Last van knieën met rijden (door beugels?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:08

Wat bij mij altijd goed helpt als ik last van mn knieen krijg, is een lesje bij een centered riding instructeur.. die zet me dan weer even goed op het paard waardoor ik geen last meer heb van mn gewrichten..

Wat ik zelf wel eens doe is mn benen voor het zadel leggen.. dan zit je met je billen namelijk op de goede plek.. en dan je benen laten zakken op de juiste plek.. beugels moeten dan makkelijk aan gaan als je je tenen wat optilt..


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester



Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:30

MorganeR schreef:
Ja het chique kan mij ook gestolen worden hoor. Misschien reed ik daardoor wel prettiger in het westernzadel, niet door de lengte van de beugels, maar de breedte van het voetoppervlak... *muntje valt*


Ik denk niet dat dat is waarom je last van je knieën hebt..
Ik vind een breed voetbed ook fijn.. maar dat staat los van je houding..

Als je kijkt naar de foto met westernzadel zit je heel erg in stoelzit.. je houding is daar heel anders dan bij je dressuurzadel.. ik denk dat dat de reden is dat je bij de een wel last hebt en bij de ander niet..
Met een barebackpad zit je over het algemeen ook wat meer in stoelzit.. dus dat kan best de reden zijn dat je er toen geen last van had..

Op de fotos in je dressuurzadel heb ik overigens eerder het idee dat je beugels te lang zijn dan te kort.. maar dat is vanaf een foto zo lastig te oordelen..

Mijn ervaring is dat een centered riding instructeur je hier beter mee kan helpen dan een regulier instructeur.. 1 of 2 zitlessen maken al heel veel verschil


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:58

MorganeR schreef:
Mij werd juist aangeraden om de beugels langer te doen om de stoelzit tegen te gaan.

Ik zal ze in ieder geval wat korter doen en kijken hoe dat gaat, ik hoop dat jullie gelijk hebben.


Stoel zit los je niet zomaar 1 2 3 op die manier op.. het is een kwestie van goed in het zadel gaan zitten.. daar kan een zitles je bij helpen..

Ook met de beugelophanging meer naar voren kun je netjes zitten zonder stoelzit. Alleen is dit iets lastiger en vergt het meer van jezelf omdat je zadel niet helpt


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, Plus_en_Min, Saskia89, SennaS, Yesterday en 176 bezoekers