Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:29

Heb m al binnen Corine :)
Volgende week maar eens testen. Kwamen toch steeds weer uit op die. Als die niet werkt gaat ze m’n vraag bij andere collega’s neerleggen want dit is waarschijnlijk de meest geschikte voor mij uit hun assortiment. Maar wellicht dat er nog een andere is. Eerst maar eens testen.

Als deze niet werkt wil ik de diva proberen.


J0anieke

Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:03

Moderatoropmerking:
Informatie verwijderd

    Alana. ♡

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:36

Ik had dit al op het topic over menstruatie etc geplaatst, maar vermoed dat er hier misschien ook mensen nut bij hebben:

Voor iedereen met pijnlijke maandstonden:

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... ruatiepijn

Dit is van vorig jaar, vrij recent dus en nog geen verder onderzoek voor zo ver ik kon vinden.
Ik ben begonnen met een hoge dosis vit D, 5 dagen voor aanvang van mijn regels.
Ik lig normaal 1-2 dagen op zijn minst een paar uur op bed/bank omdat het teveel pijn doet, naast dat het de hele dag door pijn en last heb.

Op de zwaarste dag heb ik geen pijn gehad. Wel een wat lastig gevoel, ongemakkelijk, en wil meer slapen, maar geen krampen.

Ik blijf hiermee doorgaan, en hoop dat de volgende periode ook positief resultaat heeft.
Ik wou dit hier al even meedelen, voor zij die ook last hebben en eventueel eens willen uitrproberen. In de winter kan Vit D sowieso geen kwaad.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:57

jeetje magda wat heftig! Ik heb geen tips voor je wat betreft de cup.
Maar als je elk uur tampon zou wisselen, kun je toch ook elk uur de cup legen? lijkt mij zelfde handeling?

Ik ben nu 2 maanden hormoonloos. 1e maand ging eigenlijk gelijk vanuit normale cyclus.
Mijn 2e ovulatie ook prima op tijd. Volgens planning zou ik eind deze week ongesteld moeten worden.
Ben benieuwd, en dan ook de cup proberen.

Ik heb de meluna classic. Vond die eigenlijk al erg zacht. Denk dat je zeker niet snel voor een soft moet kiezen. Die lijken mij echt heel heel zacht.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:30

Ik heb een lunette.. de eerste en tweede menstruatie geen problemen gehad, maar de afgelopen keren krijg k m maar niet goed.. hij klapt niet helemaal goed uit ofzo.. en soms na een tijdje gaat hij dan toch ineens vacuüm en dan doet dat zeer.. t moment van uitklappen dan.. als die eenmaal zit dan zit die ook en heb ik nergens last van..
Zou een stevigere cup (zijn die er eigenlijk?) misschien beter bij me passen? Of iemand anders nog tips?


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:36

Licor schreef:
Ik heb een lunette.. de eerste en tweede menstruatie geen problemen gehad, maar de afgelopen keren krijg k m maar niet goed.. hij klapt niet helemaal goed uit ofzo.. en soms na een tijdje gaat hij dan toch ineens vacuüm en dan doet dat zeer.. t moment van uitklappen dan.. als die eenmaal zit dan zit die ook en heb ik nergens last van..
Zou een stevigere cup (zijn die er eigenlijk?) misschien beter bij me passen? Of iemand anders nog tips?


Welke Lunette heb je, 1 of 2? De twee is nog steviger dan de 1 namelijk, maar wel meteen een stuk breder. Volgensmij is de diva iets steviger dan de 1 als ik me niet vergis... maar wel meteen een stuk langer. De MeLuna sport M is ongeveer zelfde maat als Lunette 1 maar veel steviger. Heb m zelf maar voor mij werkt die niet. Klapt wel echt in 1 x goed uit maar krijg het vacuüm niet waardoor die lekt. Komt waarschijnlijk omdat die dan weer té stevig is voor me ofzoiets :P Maar als t bij jou al zeer doet op t moment dat die vacuüm trekt lijkt me een nog stevigere niet erg handig denk ik. Áls die sport vacuüm trekt.. nou dan zit die ook wel haha

ik ga nou volgende week de MeLuna Classic proberen. Al een keer geoefend zonder dat ik ongesteld ben en kreeg deze gelukkig wel vacuüm, wel even helpen met t uitklappen..


Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:10

Als ik hem goed ingebracht krijg doet het geen pijn hoor.. maar als de cup pas na n half uur ofzo goed vacuum trekt doet t wel zeer.. denk omdat dan die gaatjes wat verstopt zitten ofzo.. ik lek overigens nooit..

Ik durf niet te zeggen welke ik zo heb.. de gewone normale voor onder de 30 en nog geen kinderen.. zal wel de m zijn dan


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:48

@ magda,als dit de eerste keer zo heftig was,denk ik eerder aan ergens een ader die gesprongen of gescheurd is.
zo ook ooit 1 keer gehad,was vreselijk,een waar bloedbad...
was op buitenrit(een georganiseerde rit met zat deelnemers),had mijn menstruatie,maar een van de laatste dagen,gebruikte toen nog tampons,dus dan heb je wel een tampon extra mee,maar geen hopen extra natuurlijk en plots,uit het niets voelde ik lekken en bleef het stromen,binnen no-time echt alles onder het bloed,incl rijbroek(had een roze aan),en mijn zadel toen was zo'n ruw-lederen barefoot,dus zelfs daar waren plekken op....
toen mijn mama gebeld om reserve kleding en overige spullen te brengen.
enkele uren later is dat bloeden ook vanzelf genormaliseerd en nooit meer zoiets voorgehad.
toen ik dit later aan de gyn vroeg,zei die dat dit waarschijnlijk gewoon ergens een gesprongen ader was,gebeurd soms en is ook niet zo erg als het vanzelf stopt na enkele uren.

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:11

Hier nu mijn tweede cyclus met de cup. Het inbrengen gaat goed, het eruit halen nog wat klunzig. En kennelijk kan ie de eerste nacht de stortvloed niet aan. Maar ik heb er nog maandverband onder, omdat ik hem soms niet goed vacuüm krijg. Maar ik ben echt dik tevreden, vooral omdat ik vanmiddag zeik nat geregend ben op de sulky en mijn maandverband dus vol water gezogen was, maar gelukkig heb ik geen druppeltje bloed gehad dankzij de cup.

Alex en Jorie <3

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:24

Aria_zz schreef:
Ik had dit al op het topic over menstruatie etc geplaatst, maar vermoed dat er hier misschien ook mensen nut bij hebben:

Voor iedereen met pijnlijke maandstonden:

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... ruatiepijn

Ik blijf hiermee doorgaan, en hoop dat de volgende periode ook positief resultaat heeft.
Ik wou dit hier al even meedelen, voor zij die ook last hebben en eventueel eens willen uitrproberen. In de winter kan Vit D sowieso geen kwaad.

Heb je misschien het goede linkje voor mij? (en anderen ;) )

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:31

Oh sorry, blijkbaar niet geheel goed overgenomen!
Dit zijn er een paar:
http://www.pcos-solutions.nl/blog/de-re ... -klachten/

http://www.naturafoundation.nl/?objectID=11780

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... ruatiepijn

http://vrouwenfeiten.over-blog.com/2016 ... yclus.html

Hopelijk werken deze wel. En anders: Google op vitamine D menstruatiepijn.

Voor mij geeft het aan waar ik al jaren naar op zoek ben: mijn gevoel zei dat mijn lichaam wat miste en ik daardoor steeds pijn had. Dokters wuifden het echter gewoon weg, en gingen niet verder op onderzoek uit behalve een ibuprofen. Dit is uiteraard geen wondermiddel, maar als het een aantal mensen kan helpen, is het toch al dat.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:51

Zo nou netjes op tijd...
Moest volgens "planning" morhen ongesteld worden. Dat is zojuist gebeurd. Vind het zo bijzonder dat ik gelijk een normale cyclus heb...

Maar goed. Cup nu in gebruik.
Lijkt goed te zitten. Vacuüm. Geprobeerd eruit te krijgen. Oef wat lastig. Kreeg hem uiteindelijk wel goed te pakken. Wordt nog even uitvogelen wat werkt. Morgen maar op tijd opstaan :')

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:38

Bedankt voor de linkjes.

Voor de liefhebber van de Organicup, ze hebben nu black friday actie, 1+1 gratis.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:01

Sting schreef:
Bedankt voor de linkjes.

Voor de liefhebber van de Organicup, ze hebben nu black friday actie, 1+1 gratis.


Thanks voor de tip. Bestelling gedaan.
Ben er zelf wel benieuwd naar en ze hebben niet goed geld terug garantie.
Ik wil de tweede dan geven aan een vriendin van me.

Koos paardloos :(

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:54

Ik ben er benieuwd naar (om tijdens de lichtere dagen te gebruiken) maar om er nou twee te bestellen, daar heb ik ook niks aan. Helaas, gewone korting was nuttiger geweest.

Het idee over de vit D is interessant. Ik slik het sinds kort omdat ik een aangetoond tekort heb, volgende keer eens opletten of ik er nu minder last van lijk te hebben.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:38

Ik heb sinds vandaag de origanicup, moet denk ik wel nog wat oefenen. Gevoelsmatig heb ik niet het idee dat hij "uitklapt".


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:46

Tsja ik geef er gewoon één weg.
Daarnaast vind ik het zelf prettig om 2 cups te hebben. 1 schoon mee voor op het werk.

Koos paardloos :(

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:16

KimD schreef:
Ik heb sinds vandaag de origanicup, moet denk ik wel nog wat oefenen. Gevoelsmatig heb ik niet het idee dat hij "uitklapt".



Dat heb ik ook!
Maar sinds gisteravond de cup in gebruik en ben niet doorgelekt.

Het eruit halen is nog echt oefenen zeg. Lukt me echt lastig als ik op het toilet zit.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:33

Ik heb de divacup al ruim een jaar inmidds en ben er nog steeds heel tevreden mee. De cup vangt veel op, zeker gezien mijn heftige periodes :') en klapt ook prima uit.
Toch heb ik nu ook een meluna sport erbij gekocht, omdat de divacup voor mij te slap is op de lichtere dagen. Ding klapt dan amper uit. De meluna sport klapt echt altijd uit meteen en zit ook prima.
Over allebei tevreden dus. Het was echt wennen in het begin, maar ik vind dit het hartstikke waard.

Ohja, misschien nog een handige tip voor de mensen die hun cup bv op school of werk moeten leggen: van lunette zijn er desinfectiedoekjes te koop in de verpakking van broekzakformaat. Ik heb dan ook standaard zo'n vochtig doekje in mijn broekzak en dat is wel heel prettig op het toilet, gezien ik niet elke keer mijn tas wil meenemen naar de wc op mn werk. :')

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 07:11

Maandag mijn week weer begonnen en geen lek ellende so far. Aangezien ik mijn twee eerste dagen en nachten overleefd heb zal dat ook niet meer gebeuren denk ik :)

De organicups zijn opgestuurd maar denk net te laat binnen voor deze ronde :(

Koos paardloos :(

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:06

Hier eerste dag + nacht achter de rug met de MeLuna Classic, nog steeds lekken.. nog erger dan met de sport. Zucht. Dat vacuüm wordt gewoon steeds verbroken bij mij heb ik t idee. Áls ik m al vacuüm krijg.. 1x goed gelukt met de Classic en alsnog verbroken na een tijdje. Wil nou toch maar de divacup proberen.. wordt een duur grapje zo :(

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:39

Fijn dat het eindelijk goed gaat Corine!

LL ik heb het ook met de meluna. Heb een jaar lang de Classic en sport geprobeerd, ook verschillende groottes. Klapten wel uit (uiteindelijk) en leken wel vacuüm te zitten, maar dat was heel snel weer weg waardoor ik inderdaad ook ging lekken.

Heb sinds deze maand de Lunette en dat gaat een stuk beter! Klapt heel makkelijk open en zit een stuk beter en sterker vacuüm. Helaas uiteindelijk ook wel weer een beetje gaan lekken, maar lang niet zo erg als bij de meluna :) Ik heb alleen het idee dat op de ergste dagen mijn binnenkant te glad wordt waardoor hij omhoog gaat kruipen. Mijn bmm zit een beetje scheef/aan de zijkant. Als die cup omhoog kruipt gaat hij daar net op het randje zitten...en kan het er dus een beetje langs. Vrees eigenlijk dat ik dat met alle cups verder ga houden.

De meluna vergeleken met andere cups is idd wel wat minder fancy. Vrijwel alle cups hebben iets onder de toprand nog een randje lopen. Deze rand maakt het uitklappen en in vorm houden van de cup een stukje makkelijker. Meluna heeft dat niet. De gaatjes zijn ook kleiner, wat het probleem bij sommigen zou kunnen zijn qua vacuüm. Ook is het materiaal anders. Lijkt wat ruwer dan het siliconenspul. Ik kreeg ze nu al wat minder makkelijk schoon. Iedereen is uiteraard verschillend en het is fijn dat ze bij een aantal goed werken, maar ik snap wel waar de discussie erover vandaan kwam.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:51

Ah dient daar die extra rand voor .. haha :+ Ik begrijp t inderdaad ook wel ja, maar zijn natuurlijk ook genoeg mensen voor wie de MeLuna wel helemaal goed werkt.

Er zijn er 3 op m’n lijstje die ik wel zou kunnen proberen..

De divacup, Lunette en de Ladycup. De diva is alleen meteen een stuk langer, en alhoewel ik gok dat ik die ruimte wel heb, vind ik dat toch best spannend ineens zo’n stuk erbij. De Lunette is maat 1 te zacht voor me en maat twee meteen 46mm breed wat misschien te breed is. De ladycup is maat S te klein denk ik, en L hetzelfde als de Lunette... :\ denk dat ik zo cute cotton maar weer even bel :') ze zei als de MeLuna Classic ook niet werkte ze collega’s met grotere assortiment advies ging vragen haha

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:57

Bij mij zal alles te lang zijn.
Ben dus wel blij dat mijn meluna (nog) niet gelekt heeft.

De cup kruipt echt achter het schaambeen, volledig. En kan haast niet anders dat mijn bmm al beetje in de cup zit.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:55

Fijn dat die nog niet heeft gelekt!! :)
Net met CC gebeld, ze gaat collega’s voor advies vragen, ik ben een lastige haha. Hopelijk vandaag nog antwoord zodat ik snel kan bestellen...

Laatste x ongesteld voordat ik voor een half jaar een zuid Afrika zit dus wil wel een goede meenemen, maar vraag me af of dat nog gaat lukken :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, F_inley, Femek2902, fro, iiSunshine, jilinda, kusjemariska, lies_sparkle, LoveGlove, nicolailover, Room_Soesje, Rox87 en 121 bezoekers