Kan dit een muggenbeet zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3664
Geregistreerd: 03-08-04

Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 19:31

Mijn zoontje heeft een bult met een rode kring eromheen op zijn onderarm/pols. Nu is hij de laatste dagen flink te grazen genomen door muggen. Nu vraag ik me af of dit ook een muggenbeet is. Hij heeft precies zo'n zelfde op zijn bovenarm.
Teken hebben we niet gezien, dus dat lijkt me niet logisch. Omdat het plekken zijn die de goed ziet.


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door TinkerTreas op 17-10-17 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Berichten: 5501
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:32

Merk je dat hij jeuk heeft? Is het dik?

Ik zou het wel even in de gaten houden. Ook al heb je geen teek gezien, hij kan u er wel gezeten hebben.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:33

Ik zou toch even op lyme laten testen.
http://www.lymetelijf.nl/wat-is-lyme/
Eerste alinea staat dat het niet alleen door teken maar ook door (oa) dazen en vlooien kan worden overgedragen. Die ring zou me toch dwars zitten.

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:34

Jahoor kan, zo zien bepaalde plekken er bij mij ook uit wanneer ik door een mug gestoken ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:35

Mijn vriend heeft ook wel eens zulke plekken van muggen :j
Maar ik zou voor de zekerheid toch even langs de ha gaan :j

TinkerTreas

Berichten: 3664
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 19:35

Het is wat dikker ja. Ik merk niet dat hij jeuk heeft.
Maar zo'n teek blijft toch een paar dagen zitten, als je hem er niet uit haalt? Dan zouden we dat gezien moeten hebben, het is zijn pols.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:36

iew, dat is toch echt wel heel erg gelijkend op de typische lyme ring. Midden rood, wit daarbuiten en dan weer een rode ring eromheen. Verstandig om het zekere voor het onzekere te nemen en te laten testen.

Hoewel de teek er volgens de literatuur minstens 24 uur moet zitten voor besmetting kan plaatsvinden zegt de lyme vereniging dat het ook al veel sneller gebeurd kan zijn.... helaas.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 17-10-17 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Berichten: 5501
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:36

TinkerTreas schreef:
Het is wat dikker ja. Ik merk niet dat hij jeuk heeft.
Maar zo'n teek blijft toch een paar dagen zitten, als je hem er niet uit haalt? Dan zouden we dat gezien moeten hebben, het is zijn pols.


Veel mensen denken dit. Maar een teek zie je best snel over het hoofd ;) en volgens mij hoeft hij niet zo heel lang te blijven zitten?

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:39

Ik heb lyme gehad en de teek nooit gezien, dus ze kunnen er prima zelf afvallen binnen korte tijd. Ik zou zeker even laten testen, is een kleine moeite en kan grote problemen voorkomen :)

TinkerTreas

Berichten: 3664
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 19:39

Ik zal morgen voor de zekerheid wel even overleggen met de huisarts. Want ik heb dit nog niet eerder gezien bij hem (of bij de andere kinderen).

TinkerTreas

Berichten: 3664
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 19:41

Hij is trouwens 15 maanden en hij loopt nog niet. Maar ik heb begrepen dat er ook veel teken in de tuin kunnen zitten. Onze kat komt vrij regelmatig met een teek thuis.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:43

TinkerTreas schreef:
Hij is trouwens 15 maanden en hij loopt nog niet. Maar ik heb begrepen dat er ook veel teken in de tuin kunnen zitten. Onze kat komt vrij regelmatig met een teek thuis.

Hoeft geen teek te zijn geweest(al kan die ook snel los hebben gelaten en toch besmet hebben), ook andere bloedzuigende insecten kunnen lyme overdragen al is dat feit in Nederland nog niet helemaal doorgedrongen. In Duitsland zijn ze veel verder wat lyme betreft.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:44

Ik las laatst ergens dan teken niet (zoals vaak wordt gedacht) zich uit struiken en bomen laten vallen, maar vaak juist van onderaf (gras, lage struiken) omhoog kruipen je broekspijp in bijvoorbeeld. Dus als hij door de tuin kruipt is dit juist een logische plek voor een teek.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:45

Zo zien mijn muggenbeten er bijna standaard uit.... 8)7

Zou wel ff naar de HA gaan morgen, hij reageert best heftig op een muggenbeet, dus misschien fijn om een zalfje of zo in huis te halen voor het geval dat.

TinkerTreas

Berichten: 3664
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 20:11

Ik hoor net van mijn ex, dat zijn moeder ook zo reageert op muggen. Dus grote kans dat het dat is.
Maar met mooi weer staat hier altijd de tuindeur open, dus dan kruipt hij ook veel door de tuin heen.
Dus ik bel morgen voor de zekerheid de huisarts maar. Ik vind het wel eng als je de verhalen over lyme leest.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:00

Ik ben allergisch voor muggen en dazen en krijg dezelfde plekken :j Ook dik en rood, met een rode ring er om heen.

Ik denk dat het toch verstandig is om de HA te bellen, al is het maar om de zorgen te minderen. Maar er is dus gewoon een dikke kans dat het van heel iets anders is dan lyme :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:05

Ik krijg dat ook, ook muggen allergie
Bij mij alleen hooguit 2 dagen wat jeuk, daarna vooral een strak en pijnlijk gevoel door de flinke zwelling

TinkerTreas

Berichten: 3664
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 14:27

Hij heeft nu ook 39 graden koorts erbij. Om 3 uur moet ik bij de huisarts zijn.

Anoniem

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:57

Hoe is het gegaan? De koorts is wel apart zeg.

Anoniem

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:59

Oei, dat klinkt wel ernstig. Wel goed dat je bij de HA bent geweest dan!

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:02

Zo zien mijn muggen en dazen beten er ook uit. Jeukt wel en voelen heel warm aan. Heb er ooit een zalfje voor gekregen tegen de jeuk maar meer is er niet echt aan te doen helaas...

TinkerTreas

Berichten: 3664
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 17:10

Hij is idd allergisch voor muggenbeten.
De koorts heeft er niets mee te maken, hij heeft een sluimerende oorontsteking. Dus dat is gewoon toeval dat het tegelijk met die beten is.
Het zijn iig geen teken beten. Dus dat scheelt.
Nu proberen om zijn kamer zoveel mogelijk mug vrij te houden. Want dit is wel erg sneu.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:15

Weet ook niet of er antihistamine bestaat voor kleine kinderen... ik slik dat wel als ik gestoken ben en verminderd de jeuk en zwelling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:15

Oh gelukkig maar, het valt nog enigszins mee.
Wij hebben dit jaar bij de intratuin een soort citronellaplantje gekocht, en die hebben we bij de achterdeur gezet. Dit jaar hebben wij echt veel minder last gehad van muggen, bijna niet eigenlijk. Terwijl vorig jaar we er toch veel last van hadden. Dus wellicht het proberen waard.

TinkerTreas

Berichten: 3664
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kan dit een muggenbeet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 17:21

Ik heb idd antihistamine voor hem. En een zalfje tegen de jeuk gehaald.

Zo'n plantje is wel een goed idee. Ik zal eens kijken of ik die hier ergens kan vinden.
Zijn slaapkamer raam is lastig om een hor in te plaatsen. Daar zal ik nog eens goed over na denken hoe ik dat kan doen.