.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:23

Ik lees mee, zit een beetje met hetzelfde probleem al moet ik echt specifiek iets hebben wat geen energie kost.

Een lekkere wierook aansteken, fijne muziek aan en met een boek op een luie stoel lijkt al wel wat te zijn voor mij.

Er is al zoveel vanzelfsprekend dat ik het niet meer als beloning zie -O-

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:25

Ik beloon mezelf wel eens met een leuk boek (genoeg leuke boeken rond de €10,-) of een stukje servies van Blond Amsterdam. :-)

Heel veel succes met je verdere herstel!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:27

Nu heb ik zelf geen beloningen nodig maar als ik iets gedaan heb waar ik idioot tegen opzie maar ik toch gedaan heb. Dan ga ik of lekker in bad liggen dobberen, of onder de douche prutsen met scrubzout en klei. Of koop een bloemetje voor in de tuin of vaas. Of maak lekker sinaasappelsap oid. Maar dat laatste is wat minder handig misschien. Of trakteer me op gewoon helemaal niks doen op de bank en een film kijken lezen kleuren of echt gewoon zinloos naar buiten kijken
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-09-17 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucia88

Berichten: 526
Geregistreerd: 06-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:27

Hoi TS, wat knap dat je dat durft te vertellen!

Ik vergeet eigenlijk vaak om mezelf te belonen, het is vaak zo motiverend!
Ik vind het soms al heerlijk om even een lekker smeerseltje of cremetje te kopen, handcreme of een gezichtsmaskertje of zoiets, zijn geen grote of dure dingen en soms wel heerlijk! Een geurtje oid kan natuurlijk ook.

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:27

Een cappuccino, wat nieuwe waxmeltjes bestellen, extra lekker koken of lekker toetje of sushi halen, even gamen, dat zijn dingen waar ik mij mee beloon :) maar ik vind het vaak lastig om mezelf het te gunnen.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:40

Chocolaaaa <3

Het ligt er ook een beetje aan waar ik mijzelf voor beloon. Chocola is bij voorbeeld voor een telefoongesprek waar ik tegenop zie. Voor grotere dingen is de beloning ook groter.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:43

Koper schreef:
Chocolaaaa <3

Het ligt er ook een beetje aan waar ik mijzelf voor beloon. Chocola is bij voorbeeld voor een telefoongesprek waar ik tegenop zie. Voor grotere dingen is de beloning ook groter.


Haha goeie ook ja! Chocola! <3


Shoppen :))

Nou heb ik niet zoiets als jij hoor. Maar als troost of beloning mag ik van mezelf mezelf dan eens verwennen dmv shoppen. En al is het dan maar een paar schoenen, daar ben ik al blij mee.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:43

Heb je een eigen paard?
Beloningen waar je "iets" mee kan, werken langer door :)
zoals bijv. een nieuw dekje, hoofdstel, rijbroek, mooi shirtje of... nieuwe op maat gemaakte rijlaarzen? :)
Maar goed, dat kunnen beste bedragen zijn natuurlijk :P

een leuk magazine? :D is ook erg leuk toch?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:44

Nieuwe kleding!

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:45

Ik beloon mezelf met ontspanning bij de paarden :) Tijdens mijn examens zijn zij mijn pauze. Ook durft een rondje lopen met lekkere muziek in wel eens helpen hier.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:03

Ik heb een angststoornis en beloon mijzelf weleens met dure dingen als ik iets heb overwonnen (maar daar spaar ik dan ook voor!)

Of makeup of wat leuks voor op m'n kamer :)
Maar soms ook gewoon door puur even te niksen en ondertussen thee drinken met wat lekkers!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:09

Ik heb zelf een paniekstoornis, ik beloon mijzelf eigenlijk niet, ik moet de dingen doen waar ik tegen opzie. Misschien helpt een beloning nog meer, zijn erg leuke ideeën, maar niet iets voor mij haha

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:12

De reden waarom ik mezelf niet beloon met eten is dat dat averechts kan werken. Dat je dingen gaat doen zodat je bv chocola of zo kan gaan eten en je met wat pech een ander probleem kunt maken. Net als shoppen of altijd iets kopen ook dat kan doorslaan en zit je bv met een verslaving. De truc is iets te bedenken waar je blij van wordt dat geen geld kost of waar je dik van wordt oid.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:13

Ik ben op dieet en koop iets leuks als cadeautje per 5 kg. Ik kocht vaak eten als beloning voor iets maar dat mag nu dus niet hahaha. Ik heb een spaarpotje gemaakt en koop dat een luxe iets. Zo heb ik laatst mn nagels laten doen en over 2 kilo mag ik een paar schoenen van mn Zalando verlanglijstje *\%/*

Gigixponys

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:14

Ik kocht voor mezelf altijd een kadootje na de examens. Ging van een touwhalster tot een GoPro. En na dat laatste moet ik dringend terug sparen, haha. Of gewoon eens met vrienden op cafe, naar de film, gaan zwemmen.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:15

karuna schreef:
De reden waarom ik mezelf niet beloon met eten is dat dat averechts kan werken. Dat je dingen gaat doen zodat je bv chocola of zo kan gaan eten en je met wat pech een ander probleem kunt maken. Net als shoppen of altijd iets kopen ook dat kan doorslaan en zit je bv met een verslaving. De truc is iets te bedenken waar je blij van wordt dat geen geld kost of waar je dik van wordt oid.

O maar van chocolade word ik wel blij hoor, maak je daar maar geen zorgen om. En ik word er niet dik van.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:17

karuna schreef:
De reden waarom ik mezelf niet beloon met eten is dat dat averechts kan werken. Dat je dingen gaat doen zodat je bv chocola of zo kan gaan eten en je met wat pech een ander probleem kunt maken. Net als shoppen of altijd iets kopen ook dat kan doorslaan en zit je bv met een verslaving. De truc is iets te bedenken waar je blij van wordt dat geen geld kost of waar je dik van wordt oid.


Ik zoek ook dingen die geen geld kosten en bij voorkeur niet eetbaar (moet toch wel eten).
Vind het ook vervelend mezelf te belonen met dingen die me een schuldgevoel bezorgen en dat doet dat toch wel een beetje :o

Maar wat is dat lastig, mijn peut zei dat ik aan dingen als de hond knuffelen moest denken maar dat hoort er "gewoon" bij en is voor mij niet zo zeer een echte beloning maar meer een normaal rustmomentje.

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:26

Oh jee, lastig hoor. Ik kan wel zeggen "iets kleins kopen waar ik blij van word, of wat ik al langer wil hebben maar niet echt nodig is", maar ik kan echt niets specifiek benoemen. Ik begrijp volkomen waarom je deze vraag stelt, maar kan je helaas niet inspireren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:27

Toch heeft je peut wel gelijk. Ook zoiets kan een beloning zijn. Dan niet even een korte aai maar ga er voor zitten en geef de hond of kat een lekkere massage. :j waar je heel bewust mee bezig bent dan. Of in de zon zitten gewoon omdat het kan. Ga naar water en kijk eens wat er op en in te zien is. Kleine dingen waar je simpelweg gelukkig van wordt.

Koper ik snap dat je blij wordt van chocola zitten ook stoffen in die dat opwekken. Alleen risico bestaat voor sommige mensen dat je erin doorslaat en bijvoorbeeld serieus overgewicht krijgt. Of chocola moet hebben zo niet is onrust gevoel.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:30

Azmay, een boswandeling met de hond in een bos waar jullie niet vaak komen? Of naar het strand?

Ts, wat zijn je hobby's, mogelijk kun je daar een variant op verzinnen om als beloning te mogen doen?

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:36

Wat motiveert jou, waar doe je alles voor, wat vind je leuk of belangrijk?

Wil je graag samen dingen doen? Of wil je graag iets hebben? Parfum, kleding, peesbeschermers en dan juist degene die je om een of andere rede toch nooit koopt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:58

cobiie schreef:
Azmay, een boswandeling met de hond in een bos waar jullie niet vaak komen? Of naar het strand?

Ts, wat zijn je hobby's, mogelijk kun je daar een variant op verzinnen om als beloning te mogen doen?


Dat kost me veel en veel te veel energie, mag nu een wandeling van 500 meter per dag doen :')

Ga denk ik eens wat scrub zoeken en uitgebreid douchen op het lijstje zetten, veel verder kom ik niet maar dit topic zet wel lekker wat in werking *\o/*

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:01

Ik mag van me zelf als beloning vaak kleine creatieve dingen kopen, een nieuwe pen, een stift met speciale kleur, washi tape, of iets anders. Ik gebruik het allemaal vaak of kom het vaak tegen, dus elke keer dat ik het zie heb ik weer zo iets van "he toen heb ik dat en dat gedaan" en dat werkt zeker als een goede beloning!

Ik kan dus zeker aanraden om iets te kopen wat blijft en wat je vaak tegen komt.

(alles wat ik koop als beloning zit (bijna) altijd wel onder de 2,50 euro. Dus dan is het ook niet iets wat er te veel op inhakt op mijn studenten rekening :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt