Been lengte verschil, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Been lengte verschil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 21:25

Hallo allemaal,

Ik weet niet of hier al een topic over loopt of dat het hier goed staat.

Maar ik weet sinds maandag dat ik dus been lengte verschil heb.

Hoeveel is niet zeker maar mijn nieuwe fiso zij dag het minimaal 1,5 cm was.

Wat best wel vreemd is dat ik al heel lang klachten heb van alles en nog wat maar dat niemand dat ooit gezien heeft.

Nu gaan we proberen met behandeling het probleem op te lossen, heel erg last van mijn onderug op het moment.

Hebben jullie hier ook last van? Waar lopen jullie tegen aan en wat heeft jullie geholpen?

Bedankt alvast :)

[o]


Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 21:29

snorkel1986 schreef:
Ja ik heb ook beenlengte verschil maar geen last van hier wel eens voor bij podoloog geweest en mocht ik last krijgen kan ik steunzolen op halen waar door ik effe gelijk zou lopen ik zeg dus effe langs een podoloog


Ja hij wil eerst met de oefeningen verder en anders zooltjes aan meten maar mijn wervel staat schuin omdat ik me dus al aangepast heb om niet scheef te staan.

[o]

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Been lengte verschil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 21:50

Bedankt voor je berichtje!
Hij was ook bang voor een hernia omdat ik aan 1 been heb het komt vanaf mijn staartbotje linker onderug en belemmert momenteel me hele been, maar bij hernia zou ik dan ook slaap voet moeten hebben maar t voelt meer als een heftige kramp in me boven been tot knie.

Het is nu vooral mijn rug boven bil en nek klachten te behandelen, ik heb 3 jaar terug foto's gemaakt en daar was een mini scoliose te vinden maar dat komt door waarschijnlijk mijn beenlengte verschil.

Hij knijpt in de spieren en zenuwen die zeer doen tot ze zich weer ontspannen.

Ik had mijn linker kant van nek vast zitten en merk nu al dat ik makkelijker naar links kan kijken.

Hopen dat mijn onderug zo ook mag opknappen.

[o]

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 21:56

_mexx_lady_ schreef:
Dit heb ik volgens mij ook... Nooit getest eigenlijk maar ik kan bv niet lang met 2 voeten langs elkaar blijven staan. Ik ga automatisch met mijn benen over elkaar staan of een knie gebogen om te compenseren.
Ook bv bij het paardrijden merkte ik dit. Allebei mijn stijgbeugels op hetzelfde gaatje ( zelfs met de meetlat gemeten dat alles gelijk hangt) zadel lag perfect recht en toch was een beugel korter naar mijn gevoel.

Erg vervelend is het... Maar inderdaad ik denk dat dit uit mijn bekken komt. Heb mijn benen nooit gemeten trouwens..


Herkenbaar toen ik nog reed moest een beugel altijd korter haha, anders zat ik zo scheef. Ook sta ik meer op mijn kortere been en die buig ik dan iets dan sta ik wat steviger.

Ik wist altijd wel dat ik iets been lengte verschil had omdat als ik hakken aan heb het gevoel heb dat ik heel schuin sta haha.

Maar is dus ietsje meer dan gedacht.

[o]

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 21:58

Goof schreef:
Ik heb ook lengteverschil in mijn benen alleen mijn verschil is niet zo groot als bij jou.
Daarbij staat mijn bekken ook gekanteld en gedraaid dus het werkt ook door in mijn rug en ook mijn schouders staan ongelijk in hoogte.
Ik heb een zooltje gekregen voor in mijn schoenen en om mijn rug en bekken 'goed' te houden loop en fiets ik veel. Zolang ik dat doe blijven bekken en rug wel soepel en sterk genoeg. Ik merk het ook meteen als ik een tijdje minder heb gedaan of bijvoorbeeld lang in dezelfde houding ben. Lang zitten of staan is een drama.


Ja vervelend dat staan, doe nu alleen bloemist opleiding en mijn pijn is nu heftig gister kon ik iets voor sluiting tijd bijna niet meer lopen, maar het is fijn nu te weten waar we aan gaan werken en waar hoogst waarschijnlijk mijn klachten vandaan komen.

[o]

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 22:35

BMHP schreef:
niemand is helemaal recht.
Een Fysiotherapeut of een arts hoort het makkelijk te zien door te kijken naar de manier waarop je staat en links met rechts te vergelijken. lang niet iedereen heeft ook last van de onbalans.

ik heb andere problemen in mijn onderrug, hoewel er ook een deel vanuit de scheefheid komt.
er is niet een recept voor alles.
Ik ben redelijk bespierd en kan daar heel veel mee oplossen totdat ik te moe wordt.
Dan komen hernia achtige klachten en schakeld mijn lichaam mij zich uit, uitval verschijnselen pijn totdat rust en medicijnen mijn zenuwen/lichaam weer tot rust laat komen.

Vaak helpen core oefeningen,
ik hoop dat dit je een beetje verder helpt


Ook bedankt voor je reactie.
En inderdaad voor iedereen is het weer anders.
Ik zal eens kijken naar die oefeningen :)

[o]


Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-17 08:55

Bedankt allemaal voor alle reacties!

Toch allemaal beetje de zelfde klachten, en veel met zooltje.

Zijn jullie er ook laat achter gekomen?

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, BingBot, bokker88, Eulogy, Juniores, Roosch, RubyRed, SjakieXX, wisja en 140 bezoekers