vliegen en druk in je oren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 23:54

Ik heb even een vraagje. Ik heb nu al 3.5 jaar tinnitus en ga as zaterdag voor het eerst vliegen sinds ik dit heb. Nu heb ik altijd wel een soort van druk in mijn oor gehad maar ik dacht ik ga even een check up laten doen bij de arts.

Nu blijkt dus dat ik nog wat oud vocht achter mijn trommelvlies heb en dat daar die druk vandaan komt. Soms is dat oor ook licht pijnlijk maar dat kan weer door druk komen.

Nu mag ik gewoon vliegen van hem en moet ik neusspray gebruiken. Ben er al mee begonnen trouwens.

maar toch vind ik het eng. Ik ben bang voor druk in mijn oren. Ik voel al druk als ik door een tunnel rij op de snelweg. Ik kan overigens wel gewoon klaren.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 00:00

Zelf kan ik een kleine heuvel niet af rijden met de auto zonder pijn, maar vliegtuig heb ik geen last ervan. ' gewoon ' je neusspray en oordruppels met een watje in je oren. Ben je echt bang voor pijn/druk kan je aan de stewardessen een bekertje met een warme doek vragen die je dan over je oor heen zet tijdens het opstijgen. Verder rustig ademhalen.

Als je mag vliegen van de arts zal je hooguit wat ongemakken ervaren.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 00:03

Ik heb hetzelfde min of meer en ik gebruik Earplanes in het vliegtuig. Dopjes die je bij de drogist kan kopen. :)

Anoniem

Re: vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:02

Ik had altijd met dalen flink last van mijn oren, maar met speciale oordopjes niet meer.. Al moet ik zeggen dat het bij mij wel verschilt per keer.. Ik kan ook klaren en dat scheelt ook, haalt net ff de ergste druk eraf.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:31

Hier een ervaringsdeskundige wat betreft oorpijn in het vliegtuig :')
Ik gebruik altijd vlieg oordopjes van de drogist, wat hier boven ook al genoemd wordt.
Maar ik ben er zo goed als vanaf doordat ik door een cranio sacraal therapeut ben behandeld. Ik heb nu hoogstens druk op m'n oren (gebruik altijd oordopjes nog steeds) maar geen vreselijke pijn! Voor mij heeft dat echt geholpen, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Maar is het overwegen waard!

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:17

Even een vraagje: begon jouw tinnitus ook met het gevoel van druk op je oren...? (Ik herken het niet maar bij manlief begon het wel zo.)

En er zijn wel kruiden gewassen tegen tinnitus, maar het is wel een lastige kwaal.
(Manlief piekert er dan niet over om te vliegen.)

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:32

Hier ook een ervaringsdeskundige wat oorpijn en vliegen betreft.
Ik heb 2 jaar terug 2x per week moeten vliegen. De pijn werd zo heftig door de opbouwende druk in mijn oren dat ik er doordeweeks van flauw viel.

Enige wat mij destijds geholpen heeft is buisjes al gok ik dat je daar niks (meer) aan hebt.

Dat je je oren kan klaren is al iets. Dat kan ik namelijk niet.

Succes!

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 21:39

Janneke2 schreef:
Even een vraagje: begon jouw tinnitus ook met het gevoel van druk op je oren...? (Ik herken het niet maar bij manlief begon het wel zo.)

En er zijn wel kruiden gewassen tegen tinnitus, maar het is wel een lastige kwaal.
(Manlief piekert er dan niet over om te vliegen.)


Eigenlijk heel raar. Het is begonnen tijdens stofzuigen. Ik voelde inderdaad iets raars in mijn oor en toen ik klaar was en stofzuiger uideed hoorde ik een sisgeluid en nu 3.5 jaar verder is het er nog steeds. De ene keer luider als de andere keer. Nooit stabiel. Soms dagen weinig last en ook dagen dat het luider is en bijna de hele dag hoorbaar.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:55

Ik heb tijdens het vliegen ook altind vreselijk veel last van mijn oren. Zo erg dat ik meermaals huilend van de pijn in het vliegtuig heb gezeten. Het was niet alleen met stijgen en dalen, maar de hele vlucht. Neusspray en kauwgom hielpen niet. Ik heb zelfs bekertjes op mijn oren gehad. Wat bij mij echt goed helpt zijn de earplanes. Ze zitten een beetje ongemakkelijk, maar ik heb nu hooguit wat last met dalen. Echt een verademing. Je kunt ze geloof ik zelfs op maat laten maken. Dus dat is misschien een idee voor als je echt een lange vlucht hebt.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:47

loesjeislief schreef:
Janneke2 schreef:
Even een vraagje: begon jouw tinnitus ook met het gevoel van druk op je oren...? (Ik herken het niet maar bij manlief begon het wel zo.)

En er zijn wel kruiden gewassen tegen tinnitus, maar het is wel een lastige kwaal.
(Manlief piekert er dan niet over om te vliegen.)


Eigenlijk heel raar. Het is begonnen tijdens stofzuigen. Ik voelde inderdaad iets raars in mijn oor en toen ik klaar was en stofzuiger uideed hoorde ik een sisgeluid en nu 3.5 jaar verder is het er nog steeds. De ene keer luider als de andere keer. Nooit stabiel. Soms dagen weinig last en ook dagen dat het luider is en bijna de hele dag hoorbaar.


Balen hoor!
Bij manlief begon het met een tijdlang fysiek druk op zijn oren en dat werd opeens een piep.

Gelukkig is vliegen niet nodig.
Hij is allang blij dat het geluid met wat kennis en kunde terug te brengen was. Voor geen goud zet hij dat meer op het spel.

Heb jij hulp gekregen, of alleen 'leer er maar mee leven'?

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Re: vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 14:00

Ik heb er zelf mee leren leven met hulp van andere mensen die het ook hebben, dus op forums etc. Ik heb inderdaad gehoord leer er maar mee leven. Gelukkig kan ik dat nu ook vrij goed. Natuurlijk heb ik dagen dat het minder goed gaat en het geluid erg aanwezig is maar dat komt niet zo vaak meer voor als in het begin. Angst en stress is totaal niet goed als je dit heb. Ik vermijd wel concerten, discotheek, bioscoop en heb altijd mijn oordoppen bij me en die ga ik straks ook in het vliegtuig dragen.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:13

Ik kreeg van de stewardes iets wat ik moest op snuiven dat werkte super.Ook ging de piloot eerder dalen en dat scheelde heel veel.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: vliegen en druk in je oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:50

...triest hoor 'er mee moeten leven'. Het is 2017...

Ik heb baat gehad bij klanktherapie, Klaas bij emdr voor mensen met druk op hun oren en een andere vriendin heeft "een gehoorapparaat dat maakt dat ze niets hoort". (Wel muziek en gesprekken, maar hele zachte dwz onhoorbare 'pink noise' zodat de piep weg is.)