No Sugar November

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:42

Oooh ik doe mee! Ik heb wel vaker een tijd geen suiker gegeten, maar nu het slechter weer wordt en ik meer thuis ben sluipt het er langzaam weer in. Chocolademelk op mijn werk, snoepje hier en daar, nieuwe smaak chocoladereep testen met vriendlief, glas fris bij het eten ipv water, ai ai ai. := Er moeten ook nodig wat kilo's af, dus dit is wel een fijne stok achter de deur om in ieder geval de suikers te laten staan! :j Mijn vriend is nogal een zoetekauw, dus die doet vast niet mee en als hij zit te snoepen kan ik het moeilijk weerstaan. Wordt wel een dingetje. :=


Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:13

Ja precies, ik kan er ook beter helemaal niet aan beginnen dan eentje nemen, want dan hou ik nooit meer op. :')

Ik ben door dit topic ook alvast wat aan het minderen met suiker. Pakje sultana thuisgelaten vandaag. Scheelt toch weer.

Als ik zin heb in iets lekkers 's avonds dan snij ik een appel in partjes en doe ik daar wat kaneel over. :9

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:37

Een goede app om als eetdagboek te gebruiken is MyFitnessPal. :)

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:02

Rozijnen staan er om bekend dat ze je drang naar suiker eten vergroten, die kan je beter laten liggen als je daar gevoelig voor bent.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:11

Ik zat em net te lezen. Goeie pb! +:)+

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:44

Ooh morgen al 1 november! :):) Ik ga nog één keer een warme chocolademelk uit de automaat op kantoor halen, bij wijze van afscheid.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:50

*\o/* Goed bezig allemaal!

Ik heb een chaotische dag, kreeg gister aan het eind van de middag te horen dat ik vanochtend mijn kantoor moet inpakken omdat de verhuizers vanmiddag komen (ik ga naar een andere verdieping), dus ik ben als een malle aan het inpakken en alvast met dozen aan het sjouwen. En vanmiddag moet ik lesgeven en mijn eigen paard rijden. Normaal zou ik dan sultana's of iets vergelijkbaars meenemen voor tussendoor, maar ik heb nu een extra broodje gesmeerd.

Voorlopig ziet mijn dag er zo uit:
O: flinke kom halfvolle yoghurt met muesli en kaneel
L: 4 broodjes met pompoenhoumous, rauwe ham en plakjes appel (heb er net 1 als tussendoortje gegeten)
D: Wortel-kokossoep en een pompoen-tijmburger
T: Volkorencracker met kaas, appel

Qua drinken is het thee en water en vanavond nog een glas sap dat op moet, vind ik zonde om weg te gooien.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:16

Nog 29 dagen te gaan! :):)

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:23

Goeie dagen zie ik hier! Knap allemaal hoor! Ook degenen die nog wel suiker eten maar wel flink minder. Goed bezig!

Mijn dag bestond uit
O: warme melk met havermout en bosvruchten (uit de vriezer)
L: drie broodjes met houmous, gemengde sla met tomaatjes, mais, linzen en verse geitenkaas
TD: 125ml griekse yoghurt
D: pasta met kip, veel groente, rode saus en een beetje kaas
TD: klein broodje met pindakaas :o

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:01

Wij zitten hier te wachten tot ons Chinees eten bezorgd wordt. :o :o Niet bepaald suikervrij.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:54

Ik heb besloten toch wat meer op mijn eten te gaan letten dan alleen de toegevoegde suikers. Dit topic is enorm motiverend! :)

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:08

Ik moest krabben vanmorgen! Was hier -2 en gevoelstemperatuur -5! :brr:

Hier inderdaad ook hoofdpijn. Met de drang naar suiker valt het wel mee. Hopelijk trekt de hoofdpijn ook snel weg.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:46

Goed bezig allemaal! Maf he dat je dan ineens alles zo zoet vindt. Blijkbaar raken we heel snel gewend aan de zoetheid van alles en daardoor eten we nog meer suiker, omdat we het niet merken als het ergens maar een beetje in zit.

Ik ben sinds gister gestopt met de meeste koolhydraten. Heb ik al wel vaker gedaan, maar de laatste keer is jaren geleden. Wel weer even wennen dus. Ik hoop het tot het weekend vol te houden. Zaterdag en zondag ga ik in totaal 32km wandelen, dat ga ik denk ik niet volhouden zonder carbs.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:27

Ik wil het ook wel proberen. Hangt even af van hoe deze week gaat. Ik neem in ieder geval eiwitrepen en yoghurt mee tijdens de wandelingen, maar die kipspiesjes zijn ook wel een goed idee!

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:32

*\o/* Wat goed AS!

Ik heb honger. := Lijf wil graag koolhydraten, maar lijf heeft pech, want ik heb alleen een (enorme) salade en wat yoghurt mee naar kantoor.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:48

Over pizza gesproken, ik had gister de pizzabodems met bloemkool gehaald bij de AH, in het kader van khd-arm verantwoord, en mijn vriend de gewone verse pizzabodems. Nou. Evenveel koolhydraten per 100 gram. Dat had ik beter in de winkel even kunnen checken. -O-

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:52

Na sinds zaterdag khd-arm gegeten te hebben gister weer een carb-dag. Kon meteen vanmorgen mijn bed niet uit komen en ik zit hier als een zombie op kantoor. Het is wel meteen duidelijk waarom ik me bij low-carb een stuk fitter voel. Vandaag dus maar weer een stuk strenger.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:48

Ik heb een fikse relatiecrisis gehad de laatste weken, waardoor mijn gezonde eetpatroon weer de mist in is gegaan, dus ik ga in december ook lekker verder. Mijn vriend wil dit keer ook meedoen, dus dat gaat ongetwijfeld helpen! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, hagelslag, Jacquelinee_, judithM, Lauke, Mars, purny, SemrushBot, tesseke en 35 bezoekers