Over de zin en onzin van alternatieve geneeswijzen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:41

http://leefbewust.nu/reguliere-geneesku ... kzalverij/

Uit een open brief aan Arjan Lubach. Hoewel ik niet eens ben met alle stellingen in deze brief.

In het NOS journaal meldde een arts dat bij 50% van de reguliere behandelingen ook niet bewezen is dat het werkt. Laat staan of het überhaupt schadelijk is. De farmaceutische industrie heeft zo'n grote vinger in de pap in de medische behandelingen, dat ik niet mijn hand in het vuur durf te steken dat alle behandelingen in de medische wereld wel zo goed zijn voor mens en dier.

En over de portemonnee van de farmaceutische industrie is heeeeel dik.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:03

@troi
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... ngslanden/
Tijd terug reportage gezien bij BBC waarin Europese farmaceutische bedrijven onetische medische onderzoeken uitvoeren in der derde wereld landen zoals India.
Waarmee ik wil aangeven dat de regels wereldwijd over het testen van medicijnen niet zo streng zijn als in Nederland.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:39

BigBen schreef:
Sizzle schreef:
Secricible, omdat het allemaal maar een kwestie van definititie.
Er is geen duidelijke grens alternatief/regulier.

Je vertelt onzin Sizzle.
Er is een zeer duidelijk verschil tussen regulier en alternatief, en de grens is gemakkelijk te trekken.
Van regulier is de werkzaamheid bewezen, van alternatief niet.
Hoe moeilijk kan het zijn ?


Reguliere Artsen hebben laatst een lijst samengesteld van 1300 reguliere behandelingen die niet werkzaam zijn.
Dus dit verschil is toch niet zo duidelijk blijkbaar

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ar ... ~a4421821/

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:37

Ja. Gelezen. En beiden helpt niet. En als ik tussen beide behandelingen moet kiezen, doe mij maar het flesje water ipv het doorprikken.
:D :D

Het is allemaal niet zo zwart wit in mijn ogen.
Regulier is veel mogelijk, maar ook veel niet. En als alternatief dan wel een oplossing biedt, ben ik daar blij mee. Ik geloof in the best of both worlds.
En ik denk dat er nu nog dingen zijn die de mensheid niet begrijpt nog, maar wie weet later wel.

De mens leeft al tienduizenden jaren zonder de reguliere medische wetenschap en heeft zich over de hele wereld verspreid met allerlei kennis en kundes, die nu bestempeld worden in de huidige tijd als alternatief. En dat ging tienduizenden jaren blijkbaar prima.

Ik zelf veroordeel niet zo maar alles, simpelweg omdat ik het niet begrijp.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:09

Ik vind het blinde vertrouwen in de wetenschap anders ook "apart".
Er zijn veel werkende medicijnen, maar er zijn ook talrijke medicijnen die niet werken, maar door een goede marketingmachine worden gepromoot.

In de geschiedenis zijn de resultaten van honderden wetenschappelijke onderzoeken later als onterecht claims bewezen.
Veel wetenschappelijke onderzoeken naar de werkzaamheid van medicijnen wordt gefinancieerd door de pharmaceuten zelf.
In het kader wij van WC eend, adviseren WC eend.

Ook zijn veel medicijnen later van de markt gehaald door heftige bijwerkingen. Voorbeeld als thalidomide (softenon), een veelgebruikt medicijn tegen slapeloosheid en tegen ochtend misselijkheid en miskramen. Bleek later gruwelijk mismaakte babies te veroorzaken. Wordt nu weer gepromoot tegen kanker.

Het is echt niet zo dat de pharmaceutische wereld heilig is en alleen werkt vanuit etisch verantwoorde principes.

Was het maar zo dat alle medicijnen voor alle patienten zouden helpen zonder ongewenste bijwerkingen..

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:56

Arabesk schreef:
Ongeacht de financierder moet elk nieuw medicijn aan bepaalde eisen en het onderzoek ook aan bepaalde eisen voldoen. Al die eisen gelden niet voor homeopathische middelen of kruiden. Vogel en VSM hebben ook verdienmodellen hoor. VSM zat in Alkmaar en zijn als de raphazen vertrokken naar Duitsland toen hier de wet zou worden aangescherpt.


De Nederlandse vestiging is altijd een dependance geweest van een Duits bedrijf. Ik denk eerder dat de verhuizing van de Nederlandse productie naar het Duitse hoofdkantoor een ondernemers beslissing is om schaal te vergroten en kosten te besparen. Centralisatie van de productie. Een normaal ondernemers besluit

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:02

Mijn paarden veearts is ook opgeleid tot osteopaat. En hij gebruikt de osteopathie ook op mijn paarden als hij denkt dat zij daar op dat moment baat bij hebben.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: haasje20, maaikemuis, Radiostilte, suus_toes, Zilkesteyn70 en 146 bezoekers