Zeer onrustige huid na narcose?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura1589
Berichten: 1363
Geregistreerd: 04-03-07

Zeer onrustige huid na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 16:49

Hoi,

Nu iets meer dan 4 weken geleden ben ik geopereerd en dus onder narcose geweest. Sindsdien, eigenlijk al de dag na de operatie heb ik last van een hele onrustige huid met veel puistjes en roodheden, dit is voor de operatie niet zo geweest. Ik heb nooit een 'perfecte' huid gehad, maar zo erg als het nu is is het sinds mijn puberteit niet meer geweest. Ik heb over mijn hele gezicht vele roodheen en puistjes, maar met name op mijn voorhoofd, kaaklijn en net onder mijn kaaklijn. Mijn voorhoofd glimt ook erg snel en voelt vet aan. Sinds 2 weken is het nog weer erger geworden.
Ook lijkt mijn huid veel gevoeliger, ik heb bijv. vorige week mijn wenkbrauwen laten harsen en nu (bijna een week later) zitten er tientallen kleine bultjes en puistjes rond mijn wenkbrauwen, ook dit heb ik nooit eerder gehad.
Ik heb tijdens de operatie wel anitbiotica gehad, maar als profylaxe en na de operatie niet meer. Ik gebruik geen medicijnen en ben weer helemaal gezond nu.

Ook heb ik last van haaruitval, maar dit had ik al voor de operatie en heeft wel een relatie met hetgeen waarvoor ik geopereerd ben.

Het is allemaal niet dramatisch, maar ik vind het zo'n naar gevoel als ik bijv mijn gezicht was en al die bultjes voel. En het is natuurlijk niet echt mooi en ik ga er toch veel aan krabben en pulken, wat het alleen maar erger maakt.
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben? Zo ja, hoe lang duurt dit ongeveer? Zijn er dingen die ik kan doen, behalve veel water drinken?

Alvast bedankt!

Never change a winning team



Laura1589
Berichten: 1363
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 20:46

Bedankt voor de reacties!

@Memories: kan zijn dat ik ergens allergisch voor ben. Ben verder niet bekend met allergieën, maar heb natuurlijk wel allerlei medicijnen gekregen die ik nooit gebruikt heb dus dat kan maar zo zijn.
De aandoening die ik had is niet typisch voor een onrustige huid, maarja je weet maar nooit...

Bellen naar de arts vind ik niet echt nodig, ik geef het nog gewoon maar even de tijd.

Never change a winning team

Laura1589
Berichten: 1363
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Zeer onrustige huid na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 21:20

Fijn om te lezen dat het meer voor komt! Nou ben ik zelf goed medisch onderlegd, maar toch kon niemand in mijn omgeving (artsen) vertellen of dit te maken kan hebben met de narcose. Haaruitval wel maar de slechte huid niet.
Ik ben trouwens ook 3 maanden geleden gestopt met de pil, maar het lijkt me zo onlogisch dat dat daar nu nog wat mee te maken heeft...

Water drinken doe ik (maar gezond eten zou op het moment zeker beter kunnen!), probiotica nemen is zeker nog een idee, baad net niet dan schaad het niet ☺ Mocht iemand nog tips hebben voor een zalf, crème of iets anders dan hoor ik het alsnog graag!

Never change a winning team


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beauuum, Eileen_, Jannuk, MalaQ, Sintara, Sydney_Zorro en 23 bezoekers