3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:10

_KellyAV
Dat noodles niet zo gezond is had ik eigenlijk al verwacht. Volgens mij zit daar ook heel veel zout in.


Deze nacht toevallig noten meegenomen! Vandaag geen cola op. *\o/*
Heb niet echt goed gegeten, maar dat komt meer omdat ik half 7 thuis was van nachtdienst en om 10 uur mijn volgende dienst al was tot kwart voor 8. En nu zit ik weer braaf in mijn nachtdienst.
Heb voor vannacht dus wel noten bij me, maar ook wat broodjes. :o

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:14

Gewone cola drink ik al heel lang niet meer. Vind zero ook veel lekkerder.

Jammer genoeg hou ik van wat uitgesprokener drankjes. Manlief drinkt mineraal water met een vieze smaak (de goedkoopste van de aldi) maar die drink ik echt alleen als ik niet anders kan. Maar wat dan? Heb nu zo'n drankje met licht smaakje met 15 kcal per 100 ml. Maar ook dat begint snel te vervelen en icetea is ook een suikerbom.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:17

Met dat probleem zit ik ook. Mijn vriend drinkt regelmatig vitamine water, maar die vind ik echt niet lekker. Maar indd, wat dan? Het is voor mij ook even zoeken. Maar ik leef nu voornamelijk (heel slecht, i know) op koffie door mijn moeheid. :+

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:24

Riddershow schreef:
Ik ben geen fan van prakken met sinds het besef dat je dan de koolhydraten korter maakt en dus langzame suikers veranderd in snelle...


Maar je kauwt je eten toch ook voordat je het doorslikt? Dan zou dat toch altijd gebeuren?

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:26

Vealosz schreef:
Deze nacht toevallig noten meegenomen! Vandaag geen cola op. *\o/*
Heb niet echt goed gegeten, maar dat komt meer omdat ik half 7 thuis was van nachtdienst en om 10 uur mijn volgende dienst al was tot kwart voor 8. En nu zit ik weer braaf in mijn nachtdienst.
Heb voor vannacht dus wel noten bij me, maar ook wat broodjes. :o

Super goed!! *\o/* Als je veel cola drinkt en ineens af gaat kicken kun je daar trouwens heel slecht van worden. Trillerig, draaierig, hoofdpijn. Kan wel een paar dagen tot een week aanhouden.

Mijn dag viel mee, niet heel denderend maar ook niet heel slecht. Avondeten was tosti's omdat vriendje met een teamgenoot tijdens een uitwedstrijd naar het ziekenhuis moest en daarom pas laat thuis was. Ik ben in huis bezig geweest, schuren en schilderen, en terwijl het droogde lekker een dikke wandeling gemaakt met het hondje. Nog een paar dagen in de puinhoop en dan ziet het er hier een heel stuk beter uit (muur/plinten verven, stuk opnieuw behangen, nieuwe vloer). Wordt mooi **\O/**

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:49

black_kelpie
Dat geloof ik direct. Ik ga niet ineens met alle suikers stoppen, maar stapje voor stapje. Cola is daar de eerste van.
Niet alleen vanwege het afvallen, maar ook omdat er diabetes in de familie voorkomt. Mijn moeder heeft het, en ik wil het eigenlijk bij mezelf zien te voorkomen (in zover dat mogelijk is uiteraard).

Oeeeh, ben nu wel nieuwsgierig aan het raken. Een vrouw dat klust. Geweldig! Ik vind klussen ook leuk om te doen, en daardoor sleutel ik veel samen met mijn vriend aan onze auto's haha! We gaan zeer binnenkort ook samen wonen. Dus ook klussen zullen we veel samen moeten gaan doen.

Nadeel is wel dat hij heel erg ongezond eet. Hoe vetter, hoe beter. Daardoor is mijn gewicht uiteraard ook weer bijgekomen. Maar hij weet dat ik gezonder wil gaan leven, en dat ik daar ook wel moeite voor doe. Dus die steun heb ik gelukkig wel van hem.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:55

Oh ik vind zoete aardappel heerlijk! Op alle manieren gemaakt! <3

Vealosz: wat goed van je dat je geen cola op hebt! Super!
En lekker aan de klus binnenkort, leuk. Ik hou ook van klussen. :j

black_kelpie: tosti's zijn echt mijn guilty pleasure :')

Wat drinken betreft kan ik er niet echt over mee praten, ik drink doordeweeks alleen maar water, thee en koffie. :+
Dronk vroeger wel meer frisdrank (cola, ijsthee, aanmaaklimonade, dubbelfris) maar ben daar helemaal mee gestopt toen ik wat serieuzer ging fitnessen. Drink dat nu alleen heel soms in het weekend 1 glaasje. Maar heb er geen behoefte meer aan. :)

Riddershow: van die khd weet ik niet hoe dat zit. Had er nog nooit van gehoord eigenlijk. Maar ik vraag me wel hetzelfde af als Sanne, of dat dan niet ook gebeurt als je kauwt.

Vanmorgen op de weegschaal enn: 80,9! *\o/* Super blij want heb echt mijn best gedaan de afgelopen anderhalve week. De teller staat nu op -2,6 totaal. Sinds het laatste weegmoment anderhalve week geleden 0,7 er af. :)

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:08

Goed bezig frummels :j
Ik had niet zo’n goede week vorige week maar ben stabiel gebleven, deze week weer nieuwe kansen :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:22

Stabiel blijven is al heel erg goed en moeilijk genoeg soms Yonker! Dus goed gedaan. Inderdaad weer een nieuwe week en nieuwe kansen :D

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:23

Wat goed Frummels! Lekker motiverend! Hier zelf ook totaal geen probleem met drinken. Ik drink voornamelijk water. Max 5 koppen koffie per week en zo nu en dan thee met een beetje honing.

Ik doe lopend de boodschappen, geen zin om met liter pakken drinken te lopen of om daar uberhaupt geld aan uit te geven haha. Ik drink enkel cola/fanta/solo/ijsthee als ik ergens aan het eten ben.

Vandaag ging best goed qua eten.
O: tosti (2 volkoren plakken brood) met kaas en beetje ketchup
T: cheesedippers van die rode koe, haal ik normaal nooit omdat ik ze zo duur vind maar kon het niet laten haha.
L: 1 wrap met ijsbergsla, rode ui, 3 stukjes chicken tender en sweet chili saus
T: een soort slush puppy. Was niet zo geslaagd maar het is hier nu zo ontzettend heet..
A: biefstuk reepjes, paprika en rode ui in oestersaus met noodles

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:30

Sanne: Ja het is heerlijk motiverend inderdaad. Heb er weer helemaal zin in :)
Ik drink op werk elke dag 1 cappuccino en de rest van de dag zo'n 6 grote koppen thee en water. Thuis ook weer thee savonds.

Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om met pakken drinken te sjouwen haha, dat heb ik ook!
Net lijstje heb je.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 1 snee brood met 3 scrambled eggs, cherrytomaatjes en kastanje champignons
T: cappucino
L: Italiaanse bol met krabsalade en komkommer. 2 mandarijntjes
T: cup a soup tomaat en een kaki vrucht
A: rijst met rode curry, kokosmelk, sugarsnaps, cherrytomaten en vleesvervanger (kipstuckjes of iets denk ik)
T: beker Skyr honing na het sporten

Beweging: half uurtje met pony bezig in de bak, uur krachttraining, half uur cardio

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:21

Vealosz, wat goed! Proficiat hoor, een dag zonder cola!

Sanne en Frummels, net lijstje!
Die wrap klinkt erg lekker :))
En Frummels, sterk hoor, gaat goed dus!

Yonker, wat goed dat je toch gewoon stabiel gebleven bent, zegt ook wat over de duurzaamheid van waar je mee bezig bent!

Hier ook een paar mindere dagen, mams is nu net vertrokken. Maar wel telkens een taartje of chocomousse gedeeld, en lekkere maar gezonde ontbijtjes kunnen vinden. Ik heb ongeveer status quo kunnen houden, dus zeker niet vermagerd, maar ook niet zoveel ‘slecht’ gegeten dat ik er van verdikken zou. Zeker omdat we ook veel gewandeld hebben, daar heb ik wel opgelet.

Vanaf vandaag weer volop volledig gezond, dan kan zo een weekendje wel.
Na de les gaan lopen, dan een boterham eten en vanavond rijst met groentjes.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:05

Vealosz schreef:
Oeeeh, ben nu wel nieuwsgierig aan het raken. Een vrouw dat klust. Geweldig! Ik vind klussen ook leuk om te doen, en daardoor sleutel ik veel samen met mijn vriend aan onze auto's haha! We gaan zeer binnenkort ook samen wonen. Dus ook klussen zullen we veel samen moeten gaan doen.

Nadeel is wel dat hij heel erg ongezond eet. Hoe vetter, hoe beter. Daardoor is mijn gewicht uiteraard ook weer bijgekomen. Maar hij weet dat ik gezonder wil gaan leven, en dat ik daar ook wel moeite voor doe. Dus die steun heb ik gelukkig wel van hem.


We wonen een na-oorlogse arbeiderswoning, dat voor zover ik weet altijd een sociale huurwoning is geweest. Met andere woorden; minimaal onderhoud door de verhuurder, minimaal budget (en zin) van de bewoners om er wat moois van te maken en als je ergens mee bezig gaat trek je een beerput los :')
Ik wil de originele plinten weer gebruiken bij onze nieuwe vloer, die zijn volgens mij de afgelopen 30 jaar verstopt achter overzetplinten. En ze zijn grijs :Y) Aan het werk dus!

Ik zou ook aan mijn auto klussen als daar budget voor was, hopelijk binnenkort :D Ik heb een Vitara uit '93 waar het een en ander aan mag gebeuren.

Fijn dat je vriend je wel steunt, dat maakt heel veel uit. Mijn vriend heeft ook een beetje een ommezwaai gemaakt en is door mijn gezonde eten ook ruim 10 kilo afgevallen. Ook vegetarisch eten vindt hij niet meer het einde van de wereld :+

Mijn lijstje vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, banaan en een lepeltje bosbessenjam
L; afbakbroodjes met kalfsleverworst
T; mandarijnen
A; spaghetti met witlof-roomsaus

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:54

Nette lijstjes weer! Haal je toch altijd fijne inspiratie uit. :D

O: 2 bruine boterhammen met vlokjes
T: Appel
L: Jampotje gevuld met yoghurt, mango, frambozen en zelfgemaakte frambozensaus
T: ProViact drink
T: Misschien nog een banaan voor het sporten
B: Ongeveer 3 km hardlopen, 10 min fietsen en 10 minuten touwtje springen
A: Weet ik nog niet, wat de pot schaft. :+

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:04

Hoi dames!

Frummels, wat ontzettend goed! Dat geeft moed!

Phoeh Deetje, hardlopen met dit weer, knap.

Vealosz, eens je van al die zoete troep van af bent, wil je niet anders meer. En noedels en witte broodjes kunnen best in je lijstjes passen, alleen betekenen ze niet veel voor je lichaam omdat er nauwelijks voedingsstoffen inzitten. Er is een verschil tussen gezond en 'goed om af te vallen'. Het kan dus best dat jij een pakje noedels prima kan hebben om te lijnen, maar dat maakt het niet gezond. Maar wellicht wel lekker haha :-) Een banaan met wat noten, dat lijkt me ook wel aangenaam om de nacht mee door te komen.



Kelpie, het klinkt alsof je weet wat doen haha. Idd erg fijn als je vriend gewoon mee eet en er zelf ook de voordelen van ontdekt.

Aria, klinkt alsof dat je genoten hebt met mate! Moet kunnen hoor :-) Loop ze!

Yonker, mooi toch, niet bijgekomen! De boog kan niet altijd extra hard gespannen staan.


Ik heb niet zo'n super weekend gehad: er was echt iets aan het broeden van bacterie/verkoudheid/weetikveel, maar nu ben ik er wel van af gelukkig. Niet veel bewogen, vrijdag te weinig gegeten, zaterdag te veel :+

Vandaag, ongeveer:

O: Bakje Griekse yoghurt (gehaast)
B: Boodschappen doen, koken voor vijf dagen
L: 70 g speltbrood met aoste broodbeleg / light roomkaas, bakje Oikos vanille, twee lattes
T: Magere kwark met banaan en ananas
B: Een uur met de hond wandelen, anderhalf uur ballet
A: 200 g aardappelpuree, curry met rode currypasta, kruiden, kokosmelk, passata, wortel, courgette, paprika, kikkererwten en 200 g quornblokjes

Wellicht wat te weinig maar een drukke dag, straks even tellen.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:38

Jij hebt anders ook niet stilgezeten met dit weer Bhriseis! :D Goed bezig hoor.
Ik speel een beetje vals want ik ga gewoon in de sportschool hardlopen :')

Wat betreft zoete drankjes zou ik proberen om als je van huis weggaat je het zo makkelijk mogelijk te maken en alleen water mee te nemen. Op die manier doe ik het ook. Mee naar school neem ik water (of vitaminewater, meestal wissel ik het af) zodat ik thuis alleen nog 3 glazen limonade heb en 1 kop thee ofzo. Wat betreft frisdranken heb ik het makkelijk, want ik lust geen prik dus drink automatisch ook nooit cola e.d.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:45

Vitaminewater zit ook behoorlijk wat suiker in toch?

Ik ben (helaas) een coladrinker, wel altijd zero. Overdag niet, dan drink ik alleen thee en water. Maar 's avonds neem ik altijd wel 1 of 2 glaasjes cola :o wil ik nog vanaf, maar op dit moment gaat al mn energie even in het afvallen zitten, en dat lukt ook met de cola.

Verder even geen lijstje, eet een beetje rommelig omdat ik last van mn buik heb. Lijkt nu wat minder te worden, dus hopelijk morgen weer normaal.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:08

Ik deel ook weer een keer een lijstje....

O: Skyr met granola
T: snoeptomaatjes en komkommer
L: 1 boterham met kipfilet, 1 met kruidenkaas en 1 met sandwichspread. 2 mandarijntjes
T: 1 appel
A: boerenkool met 50 gram rookworst
T: ??? of humus op een rijstwafel of een reep......

Ik heb alleen nu dus al honger.... dit is echt iets van de laatste weken en baal daar zo van. Misschien moet ik het tussendoortje tussen lunch en avondeten iets opschroeven ofzo???

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:12

Laura: hopelijk is je buikpijn morgen over. :(:)

Yonker: Wat balen dat je nu al trek hebt. Is het echt trek, of is het uit gewoonte? Bij mij was het dat laatste, en na 3 dagen even doorbijten, heb ik er nu geen last meer van en moet ik mezelf zelfs herinneren om tussen lunch en diner iets te nemen! Ik heb het in die 3 dagen onderdrukt met koffie :+
Als het echt trek is, dan misschien naast het fruit in de middag nog iets nemen? Of er een smoothie van maken met een beetje havermout erin. :) Of een plakje roggebrood als je dat lust, dat vult bij mij altijd enorm. Of een cracker, kwark etc.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:16

Yonker, je lijstje klinkt ook echt als héél weinig. Of zie ik het fout?

Bah Laura, het heerst echt tegenwoordig :(:) Verzorg je maar goed.

Begrijpelijk Deetje, ik ben ook echt blij dat ballet een binnensport is... :brr:

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:19

Bah roggebrood _O-
Nou het ging altijd heel goed maar het is wel echt trek..... kwark eet ik natuurlijk als, als ontbijt. Dus ga even kijken of ik er wat bij ga eten.

Vind je mijn lijstje echt weinig???? :=
Ik heb niet het idee dat ik weinig eet met 3 boterhammen, 2 stuks fruit, rauwkost en skyr als ontbijt. Boerenkool is vrij stevig en dna eet ik savons nog of crackers of een reep.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:24

Komkommer en tomaat, daar zitten al nagenoeg geen kcal in. Twee mandarijntjes telt volgens mij als één stuk fruit, en daar zitten ook heel weinig kcal in. Boerenkool, is dat groene kool? Ik kom uit België, dus voor mij lijkt het alsof je 50 g worst eet met alleen groente. Ook ontzettend weinig dus.

En drie sneetjes brood is volgens mij een normale lunch. Maar dan hangt het er nog vanaf of het brood is met snedes van 20 g, of van 40 g.

Niet kattig bedoeld he, maar dan lijkt het me niet zo gek dat je zo'n honger hebt. Qua vitamines e.d. is het vast allemaal erg netjes, maar dat wil niet zeggen dat er voldoende kcal in zitten om een dag mee door te komen.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:27

Oeh, ik ga straks uiteten met mijn vriend en vrienden van ons. Hij verpraatte zich. :') Weg verassing.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:28

Hihi ik denk dat ze boerenkoolstamppot bedoelt, dus met aardappels erdoor

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:31

Ik kan het helemaal fout hebben, maar zelfs met aardappels er door zou ik het toch even natellen. Zeker als je aangeeft zo honger te hebben B-) Ik lijk wel de eetpolitie, hemel :')

Lekker Vealosz!