Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:34

Van dam tot dam kun je er denk ik wel mee vergelijken.
Dit staat ook in teken van de tweede wereldoorlog, we starten op de welbekende john frostbrug.

Ik ben wat ongelijk in mijn heupen dus denk dat ik daardoor last heb van mijn heup.

Cabelona ben benieuwd hoe de lessen je gaan bevallen na de enthousiaste verhalen van jolien.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:02

omg Jolien :') Hilarisch.
Zou mij ook zo kunnen overkomen. hahaha

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:09

Ik heb trouwens constant honger... -O-
Word er gek van!

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:26

Needje schreef:
Ik heb trouwens constant honger... -O-
Word er gek van!

:(:)

+1 :(

Nekpijn is te overzien. Vreselijk stijf en dus pijnlijk als ik tot mijn grens ga, maar bij gewone hoofdhouding valt het reuze mee.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:43

Hopelijk snel er vanaf.
Ik heb dat ook een keer gehad. Ging ik bij Jumpsquare handstand oefenen tegen schuine trampoline. Glee ik ook terug over m'n nek. Auw.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:48

Vervelend Supervixen, van je heup. Ik heb er de laatste tijd ook een beetje last van, denk dat het door zware squats komt, maar een week geleden had ik er zelfs bij gewoon lopen al last van. Nu gelukkig al wat beter.

Dorien, au, dat klinkt niet lekker! Hopen dat het snel beter wordt!

Hahaha Jolien, ik moest wel lachen om je verhaal :')

Bambolina, hoe gaat het inmiddels?

Zo, jullie gaan snel! Heb alles bijgelezen maar ik zit op m'n telefoon dus dit is alles wat ik heb onthouden, sorry!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:55

Haha Jolien, prachtig verhaal :P

Needje ik heb er deze week ook last van. Maar probeer zo laat mogelijk te ontbijten gezien ik vanuit werk meteen naar de sportschool ga en daarvoor dan nog even snel wat te eten pak.

Vandaag weer sportschool, vrijdag ook en zaterdag suppen en zondag mits het weer het toe laat wil ik gaan fietsen.

Bambolina, hoe gaat het met je uitslag van de pleisters?

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:02

Amai Needje, dat is ook naar, zo wegglijden. pffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:41

Needje schreef:
Ik heb trouwens constant honger... -O-
Word er gek van!

Heb je je voeding nog wel onder de loep? Ik merk ook dat ik constante honger heb als ik heel veel sport en mijn voeding daar niet op aanpas. Op dagen dat ik sport moet ik mijn intake echt wat ophogen, anders word ik flauw en ga ik 's avonds snaaien.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:29

Jolien, ik ga echt helemaal stuk om je verhaal :)) Je vertelt het ook echt prachtig, haha!

Kon ik wel even gebruiken, want het huilen staat me nader dan het lachen op het moment.
Wat betreft de hechtpleisters: PC dacht inderdaad ook allergie, dus ik mocht overal waar irritatie zat de pleisters verwijderen. Vond het wel even spannend omdat die direct over de hechtingen heen zitten, maar alles zag er onder de pleisters op het eerste oog goed uit, éen stukje was een beetje roze/rauw.. maar verder alles dik in orde en geen nieuwe blaren ontwikkelt. +:)+
Gister echter ontdekte ik een klein lek bij dat rauwe stukje, vanochtend de pleister daar onder ook voorzichtig verwijderd, en daar kwam niet zo'n fijn geurtje onder vandaan #) de hele hechting staat een beetje open nu. Heb net foto's naar de assistent gestuurd, PC staat nog te opereren nu dus ik moet nog even het oordeel afwachten. Het zal me toch %%&&%^#&@ niet gebeuren dat ik een ontsteking heb.. :\

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:00

He gats Bambolina. Hoop het ook niet. Maar je bent er wel snel bij.

Emmaa_
Ik was juist een beetje op m'n eten aan het letten dat ik wat gezonder eet.
Maar dan is het een stuk lastiger om aan de calorieën te komen. :') Met snoep en chips gaat dat een stuk makkelijker. hahaha
Maar op zich zou ik voldoende moeten eten.
Ik merk het gewoon dat het snel verbrandt.
Maar als ik naar m'n maag luister dan eet ik dus non stop de hele dag door. :=
Dat verhaal van een maag vol met groente geeft langer een vol gevoel bv gaat bij mij iig niet op.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:02

Juist als je veel beweegt zou ik je toch aanraden om goed op te letten dat je wel genoeg van je macro's binnen krijgt. Ik kan heel vol raken van groente (ik kan bijvoorbeeld als avondeten prima teren op een kop bloemkoolsoep, waar 60 kcal per kom in zitten) maar als ik sport of een drukke dag heb moet ik echt goed opletten dat ik goed balanceer tussen m'n eiwitten en koolhydraten vooral.

Het voordeel van letten op m'n macro's is dan wel weer dat ik wat makkelijker een bakje chips pak als dat nog in m'n macro's past, want waarom niet :))

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:09

Ik track al eeuwen met MFP dus ik weet wat ik binnen krijg.
Alleen ik heb vlagen dat ik dat met wat minder gezond eten doe.
En blijkbaar teer ik daar beter op als op alleen gezond. :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:18

Kom je wel aan je eiwitten dan, met "ongezond" eten en veel krachttraining? :P

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:28

ja.
Alleen soms dus extra shake.
Ik vul meestal al redelijk van te voren in wat ik ga eten dus kan wel inschatten wanneer ik extra moet nuttigen. :j
Maar het blijft gewoon gezeik.
Gewoon lekker eten zonder na te denken zou zo fijn zijn. haha

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:39

Bambolina, jeetje wat vervelend zeg! Even afwachten maar :)

Hoeveel eet je dan Needje?

Ik mag nu helemaal niks "ongezonds" eten, gelukkig blijft het stukje pure chocolade er wel in, maar komende tijd veel feestjes etc. zal niet altijd even makkelijk zijn maar goed, doelen halen is concessies doen..

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:10

rond de 2000 kcal.
Vandaag meer.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:15

Als jullie nog tips hebben wat goed vult... :)
(En goeie macro's :D )

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:29

Oh jeetje dan mag je meer dan dat ik nu eet haha..

Kwark oid? Dat vult bij mij wel.

Of stukjes kip/kaas? Groente zitten laag in kcal.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:32

Bij mij helpt het gigantisch als ik meerdere keren op een dag warm eet. Heel kinderachtig maar van bammetjes raak ik echt niet vol terwijl een grote kom warme soep (ook al heeft dat minder kcal) mij wel echt vullen voor een langere tijd.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:46

Ik eet ook wel vaker extra warm ja.

Ik heb alleen een groot nadeel. Ik eet heel langzaam. :')
(Of het moet echt godsgruwelijk lekker zijn haha)
Heb daardoor dus echt t idee dat het eerste gewoon al verteerd is als ik de laatste hap neem. :') :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:08

Sorry Dames (en heren?)
Niet bijgelezen maar goed bezig jullie :)

Ik heb vanochtend zwemtraining gehad voor opnames van Omroep Gld. Volgende week woensdag of de woensdag erop zenden ze uit :) Ben heel benieuwd. Ze zeiden dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren en beter vis had kunnen zijn :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:40

x_Jeanine_x schreef:
Sorry Dames (en heren?)
Niet bijgelezen maar goed bezig jullie :)

Ik heb vanochtend zwemtraining gehad voor opnames van Omroep Gld. Volgende week woensdag of de woensdag erop zenden ze uit :) Ben heel benieuwd. Ze zeiden dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren en beter vis had kunnen zijn :D

Leuk! Wat voor iets is het? Als je een link hebt voor terugkijken zou dat leuk zijn!

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 22:15

Cabelona, hoe vond je de Xcore? :D

Dorien, ze zouden inderdaad leptine en endorfine in potjes moeten verkopen. :=
Ben je de dag een beetje doorgekomen met je stijve nek?

Irkoontje, ik vind de groepslessen juist heel fijn omdat ik me mee laat slepen door de rest als ik er even doorheen zit.

SV, dat klinkt wel tof. Hoe lang loop je dan?

gribaldi, je hebt mooie, actieve dagen in de planning. :j

Bambolina, ik ben blij dat ik je even aan het lachen heb gekregen. :(:) Dat klinkt niet fijn zeg! Hopelijk valt het mee want een ontsteking is echt niet fijn.

Emma, dat is dus ook een beetje waar ik nu tegenaan loop. Op dagen dat ik sport mag ik best wat meer eten, maar ik wil ook weer niet teveel eten waardoor mijn vetverbranding zinloos is. Ik probeer naar mijn lichaam te luisteren maar de laatste jaren heb ik mijn maag zo verwend met het constante eten dat ik moeilijk aanvoel of ik echt trek heb of dat mijn maag zich verveelt. :o

Leuk, Jeanine! Ik ben benieuwd naar de opnames.

Pff, ik had gedacht dat ik na gisteravond wel spierpijn zou krijgen maar wederom niks. Ik snap er echt niks van, ik haal echt het onderste uit de kan en durf nu ook echt de grens op te zoeken zonder de angst dat ik knock-out ga maar ik ben nieteens een beetje stijf terwijl mijn spieren flink brandden tijdens de les.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:50

Woei wat gaan we snel :D even m'n best doen te reageren op alles.

Voor mij werkt kwa voeding echt het best om de hele dag door kleine dingetjes te eten. Stevig ontbijt (bak alpro met fruit, nootjes, kokos en wat ik er allemaal nog meer in wil mikken) en dan de hele dag door een handje amandelen hier, paar tomaatjes daar, digestive links, trosje druiven rechts. Kwa lunch ook niet veel in éen keer. Ik eet liever twee crackertjes met hummus en een uur later een halve avocado dan in éen keer een bord vol.
Mijn grootste valkuil nu is avond eten. Toen ik op mezelf woonde deed ik dat dus ook niet uitgebreid, maar nu eet ik met m'n ouders mee en heb dan niet altijd discipline om maar een klein bordje te pakken, ik heb namelijk een Italiaanse vader die heerlijk kookt :+.
Ander dingetje is dat ik me nog een stuk bewuster mag zijn van wát ik dan precies eet. Over het algemeen is dat absoluut gezond, maar ik moet uit kijken dat ik niet te veel van dezelfde soort op éen dag eet.
Ben nu beetje aan het rondkijken voor een personal trainer voor na mijn herstel, hoop iemand te vinden die ook brede kennis van (vegetarische/veganistische) voeding heeft en me kan helpen een goed schema op te stellen.

@ Jolien Ik snap ook niet hoe dat werkt met die spieren hoor :+ de éne keer zet ik al m'n gewichten hoger en heb ik nergens last van, en de andere keer raffel ik alles af en dan heb ik enorme spierpijn.
Misschien ben je de spierpijn wel te slim af met rekken en strekken, goed hydrateren etc.

@Jeanine leuk zeg!!

@Supervixen hopelijk gaat het snel wat beter met je heup!


Nogmaals dank dames voor alle lieve berichtjes!
Conclusie van de PC: niet ontstoken, maar het litteken is wat uit gaan wijken door het vroegtijdig verwijderen van de hechtstrips. Hij zei dat 'ie normaal zou aanraden nieuwe hechtstrips te plaatsen, maar dat dat bij mij dus misschien niet handig is. :+ Ik kon dus óf toch nog is proberen met de strips, óf het zichzelf laten oplossen, óf 3 uur naar bloemendaal rijden om er een paar hechtinkjes in te laten zetten.
Nu dus maar steristrips van een ander merk, hele smalle, en daarmee blijft het in ieder geval mooi dicht zitten *\o/* gaasje met AB er over en nu rustig afwachten.
Ben wel echt zó ontzettend blij dat ik voor deze PC gekozen heb. Super betrokken, heb zijn 06 zodat ik ieder moment kan bellen. Assistentes zijn ook enorm vriendelijk. Ik ben zo iemand die niet snel durft te bellen omdat ik niet irritant of paranoide wil overkomen, maar ik voel me wel echt begrepen door deze mensen. Zo fijn!