Naar de sportschool!

Moderators: Dani, Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:09

Hier een sportschool n00b!
Ben pas net begonnen (4x geweest), en moet er eind augustus al weer even tussen uit ivm operatie (6 weken herstel als alles mee zit). Wilde eigenlijk pas na de operatie beginnen, maar ik wilde niet langer meer stilzitten.

Ik heb een introductielesje gehad van een trainer en doe nu 3 x per week een full body workout. Alleen op de machines, geen gewichtjes. Meneer ging een dag nadat 'ie mij les gaf op vakantie en zat volgens mij met z'n hoofd al in Lloret de Mar want het ging allemaal heel snel en ik had eigenlijk nog best wat vragen toen hij er weer vandoor hobbelde. Hij heeft die avond mijn trainingsschema gemaakt en ook dat is vrij cryptisch :+ Zijn voedingsadvies was 'download My Fitness App'.

Ik moet steeds van alles (leg press+extension, bicep curl, tricep extension, inner+outer thigh, abdomina + abdominal bench, lat pulldown, shoulderpress) 3 sets van 12-15 doen. Maar ik heb echt geeeeeen idee op welk gewicht ik ze nou moet zetten.
Ik had de been en dij oefeningen de eerste keer op 24 kg, dat vond ik eigenlijk veel te makkelijk. Nu op 32, dan heb ik in de derde set toch iets moeite (benen gaan een beetje trillen) maar denk ik nog steeds dat ik wel harder kan pushen want ik haal de 15 gewoon iedere keer.
bij de buikspieroefeningen op de bench voel ik m'n spieren echt goed maar in die stoel doe ik het volgens mij gewoon echt verkeerd want daar voel ik nauwelijks wat van, maar dan voel ik wel m'n benen..!?!?

En dan de biceps/triceps... oh man :') triceps gingen wel redelijk vandaag, ik had ze op 18 kg, eerste keer 15, tweede keer 13 maar de derde keer haalde ik net 10. Dan kan ik kracht zetten wat ik wil maar dan krijg ik dat pokkeding echt niet meer omlaag. Maar biceps... zelfs op de lichtste stand (11kg) haalde ik vandaag de eerste set echt net aan de 15, tweede set 9 en derde set 6 met al m'n macht krijg ik mijn armen gewoon echt niet meer omhoog :') Ik heb ook steeds spierpijn in mijn armholtes, en nu voel ik die al direct na de training.. is dat de bedoeling..?

Ik zou eigenlijk vaker willen (om de dag) maar ik weet niet of het bevorderlijk is om krachttraining te doen als je op de ergste dag van je spierpijn zit. Zou ik dan bijvoorbeeld cardio kunnen doen, en dan de volgende dag weer gewoon krachttraining? (dus krachttraining, rustdag, cardio en dan weer krachttraining. Ik roep maar wat, ik heb werkelijk geen idee waar ik het over heb) Ik was vandaag op een tijd gegaan dat er trainers aanwezig moeten zijn zodat ik die een uur bezig kon houden met mijn vragen, maar die waren er dus niet. Dus nu stort ik mijn vragenkots maar even over jullie uit :D

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:30

Kris schreef:
Ik kan wel huilen als ik lees wat sommige van jullie geadviseerd krijgen in de sportschool. Man man man, ik zou mijn geld terug vragen Bambolina!
Als ik zo te werk zou gaan, kan ik de tent over een tijdje sluiten!

Welkom iedereen!

Haha is t zo erg? Na mijn operatie wil ik sowieso naar een andere, kleinere sportschool, en dan met wekelijkse begeleiding ipv éenmalig.
Gelukkig heb ik nog 2 gymrat vriendinnen die ook wat tips hebben gegeven.
Vandaag mega spierpijn, vooral die armholtes voel ik. Blijkbaar moet je stretchen na krachttraining :o?

Jolien87 schreef:
Bambolina, is het een zware operatie die je moet ondergaan? Succes en sterkte alvast!
Ik vind de begeleiding die je hebt gekregen wel heel erg ruk, zelfs ik weet dat, dat echt niet zo kan. :n
Wat ik je wel mee kan geven is dat je spieren -vooral als je net begint- een rustdag nodig hebben om weer bij te komen. Je kunt dan wel cardio doen, het is namelijk wel goed om in beweging te blijven en zo je spieren los te houden. Maar als ze niet zoveel gewend zijn dan hebben ze wel de tijd nodig om te herstellen.

Dankjewel! :) Borstverkleining. Hoe zwaar het is verschilt per persoon. Het kan dat ik na 2 weken al weer vrolijk rond hobbel, maar ga me braaf aan de 6 weken rust houden aangezien het nog wel is voor komt dat er hechtingen los springen of iets dergelijks. Bedankt voor de tip!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:53

Al een tijdje niet meer ingecheckt hier. Ga ik wel echt vaker doen want vind het super interessant om te lezen wat jullie zoal doen!

Burpees zijn echt niet aan mij besteed, vind het echt knap dat mensen dat zo goed volhouden. Maar sowieso is alles waarbij je moet springen voor mij not done vanwege mijn cup K :') Over 3 weken heb ik mijn borstverkleining, ik ben zo benieuwd hoe het gaat als ik na mijn herstel weer ga sporten.

Hier inmiddels ruim anderhalve maand aan de fitness, en ik zie en voel verbetering, alleen de weegschaal wil niet meewerken :( Ik hoopte voor mijn operatie op 75kg uit te komen maar ik blijf schommelen tussen de 78 en 80. Hoewel ik mijn voeding redelijk op orde heb kan ik daar denk ik nog wat strenger op mezelf zijn. Overdag ben ik braaf: licht ontbijt en lichte lunch, bv yoghurt met kokos en amandelen, een herbalife shake (heb ik een tijdje terug gedaan, ik geloof er eerlijk gezegd niet in maar heeft me wel geholpen ritme in mijn eten te krijgen en ik heb nog 2 van die potten staan) of crackers met hummus en voldoende tussendoortjes zoals rijstewafels, ongebrande noten, snoeptomaatjes. Avondeten doe ik ook niet mega ongezond (gister zelf flatbread gemaakt en gegeten met avocado, zalm, geitenkaas en ei) alleen 's avonds wil ik dan toch nog een bakkie chips ofzo. Of twee :+

Wel weet ik met sporten heel eerlijk nog steeds niet echt of ik nou slim bezig ben. Ik ben wel echt een beetje verslaafd aan het raken, vind het leuk om te doen en zeker nu ik vrij heb, heb ik ook veel tijd voor de sportschool. Maar ik zou jullie graag willen vragen of jullie denken dat dit ok is, of te veel, of dat ik op sommige onderdelen juist meer kg zou kunnen proberen :)

Ik ga nu om de dag naar de sportschool voor een full body work-out, op alle machines doe ik 3 x 15 reps. Ik probeer er wel op te letten dat ik mezelf niet overwerk, nu heb ik bijvoorbeeld nog spierpijn in mijn schouders van eergisteren, dus vandaag sla ik de shoulderpress over.

Warm-up: 15/20 minuten fietsen richting sportschool
Leg press: 56 kg
Leg extension: 42 kg
Inner thigh: 45 kg (deze vind ik super lastig in te schatten; de eerste rep verrek ik zowat een
spier maar daarna gaat het eigenlijk weer te makkelijk en voel ik het eigenlijk pas in de
laatste reps van de laatste set een beetje branden)

Outer thigh: 50 kg
Abdominal: 41 kg
Crunches: 3 x 30
Bicep curl: 11 kg (die kan ik nu eindelijk afmaken :') ik het begin redde ik niet eens 10 reps in de eerste set)
Tricep extension: 20 kg
Lat pull down: 23 kg
Shoulder press: 9 kg :')
Back extension: 50 kg
En dan 15/20 minuten uitlopen op de loopband, helling 7 of 8 en snelheid 4.5/5

Ik ben nu ook begonnen met op de andere dagen thuis een uur combinatie yoga (met instructiefilmpje met rare zwoele dame) te doen omdat ik merkte dat ik steeds stijver werd, en ik was al niet bepaald lenig. Ik vind het op het moment zelf echt alles behalve ontspannend en ik scheld de halve boel bij mekaar want het doet soms gewoon pijn :') maar achteraf voel me ik me wel heel chill.
Als ik echt veel spierpijn heb neem ik een rustdag, maar ik probeer ook nog 2 keer per week thuis oefeningen te doen voor zij/rug vet:

Afbeelding
Afbeelding

Alleen 1, 3 en 5 houd ik vol :') de rest heb ik letterlijk de kracht (nog) niet voor. Daarnaast krijg ik daar ook nekpijn van dus daarbij push ik ook niet door, anders heb ik geheid migraine de volgende dag.

Excuus voor het lange verhaal. Ik ga vanaf nu meer bijdragen om te compenseren voor m'n self-centered gel*l :Y)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:02

Jolien87 schreef:
Vet kun je niet plaatselijk aanpakken, dat verdwijnt in een willekeurige volgorde en daar kun je geen invloed op uitoefenen. Het enige wat je wel kunt doen is plaatselijk aan spieropbouw werken.

Wow, dat is voor het eerst dat ik dat hoor. En ik maar denken dat ik een manier had gevonden om m'n heupvet er af te werken zonder het kleine beetje reet wat ik heb kwijt te raken :')

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:56

@Jolien Huilen dit |( Ik haat cardio :)) Maar thanks!! Na mijn operatie ga ik dat zeker doen.

@Needje nee, dat moet ik echt niet hebben. Ik heb vet op mijn heupen en een smalle taille waardoor ik van nature daar wel een mooie lijn heb die ik niet perse kwijt wil, maar ik heb hoge heupen en weinig vet op mijn benen en billen waardoor ik echt een duidelijke 'deuk' (hip dip) heb onderaan mijn heup. Ik moet dan dus eigenlijk meer spier opbouwen in benen (dijen vooral) en billen, en over de gehele lijn vet kwijt raken en hopen dat het op de goeie plekken verdwijnt? :o?

@supervixen nee, geen begeleiding. In mijn fit for free zijn ook geen personal trainers aanwezig. Heb alleen een introductie les gehad. Maar heb ook al besloten om bij deze sportschool weg te gaan, personal trainer te vinden en dan van diens sportschool lid te worden. Ik vind het voor nu wel prima wat ik doe maar ik wil wel echt gericht gaan trainen, doelen stellen e.d, want ik denk dat ik anders ook mijn motivatie kwijt ga raken na een tijdje. En dat moet inderdaad echt met een begeleider!

@Eulogy en de rest Daar zit wat in :Y) Doseren doe ik meestal wel goed, en kwa noten bijvoorbeeld weet ik goed welke ik het best kan eten en hoeveel, maar als ik nu kijk naar de combinatie van ingredienten is het wel een te veel aan vetten ja, ook al zijn het gezonde vetten. Daar moet ik beter bij nadenken, ik heb namelijk wel redelijke kennis van voeding, maar als ik dan ga eten dat heb ik toch de neiging om bij mekaar te gooien waar ik zin in heb.

Dat buikspier gootje idd, vind ik ook zo mooi <3 Dat ga je bij mij alleen nooit zien omdat ik mezelf veel te vet heb laten worden een paar jaar terug, en heb nu een slappe huid.. maar ik train wel alsnog abs omdat ik het goed vind voelen, en ik merk dat mijn houding verbetert nu ik meer kracht heb in mijn romp.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:06

Wat goed Elodie! mooie resultaten! Frisdrank herken ik ook. Als ik er helemaal vanaf ben mis ik het niet, maar als er eenmaal weer is een keertje cola in huis is dan blijf ik het halen. Misschien is van die geconcentreerde limo in zo'n mini flesje ook wat voor je? Die kan je zo door de spa rood mengen. Zit wel veel van die nepsuiker in, dat lust niet iedereen.

Ik heb een beetje 'meh' getraind net. Was al te laat van huis gegaan en heb straks een afspraak dus voelde me een beetje gehaast, daardoor hoofd er niet helemaal bij.
Wel aan mijn range of motion gewerkt, ik denk dat ik steeds stijver word omdat ik mijn reps niet altijd helemaal netjes af maak, en ik ga denk ik ook te snel omdat ik andere mensen sneller zie gaan. Maar merk nu dat als ik de hele wijdte netjes pak en rustiger aan doe ik het veel beter voel branden. Dus wel even een 'aha' momentje! Met uitlopen merk ik ook dat ik meer conditie heb, ik kan de helling steeds een beetje stijler zetten zonder dat ik buiten adem raak.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:44

Gaat lekker Memuska :(:)
Knieproblemen hebben vaak lang nodig om te slijten. Ik heb een jaar met vlagen last gehad van mijn knie na een suffe aanvaring met paard in de wei (ik stampte op de grond om mijn boze brul kracht bij te zetten en mijn knie klapte naar achter :+ ) kraakt nog steeds. Maar dat zou dus nog vanzelf minder kunnen worden. Maar voor die gewrichten zou ik zeker even gaan!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:28

Needje schreef:
Citaat:
Gemiddelde botmassa voor vrouwen:
lichaamsgewicht tot 50 kg : 1.95 kg bot
lichaamsgewicht van 50 kg tot 75 kg: 2.40 kg bot
lichaamsgewicht van 75 kg of meer: 2.95 kg bot
Gemiddelde botmassa voor mannen:
lichaamsgewicht tot 65 kg : 2.65 kg bot
lichaamsgewicht van 65 kg tot 95 kg: 3.29 kg bot
lichaamsgewicht van 95 kg of meer: 3.69 kg bot

Dit vond ik online.

Maar elders ook dat totaal geraamte ong 14 kilo weegt.
Dus waar die lage waardes vandaan komen weet ik niet.

huh, ik snap het niet helemaal. hoe meer je weegt hoe zwaarder je botten zijn?

Ik heb mijn lijstjes van destijds niet meer, maar ik heb een tijd iedere twee weken op zo'n weegschaal gestaan met van die handvaten die je uit kan trekken en alles er op en er aan, had er steeds 1 of 2 kg spiermassa bij (als ik bv 3 kg was afgevallen) terwijl ik echt niks uitvoerde kwa beweging.
Ik heb hier een goedkope versie, die zegt dat ik 30 kg spier en 3,5 kg bot heb.

M'n weegschaal zegt nu weer precies 80kg. vorige week was het 78,2.. ik zie en begrijp dat m'n spieren flink groeien en dat brengt wat gewicht met zich mee, maar zo veel..? daar moet toch ook vet bij zitten. Ben dus toch echt niet streng genoeg geweest. Nog 10 dagen tot mijn operatie, en het doel van 75 kg wat een paar maanden geleden zo haalbaar leek gaat 'm nu dus echt niet meer worden, en straks kan ik dus 6 weken niet intensief sporten. Echt hard balen..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:02

Wow Jolien, goed bezig!

Ik ken alle weegschaal truukjes, hahaha. ik sta er sowieso minstens 2 keer op, de tweede keer geef 'ie altijd een paar honderd gram minder aan. En als ik dan nog niet tevreden ben verplaats ik 'm tot ik een lager cijfer krijg te zien. Echt ernstig :))

Ik ga denk ik idd maar gewoon meten. Als jullie dat doen, wat meten jullie dan allemaal?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:53

Wieldop schreef:
@ Jolien, het is dus niet zo zwaar dat je van je stokje gaat? Ik ben namelijk bang dat ik geen conditie heb en de les niet volhoud := .

Wauw supervixen, ik vind het zo knap als mensen (zo lang) kunnen hardlopen! Ik moet zelf gewoon is gaan beginnen, maar ik stel het steeds uit. :roll:
Leg extension vind ik ook echt een rottige oefening. Hebben jullie dat ook dat bepaalde oefeningen makkelijk af gaan en je die vaker doet dan degene die minder makkelijk af gaan?

Ik heb een haat/liefde relatie met leg extensions haha. Ik vind het wel éen van de leukere, maar ik voel m' wel flink, dus soms wil ik dat gevoel een beetje ontlopen door me er doorheen te haasten. Dan zet ik te veel kracht waardoor die machine te ver door schiet. Dan krijg je zeg maar een soort zweefmomentje en dan klapt die cilinder weer terug op je schenen :Y)
Verder vond ik in het begin vooral biceps/triceps heel poedersuiker omdat ik echt kippenkracht had, lukte me niet om mijn reps in een mooi ritme te doen en kon het niet hebben dat ik mega veel kracht zette maar die handvaten gewoon niet meer van hun plek kreeg. Dat gaat nu wel wat beter, en dan is het ook al meteen leuker.
Shoulder press vind ik echt klote, daar voel ik me heel slap van tegen het eind. Mijn schouders blijf ik ook vaak nog lang voelen, en bij yoga krijgen die het ook te verduren, dus die sla ik soms over.
Die abdominal machine waar je rechtop zit vind ik ook rot, terwijl ik liggend abs trainen dan wel weer leuk vind en lekker vind voelen. En de eerste rep inner thighs vind ik poedersuiker maar als ik eenmaal bezig ben niet meer.

Vandaag ipv geplande full body in de sportschool een uur combination yoga gedaan thuis. Ik redde het niet binnen de openingstijden. Maar ik moet zeggen dat de yoga echt goed bevalt. Sommige onderdelen gaan echt nog met vloeken en tieren (lizard's pose #) ), maar ik kan na een week dagelijks oefenen (ene dag een uur combination, en de andere dag een kwartiertje/half uur flexibility na de kracht training) echt al veel meer, ben leniger en kan de oefeningen vloeiender over laten gaan. Het is nog best pittig voor zoiets zweverigs!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:02

@loez ik doe gewoon die machine waar je met je bovenbenen naar binnen moet drukken. Spannend, eerste obstakelrun!

@Jolien Ik heb de shoulder press ook op 5 haha. Anders kan ik gelijk 2 dagen mijn armen niet meer omhoog doen.
Die balans oefeningen zoals tree pose vind ik juist makkelijker, maar een normale forward bend kan in dan weer echt niet. Ik heb mega korte hamstrings, van de oefeningen daarvoor ga ik ook echt vloeken als een zeeman, doet gewoon zeer haha.

@Needje Ik merk dat ook nu ik alles rustiger aan doe en de hele wijdte van de oefening pak. Dan heb je veel meer het idee dat je echt aan het werken bent en dan zit er ook veel meer consistentie in je beweging.
En woow, dat ziet er heftig uit met die elastieken :oo dat zou voor mij ook wel een goeie zijn, ik wil een reet kweken haha.

@Supervixen en voor wie het nog meer interessant vindt: Ik doe dus thuis yoga! Met een app genaamd Yoga Studio. Ik heb een abonnementje van een maand nu (kost 2 euro), en daarvoor krijg je een hele hoop lesfilmpjes van allerlei niveau's.
Je kan kiezen of je een kwartier, half uur of uur wil, en of je wil focussen op kracht of balans, lenigheid etc, of een combinatie daarvan. Je krijgt dan dus een filmpje van 15/30/60 min. te zien, met een hele zwoele damesstem erbij die je vertelt wat je moet doen. Wordt heel uitgebreid uitgelegd (laat je schouders los, goed je knie recht onder je heup, als het te moeilijk of te makkelijk is doe dan zus of zo) en ik heb een spiegel op de grond gezet zodat ik kan checken of ik goed sta/zit. Dus voor wie het nog is wil proberen kan ik die echt aanraden!

Vandaag maar weer lekker krachttrainen! Die HIIT krachttraining waar jullie het over hebben vind ik wel interessant klinken trouwens. Denk dat ik daar even mee wacht tot ik goede instructie heb, maar die wil ik zeker gaan doen na m'n operatie.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:11

@cocodox Ik moet er straks verplicht anderhalve maand tussenuit, en ben ook bang dat ik het moeilijk ga vinden de motivatie weer te vinden. Maar ik denk dat als je over de eerste 'hobbel' heen bent je al snel weer in je ritme zit. Inderdaad super frustrerend als je aan de buitenkant de resultaten niet ziet. Maar probeer je te focussen op de verschillen die je voelt in de kleine dingetjes! Bijvoorbeeld de trap op rennen, en het gevoel hebben dat je dat nog wel een paar keer zou kunnen. Of het boodschappenkrat dat op wonderbaarlijke wijze een stuk lichter is dan voorheen. En natuurlijk heerlijk relaxt op de bank ploffen na een stevige training en een hete douche. Naar die lies zou ik zeker laten kijken als het niet vanzelf slijt. Misschien is het voor de afwisseling/om motivatie terug te krijgen is leuk om een andere sport te proberen? Baantjes zwemmen bijvoorbeeld, dat is misschien voor je lies ook wel beter dan krachttraining.

@jolien lekker bezig! En respect dat je jezelf pusht. Ik durf niet eens daar de groepslessen, ben bang dat ik voor paal sta omdat ik het waarschijnlijk niet bij kan houden. Ik wil niet meteen in het diepe, ik wil in het kinderbadje :))

@needje geef mij zo'n sportschool :') die van mij is éen grote hamster molen. Gister ook weer een vent die in z'n eentje twee apparaten (bicep curl en tricep extension) bezet hield. Hij wisselde af; als hij op de éen zat gooide hij z'n handdoek over de andere.. en dat terwijl het super druk was. Had zin om die handdoek zijn kant op te gooien en gewoon lekker op de andere machine te gaan zitten. Zeker omdat het oefeningen zijn die je ook gewoon met gewichtjes kan doen.

Vandaag had ik voorgenomen een rustdag te nemen, maar ik heb toch weer zin in yoga. Denk dat ik mezelf wel wat meer een rem op moet leggen met kwantiteit, niet omdat ik het niet aan kan maar omdat het heel typisch is voor mij om ergens enthousiast aan te beginnen, en als ik het dan te veel doe in korte tijd raak ik er verveeld van.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:05

@ Jolien, de yoga is er niet meer van gekomen :') kreeg een opdrachtje binnen, dus in plaats yoga heb ik tot diep in de nacht over mijn laptop heen gebogen gezeten om disneyliedjes aan mekaar te rijgen met een beat er onder >;) m'n werklaptop is een beetje aan het eind van z'n latijn, vaak CPU overload en hij moet erg lang nadenken over sommige dingen dus het duurde echt een eeuwigheid..

Mooie gym Eulogy!

Gelukkig maar dat je geen last meer hebt Remember

en Cocodox, hopelijk gaat het snel wat beter!

Ik fiets 15 min. naar de sportschool, dat is mijn warming-up.
gister dus uren lang krampachtig achter laptop gezeten, werd vanochtend na te weinig slaap ook echt stijf wakker, nek en schouders vooral. Die zitten eigenlijk standaard muurvast bij mij, na de operatie even uitzoeken hoe ik dat het beste los kan laten werken. Nu is het dweilen met de kraan open :7
Ging net even proberen yoga te doen maar voel echt verkeerd in mijn huidige staat :') Vanmiddag met vriendinnetjes naar Rotterdam, lunchen bij m'n favo plek - een vega buffet waar ik me absoluut niet in kan houden :'). Even kijken hoe het in de loop van de dag gaat, maar vanavond moet ik dan eigenlijk wel gewoon naar de sportschool om het ergste er weer af te krijgen. Ik ga nooit later op de avond omdat het bij ons op het rustigst van de dag al druk is, dus geen idee wat me te wachten staat, maar we gaan er achter komen :D .

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:20

@jolien: schouder/nek pijn komt 80% door m'n borsten. Dat probleem is over een week geëlimineerd :Y) 20% doordat ik mijn schouders vast houd bij stress, maar heb hier al is fysio voor gehad dus weet waar ik op moet letten.
Lekker bezig!! *\o/* iedere stap is er éen, en wie weet waar je over een maand bent als je zo door gaat!

@karuna jouw sportschool klinkt heel tof!

@loez lekker gesport?

@supervixen dat traploop ding hebben wij ook. Ik durf 'm nog niet aan, zie mensen altijd enorm zwoegen op dat ding haha.

@dorien wow, hoe vet is dat :oo

Dankjewel iedereen! :) heb heeeeerlijk geschransd *\o/* allemaal gezonde dingen, maar m'n bord flink volgeladen met bloemkool uit de oven, avocado, kimchi, rijst en couscous met allemaal lekkere dingetjes er door.. maar ik heb het helemaal goed gemaakt in de sportschool net, heel lekker getraind.
Legpress stukkie hoger gezet (64kg) en crunches verhoogd (3x35). Voelde alles goed branden en heb al m'n sets afgemaakt! Thuis nog even yoga, en dat ging ook veel beter dan die slappe poging van vanochtend.. dus ben weer helemaal happy.
Had alleen een mini proteïne shake gekocht voor na de training die 250 kcal was waarvan een heel groot deel puur suiker. Zag ik natuurlijk pas toen ik 'm op had. Faal.
Vind het echt jammer dat ik er vanaf volgende week 6wk tussenuit moet. Begon ook net een beetje definitie te zien in mijn armen. Ben heel benieuwd hoe veel ik nog kan als ik het weer op ga pakken.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:49

Dorien66 schreef:
Bambolina schreef:
Vind het echt jammer dat ik er vanaf volgende week 6wk tussenuit moet. Begon ook net een beetje definitie te zien in mijn armen. Ben heel benieuwd hoe veel ik nog kan als ik het weer op ga pakken.

Mag je niet wat eerder al weer met je onderlijf beginnen?
In ieder geval heel veel succes en sterkte met het herstel! Hou je ons wel een beetje op de hoogte? Ik lees je verhalen hier graag.

Zal ik zeker doen! :) Ik ga idd nog even navragen of ik al eerder mag beginnen met lichte cardio. Krachttraining zal er nog niet in zitten, zwemmen mag helaas ook niet, maar een lang stuk wandelen ofzo zou toch moeten kunnen als ik geen pijn meer heb.

Ik had nog nooit van gmb gehoord, wat grappig. Een soort gorilla-yoga. Kan me wel voorstellen dat het heel leuk is om te doen!

Balen van je rondje gister. Gek he, hoe je lichaam soms zo anders kan reageren op iets wat je al 10 keer gedaan hebt. De ene keer vlieg ik door m'n training heen, en de week daarop lijkt alles opeens 10 kg zwaarder.
Goed dat je jezelf niet overwerkt!

@Eulogy Aan de ene kant super tof dat je gewoon om 3 uur 's nachts helemaal los kan gaan, maar ik zou in m'n broek schijten :)) in m'n eentje in zo'n groot gebouw.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:35

Haha lekker bezig Jolien, keep grinding

Nog een tomatenhoofd hiero. Ik heb het na het fietsen al. M'n hoofd is ook de enige plek waar ik echt zweet - op m'n bovenlip om precies te zijn :+ voorhoofd dan weer niet zo erg. En rug/oksels nauwelijks.
Ik doe soms een beetje foundation op voor het sporten := anders kan ik niet sjansen met leuke meneren O:)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:22

Tja, je moet toch iets tussen je sets door :+ En wat is er nou leuker dan blikken gooien naar leuke mannen, om vervolgens te doen alsof ze niet bestaan als het te intens wordt. }>

@Jolien nou, dat GMB dus :)) kijk maar naar dat filmpje op de website die Dorien postte!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:01

Welkom frost!
Heerlijk he, nieuwe sportkleding kopen. Helpt ook wel dat ze vaak erg flatteus zijn.

En ja, zeker eye candy aanwezig hier. Da's dan weer het voordeel van een drukke sportschool, voor ieder wat wils :Y) Ik begrens mijn gesjans wel een beetje want ik wil niemand van z'n oefeningen afleiden, en zelf ook niet afgeleid worden tijdens m'n oefening.
M'n ogen gaan nooit onder de gordel eigenlijk, maar ik ben bang dat ik daar dankzij Karuna nu ook op ga letten _O-

Bambolina

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:21

Super goed, die oudjes in de sportschool. Heb ik echt respect voor.
Ik zat net een stukje van een super heftige mudrun achtig iets te kijken op tv, met teams. Ze moesten onder andere een menselijke ladder maken en grote boomstam rechtop zetten en weer omgooien om een bruggetje te maken, en daar dan overheen. In éen team zat een vrouw van 57 :o Nog lang niet bejaard natuurlijk, maar op die leeftijd vind ik dat wel echt bikkel.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:59

Nee hoor, helemaal niet oud Karuna! Gewoon een stukje wijzer dan ons kleuters!

Mijn moeder van 61 is op dit moment haar rondje hardlopen van 10km aan het doen. Ook nog super fit dus, maar die zou voor geen goud mee doen aan een mudrun haha.

De stress voor de operatie begint door te schemeren. Ik ben nog steeds niet actief zenuwachtig, maar ieder klein dingetje wat misgaat ontspringt in een soort storm.
Gister moest de jongen die ik date het ontgelden omdat ie geen tijd meer had om me te zien voor de operatie. Da's ook gelijk over en uit :+
Evenals de dame van de website waar ik mijn post-operatieve dingetjes moest bestellen omdat ze een foutje hadden gemaakt waardoor ik pas dinsdag m'n spullen krijg. Eergister weegschaal door de kamer getrapt omdat 'ie weer 80 kg aangaf (vandaag is het 76,5 dus hij heeft braaf geluisterd. Of misschien is ie gewoon stuk.)
De disneyopdracht maakte het er niet veel beter op. Die is gelukkig af en opgestuurd, maar was meer werk dan ik had ingeschat, en daardoor sportschool gisteren over moeten slaan.
Nu sta ik voor een dilemma; maandag kan ik niet, en dinsdag, de dag voor de operatie, lijkt me niet verstandig. Dus nu twijfel of ik vandaag of morgen m'n voorlopig laatste krachttraining zal doen..
Ik wil nog helemaal niet stoppen |(

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:28

Dankjewel lieve dames!
Ik heb 6 weken herstel, als alles volgens het boekje gaat. Zijn vooral die binnenhechtingen die tijd nodig hebben, en daarom mag je niet te zwaar tillen in die periode. Ook mag je je armen niet hoog optillen.
Inderdaad een lichte training moet zeker kunnen, alleen doe ik geen lichte trainingen in de sportschool, haha. Daarvoor doe ik thuis yoga.
Dat heb ik gister ook gedaan (iets zwaardere sessie) en ga me nu zo klaar maken voor de laatste ronde sportschool! Heb m'n abonnement alleen te laat opgezegd, dus als iemand misschien nog geintresseerd is in een maandje sporten bij de fit for free? Vind het zonde anders.

@jolien Fijn, mensen die met bankjes gooien :7
Xcore ziet er wel intens uit, kan me voorstellen dat je daar echt veel bij verbrand!

@Needje suf he, hoe éen onderdeel je dag kan verpesten. De volgende keer nail je 'm gewoon!

@irkoontje heerlijk zo'n puppy. Ik mis het rijden wel. Tot vorig jaar enthousiast 3-4 keer per week paarden bijgereden maar nu ik terug ben in Rotterdam is t eigenlijk helemaal over. Hoop op ten duur een lespaardje te vinden.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:21

Da's een mooie deal Jolien!

Laatste training zit er op!

Afbeelding

Ging eigenlijk niet zo lekker, maar had gepusht en alles afgemaakt!
Het valt inderdaad mee, 6 weken. Beetje lopen en fietsen moet kunnen, gewoon niks waar je kracht echt bij moet zetten. Gelukkig heeft mijn chirurg ook hele fijne assistentes die ik advies kan vragen omtrent het herstel.

Hier zit op 10 minuten een manege, zou er de tijd wel voor hebben maar ik ben te verwend geraakt in Tilburg. Had een paar bijrijdpaarden op koprol van de Loonse en drunense duinen, en kon ik er alleen op uit. Dat zit er bij een manege niet in. Het laatste jaar ben ik vooral bezig geweest met een hele leuke merrie die uit de wedstrijdsferen kwam en 'omgeschoold' moest naar fijn recreatiepaard. Ben met haar het buitenrijden en dressuren af gaan wisselen, knopjes zaten er al op en ze had behoefte aan de uitdaging. Als ik weer ga lessen zou ik dus ook echt rijtechnisch correct aan de slag gaan, en ben wat dat betreft het manegeniveau wel ontstegen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 00:11

karuna schreef:
Bambolina heb ik ook gehad heb die 6 weken zeker nodig gehad. Toen was de boel nog erg gevoelig. Heb nu nog wel een royale maat maar ruim 600 gram per kant eraf.

Ik hoop dat ze er bij mij ook zo veel af kunnen halen! zou wel mooi staan op de weegschaal :D
Je hoort zulke verschillende verhalen. De éen is na een week weer aan het werk (of dat nou verstandig is, is een tweede..) en de ander blijft twee maanden tobben. Ik word met de sleutelgatmethode behandelt, dat is éen incisie minder dan 'normaal' en over het algemeen is het herstel daarvan ook minder pijnlijk. Ik heb bijna nooit echt last van pijnlijke borsten dus kan me heel moeilijk voorstellen hoe het gaat voelen. Ik bereid me in ieder geval voor op het ergste scenario, dan kan het alleen maar meevallen haha.

@Renske, jaaa prachtig! Als kind was ik er met ponykamp een paar keer geweest, we gingen daar met de manege in Capelle met pony's en al heen. Dat was toen echt een ding waar je het hele jaar naar uit keek. En toen ik naar Tilburg verhuisde voor mijn studie trof ik bijrijdpaarden, 100 meter van het weiland waar die manegeponies ieder jaar kwamen te staan. Toen mocht ik opeens 3 keer per week mijn pennydroom opnieuw beleven, het hele jaar door. De eigenaresse van de paarden is daar boswachter geweest en weet er ook prachtig over te vertellen. Zal altijd een speciale plek blijven!

@Needje breek me de bek niet open ;( allergrootste nadeel van de hobby. Van paard 1 met open gespleten hoeven naar nr 2 die in de sloot dondert en nr 3 die door de bakrand klapt en een gat in d'r pees heeft. Je denkt dat het niet gekker kan, en dan gebeurt het. Heb als bijrijdster altijd geholpen waar ik kon bij het herstel, maar blij dat ik de rekening niet kreeg en knopen door moest hakken. Kan me heel goed voorstellen dat je daar op een gegeven moment klaar mee bent.

Hot yoga zou 'm voor mij echt niet worden. Ik kan heel goed tegen droge hitte, maar ik kan onder een te hete douche al flauw vallen of spontaan een giga bloedneus krijgen. Dat zal ik mezelf en de groep maar besparen haha.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:18

karuna schreef:
Yoga ben ik al geen ster in maar bij die temperatuur kansloos. Dsn leg ik het af.

Bambolina ik heb een snee aan de zijkant zitten richting mijn oksel min of meer. Destijds al een vrij nieuwe methode. Geen ander dus recht naar beneden of onder de borst, maak normaal lelijke lidtekens aan maar moest van de dame blijven smeren en masseren. Tepels een bescheiden randje omheen. Overal normaal gevoel ook. Heb er wel veel pijn gehad en drains die lang uitvloei gaven. Mochten er ook relatief laat pas uit, maar voor mij redelijk normaal. Heb ook snel zwellngen en genees traag.

Vandaag laat ik trainen schieten. Weekend was vermoeiend, wil in tuin beetje doen en spieren zijn duidelijk toe aan beetje rust, en voor de honden even een dagje thuis ivm alleen gelaten worden. Te warm voor ze om mee te nemen,

Ja, die methode krijg ik inderdaad ook! Er zijn er nog steeds maar weinig die dat schuine litteken doen, maar ik heb er na veel research éen gevonden die er al 20 jaar niks anders doet gelukkig. Anders had ik met mijn maat sowieso ankermethode (voor de rest: dan maken ze je borst zowel verticaal als horizontaal open, krijg je een ankervormig litteken van) moeten krijgen. Mijn chirurg heeft ook de borsten van Patti Brard weer in vorm gekregen na die vergrotingen dus ik heb er vertrouwen in, haha.

Ik ga vast een hoop mensen vergeten maar toch effe zo veel mogelijk reageren:

@loez te gek!! Ziet er echt heel tof uit! Super stoer dat je 'm uit hebt gelopen en bijna alle obstakels hebt gedaan.

Ik wissel al sind het begin 2 leggings en twee shirtjes af, en 1 paar sportschoenen van 20 euro haha. Hopelijk mag ik snel ook weer shoppen voor nieuwe dingetjes!

@supervixen Ben het helemaal met je eens wbt veganisme. Doe het zelf niet 100% (50% nu ik tijdelijk bij mijn ouders woon :') is toch lastiger als er dierlijke producten in huis zijn, en met samen eten enzo) Maar inderdaad, veel dingen zijn makkelijk te vervangen mits je geen aanleg hebt voor ernstige tekorten of bepaalde gezondheidsproblemen hebt.
Ikzelf heb alleen moeite met B12 opnemen, heb een tijd injecties gehad en het gaat nu goed met supplementen, maar die moet ik altijd streng in de gaten blijven houden. Voor de rest, ook toen ik 100% veganistisch at, nooit het gevoel gehad dat ik iets tekort kwam.

Ik doe verder ook niet aan supplementen, ga ik pas doen als ik daar fatsoenlijke begeleiding in heb. Hou er niet van dingen in mijn dieet aan te passen zonder dat ik goed kan onderbouwen wat ik dan precies moet hebben en waarom. Maar ik ben ook wel echt een beetje een neuroot met dat soort dingen.

@Jolien Als iemand die 2 jaar geleden nog tegen de 110 kg aan zat kan ik je wel vertellen dat ik super veel respect voor je heb. Ik durfde niet eens naar de sportschool voor ik onder de 85 zat omdat ik bang was aangekeken te worden. En jij doet het gewoon! Het is hartstikke ok om je gefrustreerd te voelen, het is ook gewoon écht niet makkelijk om letterlijk en figuurlijk tegen je gewicht te moeten vechten. Maar je doet het wel gewoon! Soms maak je hele kleine stapjes, dan een hele grote sprong en dan weer kleine stapjes waardoor het lijkt alsof je minder hard je best hebt gedaan of jezelf in de steek laat, maar let maar op, je zal straks zowel met sporten als in je dagelijks leven zo'n verschil voelen, dat kan je je haast niet voorstellen. En dan zijn alle klote momenten het driedubbeldik waard geweest!
Ik ben nu ook op een punt dat het allemaal wat trager gaat, maar nog steeds iedere keer als ik een trap op moet of als ik m'n veters moet strikken voel ik echt een beetje vreugde dat die 30 kg niet meer in de weg zit.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:41

Ik wilde even melden dat ik een beetje high nog op de uitslaapkamer lig te chillen met beschuit met hagelslag, en perky tietjes! Doet wel zeer!! Maar een paracetamolletje helpt al goed, dus ik denk dat ik het ga overleven *D