3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Aria_zz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:43

Hahahaha ik zie het nu pas :')
Daar moest een K minder staan _O-

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***


Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:57

Ik heb echt een beetje een dipje,of gewoon last van luiheid.
3 dagen vrij geweest en mezelf gewoon niet naar de sportschool kunnen bewegen. Ik baal er echt zo erg van, ugh. -O-
Heb wel andere dingen gedaan die ook wel nuttig waren hoor, maar sporten....
Ook Wave niet gereden omdat ze kreupel is/was, maar ik haar nog niet goed genoeg vind om er echt weer op te stappen.
Morgen late dienst op werk en 's morgens heb ik alleen t peerd staan. Morgen maar écht gaan dan!

Het eten gaat met óók met verschillende ups and downs, maar ik heb ook echt een aantal weekenden gehad waarvan ik denk; ja dan ga ik niet moeilijk doen.
Maar, morgen komen er 2 jurkjes binnen voor een bruiloft en ik weet (bijna) zeker dat ik er dan spijt van krijg.
Niet dat die afgelopen 2 weekenden kilo's schelen, maar wel een gevoel.

Sorry voor het warrige, vage verhaal, maar het moet er even uit.

Wave after wave

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:11

Aria_zz schreef:
Silver, is het een optie een deel van je eten in de frigo te zetten zodat je dat later kan eten?


Nee helaas niet, weinig tijd hiervoor en mijn cliënten zijn allemaal heel autistisch en hebben behoefte aan structuur en regelmaat, als ik dan later op de avond nog eens ga zitten eten klopt dat helemaal niet natuurlijk :Y)

Aria_zz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:59

Benth :(:) eens je weer naar de fitness geweest bent zal de motivatie vast ook een duw krijgen. Dus gewoon gaan. Maar waarom spijt van de jurkjes?

Silver, Ah jammer, had handig geweest anders. Dan zou ik het inderdaad opdelen, dan eet je wat minder maar rekend dat in zodat je later niet gaat snaaien maar al weet wat je nog gaat eten. Maar vervelend is het wel natuurlijk.

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout, yoghurt, appel
L: 2 boterhammen, halve plak kaas, Hummus
T: banaan, proteïne shake
A: rijst, worteltje, courgette, aubergine blokjes, tomaat.
T: waarschijnlijk nog wat nootjes of oikos aardbei

B: 40-50min work out/krachttraining. Al mag ik het van mezelf vandaag rustig aan doen, spieren voelen nog wat pijnlijk en vermoeid, en wil graag morgen terug kunnen gaan lopen.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:32

Benth :(:) :(:)

De weegschaal was vanmorgen erg lief, bijna een kg kwijt in een week :oo *\o/* Dat was lang geleden zeg!

Ik zag net wat geks trouwens. Op mn werk heb ik mn fitbit in mn zak zitten omdat ik geen horloge mag dragen, maar hij meet dus wel een hartslag. Die niet erg klopt denk ik :+ Hoe komt ie daar dan aan?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:58

Oh nee Benth.. Koppie op, je kunt het! :(:)

Laura: wat fijn! Super goed!
Wat vreemd dat ie dan toch hartslag meet.. :+ Beetje griezelig haha.

Lijstje voor vandaag:

O: vanille kwark met crusli
T: cappuccino
L: 3 boterhammen met komijnekaas en mosterd.
T: 2 stuks fruit (nog kopen in mijn pauze)
A: ? Gaan uit eten ivm 25 jarig jubileum van mijn eierkoek-collega :D bij een Ierse pub. Dus zal wel weinig magers te kiezen zijn, maar ga mijn best doen!

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:58

@Laura 82, dat doet de mijne ook als ik hem af heb, zelfs als hij gewoon op tafel ligt.. niet heel betrouwbaar dus ;)

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:04

Nee dat zal niet... Maarja, als daar mn verbruik op gebaseerd wordt is dat wel een beetje jammer >;) Nou ja, die ook maar met een korrel zout nemen.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:20

Ahw, Thanks voor alle lieve berichtjes!
@aria_zz met die jurkjes bedoel ik zeg maar; stel dat ze niet mooi staan, om welke reden dan ook, ga ik waarschijnlijk heel snel denken van: ja, maar als je gewoon wat meer gesport had, had het wel mooi gestaan!
- snap je beetje wat ik bedoel? Op die manier spijt, zeg maar haha

Ik ga mijn best doen! Moet vandaag weer werken dus heb dan weer een ritme en waarschijnlijk lukt het sporten inplannen dan beter :+

Wave after wave

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:31

Je kunt het!!! *\%/*
Komt allemaal wel weer goed :(:)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:55

Aria_zz schreef:
Heb je nog wat goeds kunnen maken Riddershow?


NIet echt, heb uiteindelijk toch een lekker broodje gegeten... en de roulade.

En heb heel veel gerend... (op de PS3 :o )

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:00

Hier en beetje een raar lijstje maar zit veel in de auto vandaag en precies op de tijden dat ik normaal eet :’)
O: 2 havermout pannenkoekjes
T/L: stukje naanbrood met roomkaas, tomaat/mozzarella/basilicum
T: appel
A: nog geen idee moet iets in de auto eten onderweg naar werk. Denk dat ik een broodje haal bij een tankstation oid.

B:30 min wandelen met de hond, 30 min met een cliënt wandelen en 30 min ‘bewegen op muziek’ met cliënten van het werk.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:02

Wat goed Laura!!

Vervelend Benthe, ik kan ook boos op mezelf worden als ik niet ga sporten terwijl ik dat wel in de planning had. Helaas wordt het daar ook niet beter van. Nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen! En ook al sla je een keertje over, het is veel beter dan helemaal nooit niet sporten toch!

Veel plezier met je etentje Frummels!

Hier gaat eten voor mij doen best goed. Gisteren weer lekker wezen zwemmen. Koelt lekker af! Tis me hier toch warm, scheelt wel dat als het zo warm is ik minder zin heb ik ongezond vet eten. :')


Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:06

Benth, een paar dagen niet sporten kan geen kwaad! Nu ben je extra hard gemotiveerd om weer te knallen!

Laura, wat goed!! Ik ben echt heel blij voor je! *\o/* Uit nieuwsgierigheid, hoeveel zit je nog onder je werkelijke verbruik? Ik begrijp dat je heel actief bent en ik vind dat altijd interessant, omdat ik dat zelf moeilijk vind hoeveel je nu wel of niet kan cutten vooraleer weer te stagneren.

Frummels, smakelijk vanavond!

Aria, jij bent steeds zo een positief persoon in dit topic, heerlijk! En wat een onberispelijke lijstjes steeds.

Silver, ik geloof dat jij me vroeg welke T ik 's avonds nog neem? Ik plan altijd 200 g magere kwark met 150 g ananas en/of een sinaasappel. Vult enorm, en ik heb de eiwitten hard nodig, dus ook al heb ik zin in iets, ik moet van mezelf eerst de kwark op, en zit dan vrijwel altijd al vol.

Ik heb stress, sliep slecht en ben daardoor humeurig :o

O: 2 x oikos vanille, 50 g speltbrood met light roomkaas (toast)
L: Verse wortelsoep, 2 sneetjes speltbrood met Aoste veggie broodbeleg
T: Iets van de bakker want ik vind mezelf zielig :o
B: In dit gure weer een uur naar de winkel/bakker wandelen :brr: , 30 min. KT
A: Speltpasta met saus van 3 paprika's, 200 g quorn, dragon, kurkuma, edelgist, light room en een beetje feta als dat in mijn macro's past
T: Mandarijntjes, ananas met kwark

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:11

Bedankt allemaal, heb zin in het etentje maar ga wel proberen netjes te eten. Morgen is het vrijdag: cheatmeal dag :D We gaan morgenavond uit eten met vrienden: sushi <3 dus vandaag proberen netjes te houden hehe..

Bhriseis: stress en niet goed slapen kunnen echt zo een dooddoener zijn voor je humeur inderdaad :(:)

Sanne: Lekker gezwommen! Ben blij dat ik daar niet in die hitte zit. Alles boven de 15 graden word ik chaggo van haha. Ben echt een wintermens en ben gek op dat koude gure weer <3

Silver: alleen een broodje is wel erg weinig icm de rest van je eten? -O- Al snap ik wel dat het lastig is als je afhankelijk bent van iets onderweg.. misschien wat meer eten met de lunch? :)

Aria_zz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:42

Laura, wat goed! Goed bezig dus! Wel vreemd van de fitbit, zou het niet meteen weten, die van mij gaat gewoon af als ik hem af doe.

Benth, ik snap wat je bedoelt. Maar dan zou ik zeggen: pas ze op een moment dat je je wel goed voelt. Bv als je nu toch weer gaat sporten, doe ze dan aan na het sporten. Ik ga soms ook op een negatieve dag shoppen en kom dan met zo een slecht gevoel thuis... is gewoon niet leuk. Maar spijt hoeft niet hoor! Gewoon weer aan de slag, lukt je wel ;)

Riddershow, Hihi, klinkt toch als een leuke avond :D

Sanne, kan geloven dat het daar het beste is dat je zwemt, lopen moet verschrikkelijk zijn :=

Bhriseis, dankje O:) super lief dat je dat je dat zegt! ik doe mijn best. En he, we zijn positief bezig, moet wel leuk blijven allemaal :D heb mijn lijstjes van het weekend hier niet gezet, met een chocomousse en een taartje en wijntjes O:) :') maar goed, daarom deze week ook weer netjes bezig.

Slecht slapen is echt niet fijn! Snap dat je daar humeurig van bent. Hopelijk valt de dag toch nog mee.

Frummels, geniet er van! Er zal vast wel iets lekkers en nog gezonds te vinden zijn.

Edit: oke ik ga mijn stappen doel vandaag wel halen, heb de verkeerde tram genomen en moet nu al de uni zijn maar heb nog een stuk te gaan :+

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:47

Bhriseis, ik weet t niet precies, ik houd het op het moment niet heel goed bij :o maar denk dat ik nu meestal rond de 2200/2300 zit, bij een verbruik rond de 3000.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:25

Ik breek even in sorry, maar vraag me af hoe jullie het doen met een eigen paard / voldoende sporten? Ik werk daarnaast 36 uur en keiig het lastig gecombineerd wil ik niet instorten qua energie..

Hoe doen jullie dat?

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:33

Geen eigen paard hebben _O-
Kan je niet wat meer fietsen bijv? Scheelt al best veel natuurlijk :) en vergeet rijden ook niet, daar verband je stiekem ook nog wel veel mee ;)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:34

Ik werk 40 uur en heb een eigen pony (2,5 jaar) en een verzorgpaard op 2 verschillende stallen. Volg daarbij nog een deeltijd master en probeer 4 a 5 keer per week te sporten. Ik ga als het droog is en niet stormt op de fiets naar mijn werk. Mijn gemiddelde week na werk (Vanaf 17:00) ziet er ongeveer zo uit:

Maandag:
17.00 - 18.30: eigen pony
19.00-20.30: optioneel sporten of avondje "vrij".
20.30-21.30: studeren

Dinsdag:
17.00 - 18.30: eigen pony
19.00-20.30: sporten
20.30-21.30: studeren

Woensdag:
17.00 - 18.30: eigen pony
19.30-21.00: rijden met verzorgpaard

Donderdag:
17.00 - 18.30: eigen pony
19.00-20.30: sporten
20.30-21.30: studeren

Vrijdag
17.00 - 18.30: eigen pony
Avond vrij

Zaterdag:
Ochtend: sporten
Eind ochtend: rijden met verzorgpaard
Middag: eigen pony + studeren
Avond: vrij

Zondag: ochtend: sporten
Middag: eigen pony + studeren
Avond: vrij

Aria_zz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:02

:wow: :wow:
Frummels, mega hardcore joh, echt, ik ben zwaar onder de indruk, wat een week! Sterk hoor!

Romeo, ik ben op Erasmus, dus mijn paardje heeft de luxe van nu vertroeteld te worden door iemand anders :)) Maar die van mij is niet zo arbeidsintensief, staat buiten en ik ga meestal 2-3x per week, valt mee dus. Maar wanneer ik terug thuis ben moet ik ook maar eens kijken hoe het te combineren.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Aight
Berichten: 3181
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:13

Wat raar van die fitbits :') Misschien neemt ie je gemiddelde hartslag als ie 'm wel kan meten, en projecteert ie deze als ie contact verliest? Om toch nog proberen je verbruik bij te houden ofzo?

Sannee__ aah zwemmen! Jaloers zeg, lijkt me heerlijk nu. Hier is het juist erg koud haha, lijkt me heerlijk om al zwemmend op te warmen.

Geniet van je etentje Frummels! En jezus dat schema, hoe hou je het vol?!

hahaha Aria, stappendoel boven alles :') Mijn paardje zit in dezelfde situatie (ik ook dus haha). Maar ik heb een acclimatisatie maand als ik terugkom voordat alles weer begint.

Gisterenavond heerlijk naar de sauna geweest, en daarna ook ''gezwommen'' in het meer. Weinig zwemmen, veel gillen en weer terug naar de steiger grijpen :') Met een temperatuur van -5 koel je wel snel af van die hitte :D

Mijn lijstje vandaag:
O: protein yoghurt met soort notenmix
T: mandarijn, koffie met melk en suiker, drinkyoghurt
L: spinaziepannenkoekjes, left-over pitabroodje met kaas
A: gekruide partjes, kipfilet, groenten
T: de popcorn die ik gisterenavond ben vergeten op te eten
Het avondeten nog niet ingevoerd, maar alles tot de lunch is zo'n 1050 kcal, dus samen met avondeten komt dat wel goed :9

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:21

Aria en Aight: Ik heb geen idee. Denk er niet zoveel over na en doe het gewoon haha. Ik merk dat ik heel weinig energie krijg van elke dag thuis zitten na werk (heb ik ook een tijdje gedaan voor ik aan mijn studie begon en voor ik mijn pony kocht). In die tijd dat ik dat deed was ik vooral aan het klagen dat ik weinig tijd had en dat ik zoveel "moest". Maar nu ik meer dingen onderneem na werk merk ik dat ik daar veel meer energie van krijg. Word bijna neerslachtig van het "niksen" := Dat komt denk ik omdat ik dan het gevoel heb dat mijn leven alleen maar uit werken bestaat. Ik kan lekker bankhangen enorm waarderen, maar wel op zijn tijd. Nu heb ik ongeveer 3 vrije avonden per week en dat werkt goed :j Dan ga ik lekker met mijn vriend een film kijken of gaan we met vrienden uit eten.

Aight: Heerlijk naar de sauna!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:22

Jeetje frummels en trek jij dat?? :=
Ik vind het zelf altijd heerlijk om een avondje niks te moeten maar dat zit er bij jou niet in _O- wil je vent niet ook af en toe aandacht?

Ow wacht lees je bericht al _O-

Edit: En wanneer eet/kook jij dan?? := Of doet je vriend dat?? En boodschappen?? :+

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:24

Yonker schreef:
Jeetje frummels en trek jij dat?? :=
Ik vind het zelf altijd heerlijk om een avondje niks te moeten maar dat zit er bij jou niet in _O- wil je vent niet ook af en toe aandacht? :oo


Ik eet elke dag thuis. :j en soms gaat hij mee naar de paarden, dat vind hij ook heel leuk gelukkig.
Sporten doen wij altijd samen, dus dat scheelt natuurlijk ook een hoop!
Maandag (optioneel), vrijdag en het weekend hebben we altijd samen. Weekend dan vanaf t eind van de middag behalve samen sporten en soms samen naar de paarden.
Hij heeft een eigen bedrijf en is dus eigenlijk ook heel erg druk en we zijn allebei best wel einzelgängers die wat eigen ruimte nodig hebben. Enige afspraak is dat we altijd samen eten savonds (uitzonderingen als uit eten met vrienden natuurlijk) en dat we samen gaan sporten. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Axxy, GoogleAdsense, Hazna, HELder, SemrushBot, Tientjeblij en 47 bezoekers