Operatiewond open..Wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:22

Ik ben eind september geopereerd aan mn voet, twee wonden.

Eerst bleef het met de hechtingen al vrij lang nabloeden, maar alleen op kleine punten, ook een zootje wondvocht. Na het uithalen van de hechtingen (waarbij ze er nog twee zijn vergeten >;) ) bleef het ook vrij lang open en wondvocht eruit komen. Nu mocht ik er pertinent niet op lopen minimaal 4 weken dus ik ben ook niet te werk geweest. Wat mij de kans geeft het volledig open te laten en te luchten.

Maar wat vind je een best gat? De een vind het niet de moeite de ander vind het enorm haha.
Als je echt twijfelt gewoon de kliniek bellen, hoewel ik dat toen ook had gedaan maar die zeiden hetzelfde wat ze ook al bij jou hebben gezegd

Omdat ik de vorm ontzettend lelijk vond en bang was met hoe de korsten erop kwamen het een onwijs lelijk litteken zou worden ben ik gaan smeren met callendulan (deden we tenslotte bij de paarden ook, moet kunnen toch :+ )

Hier gingen de korsten er binnen een dag af en oogde het veel mooier, ook veel minder wondvocht en mooi rood "vlees". Daarna kwam dokterlief met een "je mag geen calendulan op de open wond smeren" en dus maar mee gestopt. Wederom hele dag aan de open lucht in huis en toen ging het mooie dicht, wel dikke korsten die er nog steeds niet af zijn.

Ik lees na mn hele verhaal dat de wond niet op een geschikte plek zit voor aan de open lucht :Y) is het mogelijk om het een volledig weekend met evt een dagje vrij wel volledig open te laten? Het minste beetje wondvocht laat het gaasje inderdaad al plakken en dan trek je het weer open zoals je al zegt.. Maar het is als het even de kans krijgt echt zo weer dicht!


Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:13

Geheh nee dat is het niet makkelijk om aan open lucht te drogen :+

Hoe of wat qua korsten enzo weet ik ook niet, ik ben een ongelovelijke pulker dus korsten leven vaak niet al te lang. :Y)

Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen! Een gat ter grootte van je vinger is inderdaad wel een behoorlijke haha

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, blacky15, Piekosjj, pol013, purny, Sjaco, Soepblik, SUSANNEx, YandexBot en 168 bezoekers