo niet te wachten op injecties in het gewricht maar gezien de felle pijn regelmatig vrees ik ergste. Eerst komende dagen prednison als extraatje en gepaste rust

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:15

En ik zou vanmiddag gaan.
Maar aangezien ze weer eens ongevraagd rooster wijzigen gaat het hem niet worden. Balen.
Morgen lukt ook niet en woensdag tm zondag ben ik stalmeester op Jumping de Achterhoek. Dus dagen van 16 uur en niet thuis slapen.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:50

Deze week gaat het bij mij ook niet lukken. Ik ga dus thuis oefeningen doen.

Lange dagen dus voor de boeg Jeanine, maar het lijkt mij wel leuk (of heb ik een te geromantiseerd beeld hiervan in mijn hoofd)
Balen Karuna, hopelijk knapt het snel op.
Mooi dat je er zin in hebt Unique6, zal wel lastig zijn om je in te houden.
Welkom Dynamite!
Alweer wat fitter supervixen?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:52

Leuk Jeanine! Dan beweeg je toch ook voldoende :)

Nicole doe maar lekker rustig aan voorlopig!

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:48

Vandaag gaat het gelukkig beter, alleen nog snotterig en hoesten. Wel meer energie. Drie kwartier op de loopband gejogd/gewandeld, totaal 5.7km. Was wel even fijn na twee dagen niks doen.

Balen is dat hè als je geen tijd kunt vinden om te gaan.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 07:59

Zaterdag niet geweest.
Wel nog yoga gedaan zondag en gister.
Vandaag weer gewoon trainen. Nieuw schema weer.
Maar eerst even langs de fysiek voor m'n elleboog.
Weet ik meteen of ik de upperbody moet overslaan.

bono_
Berichten: 266
Geregistreerd: 21-10-09
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:24

Mag ik mee kletsen?
Ik heb me vandaag aangemeld bij de sportschool en ga morgen eerst een proefles bodypump volgen! :):) Wil uiteindelijk een combi gaan doen van groepslessen en fitness, hoofddoel is mij weer fit voelen en ik zou graag toch wel zo'n 15 kilo willen afvallen. Wilde graag met een vriendin maar dat is niet gelukt, dus toch de knoop doorgehakt om nu alleen te gaan. Heel eerlijk vind ik het echt super spannend! Dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

31-03-13 <3

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:08

Welkom bono_. Tips, stel eerst makkelijk haalbare doelen, de afwisseling groepslessen en gewoon fitness vind ik erg leuk. Ik probeer ook nu van alles uit met de groepslessen. Wanneer je iets niet snapt of weet, vraag het aan mensen op de sportschool, dan leg je gelijk contacten. Vaste dagen aanhouden helpt ook om mensen te leren kennen :D

bono_
Berichten: 266
Geregistreerd: 21-10-09
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:23

Ja, juist die afwisseling lijkt mij ook ontzettend leuk! Ze vroeg alleen aan de telefoon wat ik wilde gaan doen; groepsles of fitness en toen dacht ik uhmm eigenlijk allebei? :) dus hoop dat ik ook nog wel informatie ga krijgen wat betreft het fitnessen! Maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit! :) Ben wel een beetje zenuwachtig hihi maar komt vast goed! Heb zin om lekker aan de slag te gaan!! :):)

31-03-13 <3

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 07:01

De motivatie is er in elk geval. Gewoon ook aangeven dat je beide wilt gaan doen.

Ik ben gisteravond toch nog geweest, de voetbalwedstrijd was afgelast dus kon ik toch nog weer even. Heb bij een aantal oefeningen nog een klein beetje gewicht erbij gedaan en bij een aantal nog een serie extra (15x 12x 10x). Daarna nog lekker 5,5km op de loopband met een gemiddelde van 8,2 km/uur (tempo wisselingen)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, Googlebot, GrapeshotBot, SemrushBot en 46 bezoekers