Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:23

Bij ons doet morgen in ons team ook een vrouw van 55+ mee. Hoe oud ze is geen idee maar volgens mij echt richting de 60. Zij rent ons er uit hoor dat weet ik nu al :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:12

Een van de begeleidsters hier is 65 geworden net. En eigenaar van sportschool is ook al aardig die kant op. Is zelfs aan trainen om weer wedstrijden bodybuilden te gaan doen. Ex loopt hard, in frankrijk in bergen bij wedstrijd wel voorbij gehold door 70 plussers uit de buurt daar. :+

Maar 55 plus oud? Nog 5,5 jaar en dan ben ik dat ook al :oo

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:59

Nee hoor, helemaal niet oud Karuna! Gewoon een stukje wijzer dan ons kleuters!

Mijn moeder van 61 is op dit moment haar rondje hardlopen van 10km aan het doen. Ook nog super fit dus, maar die zou voor geen goud mee doen aan een mudrun haha.

De stress voor de operatie begint door te schemeren. Ik ben nog steeds niet actief zenuwachtig, maar ieder klein dingetje wat misgaat ontspringt in een soort storm.
Gister moest de jongen die ik date het ontgelden omdat ie geen tijd meer had om me te zien voor de operatie. Da's ook gelijk over en uit :+
Evenals de dame van de website waar ik mijn post-operatieve dingetjes moest bestellen omdat ze een foutje hadden gemaakt waardoor ik pas dinsdag m'n spullen krijg. Eergister weegschaal door de kamer getrapt omdat 'ie weer 80 kg aangaf (vandaag is het 76,5 dus hij heeft braaf geluisterd. Of misschien is ie gewoon stuk.)
De disneyopdracht maakte het er niet veel beter op. Die is gelukkig af en opgestuurd, maar was meer werk dan ik had ingeschat, en daardoor sportschool gisteren over moeten slaan.
Nu sta ik voor een dilemma; maandag kan ik niet, en dinsdag, de dag voor de operatie, lijkt me niet verstandig. Dus nu twijfel of ik vandaag of morgen m'n voorlopig laatste krachttraining zal doen..
Ik wil nog helemaal niet stoppen |(

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:23

Neeee ik vind het niet oud, maar bij bijvoorbeeld zo'n buffelrun morgen is het vaak toch het 'jongere' volk dat er aan mee doet. Ik vind het juist super gaaf dat er 55+ers mee doen! Die hebben meer conditie en kracht als ik haha!

Ooooh Rot is dat he Bambolina! Verkleining kreeg je he?
Ik heb 5 jaar geleden een vergroting gehad, maar toen sportte ik nog niet.
Probeer vooral te doen waar je je goed bij voelt! En succes!

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:26

Bambolina, lekker tot het laatst toe doen waar je je goed bij/door voelt, dus ik zou zeer zeker gaan... vandaag én morgen :j
Waarom zou 1 dag te voren een lichte training onverstandig zijn?

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:30

karuna schreef:
Op sportschool sport een meneer die is 86 en loopt,erg slecht. Die fietst wat en doet lichte armoefeningen. Echt leuk. Mijn paps van 83 zit op bejaardengym.

Ik zat een week of drie geleden naast een meneer van 91... hij was bezig met leg extensions! Oké, het laagst mogelijke gewicht, maar toch. Diep respect _/-\o_

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:31

Zeker respect!

Gewoon morgen gaan Bambolina. Kan je altijd kijken of je dinsdag nog gaat.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:55

Dorien66 schreef:
Bambolina, lekker tot het laatst toe doen waar je je goed bij/door voelt, dus ik zou zeer zeker gaan... vandaag én morgen :j
Waarom zou 1 dag te voren een lichte training onverstandig zijn?

Eens :j Snap trouwens wel dat je zenuwachtig bent en dat het vervelend is dat je een tijdje moet stoppen :(:) Hoe lang mag je niet sporten?

Bij mijn sportschool eigenlijk nooit echt oudere mensen gezien. Heb een keer een weekje een abonnement gehad bij een duurdere sportschool met zwembad etc, daar lag de gemiddelde leeftijd een heel stuk hoger :+

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:16

Pff vandaag 12 km hardgelopen, maar had eigenlijk teveel spierpijn van de krachttraining van gisteren. Ik kwam maar niet vooruit. Doel was eigenlijk 15km. Volgende keer beter.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 11:52

Dorien66 schreef:
karuna schreef:
Op sportschool sport een meneer die is 86 en loopt,erg slecht. Die fietst wat en doet lichte armoefeningen. Echt leuk. Mijn paps van 83 zit op bejaardengym.

Ik zat een week of drie geleden naast een meneer van 91... hij was bezig met leg extensions! Oké, het laagst mogelijke gewicht, maar toch. Diep respect _/-\o_


En dan klaag ik omdat ik vandaag ongesteld ben geworden en mn Xco nauwelijks boven mijn hoofd kon krijgen. :=
Ik heb ook altijd diep respect voor mensen die op hun oude dag gewoon nog naar de sportschool gaan. _/-\o_
Fijn dat je de motivatie weer terug hebt, Dorien. :)

Welkom, Frost. :wave:
Ik vind nieuwe sportkleding ook altijd leuk. Hopelijk kun je wat leuks vinden. :D

Balen van het resultaat SV, vakanties zijn vaak niet goed voor je gewicht. Gelukkig kun je er nu weer goed tegenaan en voor je het weet zit je weer op je oude gewicht met al die burpees die je doet. ;)

Frankaas, succes met al je bezigheden!

Irkoontje, dat is toch ook een beetje sporten? ;) Ging het springen wel goed?

Bambolina, dat klinkt wel heel heftig zeg! Ik wil altijd nog eens meedoen aan een mudrun als mijn conditie en 'shape' beter is, maar niet als ik een boomstam om moet gooien. :')
Bij deze een dikke knuffel voor je! Ik kan me heel goed voorstellen dat je gespannen bent en daardoor een wat korter lontje hebt dan normaal. Het is jammer voor die mensen die het moeten ontgelden maar jij bent ook maar een mens en het is niet niks wat je ondergaat. Ik zou lekker doen wat goed voelt voor jou, wil je voor die tijd nog sporten? Dan moet je dat vooral doen. Maar denk aan jezelf! En denk maar zo: na de ingreep en het herstel kun er weer helemaal tegenaan. :(:)

Ik wilde vanmorgen een half uur Xcore doen en daarna nog cardio maar ik was helemaal kapot, het zullen de hormonen wel zijn. En tot overmaat van ramp liet er ook nog iemand een step-bankje op mijn rug lazeren toen ik mijn spullen wilde oprapen. Die dingen zijn best zwaar. >;)

Ik denk dat ik morgen dus maar een dagje extra ga voor krachttraining, omdat ik gisteren niet ben geweest.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:20

Hoe krijgt iemand t voor elkaar om zo'n bankje op je rug te laten vallen?! Grrr.

Hier gingen de chin ups bagger vandaag. En was t laatste wat ik moest doen. Heb ik meteen het gevoel dat hele workout K was. :o

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:34

Jolien87 schreef:
Irkoontje, dat is toch ook een beetje sporten? ;) Ging het springen wel goed?

Dat was iets meer dan een beetje sport ahha, paard is 4, onervaren natuurlijk en best kijkerig. Ging best goed! Hij gaat eigenlijk altijd af als je hem er voor en voorwaarts kan houden. Was aan t eind gewoon echt kapot, is voor mij ook 3 jaar geleden dan ik voor t laatst zo heb gesprongen.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 13:36

Needje schreef:
Hoe krijgt iemand t voor elkaar om zo'n bankje op je rug te laten vallen?! Grrr.

Hier gingen de chin ups bagger vandaag. En was t laatste wat ik moest doen. Heb ik meteen het gevoel dat hele workout K was. :o


Ik was mijn spullen van de grond aan het pakken en op dat moment boog hij over mij heen om een bankje van de stapel te pakken. Schijnbaar was 5 tellen wachten teveel gevraagd.

Wat jammer dat je er zo'n gevoel aan over hebt gehouden. Het feit dat je ze op het laatst deed verklaart misschien wel een beetje waarom ze niet zo lekker gingen. :(:)

Fijn zo, Irkoontje. :) Leuk, zo'n enthousiast paard.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:40

Ja wachten schijnt erg lastig te zijn.

Deze dag heeft ze altijd op t laatst.
Maar in vergelijking met vorige weken ging het slecht.
Verwacht minimaal n rep meer te halen maar had de eerste ronde gewoon minder.
Daar baal ik dan van.
Maar moet niet piepen. De rest ging gewoon goed verder.
Kan niet altijd allemaal goed gaan.
*geeft zichzelf schop onder hol*

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:54

Hier zie ik wel af en toe wat oudere mensen in de sportschool, maar dan voornamelijk als ik vroeg ga.

Dankjewel Jolien, even 5 seconden wachten is blijkbaar heel moeilijk, wel goed gegaan met je rug?
Wat is Xcore precies Jolien? Heb net een filmpje van basic fit gezien maar kan me daar weinig bij voorstellen..

Jammer Needje, als de rest wel prima ging zullen de chin ups de volgende keer ook wel weer wat beter gaan.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 17:50

Needje, dan zou ik zeggen: volgende keer beter. Hoewel ik heel goed weet hoe dat voelt, je baalt dan toch dat je naar je gevoel niet alles hebt bereikt wat je wilde.

Frost, ik heb er nu gelukkig geen last van maar schrok er wel even van. De rand van dat kreng kwam op m'n ruggengraat terecht. :=
Maar ik merk wel vaker dat de volgende groep vaak geen geduld heeft om even te wachten tot iedereen de zaal uit is.

Bij Xcore gebruik je een verzwaarde buis die gevuld is met grit, ook wel een Xco genoemd. Die heb je in 4 verschillende maten/gewichten. Elke keer als je de buis dus beweegt slaat het grit tegen de zijkant van de buis waardoor je spieren elke keer een extra 'tik' krijgen om op te vangen. Het is echt stampen, springen, knielen, squatten, lungen, push-ups, sit-ups, etc. op technomuziek.
Een beetje bodypump achtig maar dan dus met die buis.

Dit filmpje geeft een klein beetje een idee van wat het is: alleen de champagne op het eind hebben wij nooit, helaas. :o

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:55

Oh dat ziet er wel leuk uit, dankjewel voor de info! Heb je dan ook echt een matje e.d. nodig? Ik ga eens vragen of ik daar een proeflesje mee kan draaien. :)

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 19:34

Frost schreef:
Oh dat ziet er wel leuk uit, dankjewel voor de info! Heb je dan ook echt een matje e.d. nodig? Ik ga eens vragen of ik daar een proeflesje mee kan draaien. :)


Bij de meeste releases zitten ook grondoefeningen. :j
Bij ons heeft de sportschool matjes, dus je kunt altijd vragen of jouw sportschool die misschien ook heeft.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:28

Dankjewel lieve dames!
Ik heb 6 weken herstel, als alles volgens het boekje gaat. Zijn vooral die binnenhechtingen die tijd nodig hebben, en daarom mag je niet te zwaar tillen in die periode. Ook mag je je armen niet hoog optillen.
Inderdaad een lichte training moet zeker kunnen, alleen doe ik geen lichte trainingen in de sportschool, haha. Daarvoor doe ik thuis yoga.
Dat heb ik gister ook gedaan (iets zwaardere sessie) en ga me nu zo klaar maken voor de laatste ronde sportschool! Heb m'n abonnement alleen te laat opgezegd, dus als iemand misschien nog geintresseerd is in een maandje sporten bij de fit for free? Vind het zonde anders.

@jolien Fijn, mensen die met bankjes gooien :7
Xcore ziet er wel intens uit, kan me voorstellen dat je daar echt veel bij verbrand!

@Needje suf he, hoe éen onderdeel je dag kan verpesten. De volgende keer nail je 'm gewoon!

@irkoontje heerlijk zo'n puppy. Ik mis het rijden wel. Tot vorig jaar enthousiast 3-4 keer per week paarden bijgereden maar nu ik terug ben in Rotterdam is t eigenlijk helemaal over. Hoop op ten duur een lespaardje te vinden.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 09:35

6 weken vind ik nog meevallen, ik had verwacht dat je zeker wel 2 maanden uit de running zou zijn. Hoewel ik denk ik tegen de muren op zou klimmen als ik 6 weken niks mocht doen.
Kun je niet fietsen of op de loopband? Dan houd je toch nog een beetje je conditie op pijl en dan heb je niet voor niets betaald. Wel jammer zeg, van die maand die je hebt betaald. -O-

Ik heb nu wel een rode plek op mijn rug zitten maar ik voel er gelukkig niks van! Ik ga straks dus weer lekker aan de apparaten hangen. Ik heb fitnesshandschoenen gekocht dus die kan ik nu uitproberen. Gek genoeg heb ik daar heel veel zin in. :')
Xcore is inderdaad best intens. Eerder gebruikte ik maat S, gisteren heb ik maat M geprobeerd maar daarmee merkte ik weinig verschil dus morgen ga ik een maat L proberen. := Ik denk dat ik voor de zekerheid wel even een kleintje bij de hand houd. :o

Ik heb dat ook met het paardrijden. Toen ik in Zwolle woonde heb ik een jarenlang een paard gehuurd maar uiteraard ging dat niet meer toen ik naar Almere verhuisde. Sindsdien mis ik het paardrijden wel een beetje maar niet genoeg om weer in het zadel te klimmen. Mocht ik ooit die behoefte weer hebben dan zit er een manege op 10 minuten fietsen maar dat is toch wel anders dan wat ik in Zwolle had.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:52

6 weken valt inderdaad nog wel mee, komt goed! 2 jaar geleden ging ik tijdens een avondje uit heel hard door m'n enkel en mocht toen 8 weken niet sporten. Toen ik net een paar weken weer mocht sporten, besloot ik kokend water over m'n been te gooien en mocht ik weer 8 weken lang niks doen :') Dat was eh, niet ideaal.

Gelukkig valt het mee Jolien! Veel plezier straks :)

Ik rij ook niet meer, mijn paard in Nederland is nu min of meer van mijn moeder dus als ik daar ben ga ik zoveel mogelijk. Ik mis het ook wel inderdaad, maar op een manege rijden zie ik denk ik niet per se zitten en het is hier ook erg duur/relatief ver weg omdat ik midden in de stad woon.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:31

Hier zit de bootcamp er weer op.
Hadden vandaag bingo bootcamp.
Moesten met een dobbelsteen gooien, dan kreeg je een lijst met oefeningen en moest er er een kiezen, was erg leuk en gezellig. :j

Ik rij momenteel ook geen paard, sportpaard eind 2024 verkocht en daarna niet meer gereden.
Mijn haflinger is nu 1,5 die wil ik inrijden als ze 3 is, maar dan moeten er eerst een aantal kilo's vanaf. :j

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:39

Ik ben ool 2 jaar gestopt geweest, maar aangezien ik ermee opgegroeid ben, ging dat niet meer. Toen maar een 3 jarige onbeleerde gekocht, wat dus goed uitpakt. Ik rijd ook nog bij een (niet standaard) manege, waar je ook flink aan het werk bent elke keer. Morgen weer fitnessen

Goed bezig dames!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:59

2024 nog wel Renske :D
Hier ook geen paard meer.
Zo,n 4,5 jaar nu denk ik.
Voor mij de beste keuze ooit geweest om te stoppen.
Ik had alleen nog maar ellende.

Net heerlijk hot yoga gedaan.
Nu vrij van sporten tot dinsdag.
Dan laatste week van deze 4 weken dus zo zwaar mogelijk doen alles.
Ben beneiuwd.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:59

Ooh haha, dat moest 2014 zijn. :')