Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:33

XxLiEsJuHhxX schreef:
Wat een berichtjes al!! :oo <3

Kwa rust nemen loop ik inderdaad heel erg tegen mijzelf aan. Ik ben royaal perfectionistisch voor mijzelf en wil altijd maar tanden op elkaar en doorzetten maar, de lat (die vaak erg hoog voor mijzelf ligt) koste wat het kost halen. Voor mij is nu de stap naar halve dagen stage en eigenlijk daar maar wat aan lummelen al een mega stap terug. Als ik "niks" doe thuis zoals in het weekend gaat het meestal ook al wat beter. Daardoor heb ik juist weer de drang om weer wat meer te doen. echt advies buiten rustig aan doen krijg ik niet van de huisarts. Maar wanneer is het rust aan doen en wanneer is het gewoon als een "lui varken" te weinig doen?

Overigens zit ik ook in mijn laatste jaar school nu. Als ik deze stage klaar heb zou ik met mijn afstudeer stage beginnen. En ook al vinden mijn ouders mijn gezondheid erg belangrijk. Voor hun is het ook erg belangrijk dat ik mijn opleiding zo snel mogelijk ook afgerond heb. :( :)

Moraal van het verhaal... Rust nemen is zooo moeilijk -O- -O- Ik voel me dan meteen een lui varken die niks uit voert -O-


Draai die hardheid richting jezelf eens om: Als je geen rust neemt ben je een dom varken die haar eigen toekomst heeft verpest door de grenzen van haar lichaam niet te respecteren.


Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:40

DeMolenhoek schreef:
Als jou ouders de studie boven jou gezond vinden gaan, heb je maar rare ouders... Zou mij verbazen TS. En als een lui varken niets doen? Ik doe nu ook als een 'lui varken' niets. Ik lig of zit enkel, ook op advies van de dokter. Dit heeft andere redenen maar als ik wel iets doe, en dat moet nog niet heel veel zijn, verga ik van de pijn. Dus ja, misschien hang je beter even het lui varken uit, want als je het nu niet doen, blijf je klachten houden. En dat wil je ook niet lijkt mij.


Inderdaad, als je niet voldoende hersteld heb je ook weinig aan zo'n papiertje.. Dus dan maar iets langer over het halen ervan doen en er dan wel iets aan hebben.

Maar wellicht zijn haar ouders ook niet voldoende geïnformeerd doordat TS zich groot houdt en de huisarts niet heel erg expliciet is in zijn advies om rust te houden.

Misschien is het een optie om voor elk uur stage (incl. reistijd) evenveel uur 'rust' in te plannen? En voor zwaardere/sterker prikkelende activiteiten het dubbele aantal uren.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:02

Zonnetje81 schreef:
je moet echt 100% rust gaan nemen anders ga je veeel langer uitvallen......


In dit topic valt me op dat bokkers in het algemeen nogal destructief met hun gezondheid omgaan en dat dan achteraf betreuren. :o

Met een peesblessure bij je paard ga je toch ook niet het randje opzoeken van wat maximaal zou kunnen zonder het herstel te belemmeren? Als je dat randje per ongeluk over gaat ben je mogelijk nog veel en veel verder van huis en wellicht definitief.. Lijkt mij dat wij paardenmensen over het algemeen dondersgoed weten wat het belang van rust is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, IASCrawler, SemrushBot en 23 bezoekers