Gezonde alternatief voor energie drinken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 15:43

Door gebroken nachten door mijn dochter van 15 maanden ben ik vaak erg moe overdag. Daardoor ben ik helaas weer aan de energie drinken geraakt. Ben al een heel stuk gemindert. Zat op 2 per dag. Nu op 2 a 3 per week. Had het eerst vervangen door cola omdat ik weet dat ik hier makkelijker van af kom. Dat drink ik inmiddels ook minder.

Maar eigenlijk wil ik beide nog minder drinken. Maar af en toe ben ik zo moe dat ik me op mijn werk vooral niet kan concentreren. Wat ik al heb geprobeerd is wat gezonds te eten maar werkt niet. Koffie lust ik niet. Wat wel werkt is energie drinken. Drink het blikje dan heel langzaam op. Maar daar wil ik dus van af.

Hebben jullie alternatieven die ik kan proberen.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:46

Er zijn wat natuurlijke varianten, al durf ik niet te zeggen of dat nu echt gezonder is of niet. :P.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:48

Ik drink t ondertussen zoiezo al sugarfree :) Beter iets dan niets!
Het is eigenlijk vooral dat je er gewoon vanaf moet. Daar kun je best een paar dagen last van hebben.

Ze hebben tegenwoordig veel water met een smaakje. Zowel met als zonder prik. Ik vind ze met prik bijvoorbeeld super lekker. En er zit niks in :)

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:54

Ik zet in op hopen dat je gauw door kunt slapen, of vitamine B1 injecties. :')
B1 ga ik op als een malle, daar kan geen red bull tegen op. :+
B1 is er denk ik ook in pillen, wie weet het uitzoeken waard.
Verder zorgen dat je genoeg vitamines en mineralen binnen krijgt, en wie weet heb je baat bij een steuntje dmv supradyn of een andere viraminepil. :)

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 15:57

De suiker vrije heb ik ook mij twijfels over de zoetstoffen zijn ook niet altijd even gezond. En ik lust ze ook niet.

Ik zoek echt een altrrnatief die gezond is maar die het zelfde effect heeft als energie drinken. Ik drink al veel water. Hoeft dus niet drinken te zijn mag ook eten zijn (Wel gezond wand heb al overgewicht).

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:59

Water drinken, heel veel water. En daarnaast gewoon veel gezonde tussendoortjes eten, lekker blijven knabbelen. En ga in je lunchpauze op werk lekker even buiten wandelen, frisse lucht helpt ook heel goed.

Als je het echt niet trekt gewoon een espresso drinken, kleine hoeveelheid die je zo achterover slaat. Maar nooit meer dan 1 per 1,5 uur, dat heeft geen nut.

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:06


loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:15

Over het lusten kan ik begrijpen... Dit moet je écht aanwennen! Als je eenmaal gewend bent om alles zonder suiker te drinken, gaat de sugarfree vanzelf goed smaken!

Geloof me, ik dronk van vroeg in de ochtend tot laat in de avond alleeeeeen maar suikers :') Thee met 3 suiker enz. Écht streng op mezelf geweest en drink thee nu bijvoorbeeld zonder suiker! Met suiker vind ik nu zelfs te zoet.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 16:30

Loez Thee drink ik al jaren zonder suiker. En de suikervrij variant nog steeds erg ongezond is ben ik naar wat anders op zoek.

De matcha thee klink goed. Heb je daar zelf ook ervaring mee elvira?

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:54

conejo schreef:
De matcha thee klink goed. Heb je daar zelf ook ervaring mee elvira?


Ja, voel me ook beter erdoor. Het is best prijzig maar je moet wel goed op de kwaliteit letten. Zit veel verschil in. Dus beter wat meer uit geven zodat je goede kwaliteit hebt.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:56

Zou een andere oplossing kunnen zijn om de gebroken nachten te skippen?
Waarom heb je deze nachten?

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:59

Mijn beste tip voor meer energie: Koolhydraten drastisch minderen en suikers weglaten!

Ik gebruik zelf een fatburner met veel cafeïne er in :P maar 1 capsule per dag., maar ik krijg er wel veel energie van!

Ingrediënten - Ripped!

Samenstelling Ripped!
Netto inhoud: 60 capsules
Dosering: 1 capsule

Bevat per capsule:
Cafeïne: 290 mg
Galluszuur monohydr.: 84 mg
Framboos ketonen: 84 mg
Groene koffie extract : 69 mg
Capsimax: 38 mg
Groene thee extract: 33 mg
Olijfblad extract: 15 mg
Capasaicine: 12 mg

Overige ingrediënten: gelatine(capsule( rund en varken)), magnesiumstearaat

https://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/ ... on/ripped/

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 17:12

kvika schreef:
Zou een andere oplossing kunnen zijn om de gebroken nachten te skippen?
Waarom heb je deze nachten?


Als je goed had gelezen dan komt jet door mijn dochter van 15 maanden die nog niet doorslaapt. Vanaf de eerste keer dat ze wakker word slapen we samen. Waardoor ik al veel meer slaap dan haar in haar eigen bed te laten slapen. Maar ik kan haar niet dwingen om door te slapen.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:23

Een gezonde leefstijl zonder cola en energiedrank lijkt me een goede start.

Suikers maken dat je glucosegehalte in het bloed een korte, flinke piek maakt om daarna enorm te kelderen en daardoor voel je je weer inkakken en heb je weer behoefte aan hetzelfde shotje suiker (en in jouw geval samen met cafeïne).

Ik zou adviseren of sowieso alleen nog water en thee te drinken en gezond te eten. Veel groenten en fruit en weinig geraffineerde suikers, zodat die glucose piek uit blijft.

In het begin is het zeker even bikkelen en het is geen oplossing van vandaag op morgen, maar binnen twee weken ga je je beter voelen. Meer energie en minder indut momenten overdag.
Verdere tips: ga op een vast tijdstip naar bed en sta ook op een vast tijdstip op. Zodat je een ritme hebt.

En light of iets met zoetstoffen maakt het niet beter. Je lichaam denkt dat het suiker is er reageert er net zo op. Dus je schiet er niks mee op.

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:50


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:08

Matcha bevat ook gewoon cafeïne.
Als je iets caffeinevrij wil dan is paleoethics surge een goede optie, het kost wat geld maar het is het waard...

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:12

loez schreef:
Over het lusten kan ik begrijpen... Dit moet je écht aanwennen! Als je eenmaal gewend bent om alles zonder suiker te drinken, gaat de sugarfree vanzelf goed smaken!

Geloof me, ik dronk van vroeg in de ochtend tot laat in de avond alleeeeeen maar suikers :') Thee met 3 suiker enz. Écht streng op mezelf geweest en drink thee nu bijvoorbeeld zonder suiker! Met suiker vind ik nu zelfs te zoet.


Ik eet en drink suikervrij maar ik krijg suikervrije frisdranken echt niet weg, die smaak is zo ontzettend smerig dat ik er zowat van over mijn nek ga. Dat is echt geen kwestie van wennen, als de smaak van zoetstoffen je niet aanstaat zal dat ook nooit lekker worden.

Qua tips, probeer inderdaad gezond te eten en te drinken. Ik slaap zelf ook slecht, gemiddeld 2,5 tot 3 uur per nacht en soms is er voor mij geen andere mogelijkheid dan energie drink omdat ik anders in slaap val. Dat heeft weer tot gevolg dat in in de nacht nog minder kan slapen.

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:13

Thee bevat cafeïne. Zou als je gezondheid je lief is helemaal van de energy en frisdrank afgaan en alleen nog ongezoete drankjes gaan drinken. Gewoon de hele dag thee wegslurpen en je krijg je cafeïne ook wel binnen.
Voeg eventueel cacao poeder aan je eten toe (maak bv chocolade melk maar dan met weinig suiker, of gooi een lepel poeder door je havermout of yogurt. Cacao bevat ook cafeïne. :) )
En nu niet als excuus zien om de hele dag door chocolade te eten. :p

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:28

listiglistje schreef:
Mijn beste tip voor meer energie: Koolhydraten drastisch minderen en suikers weglaten!

Ik gebruik zelf een fatburner met veel cafeïne er in :P maar 1 capsule per dag., maar ik krijg er wel veel energie van!
/


TS wilde gezond... je weet dat Fatburner onder doping valt? ;)

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:51

Als ik door een rits slapeloze nachten op mijn tandvlees loop en door moet gaan trek ik mijn sap apparaat uit de kast. Wat sinaasappels, wortels en gember en (is misschien psychisch hoor) ik kan er echt weer even tegen. :)

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:57

Dag beginnen met een groene smoothie elke dag. Na paar dagen merk je echt verschil. Beginnen met simpel banaan hand bladgroente eventueel wat diepvriesfruit en diepvries avocado water erbij en blenderen en dan opbouwen 1 glaasje tot hoeveel je weg kan. Werkt echt

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 19:43

Iedereen bedankt voor de reacties zal later uitgebreid reageren. Maar staan wel dingen bij die mij aanspreken.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:13

conejo schreef:
kvika schreef:
Zou een andere oplossing kunnen zijn om de gebroken nachten te skippen?
Waarom heb je deze nachten?


Als je goed had gelezen dan komt jet door mijn dochter van 15 maanden die nog niet doorslaapt. Vanaf de eerste keer dat ze wakker word slapen we samen. Waardoor ik al veel meer slaap dan haar in haar eigen bed te laten slapen. Maar ik kan haar niet dwingen om door te slapen.



ja, ik had het gelezen, en nee je kunt haar niet dwingen.
Maar misschien kun je het wel veranderen.
Ik lees alleen wat irritatie in je antwoord, ( geen idee of dat ook zo is)
Nou ja ik probeerde alleen maar te zeggen dat er misschien een andere oplossing gezocht kan worden. zodat jij minder moe bent.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:35

Poeh gezond zal t wel niet zijn maar het opgewekte gevoel komt natuurlijk juist door de cafeïne. Misschien zijn cafeïne sumplementen dan wat ? Ben je wel van t drankje af natuurlijk nog niet van de cafeine.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:37

Edit even gegoogled cafeïne capsules (200 mg) hebben wel vaak een hogere dosis dan een blikje energie (80mg) dus je zou misschien wel naar een soort met een lage dosis moeten kijken. Meer cafeïne ie niet echt wenselijk haja